Amsterdam Boat Company, cruising op de grachten

Gisteren vertelde ik al vrij uitgebreid hoe het komt dat ik mij ineens op ’t Meindert bevond. ~klik hier~ mocht je dat gemist hebben.

Klik op 1 foto om alles groter te zien in een slideshow.

 

Serieus, nog niet eerder in mijn leven heb ik in Amsterdam in een open boot gezeten, en hoeveel meer je ziet is echt overweldigend, je ziet zoveel! Ook al ben ik er geboren ik ben een toerist in mijn eigen geboortestad, er zijn nog heel veel plekjes en plaatsen die ik of alleen vanaf de kade ken, of zelfs nog nooit betreden heb. Ik heb voor een eventuele volgende tocht in mijn eentje al plekjes gezien waarvan ik hoop ze terug te kunnen vinden, dat is ook nog maar de vraag. Ik ken mijzelf πŸ˜‰

amsterdamboatcompany31

Vandaar dat er weinig ingezoomde foto’s zijn, want je gaat best snel, soms stopten we even omdat Ron de kapitein zelf hier en daar een mooi plaatje zag, natuurlijk keek ik mee, maar lang niet alles heb ik gevonden, en wie weet hoeveel andere dingen ik weer zag. De zon was ongenadig gewoon nul wolken te bespeuren, en ik leerde al jong, als het warm is in de stad, dan is het warmer dan op een dorp of platteland, omdat alles dichter op elkaar zit en moeilijk weg kan komen. En dat voelde zelfs als zo op de grachten, amper een zuchtje wind waar ik op het IJselmeer op de grote driemaster altijd ergens wel dacht, brrrrrrr hoe hoog en warm het ook was op het water. Ook dat heb ik nu ervaren.

amsterdamboatcompany36

Zo ook gingen we zo hier en daar bruggen onderdoor die zo laag waren dat we alledrie moesten bukken, dan ging ik er maar even bij zitten, maar wel de waarschuwing, omdat ik zo aan het om mij heen kijken was, dat ik soms een brug niet aan zag komen of het sneller ging dan ik dacht, hahaha het is goed gegaan πŸ˜‰

amsterdamboatcompany47

Er werd ook gewoon gewerkt langs het water op het water maar dan wel aan wal, best gevaarlijk lijkt mij om zo te moeten lassen, maar ja, als het zo moet, dan moet het zo. het blijft bijzonder, als ik aan wal had gelopen had ik dit nooit opgemerkt.

amsterdamboatcompany48

Een foto als deze, heb ik weleens geprobeerd vanuit een rondvaartboot, maar dat lukt je dus heel moeilijk of laten we gerust zeggen, ze zijn bij mij allemaal in de vuilnisbak beland ooit.

amsterdamboatcompany52

De Westerkerk vanaf de zijkant gezien, zien jullie vaag die rij mensen? Die staan dus in de rij, en het Anne Frankhuis ligt dus 3x verder om de hoek van de Westerkerk, right? Links zie je de trap van het gaymonument, voor wie weet waar het Anne Frankhuis ligt. Β πŸ˜‰

amsterdamboatcompany53

Homomonument Amsterdam, met de rij voor het Anne Frankhuis erachter, nou ik zou allang iets anders gekozen hebben, maar ja ik heb makkelijk praten natuurlijk, ik ben er met een uurtje als ik wil.

amsterdamboatcompany54

Wil jij de Amsterdam Boat Company ook gaan volgen? Dat kan:

Facebook: ~klik~Β 

Website: Amsterdam Boat Company

Instagram: abc.captain

Twitter: Amsterdamboatcompany

En nee, dit is geen samenwerking, ik ben zelf gewoon erg enthousiast en vind het leuk om aan te prijzen, ook om de foto’s en mijn persoonlijke ervaring in deze. Er is nog meer, maar er komt nog meer, later ga ik vertellen over de mooi weer garantie en dat jij je license kunt halen door zelf de boot te leren besturen, om dan met een heus certificaat thuis te komen.

Morgen weer werken, ~uch~ de warmste dag van de week? NEE we hebben nog open lucht, zondag wordt een klef dag, dus bereid je voor πŸ˜‰

 

 

32 thoughts on “Amsterdam Boat Company, cruising op de grachten

  1. De Westerkerk en het monument zijn beide locaties die ik tijdens een dag Amsterdam niet oversla. Wil zeker nog eens terug naar het Anne Frank Huis maar idd die drukte. Het is mn stad niet maar misschien moet ik het eens vanaf het water zien ipv de fiets. Groetjes

    Liked by 1 persoon

    • Dat is waar ik ben opgegroeid πŸ˜‰ Ietsje verderop, ik ken het nog zonder Homomonument, die is pas gebouwd en aangelegd toen ik er al weg was. En er zijn echt momenten dat je zo het Anne Frankhuis in kunt lopen, nul wachtrij, direct betalen, direct naar binnen… ik ben er maar 1x geweest, ja mijn school ging liever naar Artis en het Tropenmuseum, maar wij konden gewoon naar binnen direct. En ik mij maar voorbereiden dat er zo’n wachtrij zou zijn, hahaha

      Like

    • Misschien helpt het om te weten dat ik er op een 6 maart was met een Peruaanse die perse ook naar het Anne Frankhuis wil. Weet je ook dat men in Peru een heel ander einde of over Vader Otto les krijgen? Heel bijzonder. Ik weet niet meer precies, maar in elk geval een verdraaide waarheid.

      Like

    • Nee dat is het niet dus, hij wist niet eens dat ik een blog heb πŸ˜‰ hahaha Maar inderdaad, ik geniet er nog steeds van na πŸ˜€ Vooral eindelijk eens een mooie dag in Amsterdam ook, dat was een tijd geleden, meestal grijs als ik er ben.

      Like

  2. ohhh .. wat ben ik blij dat ik bij jou weer op de rondvaartboot doorheen amsterdam zit, morgaine!
    jaren geleden hebben wij dat een keer gedaan en het is werkelijk zoals jij het beschrijft: een unieke ervaring! πŸ™‚
    de rij bij het anne frank huis staat er nog steeds, zie ik. πŸ™„

    Liked by 1 persoon

  3. Oooh wat zalig! Ach, ik vind alles in Amsterdam fantastisch, maar zo vanop het water: heerlijk! Staat er nu al zo’n lange rij voor het Anne Frank huis? Jeetje. Laatste keer van mij was in 2008, samen met mijn zoon en ik geloof dat wij recht naar binnen mochten. Met een bepaalde kaart of zo, kan dat? Ik logeerde bij een Amsterdamse, misschien had zij mij wel een bepaald kaartje geleend. Ik weet het niet meer.

    Liked by 1 persoon

  4. Niets mis mee om ergens over te schrijven waar je enthousiast over bent. En je foto’s laten zien dat zo’n trip de moeite waard is eigenlijk.
    Voor mij is het te ver en daarom like ik ze niet. Dat zou onzinnig zijn.
    grts

    Liked by 1 persoon

  5. Heerlijk Amsterdam vanaf het water. Mijn oma en opa en vader en moeder hadden destijds de boot voor de deur liggen, handig als je aan de Prinsengracht woont. We voeren dus veel door de stad. Ook later met feestelijkheden huurde mijn vader een boot met kapitein en was het weer vanouds.

    Liked by 1 persoon

    • Dan heb je heel veel geluk gehad als je ermee opgegroeid bent, hier in de familie niemand die van varen houdt, behalve ik, hahahaha dus ik zoek een man met een vaarbewijs en liefst een boot πŸ˜›

      Like

    • Er blijven denk ik momenten in het jaar, dat jij in het voordeel bent, en in de zomervakantie of andere vakanties dus even niet, ik was er toen in maart, een miezerige grijze dag zelfs, ik had mij evengoed gezet op een lange rij, maar we konden dus echt direct door betalen en naar binnen… binnen 5 minuten. πŸ˜‰ Dus let goed op rond Amsterdam of er vakanties zijn of speciale dingen.. mensen moeten ook weer werken namelijk en kinderen naar school πŸ˜‰

      Like

  6. Prachtige plaatjes! Ik ben ook in Amsterdam geboren, maar alleen omdat er in ons dorp geen ziekenhuis is. Heb er dus nooit gewoond en altijd voelde ik me nogal een toerist als ik er kwam. Amsterdam is echt een heel mooie stad vind ik. Genieten hoor!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

