Wat ik nog weleens in het echt zou willen zien.

Nu denken jullie vast dat ik het ga hebben over spots, plaatsen en plekken in de wereld, maar nee, ik ga het hebben over shows.

Shows die ik weleens heb gezien op tv, of kennis mee maakte via een tv reclame, vervolgens waren ze even hot op tv en kwam er zo hier en daar eens een hele show op tv. Kippenvel kan het mij geven maar ook de humor, i love it!

Toch weet ik, omdat ik al jong in CarrΓ© heb vertoefd met mijn ouders en zelfs mijn hele familie en later het circus nog samen met mijn dochter, dat tv het nooit haalt bij live. Dat weet elke gek die weleens naar een concert gaat, zelfs al sta je niet vooraan of zit je niet vooraan, het is een beleving.

En 1 beleving betreft tapdansen, Riverdance ooit, maar Michael Flatley stopte ermee, iets met een ruzie achter de schermen met de andere groep die wereldwijd bekend was, waar ik de naam niet eens meer van weet en na 1996, zag en hoorde je niets meer van beide groepen niet. Ze waren gestopt, (voor zover ik toen begrepen heb).

Nu blijkt dat Michael Flatley terug is gekomen, weliswaar back in 2011 maar ze zijn de hele wereld over gegaan behalve Nederland, maar wel in Brussel en Berlijn zie ik meerdere malen zelfs, London en deze show, nu compleet op youtube te zien, is in Dublin of in O2 staat er opgenomen.

Als Lord of the Dance toen.

 

Zoiets, zou ik ooit nog weleens live willen meemaken. En dan, wat is er nog meer wat ik zo graag eens live zou willen meemaken en zien?

STOMP, een groep ontstaan door 1 man, waarin men muziek maakt op van alles wat ze maar kunnen vinden behalve muziekinstrumenten, ze halen echt overal, maar dan ook overal muziek uit. Kennen jullie deze nog? Dit was mijn kennismaking met STOMP, 1993, Coca Cola reclame:

 

En hier vinden jullie een complete show, welke ik ook nog ga kijken, wie weet vandaag (zondag) of van de week, ik heb er al stukjes van gezien, en de humor! Stilzwijgend, zo geweldig! En deze groep wil ik ook nog ooit eens live meemaken.

 

Hier is een slechtere dag voorspeld, niet dat ik mij daardoor tegen laat houden, maar alles is afgesloten hier zowat, dankzij de bouw van de A6, dat hebben jullie vast wel gezien en gehoord en in die weekenden kun je beter in de buurt van je huis blijven, zeker als het wat minder is qua weer. Β πŸ˜‰ Als je dus nog op zoek was naar iets bijzonders? Dan zeg ik, sluit de boel aan, met goeie boxen of op je tv en ga lekker genieten van deze twee bijzondere groepen die naar mijn idee veel te weinig op tv verschijnen.

En jij? Heb jij nog een theater of live performance, vorm die je graag eens mee zou willen maken? Zo ja, wat dan?Β 

35 thoughts on “Wat ik nog weleens in het echt zou willen zien.

  1. Ik vind dit allemaal bijzonder, vooral Lord of the Dance! Zou ik ook wel graag willen zien. Ik ben dol op musicals en concerten, en heel graag wil ik gewoon alle musicals zien die er zijn haha. Dat gaat helaas niet. Ik heb er gelukkig al heel veel mogen zien. Concerten en theater vind ik ook fantastisch. Ruth Jacot, Simone Kleinsma, Jan Smit… hihi. Ben er allemaal geweest. Simply Red ook, twee keer zelfs. Heel tof!

    Liked by 1 persoon

    • hahahahaha ik dus niet, Billy Elliot was mijn eerste musical πŸ˜‰ Maar dat trekt mij ook niet zo, nu misschien iets meer denk ik… Dan toch meer theater zoals Lord of the Dance, en Stomp, ik heb blauw gelegen van het lachen πŸ˜€ En ze zeggen niks… hahahaha

      Liked by 1 persoon

  2. Ga eigenlijk zelden of nooit naar theater of concert. Laatste show die ik heb gezien was hier in Arlon naar “Coup Fatal”, een Afrikaanse groep die muziek maakt maar met een humoristisch tintje. En dat was op uitnodiging van mijn neef die bij deze groep het geluid deed.

    Liked by 1 persoon

    • Dat is met Stomp dus ook zo, ik heb zitten bescheuren op de bank van het lachen, hahahahaha Daar hou ik ook van met humor πŸ˜‰ En hier, laatste is vorig jaar Billy Elliot dan geweest.. daarvoor een concert, zat een jaar tussen, maar zoals gezegd, hoeft niet persΓ© het moet ook kunnen πŸ˜‰ Ik hou er wel van, wel het liefst met auto en chauffeur, lol πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  3. Goede morgen Morgaine. Shows zijn niet echt aan mij besteed maar mijn Lefla is er verzot op, dus ik ken ze allemaal wel hoewel in levende lijve gaan zien was er zelden bij. Maar als ze verfilmd werden hebben we er verschillende van gezien. Een mooi log zette je hier neer, interessant ook…

    Like

    • En gebroken voeten en beentjes in de voeten bla πŸ˜‰ Ik heb het op zijn website gelezen hij heeft nu een Opus uitgebracht of komt binnenkort uit, die je kunt registreren om dan met handtekening bla.. hij is ook alweer 57 nu πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  4. Riverdance zou ik ook wel leuk vinden!
    Maar ik wil echt nog een keer mijn lief meenemen naar The Phantom of the opera. Hij heeft deze nooit gezien en zingt hem ondertussen van voor naar achteren helemaal mee. Misschien Londen… NY… Hahahaha… Maar Scheveningen is ook goed! Γ‘ls hij weer in de theaters komt in ieder geval!

    Liked by 1 persoon

    • Riverdance bestaat niet meer, dat is toen uit elkaar gevallen, omdat partner meer wilde, ruzie, bla, dat weet ik nog in de jaren 90 ergens, hij is terug gekomen als Lord of the Dance, in 1999, ja heb ondertussen van alles zitten updaten qua Michael Flatley voor mijzelf, hahahaha Nu is hij echt gestopt overigens, dit jaar op St. Patricks Day heeft hij in Vegas zijn laatste show gegeven, hij kan niet meer ivm wat Mr. Brubeck al zegt, te vaak beentjes en botjes gebroken of verzwikt in de voeten πŸ˜‰

      Like

  5. Pff, ik had heel graag de show van Adele willen zien maar helaas was het al vrij snel uitverkocht. Verder vind ik musicals op zijn tijd ook erg leuk en het liefst zou ik er eentje willen zien in Londen. Dat lijkt me gewoon zo super om mee te maken.

    Liked by 1 persoon

    • Dat laatste op West End, heeft mijn dochter dus kunnen doen met school ooit, ze zijn toen naar Grease geweest, ze kwam ook thuis met de cd van de musical, hahahaha inderdaad, volgens haar, maar ook mijn beste vriend die Wicked op West end zag en Billy Elliot ook al ver voor ze hier op het podium stonden, een MUST. Ook goedkoper dan hier.. zegt hij… πŸ˜‰ Dus ik snap je, als ik ooit die kant op kom, zou ik dat ook doen denk ik. πŸ˜€

      Like

  6. Ja die reclame ken ik nog wel. Heel creatief wat ze daar doen! Ik hoop dat je de kans gaat krijgen om ze in het echt te zien. Ik heb even niets op mijn lijstje staan, maar vind dans altijd erg interessant. En dan vooral urban en hiphop fusion achtig dingen:-)

    Liked by 1 persoon

  7. ik heb maandag iets moois gezien (je ziet er wat foto’s van op mijn fb) koeien met strepen – 4 mannen die inspelen op het publiek… het publiek zag van alles en zij improviseren. Heel leuk en er werd veel gelachen.
    Zo zei de moderator bv. (de 5 de man) dat ze het sprookje van roodkapje gingen vertellen. Wij mochten beslissen wie die vier mannen waren, het moesten TV programma’s zijn, eentje wat ‘met 4 in bed’, de andere ‘K 3’ , nog eentje was ‘sporza’ en de laatste was ‘komen eten’.
    De moderator duidde dan telkens aan wie iets moest zeggen, wanneer iemand anders iets zei enz…. kun je volgen. Het was dolkomisch bij momenten

    Liked by 1 persoon

  8. Ik ga thuis de filmpjes eens kijken, hier op het werk kan dat niet. Riverdance lijkt me ook heel gaaf, en ik zou graag een keer bij een concert van Adele zijn. Helaas niet gelukt deze keer, wie weet komt ze nog eens terug. Musicals zie ik ook graag, en Cirque du Soleil lijkt me ook super.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

