Stadhuis & Markt

Half 11, ik besluit om te gaan fietsen naar het stadhuis, ik zag al dat er behoorlijk wat wind stond en deed een zomersjaaltje om mijn nek, verder op slippers en zomers de deur uit. Brrrr, best koud, op de fiets heb je natuurlijk naast de wind ook nog de rijwind, maar het was nog goed te doen, lekker zelfs.

Ik kwam aan en ik zag direct al dat er zo’n 130 kramen misten op de markt (overdrijven is ook een vak, maar het was echt akelig leeg).

Fiets geparkeerd, ik liep het stadhuis in en het was best rustig.

burger3

Daarom kon ik dus een foto nemen van al die nieuwe beeldschermen waar je je dus of inchecked, of waar je je aanmeld om een afspraak te maken, omdat er niemand stond, op dit soort plekken houd ik echt ontzettend rekening met… het is verder niet verboden of zo. Er hangt immers ook kunst en nog meer wat je op de foto zou kunnen zetten, die behoefte voel ik eigenlijk nooit.

burger1.jpg

Dit is dan scherm twee, het eerste scherm vond ik niet zo nodig, zoals jullie zien, is een geboorte aangeven en een overlijden aangeven het enige wat nog zonder afspraak kan. het zou wat zijn als…

Dan tik je dus op: ik heb een afspraak, en dan moet je je BSN intikken en krijg je je bonnetje.

burger2

10.52 uur mijn afspraak, ik ben dus op tijd, zien jullie dat? 10.48 uur was ik ingecheckd, het lijkt het OV wel, ‘vergeet u niet uit te checken als?’ Oh mensen, je kunt van allerlei verhalen verzinnen zo. Zien jullie het bovenin trouwens? Mijn afspraaktijd staat er ook op. πŸ˜‰

Het scherm binnen gaf aan: 10. 51 ergens, ik liep naar achteren op de bonnefooi, zocht een lege bank en ging zitten. Op die schermen achterin stond 11.53??? Uh? Nou ja… het zal wel. Uiteindelijk werd ik om 10.54 uur geroepen via het scherm, balie 16, ik zat goed zo bleek, ik moest achterin zijn, niet aan de staande balie, de balies waar men alleen kan staan dus, maar ik mocht zitten! yeah! Luxe!

(dit wist ik al, want ze moet immers van alles invoeren zelf ook nog richting Justitie).

het duurde even, maar het ging ook best snel, gaat U pinnen? Ja doe maar, eigenlijk had ik nog het snode plan opgevat om cash te pinnen, omdat ik weet ze amper cash in huis hebben, maar nee, wat ik geef, krijg ik terug, hahaha ook dit soort snode plannetjes.

En zo, heb ik altijd nog een bewijst op mijn bankrekening dat het betaald is en dus gehaald en aangevraagd is.

markt1.jpg

Tussendoor keek ik nog op het scherm, dat kon, ik zat er vlak onder eigenlijk, 10.57 uur… ze was nog even bezig en ineens was ze klaar, ik kreeg nog een print mee, en het duurt nu 2 tot 4 weken maar het komt wel direct van Justitie in mijn eigen brievenbus binnen. Dan moet ik hem zelf weer doorsturen naar Triade (maak een copy voor het geval dat is hun motto ook weer).

Ik stond op, ik weet dat ik nog op de tijd heb gekeken, net na 11 uur… waar de schermen voorin, bij binnenkomst 3 minuten achter liepen op de schermen waar ik heb gezeten, erg handig dit, dekken zij zich nu in of zo? hahaha

markt2.jpg

Dit is dus direct naast en voor het Stadhuis, deze markt staat in een L-vorm namelijk, en meer dan de helft was er niet, het is misschien grappig of niet, maar de vaste kramen die beheerd worden door een andere cultuur, de Oosterse met name, was verdwenen. Alle Hollandse gasten waren er gewoon, nog een praatje aangeknoopt met één van de jongens van de groentestal, en die vertelde mij dat de marktmeester erg makkelijk is en bijna iedereen op vakantie is. Dit heb ik nog niet eerder zo mee gemaakt… Echt niet! Midden in de zomer zeker niet!

Wat wilde perziken gevonden en 2 zakken voor 5 euro mee genomen, 1 zak ligt op de schaal ze zijn nog net niet goed, overmorgen zijn ze perfect denk ik. Ik besloot om maar even door te fietsen naar de Bruna, dat was vrijdag het plan al, declaratie rustig verder invullen en opsturen, zowel mijn contract als de declaratie en een copy van het andere bewijs gemaakt dat het onderweg is. Onderweg besloot ik nog even te stoppen op een hele drukke fietsbrug, dit doe ik normaal nooit, maar nu zag ik een jonge reiger, het verwondert mij dat de foto’s zo goed gelukt zijn, omdat bij elke fietser en scooter de brug zo lekker heen en weer ging, houten brug namelijk, maar deze brug is vreselijk soepel, andere bruggen dus niet.

reiger3

reiger4

reiger5

reiger6

reiger7

Eenmaal thuis, na ook spullen voor een lekkere tomatengroentesoep gehaald te hebben, bleek dat ik precies op tijd was. Nu ben ik niet bang voor de regen hoor, maar ik had geen jas bij mij, en ik moet toch rekening houden met mijn spieren, dat deze warm blijven extra dan.

Ik besloot om een film te kijken en werkelijk waar, geweldig! Cas Jansen en Tatum Dagelet hebben een hoofdrol, Dirk Zeelenburg dus ook, en Toren Waldenstra, maar dan ineens onder de boeren.. hahahaha

hallo ik ben boer, en ik zing ook in een bandje, zal ik wat zingen?: Syb van der Ploeg – Rockboer

Hoi, ik ben boer, nee IJsboer, ik schaats ook een beetje: Erben Wennemars – IJsboer Wennemars

Ja, ik ben ook boer! Een visboer! Dat is ook een boer toch?
Bob Wind – Visboer Visscher

En Boer Zwaagstra uit Man Bijt Hond zit er ook in! hahahahaha

 

En dan de trailer van de film zelf, echt een aanradertje!!!! Ik had hem al een tijdje geleden ingepland vlak voor het zou starten en heb hem gezien via RTL5 in de opnamen, wie weet staat deze ook op Netflix?Β 

37 thoughts on “Stadhuis & Markt

  1. Opeens van benauwd naar heerlijk fris.
    De digitalisering gaat door, ook online afspreken maken?
    Hier kun je alleen pinnen bij de gemeente, geen case geld meer in huis.
    De reiger, hij schrok zo en ik van hem.
    Frans is een bijzonder mens en dat is het. Hans

    Liked by 1 persoon

  2. Ik weet niet hoe jij je eronder voelt, maar persoonlijk houd ik niet zo van computers die mensenwerk overnemen, zoals hier met die verwijsschermen. Ik heb veel liever een mens die me een bonnetje met een wachtnummer geeft.

    Liked by 1 persoon

    • Nou, die computers, of eerst waren het kleine zuilen trouwens die kwamen, zijn hier al heel lang aanwezig, dat vond ik niet zo eens heel erg, je bonnetje trekken, doe je bij de bakker toch ook? Of in de apotheek, zo’n rol ding, hier is het allang dat je bij voorbaat al kiest wat je komt doen, maar wel dat het inloop weg is, dat je kunt gaan wanneer je er tijd voor hebt, nu moet je wachten, op dat tijdstip, bla… Dus wat dat betreft met zoveel meer schermen, en dit is nog maar de helft in de voorhallen zelf van welke zaken dan ook, staan er dan ook nog eens 6 of zo… nog 12 erbij denken dus, gaat snel verder.

      Like

  3. Goede morgen lieve Morgaine. Wat een rompslomp, waar is het menselijk contact gebleven bij de digitalisering? EfficiΓ«nter lijkt het me ook al niet want je hebt toch een hele tijs moeten wachten. Hopelijk is alles nu in orde!
    Voor de rest heb je hier weer een knap log neergezet, met de nodige humor Γ©n mooie foto’s!

    Liked by 1 persoon

  4. Je was inderdaad op tijd. Al deze digitale doorvoeringen vonden plaats om kosten te besparen/het ambtelijk apparaat wat kleiner te maken. Op lokaal niveau werkt dat eigenlijk niet. In landen die ons voorgingen draaien ze de boel alweer langzaam terug.
    Anyway, jij was op tijd en hebt straks je verklaring.
    Ik let niet zo op de verschillen in het weer. Ik heb in een week tijd bergen mensen horen klagen dat het koud was, te warm, te benauwend, te vochtig en nu weer te nat….. πŸ™‚
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Whahaha nee hoor, niet te nat, wel beschermd πŸ˜‰ Ik had zo weer naar buiten gegaan, heb nog uit het raam gehangen maar dan wel met een vest, zeg ik, dit draait om mijn spieren, niet om iets anders πŸ˜€

      Like

  5. Oei wat een mooie foto’s zeg! Dat krijg je als je een leuke stop maakt onderweg πŸ˜€ Bijzonder hoe dat gaat trouwens tegenwoordig met die bonnetjes en afspraken. In het Gemeentehuis in Aalsmeer werkt het ook zo ongeveer. Of werkte, want ik was daar voor het laatst natuurlijk alweer meer dan 1,5 jaar geleden. Die film wil ik ook wel zien! Echt zo jammer dat ik dat soort films niet kan bekijken vanaf hier. Ik ga denk wat dvd’s naar mijn ouders sturen via bol, zodat ze die in december mee kunnen nemen. Heb alleen Soof en Alles is Liefde thuis. Ook leuk trouwens πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

