Vlinders, bijen en een Oehoe

Zondag was ik dus in het park met mijn eigen missie, vlinders schieten in de kruidentuin die er ook ligt. De rode zonnehoed, waar oa echinaforce van wordt gemaakt staat er ook, elk jaar opnieuw, prachtig mooi en vele vlinders komen daar natuurlijk op af.

Ik kwam aan en het viel mij op, dat vele bloemen al aan het vergaan zijn, dankzij de vele regenval gewoon stuk geregent. Er is zelfs vergelijkingsmateriaal, vorig jaar op 13 juli plaatste ik namelijk deze foto’s van hetzelfde stukje, alles staat er een stuk beter bij.

(alles wat vet en schuin gedrukt is, is een link welke opent in een nieuw tabblad)

Zo ook hier een serie te vinden van deze tuin: ~Klik~

Nu, as we speak, zag ik amper vlinders, ze waren er wel maar veel minder dan gewend. En moeilijker te vangen ook, waarschijnlijk omdat het zo druk was rondom ons heen. Met heel veel geduld en tijd, is het mij wel gelukt om een paar shots te maken, maar vraag niet hoe.

vlinders1

vlinders2

 

vlinders3

vlinders4

boven, twee in één, een vlinder en een bij πŸ˜€

vlinders5

 

vlinders6

Ik vind het zo jammer dat de bloemen al zo vergaan zijn waar ze normaal nu in volle glorie horen te staan.

vlinders7

Dit is mijn toppertje geworden vind ik zelf.

vlinders8

Ook mooi, maar lijkt iets minder scherp.

Hierna heb ik dus het rondje park gedaan en al die mensen op de foto gezet met de rage en de hype, om bijna thuis te zijn en ineens zag ik haar, samen met haar Oehoe. Deze jongedame heb ik namelijk al eerder gezien en gesproken en dat was bij de Bruna, ik had geen camera of telefoon bij mij, ik was even snel heen en weer, en daar stond ze voor mij in de rij bij de Bruna met haar Oehoe op haar arm. We raakten in gesprek en ik mocht zelfs aaien nadat we beiden klaar waren, nadat ik het gevraagd had natuurlijk.

Nu kon dat niet, want er waren helaas ook mensen aanwezig die in dit gedeelte met hond zaten, los ook nog, wat absoluut verboden is ivm het speelveld, de skatebaan, speeltuin en en krokodil voor kinderen en een basketbalveld, men wil dat graag schoon houden. De hond zag de Oehoe en kwam blaffend aanrennen. De oehoe schrok zich rot, hij zat vast natuurlijk maar het even geduurd voor zij haar Oehoe weer rustig had, een foto lukte nog wel, nadat de mensen met hond waren afgetaaid, maar aaien dit keer niet, een volgende keer. Overigens was ook zij met de hype bezig van Pokemon Go.

oehoe11

oehoe10.jpg

oehoe12

En hoe zij dat dan doet? Oehoe zit als ze rustig loopt gewoon op haar schouder πŸ˜‰

 

41 thoughts on “Vlinders, bijen en een Oehoe

    • Ja de oehoe, die was nog zo gestressed dat ik hier niet echt hele mooie close ups heb kunnen maken, wie weet een volgende keer πŸ˜‰ Dank je wel! ja vind ik zelf ook… maar dat is dan ook de enige die gelukt zijn, die twee πŸ˜‰

      Like

    • Ik ben wel nu heeeeeeeel erg benieuwd of het ook naar jullie toe gaat waaien deze hype πŸ˜‰ En de Oehoe, is één van de grootste soorten onder de uilen, de kerkuiltjes of steenuiltjes zijn de ini mini’s onder de soort.

      Like

    • Er is nog een persoon die samen met zijn dochter uilen houdt en een valk ook geloof ik, die zie ik maar niet terug nu, en ook toen had ik mijn camera niet bij mij, hij stond voor de apotheek, zijn medicijnen halen, niet echt een plek waar je zoiets verwacht, zo heb ik ook weer fysio, en dan heb ik meestal nul bij mij, hahaha

      Like

  1. Aan de titel te lezen dacht ik dat je het zou hebben over een soort stoofpotje.
    Neen, dus. De foto’s van het meisje met de oehoe streelden mijn netvlies. Het beest is heel mooi, het meisje mag er ook wezen, maar haar huidschilderingen zijn speciaal!

    Liked by 1 persoon

  2. Mooie foto’s heb je kunnen maken. En wat bijzonder om iemand tegen te komen met zo’n grote uil. Ik kan me voorstellen dat zo’n uil vreselijk schrikt van een blaffende hond, maar ik geloof dat ik op mijn beurt een beetje zou schrikken van zo’n ‘oehoe’. πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  3. Geweldige foto’s Ik zag ze al voorbij komen op FB en zo. Tja, die vlinders, ik hoor het overal. Weinig tot geen. En dan kijk ik hier op het erf en dan kan ik de tel niet bijhouden. Wat het verschil is weet ik ook niet. Ik spuit iig niet met rommel. Maar dat doen 2 buurmannen dan weer wel. Dus geen idee.
    Hopelijk kan je een beetje tegen de warmte πŸ™‚ want warm worden doet het vandaag.
    grts πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • De regen John… jij hebt op die dagen dat wij hier constant hevige regenval met onweer hadden, gewoon zon… en waar het droog is en blijft daar zitten ze, dat is dus opgelost bij deze, dit raadsel, ja mijn oma was al actief en into vlinders, dus dat leerde ik als kind al. Geloof mij, komt echt door de regen, ook de zonnehoed zie je hier al echt afgetakeld zijn…. dankzij de regen, er komt nog wat aan, later, over de lavendel die ernaast staat, verschil, hoe het hoort te zijn nu, en hoe het nu al in puin ligt dankzij de regenval.

      Like

      • Toch ga ik daar niet helemaal in mee want niet overal in Zeeland zie je zoveel vlinders als bij mij en de buurvrouw. Regen zal deels een rol spelen en van zon komen die poppen uit akkoord, maar het is niet geheel de reden denk ik.

        Liked by 1 persoon

        • landbouwakker is hier ver weg best wel van dit tuintje, en ik zit pal aan de oostvadersplassen waar ook niet gespoten mag worden… geen idee, maar ik weet ook dat we dit jaar nul overlast van de processierups hebben gehad, dankzij het natte weer… en is het overal in zeeland zo droog geweest als bij jullie πŸ˜‰ En als jullie tuinen echt op vlinders is gebaseerd is dat een absolute reden dat ze vooral bij jullie zitten. πŸ˜€

          Liked by 1 persoon

      • Ik heb het gevonden John, het is te koud geweest hier, we zaten constant onder de 20 graden, we hebben nog geen goede dag in Flevoland gehad sinds de winter waarin het warm genoeg is geweest en ook de vochtigheid, echt dat is het… via wikipedia:

        De favoriete leefomgeving is voor iedere soort vlinder weer anders. Er zijn vlinders die zich hebben aangepast aan verschillende milieus zoals bossen, heidevelden, graslanden, moerassen en duingebieden. Waar een vlindersoort voorkomt, hangt nauw samen met de waardplant van de rupsen. Daarnaast zijn ook lichtintensiteit, temperatuur en luchtvochtigheid van grote invloed op de overlevingskansen van de soort. Vooral de warmtebehoefte verschilt per soort; voor de meeste soorten ligt de ideale temperatuur tussen 20 en 25 graden Celsius. De kans is dus groot, dat als het zo blijft ook weer na de regen weer stijgt, dat er in no time ineens vlinders zullen zijn πŸ˜‰

        Like

  4. tja, de natuur is nooit hetzelfde, en da’s net het mooie eraan, Suzan. Er zijn zoveel factoren die meetellen in de bloeiperiode. Temperatuur, zonneschijn, regen, wind,… Ik zie het hier in onze plantenbakken ook, al zal mijn gebrek aan groene vingers daar wel voor het grootste deel tussen zitten….:-D
    Ik hoop dat die jongedame bescherming heeft om haar frΓͺle schouders, als die oehoe er op zit

    Liked by 1 persoon

  5. Wat een prachtige foto’s weer! Ik vind jouw toppertje ook echt top. Jouw werk en foto’s zie ik nog een keer wel hangen in een expositieruimte.
    Wat een prachtig beest die Oehoe.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

