De tuin @work

De tuin op Het Kan, het werk wat ik al anderhalf jaar doe ruim, staat er weer lekker bij, bloemen, hier en daar wat groenten, een fijne mix van van alles. Vorig jaar was het iets meer netter, nu hebben ze het gewoon laten gaan, ja er wordt wel onkruid getrokken/gebrand en de courgettes gaan als een malle!

Maar de foto’s die ik daar nu kan maken op mijn gemak, de bijen, ze lijken daar veel rustiger en makkelijker te vangen dan hier in het park, misschien ook wel logisch.

Alle foto’s zijn met mijn telefoon gemaakt, het lijkt erop dat mijn macro fotografie mij beter afgaat als ik ze met mijn telefoon maak, het waarom is mij een raadsel. Daarom staat mijn grote camera ook vaker thuis πŸ˜‰

tuin1

 

Dit is een kleine bak getimmerd met op de achtergrond de speeltuin. De cliΓ«nten mogen daar ook even schommelen of chillen als de dagtaken erop zitten, bij heel mooi weer is het altijd open. Kinderen uit de buurt mogen altijd even komen plassen of zelfs volwassenen als ze aan het joggen zijn. Kortom de mix om de cliΓ«nten in contact met de buurt te brengen is groot.

tuin2

Je ziet telkens dezelfde bij, deze kon ik blijven volgen, ik zoomde in en voila…

tuin3

De bij zat hier, maar schijnbaar had dit hart niets meer om te geven en dus klikte ik terwijl de bij al naar de volgende ging, hahaha

tuin4

Nog eentje dan van de bij, er zijn er meer, maar ergens gaat dit ook vervelen natuurlijk. Ja, ik ben gisteren naar mijn werk gegaan, veel cliΓ«nten uit mijn groep zijn op vakantie, het weer was goed, en een andere groep is met een musical bezig, en ik verzorg de muziek, kortom oefenen is van belang en dat had ik ervoor over, want alles is lekker los daar, er is begrip en understanding en ze waarderen het alleen maar ook al kom ik met een wc rol aan en blijf ik mijn neus snuiten dat ik er ben om gewoon te blijven oefenen. Als je werkplek goed zit dan… is er die loyaliteit. Natuurlijk omdat ik vorige week uit veiligheid even bij mijn huisarts ben geweest of ik nog besmettelijk ben, ook al hoest ik nog, ook al loopt mijn neus nog steeds, kan ik gewoon onder de mensen zijn, en hangt het van mijn immuunsysteem af en de mensen om mij heen of ik goed blijf gaan.

thuis8

Van de week toen ik mij wel al iets beter voelde maar mijn neus dus nog bleef zwemmen, besloot ik om mijn grote irritatie punt aan te pakken, ik heb de laatste tijd namelijk weer eens een rondje huis gedaan en alles daar gestald wat ik eigenlijk nooit meer gebruik en in dozen opgeborgen of gewoon even neer gezet. Picasso kon niet meer op zijn favo plekje zitten of liggen in de logeerkamer. Op de boekenkast, hoog, en zo kan hij uit het raam kijken. Dit is weer hersteld en mijn bureau is ook weer leeg en alles ontstoft natuurlijk. Eigenlijk zou ik die hele kamer op de schop willen nemen, gezien al mijn werken daar ook staan die niet hangen en andere zaken als de stofzuiger en de strijkplank, de gereedschapskist en nog meer troep. De spullen zou ik eigenlijk naar jouw marktkraam willen brengen en eens zien of ik het daar kwijt kan, en dan niet alleen mijn oude spullen stallen, maar ook wat kleinere werken, zien of het aanslaat als het werkelijk ergens te koop staat waar veel mensen komen.

Deze klus ben ik een hele dag mee bezig geweest, als ik nu gezond was geweest, had het mij hooguit een uurtje gekost, maar ja, dit gaat dan lekker langzaam πŸ˜‰

crochet-collar5

 

Mijn cirkelvest is bijna af, ik moet de draden nog wegwerken van dat vest, maar daar heb ik weinig zin in, eigenlijk valt het vest onder het mom, ja het leek zo gaaf op de foto maar in het echt raad ik het iedereen af om deze te maken, hahaha Het is een item geworden voor thuis, laten we het daarop houden.

Toen bedacht ik mij, sieraden, ik ben gek op fijn haakwerk of van die sierraden, chokers voor rond je nek, en er bestaat heel fijn garen en dus ging ik eens zoeken op pinterest eerst, om daar te ontdekken dat je zelfs corsetten kunt haken, en de Β choker en steampunk of Victoriaanse stijl fashion gloves, handschoenen dus kwamen tevoorschijn. Zonder patroon, te koop via etsy, maar ik zocht verder op youtube of keek even een patroon goed na en zette mijn eigen creatieve mind aan het werk. Bovenstaande is het eerste werkje, geheimen ontraadseld voor mijzelf, de knoop dus om het vast te maken. En de polsband krult heel erg nu, maar dat ligt aan het garen, toch een leuk begin setje qua oefening geworden.

crochet-victorianbracelet6

 

Om het passend te maken, hoort hier ook nog een lint doorheen die je kunt strikken, en ook deze zet je vast met een knoopje.

Daarna dus youtube en pakte ik het groter aan, daarom was ik te laat op mijn werk, want dit project heeft mijn passie weer aangewakkerd namelijk, en ja er is een eventuele stroming voor waar men dit zoekt. Ik zit nog in de uitprobeer fase vooral met restjes wol….

En dan hier een heuze Victoriaanse polswarmer en heel eerlijk? Ik voel mij nu net alsof ik in de Rembrandt tijd, gouden eeuw zit als ik hem om heb, hahahaha maar gaaf als je in stijl bent op een Castle Fest bijv. is het gaaf, recht en zo is het nog niet, maar de tweede wordt ook nog gehaakt, puur als oefening. En natuurlijk heb ik ook al andere modellen gevonden die van start to finish worden uitgelegd.

crochet-victorian-wrist-glove7

 

Plus dat deze projectjes mij makkelijk nieuwe steken en vormen leren waardoor ik zelf alweer kan gaan verzinnen, ontwerpen, mix and match bijv.

En nu, ga ik even douchen en aankleden, wat boodschappen doen want mijn koffiemelk was op, dus ik zit nu aan de earl grey thee, maar ik mis mijn koffie, hahaha Toch hoef ik niet te rennen, want van uitstel in dit geval komt straks een super genot als ik mijn eerste verse koffie zet straks. πŸ˜‰

Het daten? Wat is dat… echt, na mijn vorige verhaal heb ik besloten om er alweer mee te stoppen, ik zit nog wel op tinder, maar er komt niks binnen zover, wat betekent dat mijn profiel overduidelijk is nu, alleen als je serieus op zoek bent naar een vaste relatie. Ik hou er namelijk van, dat ik eventueel veroverd wordt, en niet dat ik telkens diegene ben die alle vragen stelt of het gesprek gaande moet houden, als dat al zo is, dan zit ik al verkeerd, hahaha. Zelfs mijn beste vriend zei ooit, ‘jij wilt mij ’s morgens niet in de buurt hebben, dan ben ik hyper en collega’s willen mij altijd slaan, omdat ik praat en blijf praten als een malle….’

Oh ja, helaas is dit iets wat vooral in Rusland wordt gedaan schijnbaar maar zelfs lange sexy kousen kun je zelf haken, hahahaha Niet kwijlen mannen πŸ˜›

 

Ooit, vele jaren geleden nu alweer, kwam hij mij en mijn dochter verrassen, ja die woonde nog thuis, mijn dochter heeft ochtendhumeur, echt heel erg, nog erger dan oma, hahaha Hij had ontbijt bij zich, van de McDonalds, ik zie het nog voor mij, hij was inderdaad hyper, ik pakte rustig alles uit, dochter keek hem en mij vernietigend aan terwijl ze wel wat at en dronk, en hij sprak en sprak en bleef praten, de verhalen weet ik niet meer, wel weet ik, dat ik hem van top tot teen heb zitten bestuderen, te weten dat ik niet de enige ben op een ander tijdstip dan, die zo kan lullen, hahahaha Ook al gaat het nergens over, vraagt hij ook niets, of vroeg hij niest, hij zat gewoon verhalen te vertellen. En dat kon ik dus wel degelijk hebben, zolang je maar geen vragen gaat stellen of gaat roepen dat je iets kwijt bent als ik net wakker ben en een beroep op mij doet, dan moet ik eerst koffie hebben en stilte πŸ˜‰

En jij? Ochtendhumeur? of tijd nodig om wakker te worden?Β 

42 thoughts on “De tuin @work

  1. Mooie foto’s van de tuin zeg! Balen dat je nog steeds snottert. Jimmy is al een meer dan een week verkouden. Niet dat dat waarschijnlijk hetzelfde virus is πŸ˜› Ik ben wel een ochtendmens, maar niet om 5 uur uur. Dan moet ik er dus uit hier en dat vind ik echt super moeilijk. 7 uur is goed te doen, 6.30 ook. Dan heb ik lekker energie. Maar 5 uur…

    Liked by 1 persoon

  2. ’t is toch niet te geloven?
    enkele maanden geleden wist jij nog niet wat een stokje was of hoe je bij het haken moest omdraaien???
    en kijk nu ..
    ons morgaine is uitgegroeid tot een grote haakkunstenares, die er niet voor terugdeinst om de meest ingewikkelde haakwerkjes naar haar eigen ontwerpen uit te voeren!
    ik sta perplex! πŸ˜‰

    fijn weekend,

    Liked by 1 persoon

  3. maak me niet echt uit vroeg uit bed,ben ik vaak de eerste en k.an ik me voor bereiden op eventuele familieleden die “wakker ” moeten worden. Zeg dan niets, want dan krijg je nog de schuld ook….
    Mooie foto’s!! als ik een foto van een bij wil maken, is de camera slow en de al gevlogen..
    Je lijkt me wel erg druk zeg en dan nog zo’n loop neus erbij. Toch geen allergie?? Als ik een kat in huis heb of ergens anders nies ik me ongans.
    Groet!!
    Wilma

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha dat noemden wij vroeger de stil zwijgende omgang en voor de koffie niet zeuren, mijn opa had het al, vonnd het altijd heerlijk, misschien dat het daar vandaan komt voor mijzelf nu… dat alles zwijgend als in een dans verliep in de ochtend, ontbijt, opfrissen/wassen, aankleden, alles verliep exact op tijd maar wel stil zwijgend, hahahaha Ik nies niet, ik heb een loopneus, ik snuit dus πŸ˜‰

      Like

    • Hahahaha ja, dat vest heeft even wat tijd in beslag genomen, plus ineens al die gesprekken en werk, maar nu ziek thuis dus dan kan het weer, al lijdt de huishouding dus evengoed nog, hahaha het is nooit goed πŸ˜‰

      Like

  4. Zit ik je hele log te lezen, over het opruimen de foto’s met je telefoon, het daten, en dan komt er filmpje. En ik ben bijna alles vergeten :mrgreen: Wat een mooi uhm haakwerk πŸ˜€
    Dat had ik niet verwacht dat zoiets bestond. Geweldig toch. Maar ook echt een mooi filmpje haha.
    πŸ˜›
    Fijne zaterdag.

    Liked by 1 persoon

  5. Haha, jammer van je vest. Die chocker en cuffs zijn erg leuk, al vraag ik me af of je dat ook dagelijks zou gaan dragen, haha. Als oefening is het zeker goed/leuk/enz. πŸ™‚
    Ik heb ook net mijn bakkie pleur op! Zelf kan ik eigenlijk altijd wel lullen; heb niet snel een ochtendhumeur. Ben gewoon de hele dag chagrijnig, hahaha. Nee zonder gekheid, ik heb verspreid over de dag wel soms van die ‘houd je muil’ momenten, maar verder… ‘S ochtends klets ik paps altijd de oren van de kop af, terwijl hij nog ‘slaapt’. πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

    • hahahahaha en die polswarmers, als je het die naam geeft, straks in de winter, vingerloos, daar hou ik altijd al van, en in dit geval met een leuke ruche erlangs, om je polsen warm te houden onderweg, trust me, als je eenmaal de complimenten krijgt en je kunt ze haken in de kleuren van je garderobe, hahahaha in de zomer dan is het een festival dingetje bij outfits. πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

  6. Je bent weer druk geweest. Fijn dat het weer beter gaat. De foto’s zijn mooi echt prachtig. Ik wil liever ook sochtends niemand om me heen, of in ieder geval moeten ze niet veel zeggen. Mijn ochtendhumeur was vroeger erger dan nu. Maar ik merk dat ik rond 10 uur weer een beetje mens word.

    Liked by 1 persoon

  7. Die victoriaanse polswarmer vind ik fantastisch! Trouwens, ik vind dat je sowieso altijd wel mooie dingen haakt.
    Nee, van nature heb ik geen ochtendhumeur. Sterker nog, de ochtend vind ik de mooiste tijd van de dag. Maar ik kan soms wel uit mijn humeur zijn ’s ochtends wanneer ik die dag iets moet gaan doen, of ergens naartoe moet, waar ik vreselijk tegenop zie.

    Liked by 1 persoon

    • Als je ooit iets wilt, gehaakt, dan mag je dat altijd vragen, zover dekens, en dus nu ook dit soort handschoentjes, dan is het mogelijk, hahaha. Hier dito… ik ben weer thuis, net mijn werk opgezegd, en wat een bevrijding! mijn nieuwe werk dan πŸ˜‰ donderdag blijft πŸ˜€

      Like

  8. Dat bijtje, zo schattig!! Ik ben trouwens ook nog steeds aan het sukkelen. Vorige week flink verkouden geweest en het lijkt maar niet over te willen gaan 😦 Ik vind dat armbandje erg leuk en de Victoriaanse polswarmer ook, jij hebt talent!

    Liked by 1 persoon

  9. Prachtige foto’s hoor! En ja, soms lukt het inderdaad met je telefoon beter dan met je camera. Overkomt mij ook wel hoor. En ochtendhumeur… ik had het als kind wel maar dat kwam denk ik vooral doordat mijn moeder echt een ochtendmens is en toen al de oren van mijn hoofd kletste. Nu heb ik er geen last meer van, maar ben ik ’s ochtends ook de eerste die opstaat en kan ik in alle rust wakker worden.

    Liked by 1 persoon

  10. Goede morgen lieve Morgaine. Ha en joepie, je bent er dus nog want je kwam niet meer bij mij voorbij en ik daardoor ook niet bij jou. Maar ik zie dat je nog steeds druk bezig bent met dit mooi blog, blij daarvoor!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

