De loopneus

Nu dacht ik echt, maandag kan ik weer aan de slag, dan is het allemaal wel gezakt en over en voorbij. Niet dus, ik was even vergeten dat ook al voel je je iets meer beter, dat je neus dan echt pas gaat lopen, dat alles er nog even uit moet. Ik snuit mij dus suf nu, meer dan in de laatste week, waar het eerder en meer verstopt was, neusspray en nu komt het los.

Zeker 5x per uur scheur ik weer wat van de toiletrol af, ik ben overigens bezig aan toiletrol nummer 2 ondertussen en ja ik had deze ook gewoon mee in mijn tas naar sociale zaken afgelopen vrijdag, want als ik gefietst heb is een garantie dat alles eruit komt zodra ik afstap.

Dit geldt dus ook voor lichtere inspannende zaken zoals de huishouding. Het loopt niet lekker mijn huishouding omdat ik dus telkens een loopneus heb, net als ik de kattenbak sta te verschonen. Dus haal ik mijn neus op, tot ik de zak dicht heb, want het gebeurd altijd op dat ene moment dat je niet los kunt laten en even kunt snuiten natuurlijk. Of de gewone vuilniszak dicht staat te draaien en te knopen, kortom, zwaar irritant!

Dan loop ik dus weer weg uit de keuken om de toiletrol van de tafel in de woonkamer af te pakken, slim als ik denk te zijn neem ik die mee naar de keuken en zet hem daar op tafel, handig. Voor zolang ik er bezig ben wel ja, en dan ben ik klaar en probeer ik de volgende stap te doen, de woonkamer of de slaapkamer, maar het enige wat ik lijk te doen is op zoek te gaan naar waar ik die toiletrol nu weer heb gelaten, wat is het laatste waar ik bezig ben geweest.

En ook nu, in de twee uur dat ik wakker ben nu, heb ik voor mijn gevoel al liters snot uit mijn neus getrokken, en zolang dat zo is, blijf ik thuis, want het is niet fijn om dan met mensen te zitten met wie je een gesprek aan gaat of verhalen gaat luisteren van hen uit om dan om de haverklap je toiletrol te moeten pakken, opstaan, weg gooien, handen wassen en weer terug. Want ja, zo’n trut ben ik dan ook nog, dat ik na elke snuitbeurt mijn handen moet wassen. Of ik nu thuis ben of elders. Daarom ben ik graag thuis als dit zo is.

Overigens is het kwartje al gevallen, de laatste keer dat ik bij de ouderen was, was er al 1 iemand verkouden aan het worden en volgens mijn huisarts ben je juist besmettelijk eigenlijk voor je zelf weet dat je ziek bent, of verkouden dus. Zodra het door breekt is de besmetting al voorbij.

Fibromyalgie en het immuunsysteem, dat is wat met elkaar in verbinding staat, naast dat ik het altijd spierreuma noem, het is meer dan dat, kortom, de toekomst zal het vertellen en uitwijzen, want ziek of verkouden worden in de zomertijd, is bij mij eigenlijk iets wat ik altijd oversla.

Het daten

Ik wil graag nog even zeggen dat er veel verhalen rond gaan over daten op welke wijze dan ook, zelf heb ik er inderdaad meer slechte ervaringen mee dan goede. het wil niet zeggen dat het niet kan, ik ken teveel koppels en lees het ook hier in de reacties dat er heel veel mensen zijn die elkaar via welke app of datingsite tegen zijn gekomen en de klik was er en nu zelfs gehuwd zijn en de babies zijn geboren en zelfs helaas ook al begrafenissen en crematies heben mee gemaakt. Sterker nog, ik las dat iemand vooral blog en real live gescheiden houdt, dat kan natuurlijk, maar ik ken zeker twee tot 3 stellen zelfs, die elkaar dankzij het bloggen zijn tegen gekomen, hebben ontmoet en nu gehuwd zijn, en ja bij die huwelijken was ik zelfs aanwezig ooit. En zo ook lees ik al heel vaak, dat men elkaar ook via Tinder heeft gevonden.

Op dit moment zit ik nog steeds met één van tinder, en een andere leuke man, die heel serieus is ook in het zoeken naar, en ook via tinder ontmoet nu, en het is serieus en humorvol de gesprekken, nu loopt het helaas bij de leukste, voor zover ik kan meten natuurlijk, spaak op onze muziekkeuzes. Hij is een metal fan namelijk en hardrock, als ik ergens niet tegen kan, is het metal en hardrock soms, en klassiek ook niet.

Wat mij betreft kun je daarin altijd een weg vinden, denk ik, maar als de één, ik dus, meer en liever in stilte zit met pas later op de dag muziek aan en dan voor hem soft, pop en van alles behalve, en hij is metal fan, ja dat gaat hard en je gaat erin op. Dan is dat helaas van zijn kant zover een reden om toch ook het gesprek op een lager pitje te zetten.

Gekken zitten overal, zelfs op FB heb je dating groepen, ook daar heb ik al eens gekeken en daar ondervond ik vooral, dat zo’n groep dan al hecht is met elkaar, gewoon in vriendschap, ze spreken met elkaar af bijv. Allemaal prima, maar je komt er als nieuwe dan niet echt tussen, of het zijn de stillen die direct privé bij je zitten met allerlei voorstellen.

Nu had ik al aan Sabine vertelt, dat ik dit ook zo zat was, dat ik ooit een periode geld bedragen ben gaan noemen. Je bent welkom, ik masseer je wel en dat kost je minimaal 70 euro, nog zonder uren te noemen. En geloof mij, dan zijn ze weg, in no time, hahaha

 

 

36 thoughts on “De loopneus

  1. Ohh wat vervelend die loopneus! Gelijk heb je om nog even thuis te blijven. Is ook niet fijn voor de ouderen en je collega’s. En voor jezelf. Gewoon lekker op de bank met je wc rol. Als je die kunt vinden 😉 Lastig dat daten. Je bent nog maar kort bezig op de site: misschien is jouw perfecte match gewoon op vakantie 😀

    Liked by 1 persoon

  2. o jakkes, ik ken dat wc rol verhaal. Zwemmen is goed voor verkoudheid, en mss kom je daar een leuke man tegen. Of even lekker eruit naar een eiland of zo, rol wc papier mee..zomaar voor een paar dagen.Lekker langs het water, heerlijk….
    Lieve groet en beterschap!!
    Wilma

    Liked by 1 persoon

  3. Loskomen is vervelend maar wel een goed teken. Bacteriën eruit, bla bla, snotter snotter. Tja, en Robert en ik kennen elkaar ook online en gaat ook goed. 😛 Je hebt online en online hè, haha. De goeden en de ‘slechten’.

    Liked by 1 persoon

    • Onder bloggers net zo goed, ik ken een huwelijk die ondertussen ruim 13 jaar is, en elkaar hebben ontmoet via een datingsite Billy… en ook jij kent de desbetreffende bloggers waar ik over spreek, maar al te goed namelijk, die nu gehuwd zijn… ik ga hier geen namen noemen verder, maar je kent ze 😉

      Liked by 1 persoon

    • Denk eens terug Sjoerd, hoelang ben jij al gehuwd nu? Hoe heb ik mijn ex MAN leren kennen? Juist, gewoon op de ouderwetse wijze, party, feestje van een vriend van school, via via… en dat is nog steeds zo, maar nu ben ik 44, gescheiden, een tweede zeer slechte relatie en ik ga niet meer uit…. ik kom niet op party’s ik ben een huismus, nog tips? Hoe een huismus die ondertussen gewoon oud wordt iemand gaat vinden dan?

      Like

  4. Ha ha, een loop neus had ik gisteren ook en toen kwam een buurvrouw vragen of ik even wilde ruiken bij de cv ketel naar gas.
    Daten hoef niet bij voorbaat fout te gaan, denk dat je eigen opstelling belangrijk is. Hans

    Liked by 1 persoon

  5. Een oud collega van mij heeft trouwens haar vriend ontmoet nadat ze haar vrienden en vriendinnen had gevraagd haar te koppelen. Het lukte haar zelf niet om iemand te vinden en haar vrienden kennen haar natuurlijk goed. Toen ontstond er een match made in heaven!
    Dus bel je vrienden/vriendinnen maar! 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Een neef van me heeft zijn huidige vrouw via een datingsite gevonden nadat zijn relatie stuk was gelopen. Inmiddels 2 kinderen en zo en ze zijn heel erg gelukkig met elkaar.
    Ik had dat niet verwacht dat dat kon, maar ja, als er een klik overslaat met iemand dan is dat genoeg. Ik denk nu dat een datingsite of app beter werkt dan de kroeg.

    🙂

    Like

  7. Beterschap!! je krijgt het wel voor je kiezen nu he? Ziek het gewoon goed uit, je zult vatbaarder zijn nu. En dat Daten komt heus wel, maar niet met een loopneus… En bedriegers heb je overal, ook in de kroeg, op het werk, of gewoon in het park. Degene die voor jou bestemd is, komt heus en gaat nooit meer weg!!

    Like

  8. Zo’n loopneus is echt ontzettend vervelend! Als ik echt snot- en snotverkouden ben, dan loop ik ook de hele tijd met een wc rol rond. Het ziet er bepaald niet charmant uit maar je moet natuurlijk wat als je neus maar blijft lopen.
    En ja, dat daten… volgens mij is het tegenwoordig echt grotendeels via internet maar net als in het echte leven zijn er online ook veel gekken en is het altijd weer aftasten met je wie te maken hebt.

    Liked by 1 persoon

  9. Ik zal je het verhaal besparen hoe ik ooit met een snotneus te ver voorover bukte op een rommelmarkt …en het snot in een sliert mn neus uit kwam zetten…nog steeds een verhaal waar mn schoondochter dubbel van ligt….die schoondochter is ook via internet ons leven ingekomen , nu alweer 16 jaar geleden

    Liked by 1 persoon

    • ja en nee, vandaag op mijn werk geweest, was gezellig en rustig aan, deed wel goed om er weer even uit te zijn, maar mijn neus loopt nog… al komt er wel minder uit nu, hahahaha En dat laatste, als ik buiten ben sta ik er altijd al voor open maar echt… en ooit, ja vast 😀 Ik blijf erin geloven in elk geval 😉

      Like

  10. Mijn vriend is ook metal – en hardrockfan, ik niet zo zeer. Ik heb een hekel aan grunge, hij zet de muziek vaak héél luid, waar ik hoorndol van word 😀 Vriend is wel zo respectvol om de muziek stiller te zetten als ik aanwezig ben, en wanneer ik bv niet naar YouTube of TV aan het kijken ben (dan gaat hij gewoon een andere ruimte in). Wanneer hij in de tuin aan het werken is, op zijn pc zit of aan het poetsen is, gaat het vaak héél luid. Gelukkig komen we hierin best wel overeen. Er is altijd een gulden middenweg: Guns ’n Roses, ACDC, Metallica bv 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

