Reset

Het leek zo goed te gaan, helaas maar waar, denkt mijn lichaam er anders over, na een ruime maand rennen en vliegen, ging het van het weekend mis.

Hoesten, proesten, snottebellen, mij suf voelen, nul koorts overigens, de thermometer blijft een normale temp aangeven, terwijl ik wel warm en koud ben, keelpijn welke ik wel in toom houdt of kan houden. Te suf zijn om ook maar de was in de machine te doen alleen al, dat doe ik wel hoor, het gaat allemaal door, maar de rest? Krampen op plekken die ik voorheen nog niet heb gehad, mijn complete heup die ineens trekt terwijl ik rustig in bed lig?

Kortom, mijn lichaam is zichzelf aan het resetten midden in de zomer, tweede keer dit jaar? Thuis ben ik dus, pas mijn derde week in het ouderencentrum en ik ben al thuis.

Goed, vrijdag weer een gesprek op het stadhuis. Het loslaten is wel lastig nu, omdat ik zo graag wil, maar goed, dit was vanaf het begin al de hamvraag, gaat het allemaal wel lukken zo.

water

Gelukkig zijn er mensen zoals mijn moeder die maandag even is geweest en mijn beste vriend die hier vandaag even een paar uurtjes was, ja dat helpt, maar nu moet ik het weer even alleen doen. Alles sal reg komme.

41 thoughts on “Reset

  1. neem even de rust, ook al is het moeilijk. Weet wat het is,om ja te zeggen teriwjl je lijf zegt: echt? Als ik dichterbij je zat, kwam ik je vast even helpen!!
    Hug from the other side of the globe!!
    Wilma

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel Wilma, ik zit nu echt op dat kruispunt ja, ik irriteer mij nu ook aan de huishouding, ik kan het doen maar dan ben ik weer terug bij af … tegelijk voel ik mij dan op een ander vlak wel weer beter, hahaha

      Like

  2. Tja, als je van weinig belasting naar veel belasting gaat krijgt je afweer ook wat te verduren. HEt is toch niet niets.
    Maar goed, je laatste zin zegt het al hé 😀
    En ja, alles komt goed. Alles.

    Liked by 1 persoon

  3. Ah gets wat vervelend om te horen! Jammer dat je lichaam je soms zo in de steek kan laten he… ik denk net als vele boven mij dat je lichaam gewoon een beetje moet wennen.. ineens op tijd naar bed gaan en ook weer vroeg op staan is natuurlijk best even omschakelen. Als er dan ook nog iets in de lucht hangt heb je het zo te pakken natuurlijk!

    Liked by 1 persoon

    • er zijn nog andere triggers die ik ondervind, maar dat is oké, dat bundel ik als vanzelf, zo weet ik eigenlijk al jaren, maar nu is dat funest eigenlijk, dat ik minimaal 2 liefst 3 uur eerder op moet staan. als ik dus om half 9 moet starten ergens, sta ik al om half 6 op of 6 uur… daar moet ik dus even mee gaan spelen ook. En achteraf ben ik gewoon stuk en slaap ik ook weer dus op tijd naar bed gaan …. uhhhh 😉

      Like

    • ❤ ❤ ❤ ik rust de hele dag, is eerder wat natasja al zegt hier, schuldgevoel, je start ergens net, en nu al… maar dat is het hele prinicpe natuurlijk, 24 jaar geleden nog zo gezond als een vis, nu ondertussen weet ik al dat ik sinds 2001 zeker iets mankeer en nooit heb ik daarna hoeven te werken, in 2001 was zelfs mijn laatste werk. Ik geef niet gauw op en ben al andere opties aan het bedenken, zoals felx tijd als vrijwilligster waarin ik later kan starten op een ander tijdstip, een heel ander tijdstip dan zij hebben aangegeven en toch eerder klaar ben. De beste uren van mijn dag weg geven dan.. dit werkt zo ook niet. X

      Liked by 1 persoon

  4. Balen meid! Je hebt opeens ook een behoorlijke verandering in je leven, en daar moet je lichaam zich ook nog aan aanpassen is de bedoeling. Ik hoop dat je snel weer goed opknapt! En fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt. Liefs!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

