De tuin

Het was gezellig, heerlijk, onze jaarlijkse familie BBQ bijeenkomst, gelachen vooral, gekletst en weer eens mijn grote camera erbij gepakt en de tuin een rondje gedaan en wat schertst mijn verbazing?

Mijn ouders hebben gele klaprozen staan, voor het eerst dit jaar, tenminste… hahaha

garden1

Campenula, prachtig wel een woekeraar, ideaal om langs een pad te laten kruipen.

 

garden2

De witte hortensia al jarenlang een trots, bijna open.

 

garden3

Vingerhoedskruid, zo mooi, maar al jong leerde ik vanuit de familie, PAS OP, GIFTIG.

 

garden6

Gele klaproos dus, vroeger zag je deze ook nog wel in het wild, nu koop je deze bij de Intratuin πŸ˜‰

 

garden5

Gele klaproos

 

garden4

Gele klaprozen

 

garden7

De pioenroos, ooit een stekkie van mijn opa… pioenrozen stonden altijd in alle tuinen vroeger al bij ons in de familie…

Zelf heb ik een vlinderstruikje klein gevonden, welke nu ook een prachtige zinken emmer heeft gekregen van mijn moeder, zodat ik hem over kan zetten in diepere grond, zien of dat mijn balkon overleeft, net als munt, zou die het altijd moeten doen! Ik ga het merken.

Wat is jouw lievelingsbloem of plant?Β 

33 thoughts on “De tuin

  1. Stokrozen zijn met stip mijn favorieten, sinds ik die in Frankrijk zag ben ik erdoor gegrepen.

    Toen ik hier 3 jaar geleden kwam wonen meteen zaadjes verspreid en vorig jaar had ik op een plek die ik ook nog perfect zie vanaf mijn stoel een enorme bos gele. Nu zijn ze weer goed uitgelopen en is het wachten op opengaan. Achter is er ook een gekomen dit jaar en die wordt fors, weet de kleur nog niet.

    Vorig jaar een rode plant gekocht en die staat nu met 4 stelen.

    En zonnebloemen vind ik ook zo gezellig, er staat een pot met 3 afgelopen week gekocht bij de liedl.

    Liked by 1 persoon

    • Ik ga het merken Sjoerd, voor 7 euro…. ik heb hem net in de emmer gezet… Bedoeling is toekomst hele grote bakken dan en aan 1 kant meerdere of grotere struik en die laten groeien om als een soort schutting te fungeren. πŸ˜‰ Ik had al gezegd, overwinteren op de logeerkamer….

      Like

  2. ik onthoud de namen van bloemen en planten nooit, heb ook niet echt een lieveling. Mijn tuin is groot en een beetje verwilderd maar doe mijn best. Je maakt mooie foto’s, en die gele klaproos heb ik ook in de tuin en die heeft de naam schijnpapaver (opgezocht op internet)

    Liked by 1 persoon

    • Dat wist ik, van de schijnpapaver, jij had hem laatst al op jouw blog staan, ik had geen idee dat mijn ouders hem nu ook hebben staan, heel vroeger zag je die ook nog weleens in de natuur in het wild, en dat zie ik niet meer πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  3. wat een prachtig boeket presenteer je ons, morgaine! πŸ™‚
    ik duim voor je dat de vlinderstruik mag groeien en héél veel vlinders mag lokken! πŸ˜€

    mijn lievelingsbloem?
    het ‘oer’bloemeke onder de bloemekes (vraag een kind om een bloem te tekenen en je krijgt:)
    een madeliefje of een margriet! πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

