Respect!

Respect voor diegenen die hier lezen, werken en ook nog eens elke week bloggen, sommigen een paar keer week, anderen vaker, dat jullie dat vooruit plannen, schrijven en dan klaar zetten en dan ergens in jullie spaarzame vrije tijd van een weekend of een dag vrij anderen bij lezen en houden, en vaak ook nog reageren.

Ik merk nu al, dat ik hier heel weinig zin in heb, al mijn energie gaat uit naar mijn werk en ik heb er nu twee dagen opzitten, halve dagen en vanmiddag mag ik weer naar mijn zonnestraaltjes waar ik ondertussen al anderhalf jaar zit, in oktober wordt dat twee jaar alweer, dat lijkt niet zo, maar het is wel zo.

waterjuffer1

Zelfs in de ochtend vind ik geen rust op dit moment om lekker te gaan zitten, lezen en reageren, eigenlijk ook logisch, want mijn huishouding is er ook nog, en voorheen had ik daar natuurlijk alle tijd voor van de wereld en ik merk nu al dat het blijft liggen, langer dan zou moeten. Ik ben moe als ik thuis kom, ik eet wel meer zo lijkt het, op vastere tijdstippen ook, eerder op de dag, dat is weer goed natuurlijk.

Ik crash even en als ik dan later in de middag weer wat energie heb start ik aan de huishouding en in de ochtend is dat nu hetzelfde. Als je live blogt zoals ik doe, zitten en schrijven maar, is het best lastig om te doen, mijn hoofd is allang bij de praktische zaken, zo laat moet ik weg, zorgen dat, heeft Picasso nog wel, de was, het aanrecht, koken, boodschappen, stofzuigen, dweilen, stoffen en brak zijn.

waterj1

Het gekke is, als ik thuis kom, voel ik mij voldaan moe, dan kan ik zo even op de bank gaan liggen en ik doezel weg, het is heerlijk! Soms maar een half uurtje, dan een uurtje en ik kom rustig weer bij, doe mijn dingen en dan ben ik toch wel suf, ik zit mijn tijd uit tot het een redelijke tijd is om naar bed te gaan, dat ik dit eigenlijk al om 7 uur wil in de avond is natuurlijk veel te vroeg.

Ga ik rond half 11 a 11 uur, merk ik nu al in deze korte tijd, haal ik mijn diepe slaap niet, zelfs met medicijnen lijk ik maar in de waakslaap te blijven hangen, ik slaap dus wel maar telkens wakker, omdraaien, ik val weer weg en ik zal vast een paar uur echt weg zijn maar zo voelt het dus niet. Nu weet ik wel dat zoiets tijd nodig heeft, maar ik vraag mij nu al af, in mijn geval (fibromyalgie), hoelang ik dit moet geven, want het zijn mijn spieren die ik voel in de vroege ochtend, ik sta ineens ’s morgens als met een pijnstiller in mijn handen waar ik dat voorheen amper nodig had tot niet. Slechts soms.

waterjuffer4

Sowieso heb ik weinig zin in internet wel in andere dingen doen naast de huishouding, ja het schilderij is er ook nog, bijna af, mijn beste vriend zei al, ja is goed geslaagd maar ik heb nog wel wat te leren en dat kruipt nu wel weer in mij. Minder tijd en ineens wil ik schetsen, leren, verder gaan met…

waterjuffer2

Als ik er de komende tijd even niet ben, weten jullie waarom, ja er zijn onderwerpen genoeg maar het in elkaar draaien ervan heb ik al amper zin in, hahaha Deze week zit nog erg vol, gezien wij zaterdag nog een familie BBQ hebben ook, dus zondag ben ik pas vrij, en vandaag en morgen? Werken en weer een afspraak… En nu ga ik maar eens even stofzuigen, boodschappenlijstje maken, bla.

Ik wil van het weekend even kijken of ik met een wachtwoord toch kan blijven schrijven, wil jij nu mee blijven lezen? Er is nog niets nu, maar dan kun je mij alvast een mailtje sturen, als het wachtwoord er is, dan zul jij deze wellicht ontvangen zodra het er is. morgaine.m (@) gmail . com

Wat eet jij vanavond?Β 

 

45 thoughts on “Respect!

  1. Lieve Suus, alle respect voor je hoor!
    Doe jij maar lekker wat voor jou het beste aanvoelt en laat gewoon af en toe een teken van leven, want ik geef om je 😘
    Enne… vanavond begint mijn feestweekend, ik denk niet dat ik mag koken!
    Veel liefs en rust! Xx

    Liked by 1 persoon

    • Doe ik hoor lieverd! πŸ˜‰ en geniet ervan, als ik kon, wat nu door totale andere omstandigheden niet gaat, dan had ik echt super gaaf mijn best gedaan om er te zijn! (er lag zelfs al een proposal op tafel vanuit de familie), maar ja… Geniet ervan!!! In alle opzichten en natuurlijk laat ik iets van mij horen, zo’n schrijven, open en eerlijk doet meestal ook even de druk van mijn ketel afhalen dat ik dan ineens de tijd vind om wel te komen lezen hier en daar πŸ˜‰

      Like

  2. Ook dat veel wat nu in je leven komt nieuwe ervaringen zijn kost dat energie. Als er straks wat meer routine is kan het makkelijker worden.
    Ik eet hachee vanavond met restje bami, beiden uit de vriezer want ik ga vandaag met dochter dagje weg en lekker lunchen, ben dan pas eind van de middag thuis en daarom ben ik blij met mijn goed gevulde vriezer.

    Liked by 1 persoon

  3. Pizza uit de supermarkt. Echt feestje voor mij en Zoon. Manlief is er niet en heeft feestje van het werk. En wij eten dan graag samen een pizza uit de winkel en dan bij de TV opeten met een glaasje cola. Even van genieten samen. Papa houdt niet van pizza uit de supermarkt en bij de tv eten doen we normaal ook nooit.

    Liked by 1 persoon

  4. Joh gewoon lekker je ding doen.
    En volop genieten van je leven naast internet !!
    Ik blog nog wel….maar reageren schiet er 9 van de 10 keer bij in ..
    O wat we eten vanavond…nou we hebben gister een maand menu gehaald bij de Chinees en daar eten we altijd twee dagen van ..

    Liked by 1 persoon

    • Whahahaha ja, de Chinees ook een goeie, hier dito en dan hoef ik maar gewoon voor 1 persoon te bestellen en ik doe er al twee dagen mee, en meestal wel ook een sateetje of loempia, 1 van die twee erbij πŸ˜‰

      Like

      • Ik doe ook resten van de chinees in porties in de vriezer. Meestal bestellen we 3 maaltijden voor 2 personen. Bovendien vind ik hard aangebakken nasi en bami heel lekker met extra sambal erg lekker en juist die uit de vriezer is daar geschikt voor.

        Liked by 1 persoon

  5. Lekker schrijven wanneer je de tijd, energie en de zin er voor hebt. Zo doe ik het ook altijd en ik voel me er heerlijk bij! En van de mensen waar ik de blogs graag van lees, die check ik ook op die manier. Kan soms zijn dat ik ze een week niet check en daarna meteen lekker drie blogjes van ze lees bijvoorbeeld. Doe wat je zelf wilt vooral!

    Liked by 1 persoon

  6. Heel herkenbaar, foto’s is gemakkelijk die staan nu al klaar tot 4 juli maar lezen en reageren lukt op het moment hier ook niet, so what dat komt wel weer. Ook bij jou, ik heb respect voor jou zo’n bezig bijtje. Wat ik eet euh goede vraag waarschijnlijk wok

    Liked by 1 persoon

  7. Heel begrijpelijk dat je daar nu geen zin in hebt hoor! Je leven is veranderd, je dagen zijn veranderd, en daar moet je weer even aan wennen. En misschien went dat wel niet en past bloggen even niet meer. Dat geeft niet, gewoon doen wat goed voelt! Ohja en ik lees graag mee onder je wachtwoord πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  8. Rustig aan Suus, geef jezelf de tijd om hieraan te wennen. Lukt dat niet… Rustig aan. Misschien moet je gewoon weer ‘in het ritme’ komen. We’ll see. Oh ennuh, ik een ravioli met roerei vanaaf. Mams wilde simpel koken, haha. X

    Liked by 1 persoon

  9. Hoe al die bloggers dat doen, vraag ik me ook af:P pfoe. Is natuurlijk ook weer wennen met wat nieuws erbij, helemaal als het gaat om nieuw werk.

    Ik wil op de hoogte blijven!! Zal snel even een mailtje sturen.

    Vandaag at ik een patatje oorlog van de febo met een aardbei milkshake. hehehee, moet ook eens kunnen.

    Liked by 1 persoon

  10. Een blog is leuk om te lezen. Maar het is geen aangenomen werk toch? Doe rustig aan, dan hou je het langer vol.
    Hoop nog lang mee te kunnen lezen hoor!!
    O ja, vanavond wss pizza. Vriendin over van een van de dochters, dus deze giecheldames en de rest van de fam eten ook maar pizza!! Gewoon uit de winkel, I guess!
    Groet, Wilma

    Liked by 1 persoon

    • Wat bedoel je met aangenomen werk? Betaald of vrijwillig? Heb ik al eerder over vertelt, vrijwilligerswerk is niet vrijblijvend, je krijgt een contract, en hebt een deal.. je moet er gewoon zijn, zelfde regels als je betaald wordt en ik val dus onder de participatiewet ik MOET dit doen van de gemeente of de gemeente zegt.. Van Den haag, welkom in de wereld van de bijstand.

      Like

      • Ik bedoelde niets verkeerds. Als het aangenomen werk is, zou je moeten schrijven en een blog is vrijblijvend toch?
        Komt snert over mss, maar dat is total niet de bedoeling hoor!
        Kom dat ik meer engels denk en schrijf dan Hollands.
        Ik lijk je blog!
        Groet, van over een warm en droog over the ocean!!
        Wilma

        Liked by 1 persoon

  11. Dat van dat wachtwoord snap ik niet. Het bloggen naast je werk vind ik soms ook moeilijk. Ik heb donderdag vrij en dan probeer ik altijd een stukje te schrijven en in het weekend denk ik er over na of maak ik foto’s die ik dan zondag of maandagavond erop zet. vaste regelmaat dus eigenlijk. Voor mij werkt dat goed.

    Liked by 1 persoon

  12. Wij aten witlof met kip/kaas, aardappels en vis erbij.. En soms is het vooruit plannen wel heel prettig. Vanavond kwam ik thuis van een dag hard werken.. ja dat kan ik ook soms wel… was echt helemaal doorweekt op de fiets.. (ja.. ik had gewoon geen regenpak mee.. eigen schuld) en na het eten.. was ik helemaal op. Ben blij dat ik dan geen logje hoef te maken maar even bij Yaron in bed kan kruipen. Dus ook ik heb het weleens druk, moe of wat dan ook.. Morgenavond reageer ik waarschijnlijk niet, want ik heb ook nog een keer koopavond en begin om negen uur in de ochtend.

    Love As Always
    di Mario

    Liked by 1 persoon

  13. Ik kan me voorstellen dat je nu weinig zin hebt in het internet. Het internet is bijna als een leven naast het echte leven en met dat laatste heb jij het nu eventjes heel erg druk denk ik. Doe met het internet dus maar lekker rustig aan. Gewoon, wanneer je er weer wel eens een keertje zin in hebt.
    Fijn weekend Morgaine!

    Liked by 1 persoon

  14. Gewoon rustig aan. Lekker bloggen wanneer jij er zin in hebt, en lukt het niet dan is er geen vrouw overboord. Bloggen is leuk en geen verplichting. Je lezers begrijpen dit allemaal best, want die zitten met hetzelfde. Ik wil overigens wel met wachtwoord lezen.

    Liked by 1 persoon

  15. Jij moet gewoon doen wat je wilt doen. Als dat in houdt dat je blog op een lager vuurtje komt te staan, dan hebben wij daar maar mee te dealen. Prima toch? Het is geen verplichting hΓ©? Ook al zijn er bepaalde bloggers die vinden dat je blog voorrang heeft op alles maar goed, die lui sporen niet. Geniet van de andere dingen en vooral je rust. Ik blijf wel lezen wanneer er iets nieuws online komt.

    Liked by 1 persoon

  16. Jarenlang heb ik een blog bijgehouden en zat ik op vaste dagen achter mijn laptop! Toen vertikte ik het langer, ik heb het druk genoeg en dan zou ik mijn vrije tijd virtueel doorbrengen? NO WAY!! Ik heb mijn blog opgezegd. Vorig jaar begon ik het te missen en nu heb ik weer een blog, maar ik blog wel wanneer het MIJ uitkomt! Ik heb m’n werk, mijn gezin, vrienden, familie, sociaal leven ect etc en zeker ook mijn vrije tijd, en deze deel ik graag in zoals ik dat wil! Veel respect heb ik dus alleen maar voor jou…fijn dat er meer mensen zijn die er ook zo over denken! Oja, wat ik eet vanavond? πŸ˜‰ Hihi….vrijdagavond, dan eten manlief en ik altijd samen en kijken we een filmpje, avondje voor onszelf! En wij eten vanavond coquilles! Fijn weekend!

    Liked by 1 persoon

    • Zo is het ook, maar mijn blog was altijd eigenlijk het nummer 1 omdat het kon, en dat verandert nu voor het eerst, en merk ik hoe het is als je en werkt, en inderdaad meer buiten huis bent en thuis komt, nu al, pas na 1 week, na 10 uur werken en een afspraak verplicht. πŸ˜‰

      Like

    • In mijn geval is alleen thuis zitten niet zo leuk natuurlijk, dus dit is goed voor mensen zien en spreken, hahaha alles heeft een up en een downside, dat zeg ik al jaren tegen iedereen πŸ˜‰ Tegen mijn ex zei ik al, ruilen? Ik werken jij thuis? Oh nee…

      Like

  17. Komt we weer goed hoor! Neem je tijd en geen paniek! Je energie gebruiken voor de dingen die jij het allerbelangrijkste vindt. Succes met alles -weet je, ik loop zelf ook te denken om eens een maandje of zo te stoppen, maar weet niet of ik het kan. Ben een beetje bang dat ik er dan helemaal uit ben en dan helemaal geen tijd meer kan vinden om te bloggen en te lezen. Maar er zijn nou eenmaal ook nog zoveel andere dingen te doen die ik leuk vind-. .
    Wachtwoord? Ja graag! XXX

    Liked by 1 persoon

  18. Dikke knuffel!!
    En ik deel je gevoel… Ik ben een slechte blogger… Heb er gewoon even geen tijd voor. Ik wil wel… Maar ik moet eerst weer een nieuw ritme vinden… Met werk opbouwen, rust, sporten, vriend, famile, vrienden….
    Kom tijd te kort…

    Liked by 1 persoon

  19. Respect hoor! Het is allemaal niet zo gemakkelijk, en een dag telt soms te weinig uren πŸ™‚ Ik heb het ook vaak lastig om te gaan werken (40 uur per week); huishouding te doen (blijft hier vaak ook wel één en ander liggen) en dan vrijetijdbesteding. Voor dat laatste zit ik soms met het gevoel dat ik 1001 dingen wil/moet doen, maar doordat er soms te weinig tijd voor alle ideeΓ«n overblijft, komt er niets van in huis. Soms zit ik dan de hele avond voor de televisie, terwijl ik zoveel andere dingen had willen doen. Gewoon omdat die opstaat en ik geen keuze hoef te maken πŸ™‚ πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

