Graszitten, niets voor mij

Wat een prachtig mooie weekend hebben we achter de rug, de zomer is dan toch ons landje binnen gekomen en wat baalde ik als een stekker. Normaal gezien zijn dat de dagen qua weer, qua temperatuur dat ik een heerlijke fietstocht ga maken. Nu was ik zo stuk dat ik zelfs in tranen ben beland, ik zag iedereen lekker erop uit trekken, overal heen gaan en hier zat ik dan, met pijn in mijn benen vanaf de heup, liep ik krom, struikelde overal over en zelfs de huishouding begint nu al te verslonzen omdat het niet lukt.

parkb2

 

Dat was zaterdag. Gisteren ging het iets beter maar nog altijd pijn in mijn benen, toch blijf ik dan in beweging, tenminste dat wil ik, men zegt dat dit beter is, maar ver van huis gaan durf ik dan niet, dan ben ik toch maar alleen dus blijf ik dicht bij huis. Het park dacht ik, ik ga vlierbloesems knippen en siroop maken of zo, doe ik wat nuttigs, dacht ik.

parkb3

Zo geschiedde en natuurlijk ging mijn camera mee. De meeste mensen knappen ervan op, even erop uit, een wandeling, even fietsen even ergens in het gras zitten, nou dat is niets voor mij. Ja, ik heb in zeer hoog gras zelfs gezeten daar waar de wilde bloemen staan, zeldzaam ook. Vaak.

parkb6

Ik snap het niet hoor, dat je dat kunt, alles prikt en steekt, kriebelt, vooral dat prikken, ik voel dat gewoon, maar dat hoort ook bij mijn ziektebeeld, een te gevoelige huid, alsof ik op stokken zit, zo voelt dat, hahaha

parkb4

Toch heb ik het even uitgehouden om wel wat foto’s te maken, met de wens dat ik er uren had kunnen zitten, liggen zelfs, en gewoon in slaap te vallen of zo.

parkb5

De vlierbessen plukken was geen succes, ik was even vergeten dat wij hier namelijk nog meer brandnetels hebben, die hoger groeien dan 1.64 m, ja mijn lengte, en pas daarachter staan ze dan, die prachtige vlierbessen vol met schermen die perfect zijn, maar ja… sta je dan in een jurkje met blote armen. Of waar ik wel bij kon, stonden die pluisbomen die loslieten en zaten de schermen onder de pluizen, aangezien je het niet af moet spoelen, de vlier dan.. maar direct verwerken… is dat ook niet ideaal, wie wil er nu siroop met pluizen.

parkb1

Nee, die natuur? Zolang er paden zijn, dan is het oké, maar dat struinen? Ik kan het niet meer, ik struikel, ik zwik, en dat met mijn zware schoenen aan op maat gemaakt.

 

klik op een foto om ze allemaal groot te zien.

En toch? Heb ik even genoten van het buiten zijn, al deden mijn benen nog altijd zeer, pas nu, vandaag ben ik opgestaan met ‘normale’ benen, waar ik vanmorgen vroeg toen ik even moest plassen, nog last had van 1 knie met een enorme pijnuitstraling. Ik ben terug gegaan nog even, en dat heeft wel degelijk geholpen.

46 thoughts on “Graszitten, niets voor mij

    • Precies, dat is helemaal waar, hoe stuk ook, verder gewoon genoten en eigenlijk is het dan een afwachten verder. Nu ben ik al dat aan het doen in huis wat mij het meest irriteerde, stof hier en daar en zelfs mijn slaapkamer raam kunnen ontdoen van zand aan de buitenkant 😉 ja daar kan ik mij zoooooo aan irriteren, hahaha nu even koffie.

      Like

  1. Vervelend dat je zo’n pijn had. Ik vind gras zitten ook niks eigenlijk. Tenminste, alleen als het laag gras is. Dat vroeten door de natuur. Ik doe er niet aan. Toen ik klein was, leuk. Nu al lang niet meer.
    Je hebt wel mooie foto’s kunnen maken. Fijn dat je zo toch buiten bent geweest.

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha ik ben dan ook meer een zee mens, niet eens in het zand, maar dan ook echt IN zee of water wat schoon is 😉 Ik ben ook echt een zwembad meisje ipv die gore zoetwater water 😉 OF dus zee met veel zout 😛

      Like

    • Met fibromyalgie zegt men, dat dit nooit zo zal zijn, weer helemaal beter 😉 Maar er zijn goede dagen, vandaag dus en slechte dagen, het is nooit te voorspellen hoeveel goede, hoeveel slechte of andersom. ❤

      Liked by 1 persoon

  2. die brandnetels, daar komen dan wel weer heel veel vlinders op af, toch een voordeel 😉
    graszitten, ik doe dat ook niet, of in het zand op het strand … ewww … maar ben blij dat je toch even naar buiten bent gegaan S.!
    hoop dat het vandaag weer wat beter gaat dan gisteren, en dan iedere dag iets meer.

    x

    Liked by 1 persoon

  3. Wat naar dat je zo’n pijn had. Wel goed dat je nog even naar buiten bent geweest.
    Ik ben ook niet zo’n graszitter. Alleen op kort gras gaat het nog, maar het liefst zit ik op een kleedje. Die heb je alleen niet altijd mee natuurlijk;-)

    Liked by 1 persoon

  4. Fijn dat je nu weer minder last hebt :-). Ik heb ook niks met in het gras zitten, ten eerste omdat het kriebelt en ten tweede omdat ik niet van insecten hou… ik moet dan steeds aan teken denken. Is niet zo ontspannend ;-).

    Liked by 1 persoon

  5. Oeps iets te vroeg op enter gedrukt.
    Maar echt balen van je pijnklachten. Ik ben blij dat je er op zondag even uit bent geweest. Het weer was prachtig.
    En nogmaals prachtige foto’s!!

    En idd gras kriebelt. Ik zit dan ook graag op een kleedje.

    Liked by 1 persoon

  6. Echt in gras zitten, hoeft voor mij ook niet perse. Op een kleedje is nog tot daar aan toe. Maar van de natuur genieten en foto’s maken, ja, dat is natuurlijk wel iets wat ik graag doe! Gewoon lekker buiten zijn, dat geeft me altijd zoveel rust, vooral in mijn hoofd.

    Liked by 1 persoon

  7. Echt ik bewonder jou op zoveel vlakken. Nu weer die positiviteit en doorzettingsvermogen. Gewoon gaan ondanks die pijn in je benen. Is geen pretje natuurlijk. Gelukkig heb je er toch nog iets van kunnen maken in het gras, het heeft in ieder geval heel mooie foto’s opgeleverd! Zet m op meid! x

    Liked by 1 persoon

    • ik ben brak… straks fysio dus met wekker geslapen, af en aan gedoezeld weer en vandaag ook het gesprek in het ouderencentrum direct erna :O hahaha komt goed, maar ik vraag mij wel serieus af waar dit nu weer heen moet. Met de benen dus 😉

      Liked by 1 persoon

  8. Dat graszitten heeft je toch wel wat mooie kiekjes opgeleverd. 🙂 Ik houd er ook niet van, te veel gekriebel en ook groene vlekken in je broek, yugh. Is de pijn alweer wat weggetrokken, of heeft de peut het alleen erger gemaakt, hehe.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

