Vertrouwen

Uitgeblust voel ik mij nu, fysiek dan vooral. Gisteren het tweede gesprek gehad en eigenlijk is het een 1 op 1 les Nederlands, hoe schrijf ik een cv en nu heb ik als opdracht mee gekregen om een sollicitatie brief te schrijven. Niet op te sturen, wel een echte vacature vinden en daarop reageren maar dan niet inzenden. En pas op 14 juni, wat op een dinsdag valt, dus heb ik al gemaild dat ik de dinsdag ivm fysio en inklappen daarna vrij wil houden omdat hij mij om 11 uur dan weer wil zien, en dan lig ik meestal op mijn bed tot 2 a 3 uur om bij te trekken. Een ander verhaal.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik vertrouw, ik vertrouw erop dat ik ergens of mijn plek ga vinden of dat men zal herkeuren op de juiste wijze. Welke weg ook, ik vertrouw. Daarom ga ik ervoor en zet mij dan ook 100% in. Gelukkig kan ik het echt goed vinden met mijn cliënt manager wat natuurlijk ontzettend scheelt, we lachen ook vooral, wat ik zelf uitlok hoor, maar dan nog, hij heeft ook humor.

Het tweede wat ik mee kreeg is dus mijn CV opnieuw aanpassen, hij luistert nu ook echt naar wat ik allemaal al heb mee gemaakt en de reden waarom ik nog altijd thuis zit, meer dan mijn fibromyalgie namelijk, al ver voor die tijd. En ik leer nu, dat het oké is, of zelfs van groot belang om dat gat te vullen van mijn laatste werk naar het nu, waarom ik al die tijd thuis ben geweest. Het hoe doe je dat is nog de vraag, hoeveel wil je vertellen, en in dit geval, hoeveel negativiteit wil je erop kwijt, want de opsomming betreft voornamelijk mantelzorg, erg privé dus, en reïntegratie, die heb ik al meerdere malen gedaan maar telkens kreeg ik weer ontheffing omdat… vul maar in…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Niet eens om mijzelf dus, maar om anderen bij te staan, mijn dochter op te voeden en te vangen. Lastig dus. Maar voor mij wel al makkelijker ook, het mag, het moet zelfs vermeld worden dit keer! Schijnbaar. Vroeger mocht dat niet namelijk, en hoe leg je dan uit dat je zolang thuis hebt gezeten.

Gisteren ben ik na het gesprek nog even met camera de stad in getrokken een bepaalde hotspot wat Belfort heet, kent maar liefst 17 restaurants met terrassen aan elkaar gevlochten, en die wilde ik nu eens stuk voor stuk fotograferen. Ik was pas rond 4 uur thuis en was kapot. Mijn benen deden zeer, honger en dan merk ik nu al dat ik het mis dat er iemand thuis komt, bij wie ik mijn verhaal kwijt kan, dat is nog wel het meeste impact heeft nu. Merk ik. De stilte kan fijn zijn, maar je dingen bespreken ook, even stoom af te blazen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het bloggen, ja ik wil wel, maar zoals de werkenden onder ons allang weten, kom ik nu al in de tijdknoop vast te zitten, ik blijf wel bloggen hoor, al merk ik ook, zo grappig, nu ik over wat meer lastigere zaken vertel, dat er al mensen vertrekken nu ik niet meer lang leve de lol vertel of laat zien. Daarnaast heb ik ook mijzelf al tig keer op google opgezocht onder mijn echte naam, en het grappige is, ook al ben ik niet meer 100% anoniem? Dit blog staat nergens vermeld, 10 pagina’s op google heb ik door gebladerd en ik sta er gewoon nul keer, dus toch wel handig, want op deze wijze kan ik toch vertellen en eventueel delen. Vandaar, mocht jij je dat afvragen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Verder heb ik van Kwintes nog niets gehoord of gelezen, leeft iedereen mee, dank jullie wel, ja ik zorg zoveel mogelijk voor mijzelf, het is gewoon weer zoeken naar balans, en dat is nu nog onmogelijk omdat ik nog niks weet. Nog geen vaste betrekking heb, nog geen proefdraaien, alleen maar gesprekken en zien wat eruit komt. Pas als ik ergens zit, weer met een rooster, kan ik opnieuw aanpassen. En pas dan zien wat het echt met mij doet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu ben ik nog moe, heb ook best wel veel geslikt gisteravond om de pijn in te dammen dus ga ik nu slim zijn, en even terug naar mijn bed.

Ik sta dus ook op 0 sollicitaties die ik hoef te doen, maar humor dit, gisteravond dacht ik even, ik klik de vacature bank aan in Almere, naar betaalde banen kijken, en nummer 2, der vacatures is zowaar een vacature waar ik echt iets mee kan, op kan solliciteren for real, betaald, opleiding en direct een vaste baan voor de komende 3 jaar minimaal, omdat je natuurlijk de opleiding krijgt, welke wel intern wordt gedaan?

Waar? Bij het UWV van Almere, voor mij per fiets of bus zeer makkelijk bereikbaar, praktisch naast de stad namelijk het volgende station. 24 tot 32 uur, wat perfect is omdat ik dan 1 dag vrij kan blijven houden in de toekomst voor fysio… en werkt het niet? Zei ik al gekscherend, kan ik mij ziek melden en bij mijn eigen collega’s onder de loep worden genomen. 😉 (en ja, hier ga ik dus ook serieus echt wel iets mee doen, ik moet alleen wel online solliciteren, en DAT is nieuw voor mij… ik zal eerst mijn CV moeten verbouwen omdat deze nu geschreven is op crea vrijwilligerswerk, en niet op een serieuze baan).

Zelf noem ik dit grapjes en humor van boven, wat er ook is of zit… het vertrouwen 😀

 

49 thoughts on “Vertrouwen

  1. Ik vind die foto met die kastjes echt zo vaag. Hoe, waarom? Huh? XD
    Tja, het solliciteren… Je moet inderdaad vertellen waarom je een gat hebt, en dat is tegenwoordig iets acceptabeler dan vroeger. Ennuh, niets zo veranderlijk als het Nederlands toch? Haha, ze leren nu alweer andere dingen dan ik 5 jaar geleden hoor.
    Doe rustig aan, en probeer dat online solliciteren maar. Is vaak gewoon een invulformulier. 😉 Door je eigen collega’s onder de loep genomen worden, muts, hahaha. Ja, dat baantje zou echt wat voor jou zijn. XD
    X

    Liked by 1 persoon

    • Niet tegemoet ik zit er al in 😉 Nu nog meer denk ik dan dat ik ‘klaar’ ben en vaste plekken of een plaats heb, betaald of onbetaald… meer rust, weer balans en dan pas kan ik werkelijk zien en zeggen of… het gaat. 😉

      Like

  2. Meid wat een lastige tijd moet dit zijn voor jou. Je humor en positiviteit helpen je hier duidelijk doorheen, maar dat neemt niet weg dat je soms best even uitgeput en moe mag zijn. Neem lekker even rust voor jezelf! Ik hoop dat je een baan vindt die bij je past en vooral waar je gelukkig bent. Ik heb er ook alle vertrouwen in 🙂 ❤

    Liked by 1 persoon

    • Ben ik met je eens Sjoerd, maar ja nu krijg ik weer te horen dus, dat ik ‘te’ veel kan zeggen ook, dus waar ligt die grens… in vooral en later toelichten, wel of niet, werk en privé, gescheiden bla… Kortom, ik ben meer open dan ‘hij’ weer wil zien, ik ben dus meer eerlijk 😉

      Like

  3. Ik kan me voorstellen dat je helemaal gebroken bent… dus neem zeker de rust die je nodig hebt. Een sollicitatie naar het UWV, daar zou ik voor gaan, misschien kun je er een beetje menselijkheid brengen.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  4. pfft een mens zou van minder moe worden. Ja CV’s zijn en blijven lastig, maak ik mezelf mooier of zeg ik de waarheid met als gevolg dat ik eventuele werkgevers afschrik. ik hoop echt dat er iets op je pad komt wat jij leuk vind en vooral wat haalbaar is voor jou. Dikke knuff voor nu lieverd

    Liked by 1 persoon

        • Ja, daar pas ik dus voor, ik vind het al erg dat ik eventueel opschrijf dat ik creatief ben, ben ik dus wel, maar wanneer ik dat wil en het mij uitkomt, in mijn werk als iets moeten wordt… pfffffffff Ik doe het liever andersom, hou het wat lager en dan als men mij aanneemt merken ze het vanzelf wel dat ik eventueel meer kan… Beter idee, hahaha

          Liked by 1 persoon

  5. Als je je plek niet kan vinden ligt dat niet aan jou, al helemaal niet aan je inzet.
    Ik vind je verhalen over wat je bezighoud boeiend, net als je kiekjes over Amersfoort. Hans

    Liked by 1 persoon

    • En kun jij mij vertellen wat het verschil is tussen die motivatie brief en een solli brief? hahaha heb van het weekend op een echte baan gesolliciteerd, moest ook nog eens online, was ook nieuw, met ene test zelfs… foon test en dan schrijf je motivatie online, ahum.. heb het gedaan maar goed… het zal altijd lastig blijven denk ik, laat mij maar een gewoon verhaal schrijven, zelfs over mijzelf dan kort en kracht en opsomming van… zo onnatuurlijk voelt dat aan voor mij. 😉

      Like

      • Nope ik kan het je niet vertellen want ik vind het zelf altijd hocus pocus allemaal 🙂 De ene keer raffel ik het af en maak er niks bijzonders van en dan krijg ik een reactie en de andere keer tik ik een hele brief speciaal voor het bedrijf en de vacature en dan hoor ik geen kont terug.

        Liked by 1 persoon

        • DAT is mijn gevoel dus ook, volgens mij de keren dat ik gesolliciteerd heb ook open, ben ik inderdaad kort en bondig en zelfs zonder zelfvertrouwen gaan mailen ooit en ik zat op gesprek.. zodra ik mij hou aan de ‘regels’ van wat ik nu mee heb gekregen hoor ik niks, hahaha volgens mij doet dat het hem dus, men zegt altijd, je moet eruit springen, en met afraffelen spring je er tegenwoordig dus uit 😉

          Liked by 1 persoon

  6. Ik blijf erbij dat bedrijven niet perse hoeven te weten waarom er een gat op je CV staat. Soms kan het door iets persoonlijks zijn wat je liever niet wilt delen of zo. Maar goed, meestal word je er dan toch op afgerekend helaas. Mijn CV is ook niet bijzonder hoor, wel heb ik hem gisteren weer twee keer ingeleverd in de hoop op..!! En er zal vast iets op je pad komen! Kan niet anders met de positieve instellingen die je hier altijd voorbij ziet komen/lezen.

    Liked by 1 persoon

    • Een gat van 24 jaar is wel erg veel natuurlijk, overigens is het niet zo heel erg het waarom ik eruit ben geweest, dat kan in mijn geval zelfs in mijn voordeel werken. Ik ben absoluut sociaal gericht namelijk in deze 😉

      Like

Geef een reactie

