Gogobot, ken jij het al?

Zo’n twee maanden geleden zei hij het tegen mij. Ga maar eens kijken op gogobot. De wattus? Ik dacht aan google iets of zo, Gogo, google, bijna, maar niet helemaal. Ik besloot om google er maar eens op los te laten en tikte gogogbot in en wow…

gogobot1

Wat is dat nou weer! Ik vond zijn profiel en begon te browsen, okΓ©, een reissite van normale mensen die vele trips of zelfs weinig trips hebben gemaakt maar hun gebied op de kaart aan het zetten zijn of al gedaan hebben. Nieuw? Voor mij wel. Wetend dat er vele bloggers zijn die reizen had ik dit nog nooit gezien of was dit tegen gekomen.

Puur en alleen omdat ik er gewoon heen was geweest en even had rond gekeken, bleek ik direct een account te hebben, ‘log in met facebook’, kreeg ik ergens of zo, nou ja, waarom niet. Het enige wat ik mij bedacht, als het nu maar niet direct op mijn pagina staat of zo. Dat stond het niet. En wat moest ik er verder mee? Niets voor mij dacht ik, zoveel reis ik niet. Maar… Hij kwam en vooral over Amsterdam weet hij veel, natuurlijk weet hij dat en ik iets minder, ik ben toch meer in Almere opgegroeid.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

……

Ik liet het weer links liggen tot hij weer even langs kwam bij mij. En hij zei, waarom zet jij Almere niet op de kaart? Ja, waarom eigenlijk niet, op blog zijn velen bezig met hotspots maar als jij onderweg bent, ga je dan blogs af om hotspots te zoeken? Of download je een app wereldwijd te donwloaden om leuke plekjes en plaatsen en weet ik al niet wat te zoeken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Amsterdam

Dat is wat gogobot is, we kunnen op blog uitgebreid vertellen over onze reizen, we kunnen hotspots achterlaten, maar als je onderweg bent en in bezit van een goede mobiel met internet, dan download je dus een app. En Gogobot is wereldwijd beschikbaar waar je dus de meest aparte en bijzondere plekjes kunt vinden gemaakt door gewone mensen.

Nu weet ik nog niet hoe het exact werkt hoor, ergens van de week zat ik er weer even te browsen, natuurlijk vooral bij hemzelf in Amsterdam met name om vervolgens eens te zien of ik zelf wat plaatsen op de kaart kon zetten. En hey, dat is best te doen! Al geeft gogobot soms wat gekke dingen aan, zoals De Efteling dat dit in Waalwijk ligt, maar als je dat aanklikt kom je uit bij De Efteling, mijn eigen foto’s, mijn review, wel in het Engels natuurlijk, zodat iedereen op de aardbol dit kan lezen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Je kunt dus rustig thuis aan het werk gaan, maar onderweg kunnen vele mensen jou weleens vinden, het leuke is ook nog dat je personen kunt volgen, kunt liken, vragen kunt stellen onderweg en zoveel meer. Best grappig. En zo doe ik iets leuks met mijn foto’s die ik heb staan, iets nuttigs.

 

Als jullie mij dus even kwijt zijn? Dan zit ik dus of daar, of ik ben aan de haak geslagen weer. Ik ben nog aan het klooien en klungelen om te zien hoe ik mijn top op de eerste pagina krijg, ik ben nu gewoon maar wat aan het doen πŸ˜‰

Natuurlijk ga ik ook zeker de Costa Brava op de kaart zetten. Natuurlijk heb ik wat medeblogsters getipt, Simone is al gevolgd, nu de rest nog, Sabine, begin gewoon met ‘find places’ hahaha Tessa, Wanda, wie weet zie ik jullie daar, het is leuk voor het verloren uurtje, of moet ik jullie waarschuwen, als je eenmaal begint, dan ben je zo een paar uur verder πŸ˜‰

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tahiti Plaza/Santa Susanna

Maar ik denk ook aan Thomas, Mr. & Mrs Brubeck, Gerda, Curieuzeneuze Mosterdpot , Di Mario (kids places, family travelers) & IsraΓ«l. Waarom? Niet persΓ© omdat ze zo heel ver weg zijn geweest, maar omdat ze juist ook dichtbij huis de meest prachtige plekjes weten te vinden, zet je dorp of stad op de kaart, laat weten waar toeristen terecht kunnen in jouw dorp, stad of omgeving.

Tessa stelt een hele goede vraag, is het de bedoeling dat je alleen je eigen omgeving maakt? Nee, waar je geweest bent kun je allemaal op je pagina’s toevoegen, je hoeft namelijk niet persΓ© een review te schrijven, zo heb ik bijv. Oostenrijk wel gepind, maar dat was in 1982, toen ik 11 jaar oud was, ik weet alleen nog CafΓ© Bambi, maar wat kan ik daaraan toevoegen. Niets, maar ik ben er wel geweest.

Vervuilen doe je dan niet, je schrijft alleen reviews over dat wat je echt kent of waar je bent geweest. Want, heb jij weleens in het hotel om de hoek gelogeerd? Ik denk het niet, daarom kun je de hotels wel pinnen dat ze er zijn, maar laat het dan blanco. Ben je zelf in hotels elders geweest? Die kun je een review geven omdat jij er bent geweest en kunt vertellen hoe het was, en of het budget is, backpack, luxery, spiritual, family travelers, je kunt altijd 4 tags eronde zetten voor wie het het meest geschikt is.

53 thoughts on “Gogobot, ken jij het al?

    • Hahahaha ja dat is ook nog een optie, maar dan kun je vast weer andere reizen aanmaken die jij ooit hebt gemaakt πŸ˜€ En je foto’s gebruiken daar… het leuke is, foto’s die jij daar neerzet, komen ook echt met jouw naam dan tevoorschijn.

      Liked by 1 persoon

    • @Tessa, van wat je nog weet, juist hotels en hotspots om te eten waar jij ooit bent geweest, dat zet je op de kaart, wat niet relevant is, laat je gaan, je kunt altijd weer deleten. Dat ben ik nu ook aan het doen, en je kunt een plek of plaats ook blanco laten, maar wel aangeven dat je er geweest bent. Zo heb ik oostenrijk erop staan, maar ik was 11, en het was in 1982, hahahaha dus die laat ik blanco… plus alle plekken eromheen. Doe wat goed voelt voor jou, je eigen omgeving zeker natuurlijk, maar slaap jij in je eigen stad of dorp in een hotel? Kun jij dat reviewen? Zo dus eigenlijk… wel kun je aangeven dat het hotel er is, maar dan geef je geen sterren, zo los ik het op nu. Spots die ik echt ken en ben geweest krijgen een tekst, anders alleen een foto of helemaal niets πŸ˜‰ Ik heb het album van oostenrijk niet eens hier liggen, dat ligt bij mijn ouders. πŸ˜€

      Like

  1. Ha, je hebt er weer een speeltje bij, en wat voor eentje! Je kan weer je gang gaan, in de eerste plaats met Almere op de kaar te zetten en daarna de Costa. Veel plezier ermee lieve Morgaine, ik kom je daar wel eens tegen…

    Liked by 1 persoon

  2. Leuk dat je er een blog over hebt geschreven! Nu begrijp ik het wat beter πŸ™‚ Het lijkt een beetje op Tripadvisor niet? Ik ben daar wel erg actief, heb al heel veel reviews geschreven bijvoorbeeld. Ik ga eens kijken wat ik hiermee ga doen.

    Liked by 1 persoon

    • hahaha ja oke… Tripadvisor weleens van gehoord maar ken ik verder niet, het is dus echt een app voor download op foon, voor hen die onderweg zijn, ergens al staan en dan iets zoeken… family, buisness, resto’s nou ja, je snapt het al, en dat hoef je maar 1x te doen, voeg je foto’s toe, daarom ben ik gestart eigenlijk, hahaha ik bedoel soest en Baarn πŸ˜‰ En vul je hotspots in, en review ze, klaar! πŸ˜€ Wel kunnen mensen reageren ook, en vragen stellen, kun je dus wel meer gericht helpen eventueel.

      Liked by 1 persoon

        • Oh en waar ik mij nog in moet of wil verdiepen, dat is hier vooral natuurlijk, is dat je dus ook evenementen die verlopen kunt toevoegen, maar hoe dat exact werkt weet ik nog niet. Zo zag ik net al de Libelle Zomerweek die hier op het strand gehouden wordt alweer voorbij komen, hahahaha mooie start voor Almere πŸ˜›

          Liked by 1 persoon

  3. Klinkt best interessant dit. Ik zie dat ze ook tools hebben voor blogs, dus dan beginnen mijn hersenen meteen overuren te maken haha. Het lijkt me leuk om te laten zien waar je geweest bent, dus ik ga er even verder naar kijken.

    Liked by 1 persoon

    • Dat denk ik wel, je kunt ook je blog koppelen, ik denk dat je je dat aan moet melden met een formulier of zo, ik wist ook niet dat ik direct een account kreeg door alleen bij mijn beste vriend even rond te kijken zelf… πŸ˜‰ Maar niet iedereen heeft Fb lijkt me, dus het zou moeten kunnen. Laat je het nog even weten? Gezien het bij mij dus automatisch ging. En er zitten ook veel mensen die wel browsen etc, maar zelf nul hebben staan, puur en alleen omdat ze geweest zijn πŸ˜‰

      Like

  4. Oh jee, ik voel een nieuwe verslaving aankomen! Toen ik je bericht op FB voorbij zag komen, dacht ik dat het gewoon een spel was maar dit had ik dus totaal niet in de gaten. Klinkt wel erg leuk! Ik ga me er even in verdiepen!

    Liked by 1 persoon

    • hahahahaha een spel dacht ik niet, ik dacht, ik gooi er wat foto’s op die ik heb en ik heb meer dan ik dacht πŸ˜‰ En ja, die heb jij ook, plus heel veel en vaak in vele resto’s geweest jij, dus die kun je allemaal kwijt! πŸ˜‰

      Like

  5. Eerst haken, nu gogobot. De ene verslaving na de andere, hahahaha. πŸ˜› Ik ben nu verslaafd aan m’n blender… XD Gogobot, ja ik kan Swifterbant als wereldstad op de kaart zetten natuurlijk, hahaha.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

