Toen… het Eurovisie songfestival nog normaal was

…. en wij als familie gewoon bij elkaar kwamen, het echt een avondje samen was met koffie cake of zelfs taart en lekkers. Het was iets waar je echt naar uitkeek en de hele avond vol verwachting bleef kijken en kletsen als we zaten te wachten op de punten, hahahaha

 

Oh ik mis die tijd!

 

1986, ja, Belgiรซ won voor het eerst na 31 keer meedoen. Sandra Kim schalde vervolgens de hele zomer van 1986 door alle radio zenders heen.

Oh en Nederland in dat jaar? Frizzle Sizzle, zegt dat jullie nog iets? Vast niet, hahaha

Wat velen denk ik ook niet eens meer weten, is dat destijds alles met een echt orkest werd gespeeld, ipv het moderne we starten een tape of eigen instrumenten.

 

 

Het zal vanavond zeker opstaan denk ik, al is het om de lach, en dan te bedenken dat het misschien nog erger is geworden dan een Idols of The voice als je het mij vraagt ๐Ÿ˜‰

Kijk jij naar het Eurovisie Songfestival? Ben je van mijn leeftijd? heb jij nog ย mooie herinneringen aan vroeger en hoe het er toen aan toe ging? Deel het gerust.ย 

54 thoughts on “Toen… het Eurovisie songfestival nog normaal was

  1. Ik kijk altijd. 1986 in mijn geboorte jaar maar ik ken die nummer zeker. Toen ik klein was ook altijd met een eigen score kaart erbij. Vind het nog steeds leuk om te zien, al was het vroeger met band er bij wel veel beter uiteraard. Toch ben ik blij dat zo iemand als Douwe Bob dit jaar maar weer bewijst dat al die poespas niet nodig is.

    Liked by 1 persoon

    • Precies Ricardo, het werkt nu gewoon op mijn lachspieren plus al die valse katten die ik voorbij hoor komen ๐Ÿ˜‰ Score kaart doe ik al heel lang niet meer aan zelf, ik krijg kippenvel of niet, maar tot nu toe, DOUWE DOUWE DOUWE ja i love that song! โค Veel plezier vanavond!

      Liked by 1 persoon

  2. Ik kijk ook niet meer. Vroeger vond ik het wel leuk. Ook die filmpjes over verre landen waar ik toen alleen nog maar over kon dromen, toen waren er ook nog niet zover landen die meededen. Bucks fizz, ABBA Celine Dion, en hoe heette die zwoele stem ook alweer met what’s another year en al die anderen, en ja ik ken Sandra kim natuurlijk, mijn emigratiejaar ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  3. What’s another year was Johhny Logan, die won zelfs 2x.

    Een van de mooiste vond ik een Israelische inzending Halelujah, en een meisje uit Ierland Dana met Allkind of everysting.

    Ik ben van 1950 en de oudere liedjes kan ik nog woordelijk meezingen! Zelfs Corry Brokken met Wees nog eens lief net als toen.

    Liked by 1 persoon

  4. Sinds Anouk kijk ik weer, omdat dat toen de eerste keer in jaren was dat Nederland het aandurfde om een echt goede artiest en sterk nummer in te sturen. De jaren daarvoor durfde ik van schaamte niet eens te kijken, jeetje wat zaten daar aanfluitingen tussen ….

    Liked by 1 persoon

  5. Hahaha, weet je, ik heb dus echt niets met het Songfestival. ๐Ÿ˜› Vond wel enkele jaren terug dat Iers aandoende liedje leuk. Fairytale? Maar eigenlijk volg ik het niet zo. Teveel ophef voor mij. Maar vind het wel leuk dat anderen van het Songfestival kunnen genieten. ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  6. Ik ga er niet meer voor zitten hoor.
    Was helemaal verrast dat ene Douwe Bob mee had gedaan en de finale heeft gehaald.
    Wel eens van hem gehoord, nooit horen zingen.. Maar wie weet..
    Het allermooiste songfestival liedje ever voor mij is: Eres tu van Mocedades. Zij werden 2e in 1973.

    XXX

    Liked by 1 persoon

  7. Nope geen songfestivalkijker hier. En ook niet van jouw leeftijd, en geen herinneringen. Maar de mooiste van de afgelopen jaren was voor mij toch echt Euphoria. En het is erger geworden, tegenwoordig denk ik dat het allemaal meer om de show gaat dan om het liedje… Ach wie weet zap ik er eens langs ๐Ÿ˜‰ Je laat ons toch wel weten wie er gewonnen heeft toch?

    Liked by 1 persoon

  8. Ik keek vroeger wel meer, maar de laatste jaren weinig eigenlijk. De laatste uitzendingen, behalve dan Ilse en Waylon, vond ik maar niets. Vaak weet je ook al van te voren dat het niks wordt. Dit jaar ging het even langs me heen. Toen ik er iets over zag op Facebook dacht ik: oh is dat vanavond! Heb meteen Nederland even terug gekeken. Leuk dat hij door is! Wat vind jij van Douwe Bob?

    Liked by 1 persoon

  9. Ik ben dol op het ESF. Ik vind het zo kneuterig, daar kun je niet anders dan van houden.

    Ik snap alleen nooit waarom homohatend Rusland meedoet. Het is tenslotte een beetje een homofeestje geworden. Enne, Rusland ligt volgens mijn kaart niet in Europa..

    X

    Liked by 1 persoon

  10. Oei, ik ben hier precies een paar logjes achterop geraakt, hoe zou dat toch komen? Nu ja, ik antwoord altijd op reacties bij mij dus ofwel heb ik er over gelezen, ofwel kwam je niet bij mij langs. Hoe dan ook, ik heb met heel veel plezier mijn scha ingehaald lieve Morgaine. Op al je schrijfsels antwoorden is niet te doen, maar weet dat ik er van genoten heb!
    Van het Eurovisiesongfestival echter niet, dat laat ik al heel veel jaren lang aan de kant liggen.
    Fijne dag nog hรฉ, geniet er van, het is precies de laatste warme dag…

    Liked by 1 persoon

  11. Wij kijken eigenlijk altijd wel maar vroeger was het echt bijzonder. Lang opblijven, chips erbij en je eigen punten uitdelen om te kijken of je de winnaar goed had voorspeld. Nu is het 1 grote poppenkast en gaat het echt niet altijd om de kwaliteit van het nummer of de zang. Helaas…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

