Scott Cunningham: Zeemagie

Ik schreef al eerder over zeemagie van Scott Cunningham (~klik~), oud volksgeloof uit Engeland en Schotland gebundeld in het boek “De kracht van de Aarde”. Hierin vind je heel veel magie zonder echte rituelen waar velen aan denken dat dit zou moeten horen, natuurlijk kan het ook met kaarsen, natuurlijk kunnen er cirkels worden getrokken, maar veel van wat je leest doe je gewoon onderweg of thuis in je dagelijkse dingen die je doet. Het enige wat je hoeft te doen is met je gedachten even stil staan bij hetgeen wat je doet, bewustwording van wat je doet en je gedachten erop afstemmen. Weten dat het zal werken.

Is er na de eerste week nog wel wat gebeurd?

JA. Ik kan hier volmondig met een ja op antwoorden. Het is ook de manier hoe jij de rijkdom ziet of ‘de groei van je geld’, veel heel veel mensen die zich bezig houden met dit soort magie, willen cold hard cash zien, maar dit is nu net de fout van velen. Je cash groeit, ook al is het omdat je het niet cold hard in je handen hebt maar dingen die je ontvangt. Waar jij niets voor hoeft te betalen. Zo spaar je zelf weer uit en dit geldt al, voor een aanbieding in de winkel van een product die jij normaal ook altijd al koopt. Jouw favoriete waspoeder bijvoorbeeld of jouw wasverzachter. Als je dat nu net nodig hebt en het is de aanbieding, wat mij eigenlijk al jaren overkomt als vanzelf, dan spaar je ineens uit en zo hou je dus geld over om iets anders mee te kunnen doen. Je hebt het dus niet in je handen, maar spaart het gewoon uit.

zeemagie1

En zo kan ik mijn lijst aanvullen met:

~De zaterdag dat ik opgehaald werd door mijn moeder en wij naar mijn nicht in Ermelo gingen, een verlaat kraambezoek voor mij. Ik spaarde reiskosten uit, en ook nog, eten en drinken. Omdat mijn moeder heel graag wilde dat ik nog meeging naar Amersfoort om daar een hapje mee te eten en in de avond na de koffie met gevulde koek, werd ik weer thuis gebracht.

Overigens, hadden we allebei trek, mijn moeder was nog een boodschapje vergeten en ik wilde ons trakteren op een paar broodjes, welke mijn moeder niet toestond dat ik ze zelf betaalde voor ons. 4. 0,34 cent praten we over. Ik bedoel, uitgespaard. Dank je wel mama!

Het heeft haar heel veel benzine gekost en zelfs ik weet hoeveel dat kost ook al heb ik geen rijbewijs. Maar de trein heb ik uit gespaard. (en heel veel reistijd).

~Bij de Action een twee weken geleden nu ondertussen, ik vond dus flesjes met Paris erop, 3 soorten en ook nog een ander flesje die ik erg schattig vond. Het ene flesje was 0,79 cent, de ander 0,89 cent, ik nam ze mee.

Bij de kassa bleek dat het flesje van 0,89 cent geen sticker had en ze kon het niet met de hand intikken, ze moet het scannen, het was druk, want ik zei haar, 0,89 cent, nee dus. Wat deed ze? Ze had eigenlijk iemand moeten roepen maar nee, ze scande het flesje van 0.79 cent 2 keer. Kortom 0.10 cent minder betaald.

Ik moest direct glimlachen, want ik dacht aan het geluksdubbeltje van Dagobert Duck.

~Wol, ik had de deken voor mijn dochter af en had veel te veel wol besteld, nu heb ik dat natuurlijk al betaald maar bij de Zeeman kun je met bon en de bollen nog met wikkel heel makkelijk ruilen of gewoon je geld terug krijgen. Ik wisselde van wol, deze bleek goedkoper dan wat ik terug bracht, en ik kreeg nog geld terug.

~Cadeautje opgestuurd, ik had haakwerk voor Tessa gemaakt en zij bleef maar zeuren dat zij er voor wilde betalen, waar ik het echt als cadeau had gemaakt, dus zei ik haar, weet je wat? Alleen de verzendkosten is goed. het pakket is ondertussen over gekomen, en zij kreeg mijn rekeningnummer, nou ja, ik ga niet uit de doeken doen verder, maar zij heeft meer over gemaakt dan nodig was, dank je wel Tessa! Β (dit heb ik ook direct weer om kunnen zetten in wol voor mijzelf overigens πŸ˜‰ )

~Ja, en dan, Nesrin, zo kreeg ik ineens een mailtje, houd je post in de gaten, kon er geen briefje bij doen, maar dat komt van mij, ja toen ik het binnen had afgelopen donderdag, wist ik het wel ja, hahahaha Geweldig, en zo ontving ik twee chocolade repen van Tony’s de limited edition discodip popcorn, echt supergaaf en hey! De tijd van de maand komt eraan, dus op een perfect moment en ik hoef nu zelf geen chocolade te halen als… ik er trek in krijg, het ligt nog heel in de koelkast, en ook nog, één reep voor mijn dochter Lies, die vrijdag jarig is!

popcorn1

Het punt is wel!

Dat je moet kunt relativeren wat rijkdom en weelde en overvloed is. Heel vaak zit het hem niet in cold hard cash, maar vaker nog in materialen die je ontvangt, ja ook wat je kunt eten πŸ˜‰ En ook nog, ja, zoals vertelt in het eerste stuk van toen, ik schud de fles elke dag opnieuw en affirmeer met affirmaties van Louise Hay. Of in gezelschap die jouw kant op is gekomen, bedenk dan altijd, dat het hen gekost heeft, tijd, reiskosten op welke wijze ze ook gekomen zijn, en toch staan ze er, jij spaart uit, want jij bent thuis.

zeemagie3

Ondertussen is de affirmatie gegroeid en vraag ik om geluk, liefde, weelde, overvloed en voorspoed, en dan vergeet ik nog de gezondheid vaak πŸ˜‰

Enkele affirmaties van Louise Hay op rij:

Ga eenmaal per dag met je armen wijd open gespreid staan en zeg:

Ik sta nu helemaal open voor al het goede en de overvloed van het Universum.

Ik dank het Leven.

Dan hoort het Leven je en antwoordt het je.

Als je welvarend wilt zijn, moet je jezelf welvaart denken aanmeten. Ik gebruik al jaren twee affirmaties die mij veel hebben opgeleverd. Ze zullen jou ook veel opleveren.

Mijn inkomen groeit voortdurend

Wat ik ook doe, ik ben altijd welvarend.

Dit zijn haar dagelijkse affirmaties maar er zijn er meer:

Ik trek geld aan als een magneet. Er stroomt welvaart in al zijn verschijningsvormen naar mij toe.

Ik denk in het groot en sta mijzelf toe om nog meer van het goede in mijn leven toe te laten.

Wat voor werk ik ook doe, ik word altijd enorm gewaardeerd en uitstekend beloond.

Vandaag is een heerlijke dag. Geld stroomt op voorziene en onvoorziene manieren naar mij toe.

Mijn keuzemogelijkheden zijn onbeperkt. Er doen zich voortdurend kansen voor.

Ik kies ervoor om mijzelf te beschouwen als een waardevol persoon die dit verdient.

Ik verdien het allerbeste en accepteer het nu.

Ik laat nu al mijn weerstand tegen geld los. Ik sta geld toe om vreugdevol mijn leven binnen te stromen.

Van alle kanten stroomt het goede naar mij toe.

 

46 thoughts on “Scott Cunningham: Zeemagie

      • Hihi ik denk dat ik het snap… Iets tussen Belgen en Nederlanders, de ene “dom” en de ander “gierig”… Hoewel, wanneer ze in het Engels over “going Dutch” praten is het dat ieder voor zichzelf betaald…
        Geen idee of ik meneer Pannenkoek goed begrijp, maar moest er wel even door lachen 😊

        Liked by 1 persoon

        • Oh zo, ja oke… nou dan weet de Thomas natuurlijk niet dat ik al jaren en jaren in armoede heb geleefd en dat volgens de leeflijn van nu nog doe dus dat ik elke cent die ik overhou, kan besteden juist aan anderen of er weer eens op uit kan om anderen te bezoeken… hahaha Nou goed, dat komt wel goed dus… πŸ˜€

          Liked by 1 persoon

          • Ik weet niet of Thomas, meneer Pannenkoek, dit weet. Hetgeen wat ik schreef was wat als eerste in me opkwam toen ik zijn reactie las. Denk dat het ook luchtig bedoeld was, niet als verwijt of aanval (zo ver ik meneer zijn schrijven/comments “ken”). Het is toch altijd mooi als je kleine meevallers hebt, kleine positieve geluksmomentjes die je helpen? Ieder beetje is wel welkom, en als je er zelf voor open kan staan, dan is de blijk van waardering toch weer anders… Lijkt mij dan πŸ˜„

            Liked by 1 persoon

    • Ik begreep jou even niet Thomas, maar het kwartje is gevallen πŸ˜› Nee, dat is het niet, jij leest mij nog niet zolang en je bent ook nog eens weg geweest natuurlijk, maar ik val onder die mensen die al ruim 10 jaar langer zelfs onder de armoede grens leeft… dus ja, ik heb ook bij de voedselbank gestaan en heb vooral aan doemdenken gedaan op alle vlakken en dus ook op dit vlak. Dit is Engels/Schots, kortom, het is wereldwijd dat het voorkomt en als er één iemand is die dan nog weet weg weet te geven, anderen van voedsel of kleding weet te voorzien, dan ben ik dat wel πŸ˜‰ Wat ik graag wil is dat ik gewoon een kaartje kan sturen, of gewoon de trein op kan stappen en richting BelgiΓ« of gewoon in Nederland kan reizen om mensen op te zoeken. Nu, moet ik altijd aangeven, dat zij bij mij welkom zijn, en dan moet ik vogelen om eventueel iets op tafel te toveren. Terwijl ik er juist van hou om uitgebreid te koken en liefst met een grote groep mensen aan tafel te zitten daarna… Dit is in jaren al niet meer gebeurd en zo wel, kom ik niet verder dan een verse pan soep. πŸ˜‰

      Like

      • Ai, deze komt heel hard aan. Stomme, stomme Thomas Pannenkoek :(.
        Het is nooit mijn bedoeling geweest je ook maar één haar te kwetsen. Inderdaad, ik kende je voorgeschiedenis nog niet, anders had ik uiteraard zo’n stom clichΓ© over ‘De Nederlander’ niet bovengehaald. Nu ik die wel ken, kan ik enkel maar enorm veel bewondering opbrengen voor je manier van leven en voor de manier waarop je ermee omgaat. Leven met een minimumloon in een wereld waar de levensbehoeften zoveel groter zijn dan pakweg twintig of zelfs tien jaar geleden moet een verschrikking zijn. Beroepsmatig kom ik dergelijke gezinnen heel vaak tegen, tΓ© vaak zelfs.
        Mijn excuses voor mijn reactie van vanmorgen – gooi die maar in de prullenbak !!!
        Wat die ‘mensen ontvangen’ betreft is het heel mooi dat je iets lekker op tafel wil toveren, maar weet dat bij een maaltijd belangrijkst is wie aan tafel zit, hoe de sfeer zit. Zo’n kom vers gemaakte soep is heerlijk, en heb ik duizend keer liever dan een driesterren-maaltijd.
        Veel moed !!

        Liked by 2 people

        • Dank je wel Thomas, en geeft niet, ik was net wakker, en ik snapte de link even echt niet πŸ˜‰ Het is okΓ©! Echt, heus waar, ik kan tegen een stootje, hahaha En dat is ook zo, van de soep, maar dat ben ik dan weer, ik heb het niet over 3 sterren, maar gewoon alleen al Indisch koken of uitgebreider als is het een ovenschotel of zo πŸ˜‰

          Like

  1. Weet je hoe rijk ik ben Morgaine … Of hoe rijk ik me momenteel voel,
    0nze ver weg zoon die weer even bij ons geweest … Nu weer op de luchthaven is
    Ik pluk nog de vruchten van die hij was weer even hier rijkdom
    Ik weet wel het dekt de tafel niet maar toch ik voelde me superrijk de afgelopen dagen

    Liked by 1 persoon

    • Ik snap je Merel, dat is heel rijk! en dat is ook waar dit mede om gaat, dat velen rijkdom verkeerd uitleggen of zien, dit is exact wat ik bedoel het is niet altijd de cold hard cash, maar zoveel meer πŸ˜€

      Like

    • In de juiste proporties is het zeker handig en kan het ook gelukkig maken, zoals eerder gezegd hier, teveel maakt weer kapot vaak, kortom ook hier is een balans in te vinden i’m sure πŸ˜€

      Like

  2. Goed bezig! Inderdaad ligt het vaak aan de instelling hoe je zaken ervaart. ‘He bah, het regent!’ of: ‘Ik wilde vandaag de plantjes in de tuin water geven. Nu doet Moeder Natuur dat gratis voor mij en heb ik een kwartiertje onverwachte vrije tijd!’ OT: In mijn volgende weekoverzicht (einde van de dag op zondag altijd. Of bijna altijd) meer informatie over vrouwen in de vrijmetselarij. Speciaal voor jou…;-)

    Liked by 1 persoon

  3. Wat een leuke voorbeelden! Dat van de chocolade is inderdaad erg lekker en fijn :-). Geniet ervan! Verder zijn het kleine bedragen, maar samen vormen ze een groot bedrag wat je inderdaad uitspaart!

    Liked by 1 persoon

  4. vergeef me dit off-topic berichtje, is echt een uitzondering die ik maak. Verwijder dit gerust na het lezen…
    Zoals je misschien al hebt gelezen op mijn blog, wil ik alle blogvrienden/lezers uitdagen. En wel met het volgende: ik stelde mij al vaker de vraag hoeveel die lezers/volgers van mijn blog nu eigenlijk wel zouden weten over mij. Dit is dus mijn vraag: vertel me alles wat je over mij weet. Ik ben echt benieuwd wie me het beste kent. Volg je me nog niet zo lang, aarzel dan niet om deel te nemen want ook van jou kom ik graag te weten wat je intussen al over me weet.
    Mail je weetjes door naar het mailadres dat ik voor deze reactie gebruikte. Deze uitdaging sluit af op zondag 8 mei om middernacht, denk er dus niet te lang over na. En doe geen moeite om nog een en ander over mij op te zoeken op mijn blog, want dit is tot maandag onzichtbaar voor iedereen.
    Alvast bedankt voor je deelname!!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

