Photo Friday #5 Jonge vogels

Deel Vier van Photo Friday vind je ~hier~.Β Vorige week had ik het over onkruid, gewoon wilde bloemen natuurlijk.

Vandaag laat ik zien wat ik op Koningsdag trof van de week, toen ik even naar de supermarkt ging. Afgelopen dinsdag had ik ze al gespot na fysio therapie, maar mijn telefoon had niet het juiste bereik. Dus nam ik dit keer mijn grote camera expres mee. Wat een geluk had ik, zonnetje, even windstil bijna zelfs en rustig aan, kijkend en sluipend haast, stilte in het park ook wel erg prettig en fijn. Genoot ik van wat er op het water zich afspeelde. En eromheen. (klik op een foto als er meer bij elkaar staan, dan krijg je een slideshow en elke foto even groot)

 

 

Zag ik dit nu goed? Zit er nu een futenjong op zijn papa of mama? Ja, ik zag het goed en schoot later deze foto:

fuut10

Lekker mee varen zo

 

 

Vervolgens zag ik deze twee, de meerkoeten, duiken en voeren maar! En wat een herrie maken die kleine meerkoetjes, hahaha Ik zou haast oordopjes in gedaan hebben. Omdat het nog zo stil was, rond 10 uur overigens, klonk het extra hard.

 

De zon, ik had mij even omgedraaid, echt niemand te bekennen, dat is zeldzaam, gezien ik in het hondenuitlaatgebied van het park ben. maar hoe mooi, mijn favoriete boom, die andere naast de roze bloesems, de goudberk, deze stond ooit ook in de tuin van mijn opa en oma. Tot mijn opa al die zaadjes zat was die telkens in de blower van de auto naar binnen werden geblazen, hahahaha

 

Aan de andere kant van de brug, vond ik ineens pinksterbloemen, mijn favoriete wilde bloem naast de korenbloem, gedeelde eerste plaats. Ze groeien en bloeien dan ook in verschillende tijden van het jaar natuurlijk. De pinksterbloem heeft er heel lang over gedaan om Almere te bereiken, tot een jaar of 5 geleden zag ik ze nooit. Ik zei het elk jaar weer, en eindelijk, nu pas, overal schieten ze op, en elk jaar meer, gelukkig maar! Oh, de duif, ja, dat was een prachtige bonus, hahaha

zwaan15

Woops! papa Zwaan, dreigend, kijkend naar mij, klaar om aan te vallen als ik nog dichterbij zou komen. Waag het niet! je ziet het hem denken en nu volg 1 voor 1, de serie van de zwanen…

zwaan16

Hap…. ja echt? Of… pas op jij. Zij ligt te slapen op haar nest, omdat papa Zwaan aan de andere kant van het pad zelfs zat hier, dorst ik niet dichterbij het nest te komen, normaal kan dat wel, als papa Zwaan aan de overkant vertoeft ook, bij het nest.

zwaan17

 

Mama Zwaan, ligt echt in diepe slaap, en ze ligt echt vlak naast het pad met een flat aan de andere kant van het pad zelfs. Best een zeer druk pad ook van ons mensen.

zwaan18

Even spelen met mijn macro, maar ja, ze blijven helaas niet stil staan.

zwaan19

Prachtig mooi, papa Zwaan, vind het wel best zo, natuurlijk sta ik al een hele tijd op gepaste afstand en blijf ik staan. Hij gaat poetsen en dan schiet ik de foto van de dag, vind ik zelf….

zwaan20

Ik bedoel, oordeel zelf maar…. Eerste keer ever, dat dit mij nu gelukt is. Up close and almost personal πŸ˜‰

Zover deze fotovrijdag. Morgen weer receptendag, nu je het weet, kun je voor je boodschappen gaat doen komen lezen πŸ˜‰ Ik wens iedereen een heel fijn weekend toe!

 

32 thoughts on “Photo Friday #5 Jonge vogels

  1. Jij hebt geluk gehad niet te zijn aangevallen door papa zwaan, die kunnen namelijk heel agressief zijn in de broedperiode… en toch kon jij er een mooie macro van maken. Ten andere, al de opnames die je van bloemetjes tot en met vogels maakte mogen er weer zijn,
    Voor straks een heel fijn weekend gewenst lieve Morgaine!

    Liked by 1 persoon

    • Dat is hier dus ook het geval… hij staan rechts van het voetpad, en het nest ligt links van dit voetpad, wat je nu niet ziet, ik zal eens kijken of ik dat nog een keertje kan laten zien, hoe het er dan uitziet als ik er weer ben… πŸ˜‰

      Like

    • Ja, dat weer, maar ach, dit weer hoort er eventueel ook bij, ik vind de klaagzangen van ons mensen wel weer grappig, waar ik in de herinneringen op Fb zie, dat we het ene jaar een hittegolf al hadden in april rond deze tijd, en andere jaren nog net zult weer als nu, hahaha

      Like

  2. Ik vind dat altijd zo bijzonder van die zwanen dat ze zo’n groot nest vlak naast het looppad maken. Het lijkt zo onbeschermd, maar met zo’n woeste vaderzwaan hoef je natuurlijk ook niet bang te zijn. Mooie foto’s!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

