Wat mij bezig houdt #5

Het is maandag als ik dit begin te tikken, en het is Koningsdag als dit online komt. Iets waar ik mij totaal niet mee bezig hou. Wellicht omdat ik er echt nog aan moet wennen, dat de datum 3 dagen eerder is nu dan de Koninginnedag op 30 april. Bio ritme? Goed, wel las ik al, oh ja…. het weer volgens weeronline.nl:

Tijdens Koningsnacht en Koningsdag is er grote kans op buien met onweer en hagel. Op Koningsdag warmt het tijdens droge momenten op naar maximaal een graad of 10. Sinds de jaren 80 is het niet meer zo koud geweest op onze koninklijke feestdag (Koninginnedag/Koningsdag). Normaal is het eind april ’s middags ongeveer 16 graden.

Onze meteorologen geven iedereen die het gure weer wil trotseren het advies om zich warm te kleden. Daarnaast adviseren ze om een paraplu of poncho mee te nemen voor de momenten dat er een bui valt. Tijdens neerslag wordt de maximumtemperatuur van 10 graden bij lange na niet gehaald. In een intensieve regen- of hagelbui is het slechts een graad of 5. Een vrij stevige noordwestenwind maakt het voor het gevoel nog kouder. Vooral in de kustprovincies kan tussen de buien door de zon soms schijnen.

STERKTE! Voor iedereen die het wel viert en erop uit trekt of de kinderen beloofd heeft om met oude rotzooi buiten te gaan zitten.  😉

Wat mij echt bezig houdt

Ja, afgelopen zaterdag, geen geheim meer zo ondertussen, mijn moeder kwam vrijdagavond met de vraag of ik thuis was en wat te doen heb op de zaterdag, afgelopen zaterdag dus. Nee, niet echt, huishoud en rommeldag, maar dat kan ook op zondag, hoezo? Ze verveelde zich en wilde er even op uit, en ze koos mij. Bedoeling, we zien wel, geen plannen, en dat betekent meestal even stad, rondje lopen of zo, Primark bekijken, of wat dan ook. Wol sjoppen kunnen we nu ook samen doen, hahaha Kortom, we zouden wel zien!

Dat ging het niet worden, rond half 11 zou ze bij mij zijn en ik had mijn wekker gezet en was helemaal klaar zelfs de koffie was precies op tijd door, en ze kwam zelfs iets eerder binnen zeilen. Met recht zeilen, want net even daarvoor was er al een wolkbreukje, dan weer hagel en ga zo maar door. Niet echt weer om buiten in een winkelcentrum te struinen zonder enig doel.

Dus opperde mijn moeder, ‘zullen we even naar je nicht en je kleine (achter)nichtje gaan?’ JAAAAAAAAAAAA, please! Mijn moeder belde even op en overlegde even, we waren meer dan welkom, dat is de andere vraag natuurlijk, je weet nooit of er al visite op de planning staat of zo of andere zaken. We waren welkom! yesssssssssssss

Blij, blij, blij, mijn kleine nichtje op deze dag 6 weken en 6 dagen oud, nu dus al over de 7 weken heen, ja nu tellen we nog de dagen zoals normaal is nog. 😉 Eenmaal aangekomen lag ze te slapen in de box. Maar al snel was ik genesteld en kwam mijn nicht met kleine nichtje bij mij, als een echte mama, zij die ik 35 jaar geleden als baby vast mocht houden voor het eerst, gaf mij nu haar dochter aan. Oh mensen, wat een happy feeling! Eindelijk kon ik haar vast houden!

Misschien was nog wel het allerleukste? Echt, te voelen hoe het is als je een BNNér bent of zo, of nog erger, want ik kreeg direct twee camera’s op mij gericht, als eerste mijn moeder, ja die laat geen kans voorbij schieten nu, hahaha en de papa van ook direct. Alleen mijn nicht en ikzelf? Hebben nul foto’s geschoten, zelfs ik niet! Pas na uuuuuuren, nee, nou ja, geen idee, ik heb echt heel lang mogen zitten met haar, en kunnen genieten, om haar daarna nog even aan mijn moeder te geven, dan wordt het beest in haar wakker hoor, zo van hier ermee! (trust me, een kleine familie hebben is zo fijn!)

Daarna even lekker bij mijn nicht gezeten vooral,even samen, en zij, zocht de mooiste foto uit vanaf de telefoon welke ik mocht plaatsten op Instagram en FB. met een filter, die ik de vorige keer ook had gebruikt, mijn nicht vind dat filter zo mooi, dat zij deze opnieuw heeft gekozen ook. Kortom, helemaal 100% mijn nicht haar keuze, hoe ik online te zien was al en nu hier voor jullie… die geen instagram hebben of elders hebben kunnen kijken.

Zijn jullie er klaar voor?  Hier is ze dan, samen met mij…

Kleine-nicht-6wkn-6dgn

Fayenne en ikzelf. Het gebruikte filter op instagram heet Moon.

Ik wens iedereen die het wel viert, een hele fijne Koningsdag toe, pas goed op jezelf! En jullie snappen wel, als ik aan prinsesjes denk, dat ik dan aan deze prachtige kleine mini dame denk. En dat ik mij hier als een Koningin voel. 😉

54 thoughts on “Wat mij bezig houdt #5

  1. Wat een wolk van een meid!😍
    Ik lig net in bed, Kleine Man had weer eens een moeilijke avond. Dus ikke nu helemaal 😪
    Wij gaan morgen gewoon weer werken, maar ik wens je een fijne Koningsdag toe! Geniet vooral van het weer 😉
    Xx

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha ja dank je wel Myrea, vooral van dat weer 😉 Ik hoop dat je nu ondertussen wel aan weg doezelen bent, weg die telefoon en lekker ontspannen, morgen weer een drukke dag voor jou. ❤

      Like

    • Uhhhhh heb je mijn instagram foto al gezien? hier schijnt NU NOG, de zon 😉 zal er nog eentje maken, ~kuche~ Toch, een fijne dag, en ik blijjf sowieso thuis, ga zo nog wat haken, ben de hele nacht klaarwakker geweest, fysiek ben ik nu wel wat moe, maar geestelijk? klaarwakker! ❤

      Like

  2. Goh, ik kan het geloven dat dit je bezig houdt lieve Morgaine! Zo’n wolk van een kind, wie wil dat nu niet in zijn handen houden? Dat je dat dus deed en vergat zelf te fotograferen is je meer dan vergeven!

    Like

Geef een reactie

