Movie Challenge # 6

Deel zes alweer van de movie challenge, vanaf 4 dec. 2015 t/m 4 dec. 2016, 100 films kijken, is dat mij al gelukt denk je? Kijk maar mee, voor zolang het duurt, zal ook na april de donderdag gevuld worden met deze movie challenge, tenzij ik er door heen ben natuurlijk.

Vorige week heb ik alle James Bond films besproken of vertelt die ik gezien heb. Tenzij anders vermeld, heb ik alle films gewoon op tv gezien, opgenomen en later gekeken wanneer ik tijd en zin had. Ook kun je deze ~category~ aanklikken: ~TV/Film~

Waar was ik gebleven, oh ja, Lethal Weapon had ik ook in die lijst gezet en daarmee kwam ik op nummer 37 als einde en start ik nu met het getal 38.

Deze week pak ik de wat spannende films eruit, niet speciaal een thriller maar eventueel ook suspension, gewoon spannend dus. Op de één of ander manier. Random dus ook vooral..

38. The Stephfather, Sela Ward, hoofdrolspeelster, welke ik heb leren kennen in de serie Sisters, kennen jullie dat nog? Ze blijft gewoon goed, als ik haar tegen kom in een film, is de film meestal goed. Deze is spannend, voor mij een wauw! Hoe gaan ze hem ontmaskeren? Kijk dan zelf maar.

 

39. John Q, een waar gebeurd verhaal, met Denzel Washington, voor je kind doe je toch alles? Zo ook John Q. Zijn zoon heeft een hartafwijking maar de verzekering weigert de operatie te vergoeden, goh… bekend verhaal? En dus besluit John Q. een actie te ondernemen….

 

40. Case 39, Rene Zelwegger in een zeer serieuze film… En ook nog spannend zo blijkt! Ik zeg, ga hem kijken. Zijn de ouders nu gek? Of… Hoe dan ook intrigerend!

 

41. The Juror, Demi More, wordt opgeroepen voor een rechtzaak bij te zitten zoals dat gaat in Amerika, een zeer gevaarlijke zaak, als de maffia daar blijkt te zitten. Een oudje, deze film, ooit al eens eerder gezien, maar niet zo vaak op tv geweest of ik had hem gemist, nu pas voor een tweede keer gezien. Spanning zit er zeker in! 1996, ik word oud, hahaha

 

42. The Panic Room, ik weet niet of ik deze wel mag mee tellen, want? Nou ja, ik zit er middenin, bijna op het einde zelfs. Omdat ik opneem, kan ik reclames skippen als deze erin zitten, al hakend zat ik helemaal in spanning, bijna bij het einde, nog 1 reclame blok en wat doe ik? In plaats van skip, had ik op stop geklikt en verwijderen… weg film… weg einde, en nee, deze had ik nog nooit gezien! Nu weet ik nog niet hoe het eindigt, hahahaha

 

43. The Bone Collector, ook deze film had ik nog nooit gezien, waarom niet? Omdat ik ook deze telkens miste en sommige films lijken 20x per jaar op tv te zijn, en echt goede films, denk ik dan, bijna nooit… gezien, check, de moeite waard, zelfs nog na al die jaren. Oh wacht, ook Denzel Washington…

 

44. Passenger 57, Wesley Snipes, ook deze al een keer gezien maar ook zo lang geleden alweer, dat het leuk was, ook al stamt deze uit 1992 zag ik later, hahaha geboortejaar van mijn dochter, om weer eens te zien, de moeite waard, nog steeds! Het thema van deze film van toen, leeft nu misschien meer dan toen… denk ik…

 

45. Murder at 1600, dit zegt ons niets, ook een film met Wesley Snipes overigens, het getal 1600 is de postcode van het witte huis in Amerika, ja dat zegt ons dus niets. Kortom, een moord in het witte huis, en Snipes, mag op komen draven maar stuit vooral tegen de security aan, krijgt hij hulp van binnenuit om deze moord echt op te lossen? Natuurlijk wordt er gewoon iemand aangewezen en afgedaan als ‘he did it.’ Voor Snipes dus niet. Kortom, een goede detective met spanning erin, best wel veel spanning naarmate je verder komt. Deze film heeft mij verrast in elk geval. Oh ja, Allen Alda, ja hij van MASH 4077, is een tegenspeler.

 

46. What Lies Beneath, erg eigenlijk, neem ik deze op van tv, maar ik heb de dvd gewoon in de kast staan, hahahaha al zo vaak gezien, soms gewoon leuk om weer eens terug te kijken terwijl ik haak. Deze kan ik dromen, maar als het jou niets zegt? Paranormale zaken, mysteries, van allerlei aard, is zij nu gek? Of… Wordt ze in de zeik genomen.. hoe dan, en waarom. Een must see voor de ‘jonkies’ onder ons πŸ˜‰ Michelle Pfeiffer en Harrison Ford are the leading rolls…

 

47. The Haunting. IngrediΓ«nten: Een oud heel groot huis, sloten op de poort, niemand die er wil wonen. Een stel mensen die op oproep daar komen slapen voor wetenschappelijk onderzoek. Die mensen kunnen dus niet slapen van nature, hier wil men onderzoeken waarom niet… Leeft dat huis? Of is het slaapgebrek en verbeelding.

 

En zo, hebben jullie weer inspiratie voor films, mocht het weekend tegen vallen om buiten te zijn, dan zit hier vast wel iets tussen voor jullie, i’m sure!

Dit zijn wat mij betreft echt aanraders om in elk geval 1 keer gezien te hebben, ook al zijn de films nog zo oud. Β πŸ˜‰

 

 

27 thoughts on “Movie Challenge # 6

  1. Wat een hoop heb je er al gezien! Ik kijk eigenlijk nooit dit soort films. Dan durf ik niet meer alleen in huis te zijn Hahaha. Ja ik weet het: ik ben een schijtluis eerste klas. Heb trouwens wel één van deze films gezien: Panic Room. Toen woonde ik nog in NL en jimmy wilde graag eens een spannende film kijken. Ik had hem al gewaarschuwd dat hij daarna echt bij me moest blijven in huis Haha. Echt doodsbang was ik :p

    Liked by 1 persoon

    • Nu net die ene film die ik dus niet af heb gezien omdat ik zo dom was…. hahaha Nee, daar heb ik dus nul last van eigenlijk, ooit een keertje, na de Exorcist trouwens, toen was ik 12, toen heeft mijn moeder mij direct al vertelt dat alles nep is, en de secrets vertelt van een movie set en bla… πŸ˜‰ Dat heeft geholpen, ahahaha

      Liked by 1 persoon

    • Weet je nog dat ik in feb. 3 weken ziek ben geweest die griep met nasleep? Dus al hakend als ik tussendoor wakker was, dan ga je snel hoor πŸ˜‰ Normaal gezien op de dagen of avonden dat er weinig op tv is, dat is nu de zaterdag, dan kan ik er 3 op een avond/middag kijken, na 3 uur meestal, eerst 1 film, oke.. volgende, en volgende, hahahaha soort van mini marathon… πŸ˜‰ Dat gebeurt ook niet elke zaterdag, zondag kan ook, of een paar weken weer niet.. random, maar dat soort avonden dus, als er niks op tv is verder.

      Liked by 1 persoon

  2. Enkele van de door jou voorgestelde films heb ik gezien Γ©n er van genoten. Andere daarentegen nog niet maar als ze op de buis voorbij komen ga ik er zeker naar kijken!
    OT: inderdaad, je hebt gelijk, in de kunstgeschiedenis wordt de vrouwelijke inbreng veelal vergeten. Zo is er onder andere de zuster Van Eyck die ook aan het Lam Gods heeft gewerkt maar waar steevast over wordt gezwegen. Fijne dag nog lieve Morgaine!

    Liked by 1 persoon

  3. Jeetje… Allemaal films die ik nog nooit gezien heb. The Juror lijkt mij wel boeiend. Misschien dat ik die ook eens een keertje ga kijken. Dankjewel voor de tips!
    En laten we hopen dat het weer toch wel fijn genoeg is om veel buiten te zijn. Films kijken kan altijd nog.
    Fijne, zonnige dag Morgaine!

    Liked by 1 persoon

  4. Kijk deze films passen meer in mijn straatje. Hier heb ik er ook wel veel van gezien, alleen soms jaren terug en van sommige weet ik bijna niet meer hoe ze gingen haha.
    Je bent wel goed bezig! Als je zo door blijft gaan haal je de 100 met gemak.

    Liked by 1 persoon

  5. Rene Zelwegger… Ja ik kan er niets aan doen maar ik zie alleen maar Bridget Jones voor me en geen serieus type, haha. πŸ˜›
    Kijk Panic Room maar gewoon af trouwens als je hem ooit weer tegen komt, het is echt een goede film! Een van de eerste thrillers die ik keek als brave bijna-puber.
    The Haunting lijkt mij erg leuk! Maaruh, wel veel oudjes dit keer hoor, πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

  6. The Panic room vond ik een hele goede film, leuk om te kijken. What Lies Beneath, mennn die film. Super goed maar iedere keer schrik ik me dood op dezelfde momenten, goede spannende enge onvoorspelbare film!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

