Creatief #3 : Soft pastel & Verf

Wat ik vandaag laat zien is al erg oud werk, voor wie goed kijkt op de eerste foto, ziet 2008 staan. Ik had net mijn eerste Rembrandt Soft Pastels aangeschaft. Het is het jaar, waarin ik met mijn ouders en mijn dochter naar de Costa Brava ging, en ik wilde dus soft pastels mee nemen. Pas in deze vakantie dorst ik meer te doen, schetsen onderweg etc.

Op A4 pakte ik een foto zomaar ergens vandaan en begon te oefenen. Deze oefening bleek een goede te zijn voor toen, dit is absoluut mijn begin tijd, ik was net een jaartje of 2 bezig, en eigenlijk is dit het eerste werk waar ik zelf tevreden over werd, echt tevreden. Het heet Teaser. Een toenmalige vriendin zag dit kleine werkje en vroeg aan mij of ik deze in het groot wilde maken, ja dat wilde ik wel. Voor haar partner, voor boven de bank in de woonkamer.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Teaser in soft pastel

 

Veel stappen heb ik er niet van, omdat ik nog niet had geleerd om tussendoor eventueel foto’s te maken van het werk waar ik mee bezig ben, dat je ook dan even afstand kunt nemen van je eigen werk, het te zien door je eigen ogen, maar dan via foto. Het is gek, maar dan zie je meer, anders, ik wel in elk geval.

 

Om een nog beter idee te krijgen, hier ben ik het werk aan het aflakken en blijkt het canvas net zo groot als mijn tafelblad van mijn eetkamertafel, bijna ๐Ÿ˜‰

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mijn eettafel in de woonkamer, hier zit ik elke dag aan, met mijn laptop oa.

Ook grappig, ik zie dat mijn laminaat daar nog niet ligt, hahahaha maar het oude zeil nog. Wat er nu onder ligt nog.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Teaser inde lak, laag 1, zien jullie de stoel?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De lak is nog nat, maar de kleur komt op! Amsterdam Acrylics en een Engels merk ooit bij het Kruidvat verkrijgbaar.

 

Apple Barrel heet die verf, deze is hier moeilijk te vinden, maar echt TOP kwaliteit, en dan heel veel kleuren. Een grote fles nog geen 5 euro, en de kleintjes 2,50, dat kon ik nog betalen en echt, net zo perfect, als een waterverf zelfs eventueel, de kleuren kun je echt heel dun aanbrengen, wil je pasta maken, ja dat is dan weer onmogelijk of heel veel werk met deze, lagen opbouwen dus…. En toch is het acryl, ik baal dat mijn pompoen oranje op is van dit merk.

Dit werk, dat grote doek van 115 x 75 cm, heb ik gewoon cadeau gedaan, hier heb ik weken aan gewerkt, ja ik ben er nog trots op, en ik hoop dat men er nog van geniet. Zelf heb ik het nooit meer terug gezien in elk geval, voor hetzelfde geldt ligt dit ondertussen allang in de vuilnis of staat het ergens in ‘storage’.

Dit is echt รฉรฉn van die werken waar ik zelf supertrots op ben, nog steeds! als ik het zie, en ja, misschien 1 haar op mijn hoofd die…. ๐Ÿ˜‰

 

 

34 thoughts on “Creatief #3 : Soft pastel & Verf

  1. Mooi! Heel groot ook, leuk om het te zien op de eettafel. Goede indruk geeft dat inderdaad. Heel knap gedaan, daar kun je inderdaad heel trots op zijn! Ik hoop dat de persoon die het heeft er net zo blij mee is!

    Liked by 1 persoon

  2. Vind ik ook mooi, hoewel mijn anatomische kennis van het vrouwelijk lichaam ten minste de aanzet tot een tepel zou hebben verwacht. En eigenlijk zie ik nog liever een schilderij waar het hoofd van de dame in kwestie ook te zien is. Maar wat zit ik hier te zeveren? Knap gedaan !!!

    Liked by 1 persoon

  3. Niet alleen heb jij een mooi kunstwerk gemaakt, je hebt nog een goede daad gedaan ook door het te schenken aan iemand die er zeker en vast heel veel zorg voor draagt en het tot het einde der dagen zal blijven koesteren!
    Bedankt voor je stem lieve Morgaine en maak er een heel fijne zondag van hรฉ!

    Liked by 1 persoon

    • Dat zijn ze ook, ze verschillen minimaal in dit geval, en nu, denk ik, nog een keertje met de kennis die ik nu heb, en als het goed is mijn groei in durf en lef, hahaha Ik merkte toen al, als een onderwerp mij ligt en ik maak het vaker, dus eigenlijk studies eerst, dat het daarna in verf op doek dan ook beter lukt…

      Like

  4. Heel mooi!! De kleuren en het lichtval!! Nou een hoofd schilderen zoals meneer Pannekoek oppert lijkt mij ook een hele klus zeg… Maar wel een uitdaging toch?? Begin je met mijn hoofd kan toch niet veel aan verpest worden ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

