Movie Challenge #5: James Bond en…

Dit is alweer deel 5 van mijn movie challenge, vorig week ß– klik had ik het over films met Nicolas Cage. Deze week, ook hier, alle films zijn ooit gewoon op tv opgenomen en gekeken tenzij anders vermeld, pak ik James Bond eruit. In de maand november en december van 2015 kwam de James Bond top 20 op RTL7. Normaal het kanaal wat ik vaak oversla, maar ja. Ik heb er meer opgenomen dan ik nu laat zien, maar heb niet alles afgekeken of ben in slaap gevallen.

Waar je al uit kunt opmaken, dat ik slechts een paar James Bond films leuk vind om te zien, en ze zijn van alle tijden, welke James Bond zijn dan mijn favorieten? Kijk maar mee 😉 In dit geval zie je geen trailers maar de opening credits van elke James Bond 007 met de song van de film erin natuurlijk. Ik bedoel, dat zijn jullie toch wel met mij eens, dat de start van elke James Bond met de song en credits gewoon prachtig zijn? Dat zijn al kunstwerken op zich, ongeacht hoe de film verder is op zich.

 

  1. For your Eyes Only, de song alleen al, Sheena Easton zong dit nummer en nog altijd val ik ervoor, hoe zoetsappig ook maar ook de film zelf, zee, Griekenland, duiken, verborgen oude stad in de zee, en ondertussen actie, ach ja. Meer heb ik niet nodig?

You can see so much in me, so much in me that’s new! I never felt, till i looked at youuuuuuu… sorry, ~kuche~

  1. Live and let Die, The Beatles natuurlijk, wie kent het niet, of iedereen ook weet dat er een James Bond aan hangt, geen idee! Ik weet het wel, dat over het algemeen op een enkele film na, 1 of 2 dacht ik, een uitzondering bestaat, de titelsong is niet gelijk aan de titel van de film… (welke, vergeet ik dan weer, hahaha)

  1. A view to a Kill, Duran Duran, uit mijn eigen tijd natuurlijk, een grote hit en later zou blijken, dat ook de film erg intrigerend was, ik bedoel Grace Jones die van de Eiffeltoren springt en sowieso, Miss Grace Jones die in een Bond speelt? Te wauw toch? En vooral het begin, die vlinders met haakjes, kennen jullie dat fragment? Ik was tiener en veel was nog een raadsel hoe men de dingen deed 😉

  1. Octopussy, All time High, had ik het er net over dat er hooguit 2 films zijn van James Bond met ene afwijkende song titel? Dit is er eentje van de twee, natuurlijk. DIT, deze film heeft wel een extra history feitje voor mij, omdat dit DE James Bond was waarvoor ik oud genoeg was om in de bioscoop te mogen zien samen met mijn ouders. We woonden al in Almere, mijn moeder nog geen rijbewijs, mijn stiefvader ook niet, dus met de bus vanuit Almere naar Amsterdam, De City en kijken maar! Dat was heel bijzonder voor mij in die tijd! Almere had dus nog bij lange na geen bioscoop… (Volgens mij is die andere film met afwijkende song, On her Majestiy’s secret service?)(overigens ook de enige James Bond gespeeld door George Lazenby)

 

All  i wanted was a sweet destraction for an hour or twooooooooo…  We move as one…. We’re In all time hiiiiiiiihiiiiiiiiiiighhhhhhhhh doing so much more then falling in love……………….

 

  1. Die another Day, wie zingt dat ook alweer? Oh ja Madonna.. nee Di Mario, laat ik dit nu één van haar slechtere songs vinden, hahahahaha 😛 Deze film heb ik gekeken, maar weet er eigenlijk even weinig meer van… ik dacht namelijk dat ik deze nog nooit had gezien, toen ik een stukje op weg was, besefte ik van wel, en alweer ben ik vergeten uit mijn hoofd waar het over gaat. Veel actie geloof ik. En Halle Berry, en John Cleese, en Judi Dench, oh ja.

 

  1. Skyfall, Adele natuurlijk, en één van de meest recente films van Bond 007. Deze vind ik persoonlijk ontzettend mooi om te zien. Nu vind ik Daniël Craig absoluut lelijk, smaken verschillen, maar het verhaal, de verdieping van James Bond zelf, terug naar Schotland, leren over zijn kindertijd en verleden, daar ben ik een sucker voor, ja ze mogen het verder uitdiepen van mij. 😉

  1. The Living Daylights, A-ha! Prachtige song ook en bijzonder aan deze James Bond, ik ben altijd wel fan geweest van Jeroen Krabbé eigenlijk, is dat hij natuurlijk de mede leading rol hierin speelt, de absolute hoofdrol naar James Bond zelf. Als the Bad Guy, of zeg ik nu teveel, hahaha Een leuk weetje misschien, is dat Jeroen ook veel moest wachten tussendoor en daarmee een complete serie aan schilderijen in die tijd heeft geschilderd ook. Welke soms nog wel op een expo te zien zijn als die er is.

  1. Licence to Kill, ook dit is één van mijn favorieten qua verhaallijn, zijn beste vriend die huwt, het begint dan ook met de bruiloft en het noodlot slaat al snel toe, maar dit keer een persoonlijke vendetta, de Licence to kill wordt ingetrokken en James staat er alleen voor om….

  1. Goldeneye, Tina Turner, see reflections on the water, more than darkness…. Ik bedoel, prachtige song ook!

Dan nog drie films, ik heb er namelijk eentje gemist, en daar baal ik eigenlijk nog van! Het is namelijk best zeldzaam dat ze alle vier achter elkaar worden uitgezonden, maar dat was rond kerst en dan is het sowieso een wirwar aan films en kun je makkelijk over een film heen kijken tijdens het programmeren.

Lethal Weapon, ja deze serie ben ik gek op! Ik kan er niets aan doen, deel 1 t/m 4, allemaal subliem! De humor, de actie, van mij mogen ze een deel 5 maken zelfs mettertijd als iedereen weer on board komt.

  1. Lethal Weapon 1
  2. Lethal Weapon 2
  3. Lethal Weapon 4

Ik heb deel 3 dus gemist, en nee, er is  geen favoriet in deze serie, omdat ze echt opvolgend zijn qua persoonlijke verhaal lijnen. Al is deel vier natuurlijk wel erg leuk met de twee zwangerschappen erin, hahaha

hier is een leuke blooper mix van alle vier wel op zijn plaats en het duurt nog geen 5 minuten. Enjoy!

Volgende week gaan we rustig verder, want, heb ik mijn challenge nu al gehaald? Of nog niet. 😉

Wat is jouw favoriete James Bond film?

 

 

 

46 thoughts on “Movie Challenge #5: James Bond en…

  1. Ik heb iets met James Bond films. Het is net als een jongensboek alleen dan als film. Ik heb ze dan ook allemaal gezien. Ik vind de oudere wel wat leuker. Vanwege de simpele technieken die ze toen nog hadden. Nu is het allemaal zo overdreven, maar nog steeds leuk.
    De laatste was overigens wel heel erg spectaculair. En ik vind Daniel Craig ook wel goed in zijn rol als Bond.
    Grts,

    Liked by 1 persoon

    • In zijn rol is hij zeker goed, Dankiël Craig, maar zijn looks, maar dat is een vrouwendingetje en smaken verschillen dan ook nog 😉 Je verrast mij John! Dat wist ik niet dat je ook een Bond Fan bent dan, leuk! Ik had andersom verwacht, hahaha en de laatste Spectre heb ik nog niet gezien, ik zal moeten wachten tot deze op tv ergens komt of Netflix, as if, of… other ways.. maar dan ook via anderen, hahaha

      Like

  2. De oude films zijn de beste, ik bedoel Sean Conorry (hopelijk schrijf ik het goed) is gewoon 007. De nieuwe films vind ik qua computer bewerking over de top, te weinig is echt en kan echt… Dan is de oude bluescreen bewerking van de auto achtervolging en zo in de oude films toch grappiger om te zien.
    De laatste Spectre, daar zijn we niet eens doorheen gekomen! Skyfall was wel aardig, maar ook niet helemaal mijn smaak (plus als je niet van Adele houdt….. Dat liedje van haar laat me vaker gapen dan goed voor me is, sorry fans…). Ik heb de oude 007 dvd box met de eerste 20 films en die kijk ik regelmatig. De nieuwere not so much… Daniel Craig is ook niet echt mijn type, ik blijf bij Sean en zijn accent 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Ohjee het wordt steeds erger hahaha Ik heb alleen één of twee James Bond films gezien… maar vond ze wel allebei heel leuk. Welke het waren weet ik niet meer. In ieder geval eentje in 2013, want dat was de eerste film waar Jimmy en ik naartoe gingen 😀

    Liked by 1 persoon

  4. James Bond bekijken wij altijd met zwager, – en schoonzuslief in de bioscoop, en eigenlijk heb ik er maar weinig mee! Het is gewoon al járen traditie! Schoonzus en ik zitten tijdens de film alleen maar de mannen te jennen met het feit dat wat James allemaal doet helemaal niet kan!! Heel kinderachtig maar we hebben wel lol!! Hahaha!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

