Wat mij bezig houdt #3

hsfile_198146

De afgelopen twee dagen waren lange rare dagen, met maandag een goede uitkomst zelfs. Ik vertelde over de werkmakelaar en afgelopen maandag al, kreeg ik een onafhankelijk belastbaarheidsonderzoek en een gesprek met een arbeidsconsulente.

Wat nodig was is een feit, stond ik nog altijd voor een 40-urige werkweek bij alles en iedereen ingeschreven waar ik al jaren en jaren probeerde om dit te veranderen, ben ik nu gezakt naar een advies van 20 uur hooguit. Hiermee kan stap twee volgen van de gemeente en dit kan nog even duren. Mijn werkmakelaar had het over 6 maanden. Kortom de wachtmodus blijft even bestaan.

Vandaag dinsdag, was de voorjaarsmarkt op mijn werk, ik heb mee gedraaid, maar het bleek niet handig om dit op een dinsdag te organiseren, dit gaat mee in het overleg, de volgende markt, zal pas met kerst zijn, maar de woensdag is toch wel De dag. Mijn moeder is gekomen om mijn werkplek te zien en kennis te maken met iedereen, ontzettend leuk! Gezien alle goodies in alle lokalen qua creatief bezig zijn, vind zij dat zij zich daar ook wel een middagje kan vermaken, hahaha Het was gezellig, maar ik mocht eerder weg, zo rustig was het, mensen genoeg en mijn knie, lijkt iets beter in de ochtend als ik net wakker ben, en naarmate de dag vordert weer wat slechter. De tape zit er nog op, maar begint ook te jeuken, zo hebben we altijd wel wat te zeuren. Β πŸ˜‰

Ik wens jullie allen een zeer fijne woensdag toe, deze dag is mijn eerste rustdag in deze week en daar ga ik even gebruik van maken.

Morgen gaan we hier weer verder met de movie-challenge.

 

45 thoughts on “Wat mij bezig houdt #3

  1. Wat jammer dat het zo rustig was! Ik vond toen je het vertelde dinsdag ook wel een rare dag, echt een werkdag.

    Ik ben ook benieuwd naar je werkmakelaar… 6 maanden zijn lang. Stiekem hoop ik voor mij heel lang… anders is de zomer zo snel voorbij ;-).

    Liked by 1 persoon

  2. Ik denk dat het ook aan het mooie weer lag! Dinsdag is over het algemeen mijn vrije dag, dus had wel bedacht dat ik misschien even langs wilde komen, maar ik blijk het ook op vrije dagen veel te druk te hebben 😦 Hoop dat je wel nog een beetje hebt kunnen genieten van het zonnetje!

    Like

  3. Kijk eens aan. Ben je er toch op vooruit gegaan met je belasting qua werkuren. Ik vroeg me al af hoe je dat zou moeten volhouden om 40 uur te werken gezien ik je nu wel een beetje ken door al die jaren bij je te lezen.
    En nu, nu lekker aan je zelf denken ja. Dat is toch wel een must voor ieder mens. Je laten leven door de dag schiet niet op.
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Nee precies John, de vorige keer is ook mis gegaan, nu nog iemand vinden die iemand wil aannemen die al 24 jaar niet betaald in de maatschappij gewerkt heeft, hahaha πŸ˜‰ Maar die 40 is weg, en dat opent nieuwe deuren. πŸ˜€ MIjn knie voelt goed! En i choose me, is huishouding, de grote klussen, de vloer straks, rustig aan. πŸ˜‰

      Like

  4. Ik zei het toch…. ik heb gewoon verstand van dat soort dingen… πŸ˜‰ Wij organiseren ook alleen maar dingen op woensdag of zaterdag. Vandaag is het eigenlijk een drukke dag, maar ik ben even aan het uitrusten.
    Goed dat er nu duidelijkheid is dat het geen 40 uur meer is.

    Love As Always
    Di mario

    Liked by 1 persoon

    • Nu de rest nog, komt goed! En ja, dat zei je, dat heb ik ook laten weten, dat er zelfs vanuit Harderwijk animo was met kids, maar ja, die moesten naar school en aba werkt, hahahaha Ze hebben het geweten nu zelf ook… πŸ˜‰

      Like

    • Vooral dat laatste, omdat het sowieso bijzonder is, je zit toch in een zorg sector die normaal echt is afgeschermd, waar je zonder toestemming van de familie niet eens naar binnen komt normaal gesproken πŸ˜‰

      Like

    • Oh maar dat is andersom dito πŸ˜‰ Elke werkplek die zij ooit heeft gehad ben ik ook weleens mee geweest πŸ˜€ Vanaf kind al, op de peuterzaal waar zij als peuterleidster heeft gewerkt ooit.

      Like

  5. Goede morgen Morgaine. Je zit dus nog altijd in wachttijd wat het werk betreft, maar er is toch al een grote stap in de goede richting gezet hΓ©? Ik hoop dat het je lukt!
    Hopelijk ook viel de interesse op de markt niet tegen Γ©n regende het niet uit!
    Nog even dit: wat een leuke moeder heb je toch…

    Liked by 1 persoon

  6. Dinsdagen zijn meestal geen handige dagen. Zal wel te maken hebben met vrije woensdagmiddagen op scholen ofzo en dat mensen (lees: ouders) dan vaker thuis zijn. Maaruuhhh, het was dus erg leuk verder? πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

