Photo Friday #2 Nestelen

Vorige week kwam ik erachter dat Photo Friday nog steeds bestaat en in de reacties kun je lezen dat velen die al heel lang bloggen ooit ook hebben mee gedaan nog, ooit. Leuk om te lezen. Echter, doe ik niet mee, gezien ik dan moet wachten op American time de volgende dag, wat betekent dat ik pas ‘in de ochtend’ eventueel kan gaan kijken wat het thema van de week is en dan nog mag of kan gaan zoeken, dus geef ik het mijn eigen invulling de komende maand zeker, en wie weet hou ik deze er wel in voor langere tijd. Want foto’s zijn altijd leuk om te zien, oud of nieuw.

Afgelopen woendag liet ik al wat foto’s zien die ik op de dinsdag dag heb gemaakt onderweg naar mijn fysiotherapeut in de late namiddag. Dat was lang niet alles, hier vind je nog een kleine selectie van afgelopen dinsdag op de terug weg met name, de nesten die ik vond, ook de zwanen zijn weer terug op hun nest.

mpark1

Papa Meerkoet to be

 

mpark2

Geen idee hoe deze plant heet, wie het weet mag het zeggen.

 

mpark3

Mama Meerkoet to be

 

mpark5

Mama of Papa zwaan to be

 

mpark6

Hij/zij houdt mij goed in de gaten, logisch, toch het nest ligt vlak langs de stoep eigenlijk. Erg dicht bij de eerste huizen van de flat aldaar ook.

mpark4

Eigenlijk zou ik hiervoor plat in het gras willen liggen, maar dat doe ik even niet, teveel honden die hier hun behoeften mogen doen zonder op te ruimen πŸ˜‰ Het is sowieso al een dans om hier het gras in te duiken.

 

mpark7

Close up, prachtig vind ik dit.

 

mpark8

De ultieme afsluiting van deze week, velen hebben hem al gezien ergens, instagram of op FB misschien, zo niet, deze maakte ik ergens tijdens de zonsondergang, vanuit de losse pols, super macro nog net boven de daken zichtbaar.

Vraag aan jou, wat voor ‘thema/onderwerp’ zou jij graag zien in foto’s van mijn hand?Β 

43 thoughts on “Photo Friday #2 Nestelen

    • Het is honden uitlaat gebied, maar volgens mij is heel Almere dat…. hahaha echt… ik durf nergens meer echt te gaan zitten of zo, tenzij langs de dijk aan het water langs de weg… πŸ˜‰

      Like

  1. In het gras duiken kan gewoon niet overal. Hier op het platteland kan het bijna overal maar de stad is een ander verhaal natuurlijk.
    Geweldig toch dat je in de stad zulke foto’s nog gewoon kan maken.
    Ik vind de foto met de weerspiegeling van de gebouwen geweldig. Dat is iets wat ik hier weer niet snel kan doen.
    En om op je vraag te antwoorden. Ik heb geen idee,. Ik denk dat je gewoon je eigen uitdagingen moet volgen. πŸ™‚
    grts

    Liked by 1 persoon

  2. Prachtige foto’s!! Hier in de singel zijn ook de kipjes aan het nestelen…wel miste ik de zwanen, bleek dat zij verhuisd zijn naar een andere singel, jammer! Welke foto’s van jou wil zien, gewoon foto’s die jij maakt!! Het is jouw leven, jouw blog…en daarmee is alles uniek!

    Liked by 1 persoon

    • Deze zwanen zijn ook verhuisd, hun nest lag eerst in de ‘vijver’ maar nu aan de andere kant van de brug, omdat de gemeente al het riet heeft weg gehaald daar, dit is hun derde nestelplek zelfs, van de vorige nesten waar ze eerst zaten heb ik ook nog wel foto’s :O hhahahaha

      Like

  3. wow, je hebt echt weer prachtige foto’s gemaakt, Suzan!
    Vooral die zon kreeg je schitterend in beeld.

    Waarom ’s niet naar onze vroege blogtijd terug? Naakt of (soft) erotisch…moet kunnen… πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

  4. Prachtige foto van de zon. Ik vind die zwaan op de tweede foto ook erg tof. Ik durf nooit bij ze in de buurt te komen, ook niet bij ganzen trouwens als ik in het park ga hardlopen dan neem ik een ruime bocht hoor πŸ˜‰

    Mooie foto’s weer!

    Like

Geef een reactie

