Wat mij bezig houdt #2

Vorige week woensdag besloot ik om te starten met een mini thema tijdperk, nu besloten dat ik de maand april ga proberen vol te houden. Vandaag is de week rond en is deel twee hier van Wat mij bezig houdt. Dit kan van alles zijn, van luchtig, humor of meer serieus. Vandaag? Het is zo open dit thema, dat ik het nu ga hebben over nog meer foto’s en fysiotherapie van gisteren. (En haken)

Wederom begin ik wat achter te lopen met lezen, don’t worry, ik kom echt wel weer langs als vanzelf, alleen het wanneer is even de vraag.

  1. Ik had een starterskit (wol) aan mijn dochter beloofd om ook een deken te haken voor bij haarzelf thuis. Nu kwam ze maar niet uit de kleuren en die heb ik maar even bepaald, die heeft ze nu gezien ook, wist ze ook al, oma zei hetzelfde namelijk, hahaha Nou goed, ik vertelde haar vorige week al, vrijdag, dat er wol lag, een starterskit. Echter is zij opgeklommen in het bedrijf waar zij werkt en heeft nu een leukere werkplek gekregen waar zij het naar haar zin heeft EN ze is met rijlessen begonnen. (shhhhhhht niet aan haar vertellen dat ik dit nu geblogd heb :P) Ze werkt zich een slag in de rondte en dan moet er ook nog vrije tijd zijn om te ontspannen, en nee een deken haken zit er niet in. Dus Mama? ‘Wil jij het doen dan? Doe maar voor mijn verjaardag! En dan wil ik ook het patroon niet weten!’

Ik kan dus niets laten zien tot het af is en zij het zelf als eerste gaat zien straks, gezien zij op 6 mei jarig is, mag ik even flink door haken nu, en ja ik ben al flink op weg maar het neemt tijd in beslag naast al het andere.

2. Fysiotherapie op de dinsdag, ik ging dus al met pijn in mijn knie erheen, mijn rechter, ik wilde maandag de trap op hier in de flat en mijn knie begon te zwabberen van binnen, het voelde aan gelijk aan zien hoe een vlag wappert in de wind en ik kon er amper op staan. Daar schrok ik van, plus de rest van de dag/avond stampen, ik had er geen controle over, het viel Roos zelfs op toen ik het haar vroeg, ‘ik stamp!’ Hele zware benen had ik dus. Bij ontwaken nog steeds die knie, rechts, links viel nu wel mee, dus hop… Ik moest dit keer met mijn benen bloot en ja, opgezet, liggen, been naar links, rechts, rechtop en ouch! Voelen, wikken en wrikken rond en op de knie, knakkerdeknak hoorde je ook vooral. En ja, de knieschijven zitten weer te los, en hij blijft zeggen miniscus, maar op de mri ooit was niks te zien.

Ik moet wel in beweging blijven dus, maar! Ik mag mijn been niet verder dan 90% buigen, dus zithouding, niet op mijn benen gaan zitten bijv. of verder omhoog trekken om te rekken en strekken. EΓ©n oefening die ik zittend kan doen, en zelfs hier zitten achter de laptop doet dus zeer.

Eenmaal thuis, had ik brandende voetzolen, don’t ask, ik heb geen idee! Ik was op de fiets namelijk en heb even met mijn buurvrouw staan kletsen, en tegen haar moest ik zeggen, sorry Buuf! Mijn voetzolen branden, gezien zij echt reuma heeft, weet ze wat het is, dus moest ik maar gauw lekker op de bank. πŸ˜‰

Ik kom binnen bij mijzelf, zet mijn tas met boodschapjes neer, niet zwaar, ik wil mijn jas uittrekken…

KRAMP!!!! En niet zomaar kramp, nee probeer eens? Beide schuine buikspieren plus schuine rugspieren? Links en rechts tegelijk, probeer dat er maar eens uit te rekken, dat gaat dus niet! Dit heeft zo’n 10 minuten geduurd voor ik eruit kwam, je ademhaling gaat ook direct heel anders natuurlijk, het leek wel een bevallig, puf, puf, puf, puf…

3. We zijn er bijna, de foto’s, ik moest dus wel in beweging blijven en nadat ik dus wat gehaakt had, toch weer moe werd en echt even moest gaan liggen, dacht ik, een uurtje, werd dat 2 uurtjes, even bijkomen en ineens begon alsnog de zon te schijnen. Camera rond mijn nek, jas aan, sjaaltje om en gaan. Het park in… lente is here! Spring is here!

En zo ben ik ook nog even, want het diezelfde kant op, alsnog opnieuw even mijn fysiotherapeut opgezocht omdat dit kon, sport uurtje vanaf 5 uur, en rond half 6 zat ik bij hem even, even overleggen, de voetzolen, en de kramp… gewoon geen idee! Mijn lichaam is dus zwaar gestressed, geestelijk? Ben ik gewoon rustig, helder, wakker zelfs, maar fysiek? Ben ik doodop.

Mijn wandeling in het park deed zeker goed, uiteindelijk was ik pas om half 7 thuis, hahahaha ja ik ken hier ook nog wel wat mensen, dus kwam ik er een aantal tegen met of zonder hond en blijf je ook kletsen even. Ondertussen schoot ik de volgende plaatjes nog.

Klik op een foto om groter te zien. Deze bloesem is een Engelse sierkers, welke langs 1 kant van het park helemaal van begin tot eind staat om de zoveel meter van elkaar af. Dit is vooral vroeg in de ochtend als het zonnig is direct erg mooi om op de foto te zetten, maar helaas…. bewolking verdwijn, zo wil ik het, zo zal het zijn.

En op de terug weg schoot ik deze twee nog…

park9

Dit is de ‘valse magnolia’ beverboom absoluut een Engelse boom.

VALSE TULPEBOOM, BEVERBOOM ‘MAGNOLIA SOULANGEANA ‘SPECIOSA”

‘Susan’ (Valse tulpenboom, beverboom)

Β Magnolia ‘Susan’ – Valse tulpenboom, beverboom Magnolia ‘Susan’ – Valse tulpenboom, beverboom Magnolia ‘Susan’ – Valse tulpenboom, beverboom

OMSCHRIJVING

Magnolia ‘Susan’, de valse tulpenboom of beverboom bloeit meestal vanaf begin april tot eind april met donker roze overwegend banaanvormige bloemen. Sommige bloemen gaan meer openstaan, vaak in een soort waaiervorm, dan andere. Na de bloei wordt het blad zichtbaar.

park10

De zon kwam nog één keertje door en deed deze paardenkastanje helemaal glimmen, zo prachtig vind ik dat om te zien.

 

 

33 thoughts on “Wat mij bezig houdt #2

  1. Elek spier is uit te rekken Suuz. Ook de buikspieren. Je moet er voor sommige alleen wel een beetje onhandig voor doen, maar het kan wel. Als je een fitnes bal hebt is het wel een stuk makkelijker.
    Maar die knie. Wat ze ooit niet zagen zien ze nu misschien wel! Misschien toch iets om weer eens naar te laten kijken voor je nog verder van huis bent.
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Ja John, weet ik, ik heb op jazz ballet gezeten en zo, dus ik weet het heel goed, oh ja de yoga bal! Die heb ik! Pffffff dat ik daar niet aan gedacht heb, had ik gewoon achterover kunnen liggen, want inderdaad, nu probeerde ik dat staand te doen, ik kan niet naar links, niet naar rechts, dus achterover strekken…. zonder hulp…. hahahaha ik mis het oude trapgat in ons huis, daar konden we aan hangen, dat zei hij ook πŸ˜‰ Die mogelijkheid heb ik hier niet dus, nooit aan de bal gedacht! En ook dat heb ik gezegd…. 2nd opinion…. knie…

      Like

  2. Prachtige foto’s!! Echt heel gaaf.

    Hihi succes met je haakproject. Dat wordt nog flink aanhaken.
    Hihi maar voor dochterlief gaat dat vast lukken.

    Wat onwijs balen van alle lichamelijke klachten. Ik hoop echt dat het snel beter gaat. Dat maakt het leven echt een stuk makkelijker voor je 😘

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel Ricardo, en ja de natuur is mooi, want het park is eigenlijk echt stadsspeel park voor de buurtbeworners en honden bezitters πŸ˜‰ Ook dat laat ik nog weleens zien, foto’s genoeg, hahaha

      Like

    • Jaaaaaaa die tijd is er weer, van altijd camera mee, maar ik zit er nog niet in, al was het maar een boodschapje, kwam ik hier op het station en ik dacht, shit! camera EN telefoon thuis, hahahahahaha De pijn is minder, maar ik heb mijn medicijnen ingenomen, iburpufen 600 en diazepam om iets eerder in slaap te vallen, het gaat nu beter, voelt beter, ik voel de knieschijf nu rommelen als ik aan de slag ga, ipv de bandenpijn erboven…. πŸ˜‰

      Like

  3. Wat een prachtige foto’s weer! Mijn vader stuurde ook foto’s van prachtige bloesems. Hek leuk om te zien. Wat leuk ook dat je een kleed haakt voor de verjaardag van je dochter! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat 😊

    Liked by 1 persoon

  4. Jij bent een wel heel veelzijdige dame Morgaine, je weet je dagen goed te vullen; met leuke, maar ook met vervelende dingen zoals de fysiotherapie die je hopelijk van die steeds weerkerende krampen af zal helpen!
    Proficiat voor je dochten, heerlijk dat ze nu in dat bedrijf opklimmen kan!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

