Photo Friday

Ik heb van de week de ingeving gekregen om tijdelijk eens te proberen om met zeven thema’s te werken. Zeven dagen, zeven verschillende onderwerpen om zo eens aan mijn beloften te voldoen die ik zo hier en daar heb rond geslingerd. Vandaag?

Photo Friday, is al heel erg oud, daar deed ik lang, lang, heel lang geleden al eens aan mee, elke vrijdag een nieuw thema, 1 foto, en dan jezelf aanmelden daar en dan maar hopen dat zij die meedoen ook kwamen kijken, nou ja, noem het eerder en meer blogvulling als de inspiratie op is? Nee, ook weer niet, het maakte je juist creatief om te zorgen dat je een prachtige foto naar het gegeven thema ging zoeken en neer zetten en dus ook zelf maken hey πŸ˜‰ Anders is er nog weinig leuks aan.

Op de vrijdag wil ik iets met foto’s gaan doen, oud en nieuw, en ik zat nu even in oud te kijken en wilde iets met bloemen doen, of ik zag ze en dacht, oh ja! Tot ik mij af begon te vragen of Photo Friday nog bestaat dus ik pak google en tik in ~Photo Friday~

Nee, geen 1 april grap, ze bestaan nog! En zie het thema van vandaag dan! Terwijl ik mijn serie al gevonden heb die ik jullie ga laten zien vandaag, in het echt zijn ze nog niet zover, maar elk jaar, hebben wij hier een roze bloemenzee rond het station, zo prachtig!

photofriday1

Is dit toeval of … toeval IS…

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Japanse Kers

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Japanse Kers rond het station

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Japanse kers het is bijna net als in Japan

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Japanse Kers, overal waar je kijkt, en onderdoor fietst, vroege sneeuw straks weer. πŸ˜‰

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Engelse Pruim of kers, sier, ja die staan hier ook.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De echte Japanse kers

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De Japanse kers die uitloopt op de stam, zo prachtig mooi.

Dit is nu één van die onderwerpen die ik niet meer zo vaak op de foto zet, omdat ik het al 22 jaar mag aanschouwen, al heel lang op de foto zet jaar na jaar, en nu denk, why… just look. Men kent het nu wel, wel gebruik ik ze nog eens als oefening voor mijn eigen capaciteiten, maar deze foto’s zijn al wat jaartjes oud en nog met mijn Olympus Camera genomen, toen die nog heel was. πŸ˜€

Nog even over Photo Friday, als je mee wilt doen of eens wil zien wat het is? ~KLIK~ maar dat had je bovenin ook al kunnen doen 3x, wat vet en schuin gedrukt is. Weet dan, dat je maar 1 foto mag indienen, en niet zo’n heel rijtje. De ingeving en mijn indeling die ik natuurlijk al weet, deed het mij te binnen schieten dat ik er ooit aan mee deed, Gadisa trouwens ook, destijds, zo oud is het al.

43 thoughts on “Photo Friday

    • Als dit weer nu zo doorzet dan een kleine week denk ik…. Dan zou je bestemming Almere – Station Muziekwijk moeten zijn, en dan vanaf het perron, een prachtig uitzicht! Ook van bovenaf heb ik nog veel foto’s zwerven ergens πŸ˜‰

      Like

  1. Wowww prachtige foto’s. Leuk die thema’s, ik heb er ook een paar, maar doe niet elke dag zoiets want ik wil ook nog een paar dagen overhouden voor andere dingen die ik te melden heb.
    Jou kennende zullen het dus op jouw blog binnenkort wel eens 2 berichtjes op een dag kunnen worden..
    Ben benieuwd…
    XXX

    Liked by 1 persoon

    • Station Muziekwijk – Almere, ik hoef het niet eens te weten als je dat doet, neem je camera mee, hahaha er stond er net ook al eentje te fotograferen met een kanon, en ik heb haar weer op de foto gezet πŸ˜› wat ze niet weet.

      Like

    • Het zijn verschillende soorten en de eerste boven fietspad en het veldje, die beginnen al aardig roze te worden, de grotere met de klok erop, die zullen pas in mei normaal bloeien, als mijn oma jarig was, nu mijn dochter, rond 6 mei dus en 8 mei, dan bloeien die pas echt goed…. hahaha πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

  2. Zo mooi! Hier staan er ook een paar in de straat en elke keer als ze in bloei staan bedenk ik me hoe mooi ze wel niet zijn. Ze zijn zeer geliefd om te fotograferen. Helemaal mooi met een strak blauwe lucht op de achtergrond.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik heb niets met thema’s. Om het zelf te doen. Ik houd niet van sleur, en dat zou het kunnen worden. Verder wil ik me niet vastleggen aan iets waar ik van weet dat ik het niet volhoud.
    Maar iedereen is vrij in wat hij/zij doet met z’n blog πŸ™‚
    Je foto’s laten goed zien dat het voorjaar word maar hier zijn ze nog niet zo ver.
    Ik ga dus niet meedoen met Photo Fryday, en ga niet kijken en/of me aanmelden πŸ˜›
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Ik heb voor mijzelf een maand gesteld ongeveer, puur en alleen om te zorgen dat alles wat ik in mijn hoofd heb en beloften in te vullen, ‘ik zal er binnenkort wel een blog aan wijden’ of ‘ik zal binnenkort dat recept even op blog gooien’, bij jou nooit eigenlijk maar bij anderen wel. En wat discipline noem ik het voor mijzelf πŸ˜›

      Like

  4. Een leuk initiatief waar jij met je schitterende foto’s een goede invulling aan gaf!
    En OT: leuk dat je misschien wel door mijn blog inspiratie op hebt gedaan voor je textielwerk. Maar eigenlijk denk ik dat niet, je hebt daar al zoveel van in je schilderijen, dus waarom niet in je andere kunstwerken?
    Fijn weekend Morgaine!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

