Wat mij bezig houdt #1

Inleiding: Ineens schoot mij wat in gedachten, zeven dagen, zeven thema’s. Elke dag iets anders, verschillend en hopelijk ook leuk. Puur om te zien of ik dat kan, zo kom ik ook toe aan ‘beloftes’ die ik in het laatste jaar al eens achtergelaten heb zo hier en daar, een recept, een tip, een foto of foto’s, mijn werken in creativiteit en telkens denk ik, ja… wat moet ik nu eerst doen en het blijft liggen. Ik ga jullie niet vertellen op welke dag wat verschijnt, laat je verassen. Vandaag een thema, die jullie niet gewend zijn van mij, wat houdt mij nu bezig, dit kan humor zijn en natuurlijk ook een serieuze wending krijgen. Vandaag? Lees maar mee.

(is een woord of deel van een in vet en schuin gedrukt? Dan zit er een linkje onder die opent in een nieuw tabblad!)

Dankbaarheid/ik dank jullie!/Crowdfunding

Ik ben elke dag dankbaar, zo ook voor jullie en mijn gratis blog. Ik blog niet veel of vaak over armoede omdat ik dit irrelevant vind zelf, waar je over ‘klaagt’, trek je ook aan. En ik ben altijd dankbaar voor wat ik wel heb en wat ik eventueel ontvang. De kunst is dan ook, om dit ook te uiten, naar de persoon in kwestie die het je brengt of geeft, of dit nu een knuffel is die je hard nodig hebt even, een goed gesprek, of zelfs in een gift, cadeautje, kaartje een pakket winnen online, ik ben dankbaar en ik zal altijd ergens danken zodra het binnen is gekomen, daarvoor ook al natuurlijk, maar vooral even laten weten dat iets is gearriveerd, soms doe ik dat via Instagram, dan weer op blog Off topic, dan weer via mail of via FB of Twitter of zelfs hier op mijn blog. Dank je wel voor…. 

Voor mij, is dit heel normaal, wel zo prettig voor de andere partij ook dat het werkelijk goed is aangekomen. Nu lig ik zelf wat achter met één ding. Mijn crowdfunding, die staat nog links, en daar dank ik al iedereen die mij geholpen heeft, dat heeft er al die tijd gestaan, of dit nu met een donatie is geweest of slechts mijn bericht te delen op hun blog, dat maakt mij niet uit. En die mensen heb ik genoteerd, zodra ik een opening zie, dan zullen zij verrast worden met iets, een kaartje een kleinigheidje zoals Trees bijvoorbeeld al hier was toen het nog liep, en zij van mij een schets heeft gekregen, ze hoefde het niet aan te nemen, maar ze was er blij mee, en blogte er dan ook over, toen ze hem eenmaal had ingelijst. Jij dank je wel Trees, niet alleen voor de crowdfunding maar ook dat je mij mee hebt genomen naar Stichting Aap, dank je wel! Nog steeds!

Zelf heb ik Sytse vaak bedankt omdat hij mij zomaar een telefoon gaf, zodat ik mee kon gaan met de tijd. Ook al wist hij dat ik vanuit de familie in december zo ongeveer een andere zou krijgen, dat deerde hem niet, dit is ondertussen ook gebeurt en ik? Ik besloot om mijn telefoon van Sytse gekregen aan iemand te geven, gewoon op te sturen. Het is dat ik track and trace erbij had en het zelfs verzekerd heb opgestuurd, wat duurder is, tot op de dag van vandaag heb ik niets gehoord, geen dank je wel, geen mailtje dat het veilig is aangekomen, het is dat ik dit zelf kon opzoeken of het wel aangekomen was. Ja dus. Tijdstip stond er zelfs bij en aangenomen.  Sytse, ook jij dank je wel! Dat jij mij de kans gaf om alvast te oefenen voor ik het betere, ook al is ie ouder 😉 toestel kreeg. Je hebt hem nu gezien, hahaha

dank1

Van de week, zat ik te lezen in de FB groep van de Lossen & Vasten CAL, de haakgroep, schijnbaar heb ik gemist dat er mensen zijn geweest die wilden mee doen maar geen geld hadden voor de wol, dus werd er een actie opgezet, deze heb ik gemist dus… Maar nu kwam er ineens de vraag, heeft iemand nog van die en die gehoord? Ik heb haar een heleboel wol gestuurd en ik weet niet eens over het aangekomen is, of …. Een dank je wel gekregen. De CAL is 12 weken geleden gestart, en al die tijd, niets, geen updates, geen deken die gehaakt wordt van de wol…. Ik snap dat al die dames dat wel leuk hadden gevonden om te zien dat het gebruikt wordt en hoever je dan bent.

Ik snap dat niet, en dat houdt mij bezig! Sytse wist overigens van niets, tot ik bij hem was in Den Helder, pas daar heb ik hem vertelt wat ik gedaan heb met zijn gift, en dat ik vanuit mijn hart iemand het zo gunde zoals hij het mij had gegund en nu…

De crowdfunding is goed verlopen, ik heb 95 euro opgehaald dankzij vele bloggers, volgens mij alleen maar bloggers en ik heb hun adressen allang opgeschreven, kunnen jullie niet zien, ik wel. Ik raakte 10 euro kwijt aan BTW, dat viel mij nog mee, en zelf heb ik gewoon die 95 euro, dus zelf 10 euro weer ingelegd en gestort naar mijn vriendin. Dank jullie wel daarvoor, iedereen die mee heeft gedaan.

En zelfs Roos, een studente mensen! Ze komt ondertussen met regelmaat, met humor zeg ik haar dat ze welkom is na colleges, meestal op een maandag dat ze ineens vraagt, heb je wat te doen morgen na 4 uur? Mijn antwoord is dan steevast, ja nu wel denk ik! Weten dat zij dan al lacht, ze weet hoe ik zit en vraagt dan alsnog, kan ik wat mee nemen? Eén keer heb ik haar zelfs moeten vertellen, nee lieverd, ik kan weinig nu, ik ben chaggie dus ik ben niet leuk om bij op bezoek te komen, en zij…. Wilde er niet van weten, zij had een extraatje en zij wilde zorgen voor een fijn diner op tafel en daarom haalde ik haar op van het station en deden we samen boodschappen en hebben we samen gekookt, zij mocht bepalen wat we gingen eten. Dank je wel lieverd!

En dan is er Els, van Nobody Else, zij maakt prachtige kaarten zelf en nu? Blijven ze binnen komen bij mij! Van Els, en zij? Heeft nog niets van mij gehad, en ik wil zo graag hey! Dank je wel lieve Els, voor jouw zo nu en dan zeer onverwachte post, het is zo jammer dat ik vaak mijn telefoon niet eens bij mij heb als ik de post pak, zodat ik mijn glimlach kon laten zien als ik het open maak en lees dat het van jou komt.  Dank je wel! En ook zij heeft een donatie gedaan aan deze crowdfunding. Ik zou diegene moeten zijn die kaartjes stuurt.

Dan is er nog Lonely Wallflower, die ook gedoneerd heeft, dank je wel lieverd, ook jij, laat je verassen ooit in ruimte en tijd! Dank je wel! Ook voor de gesprekjes die we op onze blogs vooral het jouwe zo nu en dan kunnen hebben 😉 Dank je wel!

Marion, ja Marion van mijn Kladblog, ook zij heeft een donatie gedaan en dank je wel lieverd, naast het thee pakket ook nog! Zomaar een actie waar je zoveel reacties op kreeg, wat heb ik gelachen, weet je nog de foto’s met Picasso die wild werd? 😉 Dank je wel lieverd, voor zowel jouw donatie en het thee pakket, ja het hangt nog aan de muur hier, ik zie het elke dag!

Dennis!!!! Ja Dennis, een donatie kon hij niet doen en echt, dat wilde ik ook niet als hij dat had gedaan dan had ik het spontaan direct weer terug gestort, wel heeft hij mijn genoemd op zijn blog, delen is lief, dank je wel Dennis!

Hier valt ook onder Sas van I live for my dreams, zij heeft vooral via twitter voor die paar keer dat ik mijn crowdfunding daar deelde, weer gedeeld, dank je wel daarvoor Sas!

Zo ook heeft Narda een donatie gedaan, dank je wel Narda! Vanuit de bodem van mijn hart, als ik ooit in de buurt ben? 😉 Dank je wel, en je weet het! Als je iets kwijt wilt, je hebt mijn mail!

Jaixy… ja Jaixy, mensen, kennen jullie haar nog niet? Die lieve schat, die keihard vecht en waar ik gewoon keiharde humor neer kan zetten wetend dat lachen geneest, zij weet dat ze mij altijd kan en mag aanspreken, net als iedereen eigenlijk, als ze dat even nodig heeft. Zover valt dat best mee, maar als we even kletsen, liggen we al snel samen in een deuk van het lachen. Dank je wel Jaixy!

Ook al heb ik hen ook al bedankt in het verleden al, om puur alleen al te laten weten ook dat allemaal aangekomen is ooit,

dank2

Nesrin, dank je wel, voor de winactie van de deo destijds, ja ik heb hem nog, ik gebruik hem als ik ga sporten 😉 het werkt goed! En voor een geurtje kan ik hem hebben, erg prettig!

Simone, bij wie ik ook een prachtig winpakket heb gewonnen wat zich uitte in het avontuur met de postbode, wat heb ik gelachen! Nou goed, ik geniet nog elke dag van de dobbelstenen: Get inspired, en al het andere, de chocolade was heerlijk! Die heeft niet lang geleefd! Dank je wel!

En Tessa, was ik je bijna vergeten, ook jij dank je wel voor een super gave dag vorig jaar ergens, totaal onnodig, wilde ik jou helpen met je druppels, kom jij aanzetten met een enorm pakket met allerlei lekkers, neemt mij ook nog mee uit eten, en hebben we een gave dag samen beleefd, geef je mij ook nog even stoomcursus hoe mijn digitale camera eventueel werkt, hahahaha waar jij spiegel reflex gewend bent 😉 Dank je wel!

En ik dank iedereen die hier leest, reageert, jullie allemaal, ik weet dat velen mee hadden willen doen, mij hadden willen helpen, maar als ik weet, dat je het zelf niet breed hebt, dan wil ik dat ook niet, ik gun nog altijd anderen zoveel meer, vooral geluk. En ik ben zeker gelukkig en elke maand maak ik mijn keuzes, en dat wil ik nu ook gaan doen, eens per maand moet het gewoon mogelijk zijn om iets terug te doen voor diegenen die niet hier over de vloer komen, voor wie ik niet kan koken, en hoe, wat of waar? Dat merk je vanzelf.

dankje3

Wat mij dan nog bezig houdt na dit alles? Is hoe het mogelijk is, dat iemand in de shit zit, en dan toch domeinnamen etc. kan openen, want ik zie de één na de ander gaan, Roos en ik hebben het er ook al over gehad, ik lees erover, ik heb een domeinnaam gehad, en per dag klinkt leuk dat het amper iets kost, maar meestal, moet je het jaarbedrag in 1x overmaken, en dat? Kan ik niet betalen, zelfs in maand termijnen haal ik dat amper, dat houdt mij bezig, dat ik mij soms afvraag, hoe doen ze dat.

(voor de duidelijkheid, ik zou het nu ook niet willen hoor, maar soms vraag ik het mij wel af, hoe dat kan als men zegt in armoede te leven).

Zelf ben ik nu al dankbaar voor het feit, dat er vandaag een date is gepland, eentje die al een tijdje stond, maar ziekte aan haar kant maakte even dat we besloten te wachten tot het weer beter weer werd en de winter voorbij… Nou vandaag is die date gemaakt, binnenkort gaan we samen daten. Alvast dank je wel Natasja! En op de dag zelf….. gaat dat nog wel een paar keer vallen, deze woorden: DANK JE WEL!

En ik heb zo sterk het gevoel dat ik nu dingen al vergeten ben, mocht ik jou vergeten, terwijl we ook al contact hebben gehad op de één of andere manier? Vertel het gerust in comments, ik ben je nu al dankbaar, of nog steeds!

51 thoughts on “Wat mij bezig houdt #1

  1. Ik had dat deze week in Maastricht. Staat een man zijn uiterste best te doen met een orgeltje en zijn zang, staat iedereen er naar te kijken omdat het mooi was, maken foto’s en lopen dan verder zonder wat in de pot te doen. Oké, ik maak ook foto’s, maar loop nooit door zonder wat in de pot te doen.
    Die dankbare blik die ik dan mee krijg is super, toch…

    Liked by 1 persoon

    • Heel dankbaar, zelfs op grijze dagen ben ik dankbaar en naar buiten toe, altijd mijn blog plus alle reacties, ben ik elke dag weer dankbaar voor, de zon, en soms zelfs de regen 😀 Picasso mijn kat, zoveel om dankbaar voor te zijn, zelfs het dak boven mijn hoofd!

      Like

    • Nee hoor, geen sorry, je hebt niet echt iets gemist 😉 Echt niet, soms moet je je hart luchten toch? Dan is het irrelevant verder hoe, wat of waar. Uiteindelijk gaat het om gewoon dankbaar zijn, elke dag opnieuw, voor alles om ons heen. ❤

      Liked by 1 persoon

  2. Ik ga hier vandaag gewoon iet reageren.. stel je voor dat je iets vind… waar je mij voor kunt bedanken. Dat kan niet hoor.. Nee niets ervan. Hahahaha.. ik ga je ook geen hint geven. Je doet het maar gewoon een keer niet…

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Dat ben ik altijd Elaine, elke dag schrijf ik dat ook op, tenminste, dat ga ik weer oppakken, een dankbaarheidsboekje heb ik en dat werkt direct als een soort van dagboek. ERg leuk! 😀

      Like

  3. Wat lief dat je dat doet zeg zo!! 😀 Je bent echt een heel lief mens. Ik moest wel even twee keer lezen wat je over die telefoon zegt. Ik dacht echt: huh? Hoe dat nou mogelijk?? Stuur je een telefoon en krijg je geen reactie… Ik neem aan dat het iemand was die je goed kent…

    Liked by 1 persoon

  4. Jij bedankt! Voor de gezelligheid, voor de vriendschap, voor de uren kletsen, voor de lol, voor de stenen, voor nog meer lol, voor het feit dat ik altijd kan mee-eten, en volgens mij vergeet ik nog dingen, haha.
    Lieve blog van je ook! Ennuh, maandag weer? 😛

    Liked by 1 persoon

  5. Wat een prachtige dankbare post is dit zeg! Ik heb hem met veel ontroering en gelukgevoel gelezen. En toen.. Stond mijn naam er ineens tussen! Extra geroerd en vind het super lief dat ik hierin een plekje heb gekregen (ondanks dat ik niets heb gedoneerd) Jij bedankt dat je zo’n super tof mens bent<3 Daarvan zouden er meer moeten zijn op deze aardbol

    Liked by 1 persoon

  6. Wat een mooi en eerlijk bericht. We zeggen te weinig “dankjewel”… Dankbaarheid is iets wat in de maatschappij van tegenwoordig minder voor komt dan we zouden willen. Mensen willen steeds maar meer en vinden dat ze er nog recht op hebben ook. Fijn om te lezen dat er ook nog anderen rondlopen 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Ik ben dankbaar voor zoveel, maar dat ligt ook aan het boek The Magic wat ik een ruim jaar geleden vond in de bieb, en daarna gewoon heb gekocht, sindsdien, probeer ik elke dag minstens 10 dingen te noemen waarvoor ik dankbaar ben, van klein tot groot, van vroeger tot nu en zelfs in de toekomst 😉 😀

      Liked by 1 persoon

  7. Zeg ‘ns netjes dankjewel (dankjewel, dankjewel)
    Zeg ‘ns netjes dankjewel (dankjewel, dankjewel)

    Zing je erg vals, maar krijg je toch applaus
    Of wordt je uitgenodigd voor een feestje bij prins Claus
    Zeggen ze van jou, die heeft een knappe kop
    En dat je sprekend lijkt op Huub Hangop (op wie)
    Op Huub Hangop (ooh die)
    Is de sluitingstijd voor cafees afgeschaft
    Als je pitt-bull niet bijt, maar alleen maar blaft
    Heeft de belangstingcontroleur je zwembad niet gezien
    En valt ie er in bovendien

    Wat zeg je dan (dankjewel)
    Wat zeg je dan (dankjewel)
    Wat zeg je dan (dankjewel)
    Wat zeg je dan (dankjewel)

    Krijg je gratis zegeltjes als je hebt getankt
    Sta je flink in het rood en je credit wordt weer verlengd
    Wordt voor jou een rode loper uitgerold
    Of krijg je een bloemetje van Viola Holt (van wie)
    Van Viola Holt (ooh die)
    Staat je huis in brand en ben je goed verzekerd
    Wat rijmt er op verzekerd? (erkert bla bla bla)
    Nee, het schiet me niet te binnen
    Dus laat ik nu maar snel met het refrein beginnen

    Wat zeg je dan (dankjewel)
    Wat zeg je dan (dankjewel)
    Zeg ‘ns netjes dankjewel (dankjewel)
    Zeg ‘ns netjes dankjewel (dankjewel)

    Gaat je vrouw met een miljardair te keer
    net als in die film hoe heet die ook alweer (Indecent
    propesal)
    Ja die bedankt
    Bij het zien van die film heb ik heel wat afgejankt
    Komt je schoonmoeder langs en ben je niet thuis
    Piep zij de muis in het achterhuis
    Wordt de diesel duurder en rijd je op benzine
    Je krijgt voor je verjaardag een vaatwasmachine

    Wat zeg je dan (dankjewel)
    Wat zeg je dan (dankjewel)
    Zeg ‘ns netjes dankjewel (dankjewel)
    Zeg ‘ns netjes dankjewel (dankjewel)

    Bij deze wil ik ook het koor bedanken
    Nee dat schuif ik zeker niet bepaald onder stoelen of banken
    Vooral de bariton dat is Jan
    Die kan pas laag zingen man (dankjewel)
    En Liesbeth is de sopraan
    Wat heeft ze trouwens een leuk blouse-je aan (dankjewel)
    Alsjeblieft (dankjewel)
    Alsjeblieft (dankjewel)
    Alsjeblieft (dankjewel)
    Alsjeblieft

    Krijg je een lollie van een vreemde meneer
    Of een sigaretje, maar je rookt niet meer
    Wordt je gevraagd om mee te helpen sjouwen
    Of vraagt je vriendin: “Ik wil met je trouwen.”

    Wat zeg je dan (nee dankjewel)
    Wat zeg je dan (nee dankjewel)
    Wat zeg je dan (nee dankjewel)
    Wat zeg je dan (nee dankjewel)
    Zeg ‘ns netjes dankjewel (dankjewel)
    Graag gedaan (dankjewel)
    Graag gedaan (dankjewel)
    Graag gedaan (dankjewel)
    Geen probleem (dankjewel)
    Los ik even op (dankjewel)
    Doe ik even voor jullie (dankjewel)
    Even goede vrienden (dankjewel)
    Het is geen moeite (dankjewel)
    Ik draai er mijn hand niet voor om (dankjewel)
    Of zoals de Engelsen zeggen (dankjewel)
    You’re welcome (dankjewel)
    © Huub Hangop

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

