Plog: In Den Helderder met Sytse

Een plog, (photolog) is bedoeld geloof ik dat je foto’s laat zien, eentje met een tekst erbij. Ja nou ja, als je Suus heet gaat dit denk ik niet zo goed lukken, gezien alleen al het aantal foto’s dat ik geselecteerd heb. Dus uhm dit wordt een echte Suus Plog, mijn eerste overigens, met soms meer foto’s op rij, klik op een foto om dan groter te kunnen zien in slideshow, al zijn het er maar twee. De teksten zal ik proberen kort te houden. ~kuche~

Ik start met tekst: Zondag 20 maart 2016, was de dag om eventueel gratis te kunnen reizen met de NS. Mits je een boekenweekgeschenk had weten te bemachtigen, dit boekje, is dan meer dan 50 euro waard op elke andere dag, het is dan een dagreiskaart van de NS waarmee je heel Nederland onbeperkt kunt doorkruisen. And so I did.

Den Helder was mijn bestemming, op naar Sytse en de Liefde van Zijn Leven, waarvan ik hoopte dat natuurlijk ook met hem zou gaan klikken. (ik kan alvast verklappen, ja, ook, heerlijk!) Vooraf hadden we niet zo heel veel contact, gewoon plain, clean en snel een halve week van tevoren alles al gepland, en dus ging mijn wekker op 6.30 uur zodat ik even rustig wakker kon worden, aankleden, spullen pakken en gaan. Hopend dat het rustig zou zijn op de trein, ja en nee. Nou goed, laat de plog maar starten dan.

9.20 uur gaat de eerste trein die ik hebben moet, precies op tijd, en zien jullie even goed op foto 2? De zon schijnt hier zwak, maar het schijnt!

Amsterdam Centraal, mijn enige overstap, en ik moest zo’n 20 minuten wachten nog, dus ga je maar even wat foto’s maken toch? Het is al grijzer, woops! Zie hoe drukΒ de trein naar Groningen gaat worden aan de overkant, gezien die ook al vol zat.

Ja, de melding, gratis wifi op de trein, voor het eerst dat ik dit zag, dit zie ik hier echt niet op de stations. Dus ik waag mij eraan, er was mij al meerdere keren gezegd dat dit moest kunnen, gratis onderweg, schiet mij maar lek, ook nu weer, met testen en al, nothing, noppes, nada! Dus tijd om uit te zoeken hoe de sms op deze telefoon werkt, en Syts maar wachten, hahaha Het is goed gekomen πŸ˜‰ (ik heb dus pre paid, dus als ik onderweg ben, heb ik nul internet of het kost mij heel veel van de pre paid, een euro pm zijn mijn dochter en ik al eens per ongeluk achter gekomen op een andere trein).

Helder12

Deze twee werken gingen met mij mee en staan hier op hun eindbestemming, hij was er verliefd op geworden en vroeg, ik gaf ze aan hem, ja ik ben een kluns, gratis weg geven πŸ˜‰ Hahaha nee, dit zijn twee studies in houtskool, en ook Sytse zei direct bij het zien in het echt, veeeeeeeeeeeel mooier dan op de foto Suus! Ja… i know… En dit is geen arrogantie, dat zegt iedereen die mijn werken van foto’s kent en dan ineens hier alles in het echt ziet staan of hangen… Β Later zien jullie, dat ook ik een cadeautje kreeg totaal onverwachts van Syts.

 

Ik had aan Sytse gevraagd dat als het weer goed genoeg was, hopelijk met zon natuurlijk, of we dan even naar het strand konden gaan, ik ben er al jaren niet meer geweest, welk strand dan ook, naast een onderneming, is het gewoon veel kosten aan de reis zelf, het is iets langer dan een uurtje reizen voor mij om in Zandvoort te belanden met de trein. Ik schrok er zelf van, dat ik al zeker 3 jaren niet meer geweest ben, en wat was dit heerlijk, het water stond hoog, hoger dan Sytse zelf ook had meegemaakt, maar ik genoot, even dat uitwaaien, ook al ging lopen moeilijk op mijn laarzen normaal ga ik op slippers en die gaan natuurlijk snel uit, nou ja… vandaag maar even niet. πŸ˜‰ De strandtent, even lekker gezeten, gekletst, gelachen, foto’s gemaakt, maar eigenlijk nog niet veel voor 2 bloggers bij elkaar. Oh ja, hij besloot om mij mee te nemen naar Callantsoog, ik volgde hem op deze dag, hij kent deze omgeving het beste.

Ineens lag er schuim en ook dat heb ik jaren en jaren niet meer gezien aan een strand, nog langer geleden. Ik denk dan meteen aan de kleine Zeemeermin, ja mensen, als je alleen de Disney kent, uhm…. wel of niet… vertellen… (in het echte sprookje, vergaat ze tot schuim) :O Woops!

Helder18

Mooie mannen op het strand! πŸ˜‰

helder30

Sytse weet nu hoe kort mijn armen maar zijn eigenlijk, en waarom mijn selfies dus eigenlijk nooit zo mooi uitkomen, deze genomen door Syts, yeah! hahaha Dank je wel Syts πŸ˜‰ Ik ben blij met jouw langere armen.

Weer even wat tekst: In feite heb ik niet zoveel foto’s gemaakt, Sytse ook niet, we hadden het veel te druk met kletsen, lachen, met zijn tweetjes, drietjes en het verhaal staat al kort en bondig bij hem wat we allemaal gedaan hebben. De dag vloog om, ineens was het half 5, terwijl Syts mij nog mee had willen nemen naar een ander stukje strand, uhm, ik had bevroren vingers, hij bevroren tenen, dus gingen we maar weer richting zijn huis, eten, drinken, de katten en voor ik het wist was het tijd om weer naar het station te gaan. De terug reis verliep bijna vlekkeloos, want een zingende man, nou ja zingend, schreeuwen met poging tot muzikale klanken in de keel stapte in, ergens bij Alkmaar? Of was het nog daarvoor in Schagen al, en die bleef maar doorgaan tot en met Amsterdam Centraal. Pfieuw! Rust! Op naar het spoor waar mijn sprinter zou staan en weer 20 minuten, plus een kleine technische storing in de sprinter dus +5 als dat alles is op ruim 4 uur reizen πŸ˜‰

De sprinter vertrok en wat denken jullie? Die ene man, zingend….. was op het laatste moment in deze sprinter gesprongen!!!! AAAARGHHHHHHHHHH Hier werd er wat van gezegd, maar toen de man voor mij ‘Flikker OP!’ riep… kwamen we ook weer bij een station aan, volgens mij Muiderpoort en het stopte… rust in de trein!

En natuurlijk zou ik appen als ik thuis was, ik was nog geen twee tellen thuis of Syts maakte zich al ongerust, lieve Syts, ik ben net binnen, laatste stukje +5 πŸ˜‰ Nou, nog even foto’s uitgewisseld, elkaar bedankt, nog wat op FB geplaatst, familie laten weten dat ik weer thuis was, maar die lagen allemaal al op 1 oor volgens mij. En ik kwam even rustig bij met nog even wat tv, viel in slaap, schoof door naar bed, en ik heb heerlijk geslapen.

Vandaag, even met mijn vriendin zitten kletsen en het werd later en later, mijn huishouding riep en stak in mijn rug, hahaha ja dan moet ik even en eerst. Boodschappen, warme douche, eten en even op de bank, ik ben weer in slaap gevallen, heerlijk dat nagenieten! Wel nog het volgende gedaan vandaag:

Helder26

Mijn laarzen gepoetst, ze zijn niet waterdicht, maar toch wel vrij goed! Echter is zoutwater funest natuurlijk voor leer, orthopedische schoenen zijn duur, dus moest ik die vandaag echt meteen even goed behandelen, poetsen en goed in het vet gezet, nu zijn deze werkschoenen echt ingewijd, door eerst het bos en gisteren door het strand. Β πŸ˜‰

Helder27

Links het boekje, notitieboekje wat ik kreeg, rechts het boekje waarmee ik vrij kon reizen een dag lang. Welke Sytse later mag lezen als hij mijn kant op komt πŸ˜‰

Helder28

Lief niet? Het boekje rechts is mijn dankbaarheidsboekje bij 20 maart staat nog niets, dat gaat zo veranderen: Gratis reizen per trein – boekenweekgeschenk – Den Helder – Sytse en de liefde van zijn leven ontmoeten – mooie gesprekken – veel gelachen – heerlijk gegeten – ik ben verwend – strand – zee – Callantsoog – liefde – vertrouwen – scrabble – winkeltje – wandeling – arm in arm – alsof we elkaar al jaren kennen – praten – luisteren – a perfect day – zeewier – stenen – Magisch.

Helder29

Twee stenen gevonden, eentje gespot door Sytse, ik mocht hem mee nemen, hij komt er vaker zo zei hij, hahaha En zeewier, ja dat ga ik van de week vertellen, de kracht van de aarde is hier de grondslag van, van Scott Cunningham.

Helder31

Zover mijn plog, met de groetjes van ons, en dit is dus de scrabble die ik spotte in de winkel, zo gaaf!

Ik dank Sytse met name voor zijn gastvrijheid en zijn zorg en care voor mij op deze dag, ik kan alleen maar hopen als hij mijn kant op komt, dat ik hetzelfde gevoel terug kan geven als zij hier zijn. Maar dat komt wel goed!

 

 

55 thoughts on “Plog: In Den Helderder met Sytse

  1. Wat een geweldig verhaal en prachtige foto’s! Heb echt met jullie mee genoten! Jullie zijn een mooi stel samen, het plezier spat van het scherm. Erg fijn om te zien. De foto van Sytse met zijn camera is ook heel mooi! Ik ben heel blij voor jullie, zo een fijne herinnering!

    Liked by 1 persoon

  2. Dat klinkt allemaal heel erg gezellig en leuk. Blijkbaar een goeie klik ook. En je was aan zee πŸ™‚ Iets waar jij heel blij van wordt. Wat wil je nog meer.
    Als je je schoenen goed behandeld zal er weinig gebeuren door het zout. Zelf haal ik nooit natte schoenen eigenlijk.
    Leuke foto’s, veel woorden voor een plog, maar dat is niet erg πŸ˜›
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Hahahaha die natte schoenen ging ook echt totaal per ongeluk.. dat was toen ik dat trapje aan het fotograferen was, we stonden nog verder af zelfs… maar ineens bam… laatste loodjes van de golf die iets verder kwam dan…. πŸ˜‰ Dit was ook mijn eerste keer onbewust, hahaha En daarom, ik heb ze net, ze zijn nog nieuw, dus direct actie ondernemen voordat πŸ˜‰

      Like

  3. Wow Morgaine, jij hebt niet alleen de gave van de fotografie maar ook nog van het proza, wat een mooie verslag van alles wat je overkwam tokkelde je hier neer! En dan die mooie man… ook daar wordt je, naast je werk, ook verliefd op hΓ© *wink, big smile*.

    Liked by 1 persoon

  4. Met glimlach lees ik jouw blog…wat leuk allemaal!! Dat is toch genieten???!!! Erg mooie foto’s ook, en ook erg leuk om jou en Sytse te zien! En naar zee gaan is altijd goed, wij wonen er ook vlakbij, altijd heerlijk om daar te vertoeven! Nu lekker nagenieten hoor!

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha ja een plog, ik doe het nog verkeerd hoor, dus zoek het maar eens op via google hoe het eigenlijk hoort, dat is echt meer foto’s 1 regel tekst bla… Dank je wel, het was nodig dat dagje uit! Hard nodig!

      Like

  5. Wat een leuke en gezellige dag heb je gehad! En heerlijk zo uitwaaien op strand. Wij zijn vroeger jarenlang een lang weekend naar Callantsoog geweest met de familie. Ideaal dat je daar zo aan zee bent. Kan me voorstellen dat het nog wel behoorlijk fris was. Lief dat cadeautje!

    Liked by 1 persoon

    • Als het weer weer beter wordt Nesrin, zelf heb ik altijd het idee dat ik zo weinig te fotograferen heb met wat ik thuis aan het doen ben… hahaha nou ja, ik zal mijn best doen πŸ˜‰

      Like

  6. Wat een heerlijke ontmoeting. En het strand is zo heerlijk! Callantsoog is mijn favo strand. Vooral omdat het minder toeristisch is. En ook omdat het maar 30 minuten van mijn huis is.
    Dichter bij de natuur kom je niet als je op het strand bent. De wind, het water, het zand, de krachten van de natuur…. Zo puur en dichtbij! Ik houd ervan. Jij ook lees ik.
    Super dat je zo’n geweldige fijne dag gehad hebt. Is je echt gegund.
    Hihi jammer dat je dan toch wel huishouden moet doen de dag erna.
    Mooie foto’s en prachtige herinneringen zijn het voor je.

    Liked by 1 persoon

    • hahaha ja had ik er ook voor kunnen doen hoor, maar dat was een beetje een rare dag, heb wel huis gehouden maar niet alles… ik voelde veel, last… moe ook… dat ik nog zoiets had, uh oh, ik sliep heel vroeg in de avond… en zondag niks, noppes, nada! Alsof mijn lichaam zich aan het instellen was. En nu sleep ik met 1 been, ben bang van de klim in de duinen, hahaha Het was het mij allemaal waard πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

  7. Ik zou toch zweren dat ik hier al een reactie op had gegeven.. maar ik zie nu van niet! Super leuk om twee bloggers die ik volg zo samen te zien haha! Altijd leuk πŸ™‚ Fijn dat je na zo lang weer eens naar het strand bent geweest, dat moet een heerlijke ervaring zijn die je weer in je zak kan steken!

    Liked by 1 persoon

    • Ja echt een superdag Ricardo, je kent het wel, als je weg gaat heb je nog een hele lange dag voor je, en voor je het weet zegt er iemand….. hoe laat moeten we weg om die trein te halen? πŸ˜‰ hahaha ja echt dus!

      Like

Geef een reactie

