Cherish

Waar ik zelf een hekel aan heb is dat toen ik pas begon met schilderen en tekenen, dan ‘kunstenaars’ tegen kwam en vragen begon te stellen, hoe doe je dit of dat, en dat men dan amper antwoord gaf tot helemaal niet. Gelukkig zijn er ook andere ‘kunstenaars’, welke bereid zijn om je gewoon een ochtendje te laten komen en je te laten zien hoe je iets doet!

En zo ben ik ook, heb ik het al vaker gezegd ook, als jij eens wilt tekenen of schilderen ben je van harte welkom, vooral als je veel vragen hebt. Zelf ben ik 100% autodidact, ken ik niet alle disciplines omdat ze of mijn interesse niet hebben of omdat het mij tot heden nog niet lukt. Het is altijd weer grappig dat mensen vragen: Kun je even mijn kleindochter tekenen? Vervolgens wordt er een pasfoto uit een mapje gehaald en laten ze het zien. Dan moet ik al lachen, nee sorry…

Ik zou dan vooral moeten oefenen, meters moeten maken maar die maak ik niet, eigenlijk al een paar jaar lig ik een beetje stil zelfs, heb ik nog wel wat dingen uitgeprobeerd en gemaakt, en het oudere werk, daar denk ik van, dat heeft iedereen wel gezien ooit een keer.

Ik vergeet jullie, de nieuwe garde van nu, die dit nog nooit hebben gezien. Het doek wat ik nu laat zien is een paar jaar ouder, 2010, ik heb het Cherish genoemd.

Het doek van begin tot einde, zelf vond ik het in alleen houtskool eigenlijk mooier dan het nu is, maar dat ben ik zelf, je wordt verliefd met je hart… wie weet jij wel? Klik op een foto om groter en in een slideshow te zien.

Dit doek is er nog steeds, het hangt nu boven mijn eigen bank, ik wissel af zo nu en dan, dat is nog wel het meest handig van je eigen werken. Het is dus beschikbaar, acryl op 3D Canvas, met acryl gemaakt. De afmeting is 90 x 70 cm. Best groot dus, en dit kan niet verstuurd worden, die kosten zijn dan zo hoog, hoger dan dat je kwijt bent aan het hele doek. Wil je meer info? Mag je altijd contact opnemen. morgaine.m(@)gmail.jeweetwel com πŸ˜‰

Mocht je nu een vraag hebben over iets, het maken ervan, of hoe te starten, stel je vraag en ik zal proberen deze te beantwoorden, volgens mijn cursusleidster die ik had met Model & Portret tekenen in 2010 ook, ben ik lyrisch-expressief (dramatisch-expressief) in het maken van mijn werken.

Zijn jullie benieuwd naar nog meer werken? πŸ˜‰

 

30 thoughts on “Cherish

    • Het gewoon kunnen zit er natuurlijk niet bij, het is oefenen en leren, zeker wel, maar de natuurlijke aanleg zit er, dat wordt door zelfs hen die opgeleid zijn gezegd en vertelt, zelf kan ik er nog wel wat anders over denken πŸ˜‰

      Like

  1. Ja eigenlijk wel.
    Misschien moet je het werk gewoon weer oppakken als het er ligt ga je er sneller mee verder toch? Ik geef ook beperkt advies. Vaak zijn mensen daar op uit maar hebben de basis nog niet of geen aanleg.

    Liked by 1 persoon

    • Iedereen zei tegen mij, je hebt aanleg en tegelijk zoek het maar uit…. en dat strookt niet, zelfs iemand zonder aanleg, kun je iets leren, als zij vragen om iets wat nog niet aan de orde is, ga ik juist terug naar de basis, ga eerst dit of dat maar eens oefenen, jij schildert en tekent dus ook merk ik, dan moet je meters maken, het staat in mijn woonkamer, ik hoef alleen de oude pc kast open te doen en ik kan erbij, mijn ezel staat naast mijn bak, de tafelezel ernaast op de grond, hahaha

      Like

  2. Ik hou het tegenwoordig op fotografie, maar laat daar eigenlijk weinig van zien. Ik heb hier in de loop van de tijd al heel wat werken voorbij zien komen. De rest mag je ook best laten zien.

    Liked by 1 persoon

    • Op dit moment doe ik ook meer aan fotografie, als ik weer kan fietsen, ligt nu ook wat stil eigenlijk… nog πŸ˜‰ wintertijd, op naar warmere dagen πŸ˜€ En ga jij het ook laten zien wat je ooit gemaakt hebt? πŸ˜€

      Like

  3. Dit werk kan ik me nog wel herinneren van je oude blog. Ik denk iig dat ik het herken. Je hebt het al eerder online laten zien.
    Van mij mag je alles laten zien wat je wilt laten zien Suuz. Jou blog hΓ¨ πŸ™‚ En we lezen hier omdat we interesse hebben dus…
    Grts πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

    • Hahahaha ja dat is waar, en klopt, dit heb jij toen al gezien, toen blogte ik nog, deze komen regelrecht uit het mapje used photo’s blog… lol πŸ˜‰ Ik ben pas in 2011 gestopt met bloggen toen web-log eruit vloog. πŸ˜‰

      Like

  4. Weer zo een mooie met die veranderende kleuren!! Ik ben ook benieuwd naar meer! Vind het zo knap als je dit kunt. Ook zo grappig te zien dat de achtergrond eerst paars is en daarna die mooie blauwe lucht… ja knap!

    Liked by 1 persoon

  5. ik ga me aan zoiets niet wagen, ik vrees me dan echt belachelijk te maken.
    Ik vind de eenvoud ook het mooist, puur in houtskool getekend.
    Weet je, ik zat deze namiddag naar m’n oudste logjes te kijken, en naar de reacties die erop kwamen. Zoveel bloggers die zomaar verdwenen zijn, meestal door het teniet gaan van web-log.nl, maar ook omdat ze er na een tijd mee ophielden. Van enkele bloggers ben ik verbaasd dat ze al zo lang tussen mijn blogvrienden staan, van jou wist ik het natuurlijk…
    Heb jij nog contact met bloggers van vroeger?

    Liked by 1 persoon

  6. Goede morgen Morgaine, en hopelijk wordt die het begin van een al even mooi weekend voor jou!
    Eigenlijk moet ik je gelijk geven, die houtskooltekening vind ik zelf ook het mooiste. Maar het uiteindelijk resultaat mag er beslist ook zijn…
    En wat dacht je dan, natuurlijk wil iedereen hier nog meer werk van je zien hoor!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

