Moviechallenge: Justin Timerlake: In Time

Vrijdag besloot ik eens te starten aan nog meer films die ik allemaal gewoon van tv een keer heb opgenomen. Kijken dus. En daar stond een film tussen die: In Time, heet, en ik had al gelezen dat het een soort sci fi film moest zijn, dat kon niet anders en ik ben niet zo’n fan van sci fi, tot op zekere hoogte, moeilijk uit te leggen wanneer wel, wanneer niet. Als men direct met andere planeten en out of space gaat starten, dan ben ik geweest bij voorbaat. Maar een film als Indepence Day, met Will Smith, ja geweldig! hahaha

Dit is voor nu, ook al heb ik hem nu pas gezien, mijn nummer 13 in de lijst van de moviechallenge.

Nu begon ik zeer sceptisch aan deze film en waarom? Ik had in de aankondiging gezien met Justin Timberlake in de hoofdrol, die zingt toch? Dacht ik nog, volgens mij zelfs met Madonna een duet gedaan? Ooit? Ik weet weinig van Justin Timberlake zelf ik zou moeten gaan youtuben of zo om te horen of ik ΓΌberhaupt nummers van hem ken, dat zal gerust, maar dan niet eens wetend dat hij het ooit gezongen heeft en nog zingt.

Ik begon aan de film en de verhaallijn is bijzonder, het pakte mij, zelfs voor een sci fi, een film die zich niet lang na nu in de toekomst af kan gaan spelen. Geld bestaat niet meer, wel, Tijd. En je verdient tijd, je bent van de tijd, als je veel hebt, je betaald met tijd, de vorm is zo goed gevonden, vind ik, dat alle uitspraken dubbel zijn, uitspraken die zelfs doen nadenken, over tijd.

Ik moet ook eerlijk zijn, dat ik Justin Timberlake erg goed vond in deze film, uitgebracht in 2011, en in 2008 zong hij al samen met Madonna… 4 minutes, dus die song is niet voor de film, noch hoor je die, de film greep mij aan, spannend ook, een soort Bonnie & Clyde in combi met Robin Hood. Ik vond het de moeite waard om deze film totaal en compleet apart te bespreken met jullie, en eigenlijk weten jullie nog niets. Kijk de trailer, maar liever nog, hoe je het ook doet, kijk de hele film, en daarna ben ik benieuwd wat jij ervan vind of vond.

De Trailer:

En echt heel toevallig? Justin kon dit niet weten natuurlijk, overigens ook leuk, in de film, ik kom er nu pas op, wie White Collar kent, de serie, ja de hoofdrolspeler zit hier ook in, de start zelfs van ‘betere tijden?’ voor Will Salas aka Justin Timberlake.

I’m gonna make them pay… Take your TIME, it’s FREE…. His crime was not taking time but, it was giving it away….Β 

En om jullie nog wat langer vast te houden in tijd, en je hebt zin? Hier is de song, die mij direct inviel toen ik de film net had gestart….

Tick Tock Tick Tock

Overigens ken ik natuurlijk ook deze, hahaha laten we zeggen dat ik Justin vooral ken van FT’s….

Ik heb overigens gisteren, nog meer films gekeken welke ook stuk voor stuk steengoed waren, hierover zal het volgende blog gaan, waarvan eentje ook een totaal apart blog verdiend, denk ik zomaar. πŸ˜‰ Ik was verrast, laten we het daarop houden.

33 thoughts on “Moviechallenge: Justin Timerlake: In Time

    • Dan heb je bij deze in elk geval alvast een tip, whahaha πŸ˜‰ lekker laid back onder een boom πŸ˜› of zo πŸ˜€ En nee zeker niet… totaal niet slecht om naar te kijken πŸ˜€

      Like

  1. Ik wilde deze film eigenlijk niet kijken, omdat Justin Timberlake erin speelde. Ik had de film Bad Teacher gezien en daarin speelt hij ook. In die film vond ik hem echt verschrikkelijk (eigenlijk vond ik de hele film verschrikkelijk), maar ik heb In Time toch een kans gegeven. Heb hem zelfs in de bios gezien en ik vond de film verrassend goed! En ja, zelfs Justin vond ik goed haha.

    Liked by 1 persoon

    • whahahaha nou ja, ik ken Justin dus verder niet als zanger of zo dus.. heb nog even op youtube naar zijn solo songs geluisterd, ik kende niets, tenzij hij dus zoals hier, met FT zingt, hahahaha Misschien mijn voordeel geweest om toch deze film op te pakken πŸ˜€ En de film die jij noemt, ken ik dan weer niet… πŸ˜‰

      Like

    • dat is nu net mijn punt Billy, hier dus absoluut dito, en laat die Star Wars etc ook maar weg, juist die niet voor mij. Dit is zoals ik het voor mijzelf noem… wel sci fi, speelt zich af in de toekomst, maar staat nog dichtbij genoeg in het nu, absoluut een dubbele bodem, lees ook maar de reactie hier van Dalinka voor jou…. het is niet voor niets dat ik deze film totaal apart in een blog zet. πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

    • whahaha nou die gedachte heb ik ook qua muziek… maar ja, oordeel nooit voordat… πŸ˜› dit is echt… buis gekluisterd, liet zelfs mijn haakwerk liggen… het verhaal is gewoon steengoed en je vergeet dat je naar een Justin zit te kijken eigenlijk, ik wel tenminste. Het verhaal is zo goed gewoonweg.

      Liked by 1 persoon

  2. Ik ken Justin Timberlake niet zo goed eigenlijk, heb wel wat films gezien en vond hem daar wel okΓ©. Deze film ken ik dus helemaal niet haha. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik al in tijden geen film meer heb gezien, te druk. Moet ik echt weer eens doen!

    Liked by 1 persoon

  3. In time is echt een hele goed film! Het zit zo goed in elkaar gewoon. Ben zelf ook niet zo’n fan van Justin Timberlake qua muziek, maar in films doet hij het aardig goed. Ik vond Friends with Benefits ook erg leuk en Bad Teacher is ook een ontzettend komische film. πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  4. Ik zal toch eens moeten kijken, als jij hier zo enthousiast over bent. Science fiction is normaal gesproken mijn genre niet en Justin Timberlake is dat ook al niet ;-), maar misschien moet ik me door deze film eens aangenaam laten verrassen…

    Liked by 1 persoon

    • Vooral doen πŸ˜‰ hahahaa dat was ik namelijk ook πŸ˜€ en sci fi is een groot woord, ja het speelt zich in de toekomst af, maar nee, geen rare pakken en zo… πŸ˜‰ of vreemde dingen πŸ˜›

      Like

  5. Ik ben een echte Scifi fan. Ook de door jou besproken film zag ik al. In het jaar dat hij uitkwam πŸ™‚ Ik schreef net al ergens anders dat ik weinig tv kijk, maar films zie ik wel graag. Liefst niet op tv i.v.m. met reclame, en alleen als het mij uitkomt,

    Liked by 1 persoon

    • Hier dito, al bestaat geld niet meer dan, maar evengoed, als je het zo omzet, blijft alles bij het oude, of nog erger dus… zou het mogelijk zijn denk je, ik ga er nog vanuit nu, dat dit pure fantasie is verwerkt in ene fantastisch script.

      Like

Geef een reactie

