How will i know: en wat updates

Het was mijn plan om de movie chanllenge zo voor het weekend weer op te pakken, maar Picasso had andere ideeën daarover, die ging namelijk op mijn handgeschreven lijst liggen, pontificaal. Ondertussen heb ik gisteravond en vandaag bijna alle blogs gelezen die al lange tijd stonden te springen, ik heb er een aantal over geslagen en anderen gelezen en gereageerd en hier en daar een like gegeven ter kennisgeving dat ik weer bij en op de hoogte ben, mijn mailbox is leeg! En Roos, heeft afgelopen maandag gezien hoeveel ik achter liep, ze schrok ervan, hahaha

blok

Het kersverse ouderpaar

Ik kreeg ook al de vraag hoe het nu gaat met mijn nicht en haar partner en natuurlijk hun pasgeborene dochter mijn achternichtje. Het gaat goed! Alles is volgens planning verlopen en ze zijn dinsdag thuis gekomen, dan moet je settelen en dus werd het even stil, wat ontzettend logisch is! Om dan langzaam wat updates te krijgen, de eerste nacht was hel, de kleine is blijven spugen namelijk, voor mij zeer herkenbaar want dat deed de mijne ook vanaf dag 1 in de nacht het liefst. Dus niks aan de hand, dit is alweer beter en klaar! Kraamtranen, ook bij de kersverse vader, vermoeidheid en ga zo maar door, allemaal heel normaal en gezond ook dus. Het gaat goed! Ik zal niet veel vertellen verder ik respecteer namelijk hun privacy, en alleen met toestemming als ik ergens een momentje vind wat ik leuk vind om eventueel te vertellen, zal mijn kleine nieuwbakken nichtje vast nog wel aan bod komen, maar voorlopig is het rust, orde en regelmaat en is de kraam nu nog aanwezig, daarna staat mijn moeder klaar om het kersverse ouderpaar op te vangen mits nodig. Het regelt zich allemaal als vanzelf en pas als zij samen hun ritme hebben gevonden, dan zal ik weer een keertje op bezoek gaan. Dit omdat ik zelf, ook al is het bijna 24 jaar geleden, nu weer zo goed weet en alles terug zie hoe ik alles vond toen ik net bevallen was, al die bemoeienissen. Of mensen die zo graag je kindje willen zien en vooral met hun tengels eraan willen zitten… hahaha korrel zout hoor, maar het is vaak wel zo, zeker als het je eerste is.

Bont en Blauw

Zelf voel ik mij bont en blauw, ik ga zo dan ook nog even een pijnstiller innemen, vandaag weinig gedaan behalve zitten lezen op jullie blogs en reageren, verder is de rug bont en blauw, dat gevoel en gisteravond kreeg ik na een lange bijzondere dag, ook nog kramp in mijn scheenbeen na het eten, en dat voel ik ook nog, ik heb fysio dan ook even over geslagen vanmiddag, en erg leuk mijn dochter kwam nog even naar binnen rennen. Gezellig.

Bij de kassa: How will i know!

Ja, en dan vanmiddag, hahaha ik ging naar de supermarkt en ik zag een cassiëre die ik al een tijdje niet meer gesproken of gezien had, ja dat kan natuurlijk, dus sloot ik bij haar in de rij aan, niet dat zij de snelste rij had vandaag, normaal gezien, ze is een oudere werkt er al heel lang, maar is dan ook erg service gericht, daarom duurde het wat langer omdat zij iemand hielp met een best ingewikkelde vraag denk ik dan maar, het duurde even, al heb ik geen idee wat.

Ik was aan de beurt en het was meteen, hey! Tijd niet gezien, hoe is het met jou, ja goed, en met jou? En dan ik weet niet hoe of waarom kan ik zo’n droog antwoord geven zoals nu:

“Ja goed, ik adem nog, mijn ogen gingen nog open vanmorgen, en hier sta ik dan… Ik blijjf vooral ademen en zet stap voor stap! Dus zijn gangetje!”

Ze moest vreselijk lachen en ook de klant voor mij, hoorde dit nog en lachte zich suf, in werkelijkheid is het wel zo natuurlijk, melig werden we tot zij mij vroeg:

“Die liquidatie in Amsterdam heb je dat gelezen?” Nee, wel gezien, nou goed… Haar zoon is politieagent, en natuurlijk toen ik dat nieuws zag en hoorde, lijkt het nog ver van je bed show maar in mijn hoofd probeer ik het mij voor te stellen hoe dat zou zijn, alleen een hoofd te vinden op straat terwijl je er gewoon loopt, dat moet toch een impact hebben….

En nu kwam het heel dichtbij, ook al ken ik hem niet… haar zoon, was de eerste ter plaatse toen de melding van het hoofd binnen kwam…. Hij zit nu thuis, de impact blijkt ontzettend groot, groter dan je denkt als je alleen een hoofd moet afschermen, ziet liggen, ik bedoel…. ik zei haar dan ook, wens hem, ook al kent hij mij niet, heel veel sterkte nu, hij zit even thuis en krijgt ondersteuning van collega’s, natuurlijk… pffff moet je toch niet aan denken, en ja zegt ze ook nog, hij is sterk, hij kan wel iets hebben… heeft wel meer mee gemaakt al, maar dit? Alleen een afgehakt hoofd… ik stond er met kippenvel… we namen afscheid en toen bedacht ik mij…

“Ik leef alleen, al mijn familie leden hebben een partner, zijn met zijn tweetjes, als er dus iets gebeurd is er altijd iemand bij hen, bij mij dus niet, en wat als?”

En dit gooide ik in de what’s app groep, hahahaha yeah right, van je familie moet je het hebben… ‘nou als je een dag niks op Fb heb gezet, dan …..’ ‘We laten je echt niet weken liggen hoor en zo wel en het meurt, we doen gewoon een raam open….’

En dan mijn moeder nota bene…. “vroeger hadden we niet eens telefoon…..”

En dus? Wanneer ga jij je zorgen maken? “NIET”

hahahaha echt hoor, nee tussen de regels door, kreeg ik te lezen exact wat ik ook zou denken, want wij zijn close, maar wij gunnen elkaar ook onze privacy en we hebben allemaal weleens een dagje druk of iets anders te doen of geen zin juist, dus is het stil. Maar na 24 uur, als IK stil zou zijn overal, dan zou er toch wel iets gebeuren en ja, dochter heeft de sleutel 😉

Het zit allemaal ook wel goed, maar soms is het even fijn om zoiets even te vragen, jezelf met name gerust te stellen ook al weet je het. het is gek hoe je van zo’n melig antwoord naar zoiets serieus kunt gaan, waar ik dus eerst gewoon de movie challenge online wilde gooien, wilde ik dit even met jullie delen.

Heb jij alleenstaanden om je heen? Zo ja, wanneer zouden bij jou de alarmbellen gaan rinkelen als… Ben jij alleenstaand? heb je en back up? Iemand die jou gaat missen als?

PS, overigens heb ik het mee gemaakt dat mijn buurvrouw hiernaast dus meer dan 8 uur na een beroerte alleen op de grond heeft gelegen, op het moment dat ik dacht, ik mis haar, waren ze al aan het proberen de deur in te beuken… Toen, stond ik hier nog niet eens bij stil, omdat ik zelf pas 44 ben, maar eigenlijk…. weet je nooit wanneer…. Hoe, wat of waar.

31 thoughts on “How will i know: en wat updates

  1. Je bent flink bezig geweest met lezen! Ik had al zo’n vermoeden dat je aan het bij lezen was. Het leuke is als je eindelijk bij gelezen bent, er inmiddels weer nieuwe blogjes bij zijn gekomen haha.
    Lijkt me echt heel erg naar om een hoofd te vinden brrr. Kan me best voorstellen dat je daarvan van de kaart bent. Maar goed dat hij hulp en steun heeft.
    En hopelijk gaat het met jou ook snel weer wat beter!

    Liked by 1 persoon

    • Jawel… en bij jou heb ik er een paar over geslagen geloof ik, maar toch bij gelezen en gezien in elk geval 😀 En ja dat hoofd, brrrr echt kippenvel toen ze dat zei… en ja het gaat goed, is ook allemaal normaal! Ik verwacht dat dit morgen alweer minder is en zelfs weg 😉 Dat mijn huishouding dan weer aan bod komt! 😀

      Like

  2. whahaaaa .. ja, ik ken dat;
    soms hoor je jezelf vanalles vertellen, terwijl je denkt; ‘what the hell!’ 😆 😀 :mrgreen:

    maar inderdaad,
    een beetje sociale controle, een telefoontje af en toe, een vraagje, gemeende bezorgdheid, ..
    kan veel kwaad voorkomen!

    fijn weekend, morgaine!

    Liked by 1 persoon

    • ja vooral dat, hahaha wat dan ook weer zo’n hele serieuze vraag kan oproepen, zo stom! En die controle is er echt wel, maar ik had het eigenlijk nooit uitgesproken en wat voor fun ook onder elkaar, dat is onze humor gewoon weg, droog, zwart soms zelfs, ze houden van me, hahahaha

      Like

  3. Wow, met zo’n blauwe rug en een pijnlijk been heb je toch maar heel veel gedaan lieve Morgaine. Bovendien lukte het je weer een heerlijk lang en interessant stukje voor je blog te schrijven, jij blijft beslist niet bij de pakken zitten hé. Hopelijk gaat het nu weer de goede kant met je op, daar duim ik voor!
    En wat een geluk dat je bij dit alles je gevoel voor humor niet verloor, dat helpt toch een beetje hé?
    Fijn weekend meid!

    Liked by 1 persoon

  4. Wonen in een klein dorp waar iedereen iedereen kent maar toch zijn wij de buitenstaanders. Familie ver weg en geen echte vrienden. Maar toch hoop ik dat er wel iemand zou komen kijken als het te lang stil is.

    Liked by 1 persoon

  5. Woaaaah dat gevoel als je achter loopt met het bijlezen van dingen, een uitpuilende mailbox etc is echt vervelend vind ik. Vooral die uitpuilende mailbox, want mails moet je toch eigenlijk wel echt eens beantwoorden. Wat een hel om daaraan te beginnen altijd. 😛
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat met de kersverse ouders en wat lief dat jouw moeder ze opvangt als dat nodig is wanneer de kraamhulp is vertrokken.

    Apart trouwens inderdaad, dat je van zo’n leuk gesprekje naar zulke intense gedachten kunt glijden hè? Wat ik zo van achter mijn laptop kan beoordelen ben je een heel sociaal mens met close banden, dus het zal écht wel opvallen als er iets met je is gebeurd! 🙂

    Liked by 1 persoon

    • hahaha de mail, dat zijn al jullie blogs die ik per mail binnen laat komen, elke dag kijk ik of er persoonlijke mail is en dat werk ik direct weg, de rest was echt allemaal blogs die ik nog kon gaan lezen 😀 En ja….. natuurlijk doet mijn moeder dat, bij staan is het ook eigenlijk, en ze weten mij ook te vinden natuurlijk maar ik zit verder weg, voor ik er ben, ben ik ruim 2 uur verder, mijn moeder is er met een half uurtje 😉 Dat laatste, ja ik ben sociaal, we zijn onder elkaar ook sociaal, soms is het toch leuk om zo’n vraag even te stellen, liever zeker weten, dan dat je er maar vanuit gaan, for granted nemen 😉

      Like

  6. Ik heb gemerkt dat je weer lekker bij aan het lezen bent :-). Ik vind je reacties altijd erg leuk! Dank je wel :-).
    Wat een verhaal van die zoon zeg! Ik kan het me helemaal voorstellen, dat je van zo’n hoofd helemaal van slag bent. Ik ben blij dat ik zoiets niet heb gezien.

    Bij alleenstaanden blijft dat natuurlijk altijd heel moeilijk. Ik denk dat bijna niemand elke dag contact heeft met dezelfde persoon.

    Liked by 1 persoon

    • Nee maar in mijn geval er is social media, er is mijn blog, en ergens, ben ik wel of hier, of daar en zo kunnen ze mij nachecken als ik echt 24 uur nergens ben geweest online of zo en er was geen storing met internet of wat… dan zijn ze er al bij hoor 😉 Misschien wel eerder, hahahaha

      Like

  7. Ik was vannacht dit al aan het lezen, maar toen ik wilde reageren ging mijn batterij van de telefoon uit. Ik denk dat ik zelf wel na een dag wel een kijkje bij mijn ouders zou gaan nemen als ze niet opnemen. En als jij zomaar uit het niets geen blogs of statussen op Facebook of wordpress zet dan ga ik ook denken dat er iets mis is hoor…

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha good to know, maar het kan ook zijn dat ik er echt even niet ben, maar dan ben jij wel zo vindingrijk om mijn moeder te vinden, die jou dan eventueel kan vertellen dat ik even een dagje weg ben of zo…. maar meestal inderdaad, ergens binnen 21 uur… meld ik mij wel ergens. Het gekke was ook, dat ik eigenlijk 2 dagen niet op instagram was geweest, maar wel inderdaad hier en op FB….. of andersom, en instagram, dat kan mijn kind weer zien, jij, oudste vriendin en zelfs mijn pa zit er stiekem op 😉

      Liked by 1 persoon

  8. Hmmmm, het is vaak penibel, zeker wanneer mensen ouder worden. Zo kwam mijn vader ooit rond 1 uur ’s nachts thuis en hoorde hij hulpgeroep. Onze oudere overbuurvrouw was gevallen in haar garage (onderweg naar toilet) en lag al enkele uren in een temperatuur van -10gr (het was één van de koudere nachten van het jaar). Mijn vader is een andere buur uit zijn bed moeten gaan bellen omdat hij de buurvrouw niet alleen recht kreeg. Het is moeilijk te zeggen wanneer je iemand anders opmerkt. Hoe langer hoe minder denk ik.

    Liked by 1 persoon

    • Bij mij is het andersom de buurvrouw hiernaast heeft een vast ritme, vooral in voorjaar en zomer, en ik had haar die hele dag niet gezien, het enige wat ze volgens mij nog weleens doet, is een dagje naar familie en vrienden gaan in Amsterdam…. daarom begon ik mij af te vragen waar is ze, maar ook met in mijn achterhoofd, ze komt zo thuis, dus mijn antenne was al uit… 😉

      Like

  9. Ja wat als…
    Ik heb een partner… En ben ook close met mijn familie…
    Maar geen enkele sociale controle is waterdicht hoor.
    Als mijn vriend toevallig met vrienden een weekend weg is, en ik net 24 uur niet app. Ik zet niet dagelijks iets op facebook… Dus ja…
    Gewoon niet bij nadenken

    Liked by 1 persoon

  10. Ja mijn schoonmoeder is alleenstaand, maar gelukkig is er veel controle. Ik moet er toch niet aan denken… en ja dat hoofd, heb het gelezen, maar niet echt veel meegekregen. Het was vlakbij een vriend van mij, ook op een plek waar ik zelf elke dag kwam. Apart is dat. Rare dingen gebeuren er toch…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

