What’s up

Normaal schrijf ik bijna niet over wat mij mankeert, oké, de griep, maar dat is anders, dat kan elk mens overvallen en die periode is normaal. Ik heb het over wervels die uit de kolom staan en wat je dan kunt voelen. Heel veel namelijk en afgelopen weekend begon het al te zeuren bij mij.

Het is net als het idee dat je de hele dag onderweg bent, niet hoefde te plassen en hoe dichter je bij huis komt, ineens moet je plassen, en dan kun je het amper ophouden terwijl je misschien nog een stukje moet voor je thuis bent.

Mijn fysio therapeut was vorige week met zijn gezin naar wintersport, richting Oostenrijk hun vaste plekje, het was vakantie. En ik moest daarom een 3 weken even zonder support doen qua reguliere afspraak, wel kon ik nog net op de vrijdag voor hij vertrok nog even komen lopen het sport uurtje in de ochtend doen om dan ook even alle wervels weer op hun plek te trekken. Dit is na zovele jaren een actie van een paar minuten nog niet eens. En dan kan ik er weer tegenaan. Bedenk, dit gebeurt dus praktisch elke week, ik ben een gelukkig mens als ik die ene week kan doorhalen naar de volgende wat betekent dat alles 2 weken goed heeft gezeten.

Afgelopen zaterdag begon het, licht, mijn hals, mijn nek, zondag kwam daar hoofdpijn bij, niet lekker liggen in bed, en die hoofdpijn, met wang en scheel, maar aan 1 kant, en dan weet ik alweer hoe laat het is. Dinsdag ging het door mijn hoofd, dinsdag heb ik weer een afspraak! En ja… een pijnstiller, werkt niet, of ten dele, maar de uitstraling blijft zeuren, dan weet ik, dat het een wervel is die niet goed staat, en ja ik kon hem vinden, te hoog om zelf even tegen een deurpost te bonken in de hoop dat ie weer terug schiet, soms heb ik dat geluk, nu dus niet.

Resting woman

Resting woman, canvas acryl. 115 x 75 cm ze is te koop!

Dinsdag

Ik ga naar mijn fysiotherapeut op tijd en ga lopen, nu was er vorige week woensdag al ook een ‘plop’ in mijn knie geweest en de hele week zeurt mijn ene been ook. Maar ik kon geen verdikking vinden, ook dit kan ik na jaren wel zelf eventueel opsporen alleen was het nu de andere kant van mijn knie, dus ook hier had ik al pas op de plaats gemaakt, en de pijn was niet constant, niet altijd, het ene moment voelde ik niks, en het volgende bij gewoon wandelen naar de bushalte bleef ik erdoorheen zakken. Het zijn vermoeiende zaken die ik de kop in druk en mijn verplichtingen gewoon nakom, het was namelijk mijn werk dag, ik was op weg naar mijn werk.

Ik vertelde het verhaal, had mijn knie al vrij, ook hij kon niets vinden en denkt aan een beginnende artrose zo ondertussen, maar zo beginnend dat hij het af wil wachten voordat ik verdere stappen onderneem. Als ik vrijdag kom op sportuurtje mag ik dus niets doen met de apparaten omdat?

Mijn wervel, hij voelde het ook direct, ik probeerde het aan te wijzen ongeveer, en dan moet ik liggend op de bank gaan ontspannen, massage, het was hard, en mijn nek was los, maar die pijn, ja die voel ik, maar de spieren zitten los, zo weet je het zeker, dat het de wervel is. Normaal, masseert hij het gebied warm en dan eindigen we met goed zetten, dat deed hij, langs mijn hele rug, het was overduidelijk welke het was maar bij diep inademen en weer uit en dan de push met zijn handen, niks… hij  schoot niet terug. Dus rechtop en het ‘trekken’ kwam aan bod, dan zal hij er zo weer inschieten, OOK NIET. pfffffffffff maar de tijd was om.

Dankzij de massage was de hoofdpijn al gezakt, dus kom vrijdag naar sport uur en volgende week moet ik direct weer, maar dan even op de donderdag, ja goed. Weer thuis, ben je doodmoe, voor even voelde het goed, ik ging nog even liggen en sliep even, een uurtje op bed ongeveer en er weer uit, en bam….

Mijn nek en schouderpartij voelen nog los, nul pijnuitstraling, maar mijn hoofdpijn en lager in de rug en gek genoeg, slaat het over van mijn rechterkant naar de linkerkant in mijn rug, de uitstraling…. de wervels zitten er meestal in de rechter partij naast, links blijft wel hangen.

Ik leef dus sinds zondag al op pijnstillers, ben vreselijk suf, duf, nergens zin in, tegelijk wil ik van alles doen. Zit ik constant te bewegen dat is goed 😉 rek en strek mijn spieren maar die pijn…. blijft. Het is lang geleden dat het zo erg is geweest en de eerste keer ever, dat de wervel niet terug wilde schieten, dit is dus zowel voor mijn therapeut nieuw als voor mijzelf, fijn is anders.

Daarom, ben ik opnieuw even afwezig, is de griep klaar, stort ik fysiek even in, hahaha ik vind dat humor. Morgen ben ik praktisch de hele dag onderweg, nieuwe ronden, nieuwe kansen, en vrijdag, is pas aan het einde van de middag, echt late middag, na 5 uur, dat ik naar fysio toe kan, dus tot die tijd, ga ik weer achterlopen ben ik bang, want de hoofdpijn zorgt ervoor dat ik amper kan lezen, neem ik iets in, is het al beter, maar lezen, dan ben ik suf….

Met mijn het jonge ouderpaar, mijn nicht en haar lief en hun dochter gaat het goed, alles verloopt volgens planning en ze zijn ondertussen thuis aan het genieten van hun pasgeborene.

babyshower7

PS, wij zijn nichtjes, dus ik ben geen tante geworden, ik heb namelijk geen broers en zusters of zo 😉 Dus tante zal ik nooit kunnen worden zelfs! We zijn volle nichten, onze ouders zijn broer en zus. Ik weet het lijkt lastig, als je zelf barst van de broers en zussen en jouw nichten of neven dus vanuit je directe stamlijn komen. Sterker nog, de pasgeborene is mijn achternichtje nu… als je het dan echt goed wilt zeggen. Twice removed… as they say in English.

46 thoughts on “What’s up

  1. Ach wat naar zeg dat je nu zoveel last hebt! Ik hoop dat je er snel vanaf bent.. van pijnstillers wordt je inderdaad heel suf. Ik ben er nu ook een week mee bezig en ik moet het nu ook nog anderhalve week zonder fysio doen, helaas. Maar het komt goed!

    Liked by 1 persoon

  2. ‘vind ik dan humor,’ zegt ze dan. Muts! Rustig aan, goed je rug ondersteunen, en ik hoop dat het lukt om die wervel wel los en op de goede plek te krijgen. Mijn rug valt nog steeds mee, begin alleen onder m’n rechter schouderblad weer licht te voelen.

    Liked by 1 persoon

  3. die griep is gelukkig van voorbijgaande aard ja (voel ik nu ook lichtjes beteren), maar gewrichtspijnen en zo…pffffffffffffffff. Gelukkig biedt die fysio verlichting, ik zou naar een andere gaan in de tussenperiode dat de vaste fysio met vakantie is.
    Voor mij blijf jij gewoon een lieve tante!

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha, als dat echt nodig is, dan kan dat ook, vooral in de zomer, dan moet ik het vaak een maand zonder hem doen, niet dat hij zolang weg is, maar qua afspraak loopt dat dan zo… in ons schema. Maar nu, begon het pas van het weekend, ja…. dinsdag is dan niet ver meer en maandag was hij er alweer. Was maar een weekje.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

