De songtag ST-tag

Natasja van Natasja’s Lifestyle heeft 5 nummers voor mij uitgezocht waarbij ik de songtekst moet zoeken, en uit die songtekst moet ik de mooiste zin eruit zoeken. En smaken verschillen natuurlijk.

Ik zag deze tag al vaker voorbij komen, ik snapte het al niet helemaal, omdat ik op het einde dan weer 5 nummers uit mag zoeken om door te geven aan andere bloggers. Die dan daar weer 5 zinnen uit een liedje mogen halen, wil ik best doen, ga ik ook doen, maar ik denk, dat een ieder zijn of haar invulling heeft aan een song, en als ik vreemde nummers krijg, kan ik er weinig mee, vooral als ze mij niet aanspreken verder. Ook al ken ik ze wel.

Daarnaast, een song, een goede song, heeft een tekst waarbij je dan alles moet horen of lezen alleen al, omdat het een verhaal vertelt, en het is de combi van begin tot het einde in mijn boek waarom een song je aanspreekt of niet. Het is verzonnen door Celinemiene.

Toch heb ik hem aangenomen en dit is het dan geworden, sorry? πŸ˜‰ hahaha

De vijf nummers die Natasja heeft gegeven:

1.Queen – those where the days of our lives:

Those were the days of our lives,

Ik kan niet anders dan deze regel eruit halen, die zegt tenminste iets, en iedereen kan het anders invullen… Het is de hele songtekst die het verhaal vertelt, ik kan er weinig mee, met maar 1 zin eruit te halen.

  1. The Killers – Human

Are we human?

Ik kan hier ook weinig mee, het is niet het soort muziek waar ik van hou, sterker nog kende dit nummer helemaal niet, en ik vind het ook niet echt een nummer voor mij. Een song vertelt een verhaal, altijd al, en soms is het de muziek die mij aanspreekt maar vaker is het de tekst waar ik helemaal op in kan gaan. En aangezien ik dit niet ken, de tekst mij niet aanspreekt, overigens is er een ander nummer Van The Human League die Nature zingt, en dat vind ik prachtig! I’m only Human….

I’m only human

Of flesh and blood I’m made

Born to make mistakes

Β 

Youp van het Hek – Niemand weet hoe laat het is

We moeten niks… maar:

leef toch je leven als je allerlaatste uur.

Iets wat we elke dag tegen anderen zeggen of onszelf, en dat staat ook al in de tekst, iets met ontbijt en zeggen dat… Dan moet je dansen en vrijen, maar wat als ik nu wil haken of schilderen? Of de dag nu eens lekker op de bank door wil brengen? Maakt dit mijn leven dan minder omdat ik niet gedanst heb of ….. Vrijen in je eentje is trouwens niet zo leuk, trust me πŸ˜‰

Duran Duran – Make me Smile

Nu zijn er best wel songs van Duran Duran die ik mooi vind of leuk, maar dit nummer ken ik dus niet, en als ik de tekst lees.. doet het mij weinig, dus:

Come up and see me, make me smile

Dat is tenminste nog iets wat ik meen, ik hou van een smile, of ik die nu kan geven of mag ontvangen, allebei altijd goed.

Madonna – Beautiful Stranger

Ja, ik ben fan, al vanaf dag 1 zelfs, ook al loop ik achter op de laatste albums, in deze tijd volgde ik nog was ik nog able om albums te kopen en vooral te draaien, en hier, kan ik niet zomaar 1 zin uit halen, hier ga ik voor de complete bridge namelijk… want dat is wat spreekt, de rest van deze song ook niet eens voor mij, ze heeft mooiere songs namelijk πŸ˜‰

To know you is to love you

You’re everywhere I go

And everybody knows

To love you is to be part of you

I’ve paid for you with tears

Β 

Ik tag:

Mrs. Brubeck

Mr. Brubeck

Thomas Pannenkoek

Marion

Billy

En omdat ze echt heel graag wil, tag ik RoosΒ denktΒ bij deze ook πŸ˜‰ ga je gang meis!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mee te doen, zo niet is het ook goed. De nummers die ik heb uitgekozen voor jullie waar ik heel benieuwd naar ben wat jullie eruit zullen zoeken omdat deze nummers stuk voor stuk iets voor mij betekenen. Als je mee doet, vergeet dat niet om te vertellen van wie je deze tag hebt gekregen, en wie hem gemaakt heeft πŸ˜‰

Om het makkelijker te maken heb ik direct ook maar de muziek erbij gezet, zodat jullie niet zoveel hoeven te zoeken.

Madonna – Like it or Not

Clannad –Court to Love

Paul McCartney & Wings – With a little luck

Within Temptation –Angels

Stevie Nicks & Don Henley – Leather and Lace

 

 

 

45 thoughts on “De songtag ST-tag

    • Het valt best mee, als het nummers zijn die iets voor jezelf betekenen, als het van anderen is, en je weet het verhaal niet, kent de song niet, dan wordt het lastiger inderdaad, hahaha hier staan dan ook zeer persoonlijke nummers tussen πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  1. Hahaha je moet Human gewoon vaker horen… Ik vind het zo mooi!! Trouwens die van jou ook van Human Leage of zo πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ maar goed, ik heb deze nummers gekozen, bijna allemaal behalve Madonna 😁😁 op mijn iPhone als ik hardloop. En hoevaker ik vooral Human hoor hoe mooier ik hem vind… Are we Human or are we dancers… Kippenvel…

    Liked by 1 persoon

        • Dat had ik dus niet… een aantal nummers kende ik dan ook al wel, maar hier zaten voor mij geen baanbrekende zinnen in, die mij aanspreken, daarom zeg ik ook, het is zo zo zo persoonlijk πŸ˜‰ Wat haal jij uit de vijf nummers bijv. die ik nu geplaatst heb, ze hebben alle 5 een persoonlijk verhaal voor mij, ben ik dan ook wel benieuwd naar eigenlijk πŸ˜›

          Liked by 1 persoon

    • Ik was denk ik een jaar of 6 en ik ging al eens mee naar Jazz ballet, en voila… het is een ultiem nummer om op te dansen, nu weet jij in elk geval de achtergrond van mijn keuze want het is waar, jij zag Wings niet aankomen, ik heb de hele collectie in de kast gehad, tot praktisch het heden, hahahaha maar goed, dat was van ex, dus dat is ook weer verdwenen πŸ˜‰ Mooi, ga ik je nog eens verbazen mettertijd πŸ˜€

      Like

  2. Pingback: De songtekst-tag, of zoiets | Thomas Pannenkoek

  3. Pingback: TAG: De Songtagst, finally! | Roos denkt...

  4. Pingback: De songtag ST-tag | BRUBECK

  5. Pingback: TAG: De Songtagst, finally! - Roos denkt...

Geef een reactie

