#Movie Challenge: Omdat het bijna Pasen is

Louterliefde heeft in het jaar 2015 een movie challenge gedaan, zij wilde 100 films in een jaar kijken. Aangezien ik mijzelf ergens ging afvragen of ik dat zou halen, ik dacht het wel, en hoe snel dan eigenlijk. Ik kijk namelijk graag films, neem ze op, heb Netflix om daar ook te kunnen kijken als ik wil en dan volg ik ook nog een hoop series, zelfs ook nog spannende programma’s zoals de Slimste Mens of Wie is de Mol is helaas alweer bijna aan het einde gekomen, spannend, spannend en nog eens spannend.

Op 4 december besloot ik te starten met deze challenge, ik schreef al eerder, dat een nieuw jaar elke dag start voor mij, waarom wachten tot 1 jan. 2016. Nee de datum werd 4 dec. en dan heb ik tot 4 dec. 2016 de tijd om 100 films te kijken. (Wat vet gedrukt is en schuin, daar zit een linkje onder, klikkerdeklik dus als je meer wilt weten)

Omdat het bijna Pasen is, geef ik alvast de ultieme KERST film tips:

  1. Rare Exports: A christmas tale

Uh, het bleek Noors of Fins te zijn, ik ging liggen, ik zag gekke dingen en mijn ogen besloten om dicht te vallen, toen de film afgelopen was werd ik weer wakker, het was een heerlijk slaapje op 7. dec. ergens in de middag.

2. Arthurs Chrismas

Deze was best grappig, jammer is alleen dat men dan de Nederlandse versie uitzend eigenlijk, begrijpelijk, kinderfilm zo bleek en voor mij het nieuwe soort, pixar movie.

3. A Christmas Carol:

Dit verhaal van Charles Dickens is mijn ultieme favoriete kerstverhaal, de drie geesten en al vele versies zijn uitgebracht. Het grappige is, dat de gids aangaf dat mijn favo versie zoals ik hem leerde kennen zou uitzenden. Ik nam hem op en ging kijken. Pixar, ik ben dus niet zo fan van Pixar en het aller ergste? Jim Carry? UCH, ben echt geen fan van hem, heb ooit The Mask gezien, daarna alles waar hij in zit, klik ik al weg of hoef ik niet te zien, als we het dan over irritante acteurs hebben die overdrijven? Dan is hij dat voor mij. MAAR, dit is Pixar en ik zag ook de naam Collin Firth…. en ja die mag ik dan weer heel erg graag! Ik bleef dus kijken en mensen, wat is dit voor een Pixar mooi gemaakt…. Aanradertje!

4. Royal Christmas

Boy meets girl, ergens in een stad gewoon, ze daten al een tijdje, hij wil haar mee naar huis nemen want zelf woont hij niet officieel in Amerika, natuurlijk niet. En wat hij natuurlijk niet heeft vertelt, heel klassiek, waar ik een sucker voor ben soms, heel erg voorspelbaar ook, maar ja jurken, humor, toch… Jane Seymoer en verder, hij is prins, zij is een working glass arm gezin girl, do i need to say more?

Deze zag ik op Netflix, blijkt een Hallmark movie te zijn πŸ˜‰

5. Christmas in Conway

Wauw! Andy Garcia in de hoofdrol, één van de hoofdrollen, nukkige man, en eigenlijk kan deze film altijd gekeken worden, wat is die mooi! Tranen zullen rollen, i’m sure. De vrouw van, is ziek en heeft niet lang meer te leven, ze heeft nog 1 wens, maar nukkig als hij is, laat hij niemand toe, zelfs de verpleging is eigenlijk niet welkom, en dan besluit hij de laatste wens van zijn vrouw in te willigen, en nee dat is niet makkelijk, humor ook vooral, naast de terror van weten dat je het liefste in de wereld zult gaan verliezen, zal het hem lukken om haar laatste wens in te willigen met de buren die altijd zeiken aan de overkant? Β Go see!

6.Β 12 dates of Christmas, ik heb heerlijk geslapen.

7. Holidaze: ik heb geen idee meer waar die over ging.

8. All i want for Christmas/ 1991Β 

Het grappige is, dat veel verhalen eigenlijk hetzelfde zijn, magic, believe, Santa is echt, en doe een wens, dit is een oude film die ik voor het eerst zag en ja, de topic sprak mij aan, dat ik deze nooit eerder heb gezien. Miracles, komen de ouders weer samen? Humor ook, een good feel movie in elk geval.

9/10 en 11: The Santa Claus, deel 1, 2 en 3. Tim Allen.

Tim Allen, van Home Improvement, hahaha geweldige comedy nog steeds als je het mij vraagt. Maar goed, toen ging Tim een stapje hoger en The Santa Claus kwam uit, hoge verwachtingen had ik ervan en dat viel tegen, elk jaar kwamen de films weer, ondertussen een deel 2 en een deel 3, en echt, ik dacht dat ik ze allemaal wel een keer had gezien. Uhm, niet dus, bleek dat ik was blijven steken bij deel 1, deel 2 en deel 3 nog nooit had gezien. Die avond en nacht heb ik ze alle drie achter elkaar gekeken, en toen was het toch wel leuk, vooral deel 2, deel 3 weer iets minder, ik hoop dat ze het hierbij laten.

12: Deck the Halls: Danny de Vito, hhahahaha moet ik nog meer zeggen? πŸ˜‰

Echt voor pure humor, een irritante buurman die nieuw in de wijk komt wonen en ja, same old, same old, maar die humor, verwacht en toch ook weer niet.

 

Zover mijn eerste overzicht van films in 1 thema, en ik zit dus al op 12 films, nog voor 31 dec. 2016. Β Niet zo heel moeilijk in de kersttijd, en Louterliefde, ik weet dat je nu zit te stikken van de lach, want ja, alle films hebben gedraaid en wacht maar tot de volgende lijst komt πŸ˜‰ Want heb ik het al gered? Die 100 movies? Of toch niet, volgende keer meer.

Nu de hamvraag: Wat is jouw ultieme KERST film of verhaal.Β 

 

 

44 thoughts on “#Movie Challenge: Omdat het bijna Pasen is

  1. Ik kijk een ander soort films als ik films kijk. Echter kom ik niet altijd toe aan het kijken van films. De door jou genoemde programma’s kijk ik ook echt nooit.
    100 films zou me waarschijnlijk niet lukken zonder dat ik daar moeite voor zou moeten doen πŸ™‚
    grts

    Liked by 1 persoon

  2. Hahahaha, ik moest lachen om ‘Omdat het bijna Pasen is, geef ik alvast de ultieme KERST film tips:’. Heerlijk! Mijn favo kerstfilm is en blijft Home Alone en Harry Potter en Lord of the Rings (die laatste twee zijn geen kerstfilms, maar kerst is de enige periode dat ik tijd heb om ze te kijken) πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • Ja tegenwoordig is het ene feest nog niet over of het volgende ligt al in de winkel toch? πŸ˜‰ En ik snap het, ik wordt HP wel wat zat op tv, worden te vaak uitgezonden als je het mij vraagt, LOTR, ook weer net geweest… ik bedoel… er zijn meer films, hahaha

      Like

  3. Haha ik vroeg me eerst af of ik een oud artikel aan het lezen was, maar goed Pasen…Kerst wat maakt het uit:-p
    Ik kijk graag Home Alone en A Christmas Carol. Wij hebben een tekenfilmversie op videoband die elk jaar weer in de videorecorder belandt, maar de film met Jim Carrey vind ik ook leuk! Jim Carrey vind ik wel erg goed, maar The Mask vind ik verschrikkelijk.
    En Harry Potter kijk ik ook vaak met kerst. Is geen kerstfilm, maar hoort er wel een beetje bij.

    Liked by 1 persoon

    • Uh… rond tijdens kerst, kijk ik dus deze films? hahahaha Oke, even de mini uitleg, waarom ik het zo bracht is pure humor, het ene feest is nog niet voorbij of het volgende ligt al in de winkel, na kerst is het dus al paaseitjes vinden… en de Sint komt al ergens in oktober zo niet eerder, Sint is er nog en de kerstshows zijn er al, en ja…. omdat het bijna Pasen is, start ik alvast met de tips voor de komende kerst πŸ˜‰

      Like

Geef een reactie

