Een onderonsje met: Natasza Tardio en nu met jullie

Missen jullie mij al? Als ik in mijn inbox kijk, dan is die explosief qua blogs die nog wachten tot ze gelezen worden, gelukkig is er ook FB, waardoor ik half om half wel degelijk op de hoogte blijf. FB, dat is met name waar ik gebleven ben in de afgelopen weken, omdat ik natuurlijk haak, mee doe met de Lossen & Vasten CAL 2016. En dat was even intensief maar het gaat goed, hierover later meer.

Natasza Tardio

Kennen jullie haar? Misschien als je young adults in huis hebt wel, zij is een schrijfster die al meerdere boeken ondertussen op haar naam heeft staan, als Co schrijfster maar nu dus ook met haar eigen serie van jeugdthrillers, nee die boeken ken ik niet. Wel het boek Spiegelbeeld staat in mijn kast en is ook mijn eerste ontmoeting met haar geweest ooit, tijdens de boek presentatie van dat boek. (dit boek gaat over een jonge vrouw met annorexia, waar gebeurd, helaas is zij alsnog overleden aan deze ziekte).

Op een avond, vrij laat toch nog voor middernacht zag ik ineens een berichtje voorbij komen, ik had net mijn medicijnen ingenomen en was van plan op tijd mijn bed in te stappen. ‘Ik zit te schrijven en nog meer in Café het Wapen van Almere….’ Het verscheen zowaar op mijn tijdlijn en ik reageerde met de woorden: ‘Heb jij wel enig idee hoe dichtbij je nu zit?’

Er kwam antwoord, kom dan een drankje drinken, kletsen we even bij!

Yeah right, nee dat zou ik niet doen, maar waarom eigenlijk niet? Een sportcafé, ik was nog gekleed, leuk ook nog best wel voor een sportcafé en ik trok mijn stoute nieuwe schoenen aan. Mensen zou ik niet veel tegenkomen nu, het was windstil en het vroor, zo heerlijk! Als het mij te druk zou worden kon ik ook zo weer weg.

Ik vond haar, vrijwel direct, dat is ook haast onmogelijk om haar niet te vinden en ik ging naast haar zitten, ze was nog in gesprek met iemand anders. Ze zei hoi, afstandelijk en kletste door met het gezelschap wat er al was. Totdat het gaatje ontstond en ik haar vroeg: ‘Kom jij hier vaker?’

Hahahaha, oh geweldig dat gezicht, ja ik had immers gezegd dat ik naar bed zou gaan, medicijnen al had ingenomen, dus zij verwachtte mij niet meer. Toen kreeg ik de uitgebreide knuffel en hoi hoe is het, lang geleden, alsof het gisteren was. Haar andere tafelgenoten moesten weg of gingen weg, en zo bleven we met zijn tweetjes over, nah ja, haar man en twee zonen waren aan het darten, en eindelijk maakte ik tussendoor ook kennis met hen, ontzettend leuk! Foto’s zijn leuk, maar mensen in het echt leren kennen is nog veel leuker.

Marije de uitbaatster stelde zich voor en ik mocht gewoon een glas getapt water, omdat ik net medicijnen had ingenomen, ze zou het het beste glas water van de avond en Almere maken, hahaha Ik voelde zo’n warmte, zo gezellig, ook al was het maar even, en zowaar ontstond er zelfs nog een serieus gesprek, welke mij echt heeft geholpen, dank je wel Natasza 😉 Ik kan weer verder!

~als ik uit gehaakt ben~

Over die mooie jongen die daar ook werkt ga ik het maar niet hebben, 10 jaar jonger, maar mens, wat een ogen, ik geloof dat ik mij er amper vanaf kon houden, zijn ogen hoor 😉 En ik zeg wel jongen, maar al snel werd mij vertelt dat hij ook al 34 is, wat is nu 10 jaar verschil 😉

Goed, het was een onverwachte actie, ik en uitgaan, ben ik niet zo van, maar ik moet zeggen, dat ik het zo erg gezellig vond, als ik weer een stuk beter ben, dan zie ik verder, het onderonsje was in elk geval heerlijk al was het maar een uurtje, soms is dat lang genoeg om weer nieuwe mensen te leren kennen.

En zij zal binnenkort haar thriller “vlucht” uitbrengen. (deze staat natuurlijk nog niet in het rijtje, het moet nog onder de pers, maar daar zijn ze nu mee bezig).

Haken voor Tessa

Twee in één. Haken voor Tessa, al vanaf de dag dat ik weet dat zij zwanger is en het nu blijft zitten, zeur ik aan haar hoofd, kies je kleuren… ‘ik weet nog niet wat het wordt.’ Oké, dan wacht ik nog even. Ze weten nu wat het wordt dus begon ik weer te zeuren. Heb je al kleuren Tessa? Ze zat op haar werk en ik vertelde haar dat zij rustig even kon gaan kijken op de site van Zeeman voor de kleuren en welke wol zij dan het beste kan kiezen die geschikt zijn voor onze baby’s to be. Het bleef weer stil.

Ja daaahaaaaaaag zolang kon ik niet wachten en daarom besloot ik om gewoon verloopgaren te halen wat kan voor zowel jongen als meisje, het is babyachtig met verschillende zachte kleurtjes en ik begon aan de deken. Voor Tessa. En als Tessa dit nu ziet en leest, ziet zij het zelf ook voor het eerst. Tessa kwam uiteindelijk vorige week ergens? Een rokje, je wilt uitproberen, patroon leren lezen, zou je een babyrokje in grijs en wit willen proberen? Ja, natuurlijk wil ik dat. En ook dat is gelukt, denk ik, gelukkig heb ik mijn eigen babypop als model, waarop ik kan passen en kijken hoe groot het wordt.

babydeken-rokje1

Het rokje is al klaar, dat is een dag werk als ik de tijd heb, tenminste, hangt ook van het patroon af, en ik heb er geen gebruikt, heb de steken die ik geleerd heb gebruikt en alleen opgezocht hoe je het beste kunt meten voor een baby.

babydeken-rokje2

Zo grappig dat je dan heel veel en vaak tegenkomt: Meet de lossenlijn om de middel van je baby. Yeah right? Wat als die baby nog in de buik zit! Of het niet jouw baby is, en deze baby kilometers verderop leeft en woont. Nou goed, gelukkig heb ik mijn pop. Het resultaat? (klik op een foto om ze in een slideshow te zien.)

De kleuren komen niet zo mooi uit helaas, het is in de zon veel mooier, maar dat is binnenkort wel te zien op instagram en met mijn andere update over de ‘Beltaine-deken’ zal ik die erbij zetten.

Ondertussen ben ik aan een tweede rokje begonnen, andere steken weer, en wat kleiner, ik hoop dat deze goed is in de toekomst zodat Tessa haar smurfin daar straks direct na de geboorte al in kan hijsen 😉 We gaan het merken in de toekomst!

Update griep:

Ik zit nog in de nasleep, en heb ook afgelopen donderdag nog wijs, heel wijs mijn werk afgezegd, ik wilde dolgraag eigenlijk gaan, maar practice what y ou preach, luister naar je lichaam en beter eerst naar 100%, vooral omdat ik met kwetsbare mensen werk, moet ik weer 100% zijn voor ik daar kan zijn, hopelijk is dat gewoon komende donderdag, want ik mis ze, en mijn collega’s ook.

Het lezen van blogs

Ik mis jullie, toch moet ik eerlijk zijn, ik wil jullie zo graag lezen, maar het lukt mij nog steeds niet helemaal, mijn concentratie, wie weet lukt het mij om nu, hier en nu, even het één en ander bij te lezen, want nieuwsgierig ben ik zeker, gzien ik elke dag de titels vaak in mijn mail zie staan, hahaha Dus wie weet, zien jullie mij zo even voorbij komen, zo niet? Dan zien alleen zij die ook op Fb zien en bevriend zijn met mij, de zinnige en onzinnige updates voorbij schuiven.

Oh ja…. Over hakende mannen gesproken, ze bestaan echt wel 😛

hakende-man

Dan nu DE serieuze hamvraag, welk blog van jou heb ik gemist en moet ik ECHT gelezen hebben, als je die hebt, meldt je link in de reacties en ik kom lezen en eventueel reageren natuurlijk! 

78 thoughts on “Een onderonsje met: Natasza Tardio en nu met jullie

    • Jij wel 😉 Dank je wel, en ze is toevallig schrijfster die publiceert en het goed doet en aan de weg timmert, voor mij is ze meer een vriendin dan die schrijfster, dat is een andere insteek voor mij 😉

      Like

    • Hahahaha ja en ze is vaker in de buurt hoor, maar dan ook met ‘werk’ bezig om boeken te promoten of voor interviews, dan vraagt ze ook of ik kom, maar dan is het gewoon anders, ik zie haar liever privé 😉

      Like

  1. Ik zie mezelf toch echt niet haken hoor… dat lukt echt niet. Als ik meer tijd heb, dan ga ik weer lezen. Maar dan zullen de kinderen wel wat ouder zijn. Want ik doe nu liever overdag nog leuke dingen met ze.

    En welke log.. pfffffffffffffffffffffffffffff, Allemaal van Shirel en Yaron natuurlijk.

    Love As always
    Di Mario

    Like

  2. Wat fijn weer wat van je te lezen, en hoe hihi. En wat leuk dat je er toch nog op uit ging om haar te zien, zo “laat” op de avond.

    Leuk hoor wat je gehaakt hebt!

    Groetjes Mama

    PS ben van wordpress naar een eigen blog gegaan dus de moeite waard, hoewel hij nog in aanbouw is.

    Liked by 1 persoon

  3. Goede zondagnamiddag lieve Morgaine. Blij dat je niet totaal van het internet verdwenen bent want hier staat toch weer een interessant en mooi logje.
    Ik begrijp het hoor dat je niet altijd langs komt, zorg nu maar goed voor jezelf en kom als he.broren terug!

    Liked by 1 persoon

  4. Is het erg dat ik na het lezen van al deze letters blijf hangen op die jongen met de mooie ogen? Hahaha, daar ben ik nou wel heel benieuwd naar! Fijn om weer een update van je te lezen, ik ga mijn blogs niet bij je spammen (al moet je natuurlijk ALLES lezen lol), doe het eerst nog maar lekker rustig aan!

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha nee hoor…. echt die ogen… en ik kreeg nog ene knuffel ook toen ik weg ging, maar over het algemeen zijn deze jongens al vrij snel bezet of tsjah.. Horeca, is een verhaal apart als baan of werk 😉 En alles lezen, lol, ik ga mijn best doen, concentratie zakt nu alweer, maar toch al nu 2 a 3 uur weer achter de laptop? 😉 Dat was ergens maar 10 minuten of zo..

      Like

  5. Ha, leuk weer een beetje (haha) van je te lezen. Als jij kletst zoals je schrijft klets je zo iemand de oren van het hoofd 🙂 Mooi dekentje is het geworden. De mijne is af, de baby is afgelopen woensdag geboren, vanmiddag gaan we kijken. Zó lief, een klein jongetje. Binnenkort kun je een blogberichtje mèt die deken verwachten en moet je dus komen lezen 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. Ik vond het hier al rustig! Wel leuk hoor, dat je er even op uit bent geweest, dat soort spontane avondjes zijn het allerleukste. Ik vind die deken echt ge-wel-dig, zo leuk gedaan en zo persoonlijk! Ik heb niets geschreven dat op dit moment heel dringend aandacht nodig heeft hoor, kom maar gewoon weer langs als je tijd hebt (al heb ik nu wel een winactie lopen). Tot snel! xx

    Liked by 1 persoon

  7. Je bent ook maar een mens hoor, je kunt niet alles tegelijk.
    Ik ook niet, ben nu weer bij en dat voelt lekker.. maar inhalen doe ik dus echt niet meer.
    Bij mij inhalen? Je hebt het nieuws gelezen denk ik want je hebt op FB geliked…
    Ben zo happy de peppy! 🙂
    XXX

    Liked by 1 persoon

  8. Neem je tijd, pak je rust. We zien je vanzelf wel weer verschijnen. Mensen ontmoeten is altijd leuk. Ik doe het ook graag. Mijn week zal weer vol leuke ontmoetingen!

    Like

  9. Ja, het lijkt er sterk op dat je het bloggen aan het afleren bent 😛
    Er zijn er meer hoor. En sommige bloggen maar visiteren niemand meer. Tja, ik heb daar zo mijn gedachten over.
    Maar ik zie je bezigheden idd ook op fb voorbij komen. 🙂
    grts

    Liked by 1 persoon

    • hahaha ja en zo werkt het niet hey John 😉 wel plaatsen maar niet meer zelf langs gaan… Ik zou ergens heel graag alweer een nieuw blog plaatsen, tegelijk ben ik nog niet overal langs geweest en heb nog niet alles bij gelezen en gezien, heb zo mijn favorieten 😀 hahaha

      Like

  10. Hier heeft de griep ook toegeslaan. Eerst heb ik ertegen gevochten, ik wou niet ziek worden (maarja, voor iemand die altijd na middernacht gaat slapen, om dan om 9 uur al KO op de zetel te liggen…) en uiteindelijk toch klappertandend moeten toegeven, we zijn een week verder – ondertussen goed uitgeziekt en uitgerust. Jij voelt je waarschijnlijk ook ondertussen terug een ‘ander’, ‘nieuw’ mens?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

