The Island: Hoe spannend kan een vuurtje zijn?

Ik kan je vertellen, heel spannend! As ik even terug denk aan de uitzending van gisteravond dan lig ik alweer helemaal in een deuk, de lach stuipen overvallen mij als vanzelf, en helemaal omdat mijn nicht ook kijkt samen met haar lief, en wij kunnen appen tijdens het programma, en nog altijd, blijkt dat we dezelfde dingen zien en irritant vinden of echt in een stuiptrekking kunnen vallen van het lachen.  Dit stuk, kan misschien #spoiler Alerts bevatten, mocht je het al volgen maar misschien moet je nog kijken.

Niet kijken

Gezien ik Expeditie Robinson dus niets aan vind, dacht ik dat ik dit ook niets zou vinden, oké, geen spel, geen geld te winnen, geen afvallers tenzij men zelf weg wil… Kortom, klein verschil maar niet veel dacht ik. Het punt is echter, dat ik wel vind, voor ik een mening mag geven, dat ik het een keer gezien moet hebben, oordelen zonder kijken is wat lastig namelijk, oordeel niet, voordat je weet waar je het over hebt. En dus nam ik aflevering 1 op, vond het niks…. Nou ja…. Het zal wel gevoel had ik nog. Toen las ik dat Tessa ook keek en ik nam aflevering twee toch ook maar op, lekker bij het haken, ik hoef niet te kijken, luisteren en gewoon haken met mindless shit op de tv.

Ik ben Gay en geen Mietje!

En toen kwam, (ik weet zijn naam niet meer), de Gay guy in beeld, zijn verhaal, hij ging wel even laten zien dat niet alle gays mietjes zijn en hij zou vooral laten zien dat er gays bestaan die je niet over 1 kam kunt scheren. (nu deed ik dat al niet, ik hoef alleen maar aan mijn tante Bonnie te denken die survivelen als hobby had, lol) Maar ja, het is wel een uitspraak die je doet! En na nacht 1, toen bleek dat het vol zat met bijtende beestjes en zandvlooien, Meneer Gay helemaal onder zat en het niet meer kon handelen en dus als eerste zijn telefoontje maakte, nou ja, walkie talkie die ze dan wel hebben, je moet natuurlijk wel contact kunnen maken als er echt iets is of jij eraf wilt…

Meneer Gay, kreeg 24 uur bedenktijd en op dag 3 verdween Mr. Gay die wel even zou laten zien dat hij met gemak die 30 dagen vol ging houden. En ja, hoeveel mensen zullen er nu denken: ‘zie je nu wel?’ Hij heeft er even voor gezorgd dat vele mensen alle gays weer over 1 kam worden geschoren. Nee, bij mij nog steeds niet hoor, daarvoor heb ik iets teveel mensen gekend die gay waren en totaal anders in elkaar zaten of zitten, hahaha Ja er zitten echte bikkels bij 😉 Echter kun je mij hier al wegdragen bij deze ‘logische’ wending van deze ene gay.

The-Island.jpg

Vuur & water

Ja dat vuurtje, ze hebben echt niets om vuur mee te maken zoals gewend. Ze hebben vooraf 1 dag training gehad met technieken hoe ze vuur zouden kunnen maken op het eiland met de spullen die ze hebben. Wat zij weer nodig hebben om het zoet water wat er wel is in stromen en riviertjes, maar niet zo gedronken kan worden, het moet gekookt worden voor het drinkbaar is!

Dus vuur is van cruciaal belang, wij mensen kunnen maar 3 dagen zonder water namelijk, wel hebben ze cocos genoeg, maar als je teveel cocos water uit de noten drinkt, krijg je weer diarree… dus uh, water dus, gekookt, dus vuurtje bouwen.

Het lukt ze niet, en ze hopen dat het gaat regenen, want het regenwater kan opgevangen worden en wel direct gedronken worden, ze koken weg door de zon terwijl ze proberen dat vuur te maken, het wil niet lukken, en ze doen echt hun best, bijna, oh shit, het is weer uit!

Dag 5, de aflevering van gisteren dus, het lukt ze, eindelijk om op dag 5 vuur te maken! En een goed vuurtje ook, water wordt gekookt, iedereen weer happy, ze hebben een hutje gebouwd om het vuur brandend te houden en dan valt de nacht, ze gaan slapen, twee personen blijven waken bij het vuur opdat het blijft branden…

En dan begint het te stort regenen en te bliksemen, niet normaal meer, dagen lang hebben ze geen water en nu valt het met bakken de hele nacht lang uit de hemel! Whahahaha echt, ja sorry, dan heb ik het niet meer!

En of het hen lukt om dat vuur brandend te houden? Uhm, willen jullie dat weten? Hoe dan ook, dat vuurtje is nu heel spannend! Ik heb nooit geweten dat een programma zo spannend kan zijn, alleen al om een vuurtje brandend te houden.

Want ja, als dit vuur dooft nu, ze hebben niets maar dan ook niets om het hout wat zij moeten gebruiken droog te houden, dus alles is weer zeiknat, voelt u hem al?  😉

Het is eigenlijk nog spannender dan een goede film of serie. Bij deze!

The-Island

Elke donderdagavond op Net5, om 20.30 uur geloof ik: The Island <—— linkje, klik

 

 

49 thoughts on “The Island: Hoe spannend kan een vuurtje zijn?

  1. Klopt. Het echte leven is vaak veel mooier, interessanter of spannender dan een televisie serie. Daarom praat ik graag met vrienden of zit ik lekker op een terrasje om mij heen te kijken en mij te verbazen over hoe mensen doen. Vaak hilarisch en soms kun je nog zelf helpen ook! Zonde om dat allemaal te moeten missen door naar een scherm te staren, vind ik!

    Liked by 1 persoon

    • Ik zit ziek thuis Terrebel… en daarnaast, ik zie dat jij heel veel onderweg bent inderdaad, maar die mogelijkheid heb ik dus niet, om zo te reizen en ergens op een terras te zitten…… helaas maar waar… 😉

      Like

  2. Ik vind dit by far weer één van de domste programma’s die ik heb gezien en het was ook meteen de laatste keer dat ik het dus heb gekeken. Het valt een beetje onder de categorie Utopia, net zo’n drama als je het mij vraagt. Wellicht dat ik daarom Expeditie Robinson veel leuker vind, daarbij is het verrekte handig om verstandig te zijn gezien alle opdrachten. 🙂 Maar nee, niet aan mij besteed dus. Wel een beetje denigrerend trouwens om iemand Meneer Gay te noemen ipv bij zijn echte naam, alsof zijn geaardheid hem definieert.

    Liked by 1 persoon

    • Ik vind Expeditie dus net zo dom en geen flikker aan, en ja heb meerdere malen gekeken in het grijze verleden toen dat nog nieuw was. Wat ik erg jammer vind nu, is dat jij heel vaak hebt geschreven zo hier en daar dat mensen amper lezen of info goed tot zich nemen, zoals jij hier nu ook doet, je spreekt over denigrerend, en noem hem dan bij naam, waar er al tussen haakjes staat, (IK WEET ZIJN NAAM NIET MEER), overigens geldt dat voor de hele groep, dat ik hun namen niet weet, zo niet belangrijk en ik noem ze bijv dus Mr. Gay, Mw. de ziekenverzorgster, Mr. de Cameraman, Mr. de Kok… en ga zo maar door… Mw. de arts…. bla… mijn ding. En ik leg het ook uit, en dat ik het zelf anders zie verder.

      Like

      • Tsja 🙂 Als je iemand naam niet weet kan je dus voor heel veel dingen kiezen zoals een cameraman en jij kiest voor een geaardheid. Niet mijn ding, zoals je al las in mijn reactie en ik vind dat bizar om iemand op die manier te noemen ergens. Maarja, ieder z’n ding.

        Liked by 1 persoon

        • Uhm, het is ook hoe hij zichzelf als 100% presenteerde van begin tot einde… vandaar 😉 Ik ben gay en ik ga laten zien dat… en ik schrijf daarop, dat hij helaas op deze manier dus velen weer laat denken dat ze allemaal zo zijn, waar ik al schrijf over mijn Tante Bonnie en vele anderen die ik ken, die dus juist stoer zijn en survivelen als hobby hebben.

          Like

          • Uhhhh oke. Als het voor jou dan oké is om een geaardheid waar velen het moeilijk mee hebben dankzij de samenleving, zo te gebruiken dan moet je dat vooral doen. Voor jou is het een grapje, voor een ander niet. Maar ey, ik hou mijn mening gewoon voortaan. Ik ben niet handig met dit ‘grappige dingen’ merk ik.

            Like

            • Ik snap je, het is niet ik die dit doet, hij deed dat ZELF op TV…. HIJ.. niet ik… Heb je het wel gezien? Vraag ik mij nu af…. ik denk het dus niet. Ik zal altijd schrijven naar wat men zelf heeft vertelt of gezegd.

              Like

              • Ik heb hem zich niet horen voorstellen als mr. Gay maar gewoon met zijn naam. Die wist je immers toch niet meer en toen maakte je de keuze om zijn geaardheid te gebruiken als naam? En precies dat vind ik bizar. Maar jij niet dus prima.

                Liked by 1 persoon

    • Uh…. ik kijk geen Robinson… maar nee… dit zijn mensen die dus gewoon niets winnen, geen spel zit erin, maar puur gedropt zijn en moeten zien te overleven… er komt niemand bij, er valt niemand af, tenzij ze zelf eraf willen… ja lastig uit te leggen als ik het andere programma ooit maar een deel 1x heb gezien.. een half seizoen al jaren terug. 😉

      Like

  3. Ik heb nu ook de twee afleveringen bekeken en ik weet nog niet of ik het oersaai of leuk moet vinden eigenlijk. Want laten we wel wezen we kijken twee afleveringen lang naar mensen die niet eens vuur kunnen maken terwijl ze een survivaltraining hebben gehad en je blijft toch kijken :S Denk dat ik Expeditie Robinson toch leuker vind.

    Liked by 1 persoon

    • Nee dat weet je ook niet, maar ik vind het pure humor voor nu, met dat vuurtje, enige reden dat ik nog blijf hangen nu ook 😉 Afzien jazeker, niets voor mij, en ook mijn nicht zei al, zou ik dus laten, hahaha dus respect verder, maar die Murphy’s Law is waarom ik nu blijf kijken dus 😉

      Like

  4. Ik heb wel gehoord van dit programma en er aankondigingen van gezien, maar dit is niet echt iets voor mij. Expeditie Robinson kijk ik dan wel weer haha. Hoewel dat de laatste paar jaren ook minder spannend is. Zit er een soort spelelement in The Island? Of is het een doorlopend iets zoals Utopia? Ik hoop het niet voor ze haha.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik vind jouw manier van benaderen dan weer geweldig! Lekker leedvermaak voor de buis haha. Ik ga het eens een kans geven als ik de tijd kan vinden 😉 denk inderdaad dat ze het flink onderschat hadden en het lijkt me totaal geen pretje, behalve het waarschijnlijke paradijselijke uitzicht.

    Liked by 1 persoon

  6. Iemand zei het tegen me, je moet echt eens kijken. Ik sta er namelijk om bekend dat ik in no time vuur kan maken. Ja, zonder aansteker of lucifers.
    Ik heb sowieso een vuursteen waar ik maar met mijn mes tegen aan hoef te slaan. Eerst even wat materiaal bij elkaar zoeken.
    Tja, ik snap niet dat mensen aan zo’n programma meedoen als ze niets kunnen. Maar ja, dat is mijn mening,. Ik heb overigens nog niet echt gekeken.
    grts

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

