Vertrouw altijd op je intuïtie

Ik denk, ik weet eigenlijk wel zeker dat ik nu toch ook even ziek ga worden, en dan wel op de keel en mijn neus, het begon gisteravond laat, loopneus en toch het idee dat je neus dicht zit. Mijn linkerkaak die trok, en nu ben ik net wakker geworden met een open neus, maar ik klink al verkouden en mijn keel die rauw is.

Al ruim een maand ben ik gestopt met het slikken van extra khalium, dit omdat ik binnenkort weer een bloedtest wil laten doen met alle waarden van wat je maar kunt bedenken wat belangrijk is voor de spieren, magnesium, ijzer, suiker, khalium dus, natrium, ja die kreeg ik te weinig binnen zo bleek. En B12, welke ik telkens vergat en zo nog meer levels in het bloed. Echter slikte ik al magnesium en khalium en zijn die waarden tot nu toe goed. Klopt ook wel natuurlijk als je ze zelf bij slikt elke dag.

Nu wil ik weten hoe het ermee staat als het er niet extra aanwezig is. En ik merkte al verschil zo nu en dan, meer last van krampen en dan vooral in de avond of de nacht, en nee niet op 1 plek maar overal, en nu dus zomaar ineens ‘ziek’. de verkoudheid waar ik al enige jaren door hen wandelde.

Gisteren had ik fysiotherapie en eventueel trainen, ik was er op tijd en bij binnenkomst zag ik al de vele rijen mensen zitten, drukker dan anders, iedereen is weer ziek. Dan is het net of ik die kiemen voel, maar ik moet aan de andere kant zijn, fysio zit links, huisartsen plus wachtruimte rechts, en na behandeling wilde ik eigenlijk naar huis gaan, maar de nieuwe tweede loopband staat er nu ook en die wilde ik uitproberen, dus bleef ik en liep mijn 20 minuten plus een helling van 2%, gosh… lol. Het was een goede workout, dat zeker wel!

Dat ik eigenlijk niet wilde blijven had niets te maken met niet willen trainen, maar een stemmetje in mijn hoofd, ga zo snel mogelijk weer weg, kiemen!!! Zorg dat je snel weer buiten bent! Maar nee dus. En nu voel ik mijn keel en mijn neus dus… beginnend, nog goed te doen, maar ik voel mijn spieren nu ook, dat ze ‘sore’ zijn. Vooral in mijn schoudergebied naar de nek toe.

Toen ik naar beneden ging, zaten er nog meer mensen, alleen maar meer en beneden bij de apotheek, waren alle stoelen bezet…. normaal is het op dat tijdstip rustig en kan ik vrij makkelijk als ik mijn medicijnen mag halen vrij snel erdoorheen. Ik dacht nog, jeetje, blij dat ik nu niets heb liggen daar… ja vandaag dus wel. Ik moet er dus weer naar binnen straks even.

Wat ga ik nu doen. Ik ga dus zo even naar de apotheek en mijn medicijnen halen, welke voor andere zaken zijn maar nu ook goed uitkomen eventueel, diazepam, ibuprufen en nog steeds tavegyl, verse dit keer. Dan zal ik even doorfietsen naar de stad, om toch even de khalium te halen en deze weer in te nemen voor mijn spieren. De markt staat er, dus groenten en kip, zodat ik alles in huis heb voor een stevige kippenbouilon te maken zelf. Tegelijk even de frisse neus te halen na dagen grijs en storm en regen hier en daar, even frisse lucht snuiven, want dat is eigenlijk het meest gezond, zolang je maar in gebieden bent waar niet zo heel veel mensen rond lopen 😉

Kamille om eventueel te stomen heb ik al in huis, gewoon van het kruidvat. 1,19 euro per zakje, ja de echte bloemetjes 😉

En stiekem hoop ik dat het hier bij blijft, en dat ik morgen weer 100% gezond weer op mag staan, ijdele hoop ben ik bang, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Ik wens iedereen die niet lekker is, last heeft van veel, heel veel sterkte toe en beterschap! Bedenk vooral, dat alles wat slecht is, er nu even uitkomt en je daarna meestal weer helemaal schoon bent van alles. (dat is hoe ik tegenwoordig denk als ik niet lekker ben, of ziek wordt, en dan lijkt het sneller over te gaan.)

Gelukkig heb ik Netflix en kan ik eventueel nieuwe steken gaan proberen met haken, denk ik.

Mijn cape is af, hij is wat groot uitgevallen maar pas als ik het ga dragen op de fiets straks, weet ik echt of het geslaagd is, hier is geen patroon van, dit is per ongeluk ontstaan. Dit zijn helemaal mijn kleuren, het blauwe gedeelte dan.  Puur fantasie en mijn eigen steken gecombineerd bij elkaar.

En waarom die ene foto gedraaid online is gekomen, heb hem geprobeerd te keren en te keen maar het wil niet, dus even je hoofd schuin houden aub, hahaha

 

75 thoughts on “Vertrouw altijd op je intuïtie

  1. Beterschap!
    Jij gaat weer lekker films achter elkaar knallen dus;) Ik keek er gisteren twee en moest aan jou denken haha:P Timbuktu die ik zag was wel een aanrader, weet alleen niet of die op Netflix staat. Ging over een woestijndorpje waar opeens Jihadisten de dienst uit kwamen maken.

    En wat een snoezige cape! Je bent wel lekker op dreef met het haken hihi.

    Liked by 1 persoon

  2. Vervelend zo’n verkoudheid, ik hoop dat je er snel weer vanaf bent!
    Die cape vind ik heel schattig, knap dat je in korte tijd al zoveel geleerd hebt door het gewoon te doen 🙂

    Veel plezier met Netflix kijken en beterschap 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Dank je Godelieve, het zijn alleen maar stokjes en vasten, en wat lossen, hahaha, maar ik snap je, voor iemand die het niet weet en kan nog… is dit al abracadabra, kreeg net heel veel complimenten onderweg en zelfs een knipoog van een oudere dame, met hoed, hahaha en een grote lach 😀

      Like

      • Ik kan wel haken, al is het weer even geleden dat ik het gedaan heb met mijn kromme vingers 😉
        Maar breien heeft me altijd meer getrokken dan haken. Waarom dat weet ik zelf niet eigenlijk. Het kan zo heerlijk rustgevend zijn om te handwerken en je houdt er vaak iets leuks aan over!

        Altijd leuk zo’n knipoog met een lach en complimentjes!

        Liked by 1 persoon

        • Ja echt super gaaf! had ik niet verwacht, het mag anders lijken maar soms ben ik ook onzeker, hahaha zal ik het wel omdoen, nu al dragen, bla 😉 En ja kromme vingers, dan is het niet fijn om nog te haken, ik hoop toch, dat je één van de twee misschien op zult pakken, het is zo heerlijk rustgevend zoals je weet en je kunt alle gedachten laten gaan. ❤

          Like

  3. Wat goed zeg die cape! Erg knap zo zonder patroon. En ik vind de blauwe kleur echt mooi. Heel lief kleurtje.
    Beterschap! Hopelijk ben je snel weer helemaal beter. Ik heb tot nu toe nog geluk gehad. 1x een kleine verkoudheidje gehad, maar ik was niet heel ziek gelukkig. Zo af en toe hoort het er ook gewoon bij.

    Liked by 1 persoon

    • Dat zeer zekeren ik ben er heel snel bij nu ook, dus ga ik ook voor dat verkoudheidje en even weg blijven waar de massa, zoals mijn werk en het gezondheidscentrum, meer kiemen rond hangen 😉

      Like

  4. Prachtige cape! Echt waar! Ik houd wel van dat soort dingen. Hier in ons huis hangt ook over elke stoel een poncho hahahaha. Wel balen dat je grieperig bent zeg. Zul je net zien… Maar met stomen enzo verlicht je de boel een beetje in ieder geval. Moest ik ook altijd doen van mijn moeder Hahaha. Beterschap! ❤

    Liked by 1 persoon

    • Heb ik al gedaan, na alleen wat bouillon erg lekker stevig met spaanse peper namelijk, maar meteen ook vol! 😉 Komt goed, vitamine C kan ik ook nog extra hijsen maar heb ook een zak mineola’s gescoord op de markt vandaag voor maar 1 euro… 😀

      Like

  5. Hele veel beterschap gewenst! Ik hoop niet ziek te worden. Heb alleen wel echt enorm last van mijn hiel, kan bijna niet lopen :-(. Je cape is mooi geworden, vind het echt zo knap dat je dit zonder patroon maakt!

    Liked by 1 persoon

  6. De griep viert hoogtij, er zijn er al vele ziek.
    Verstandig om te weten wat je normale bloedwaardes zijn.
    Nu heb je overal een pijntje, maar bewegen en frisse lucht doet wonderen.
    De cape is mooi geworden, lieve kleuren. Hans

    Liked by 1 persoon

  7. Noooouuu, zo te zien komt het helemaal goed met het haken, wat een ontzettend leuke cape! Ik hoop dat het niet doorzet, maar de bouillon is al een goed plan, blijkbaar is het wetenschappelijk bewezen dat het helpt bij een fikse verkoudheid. Bij mij wil thee met verse gember ook nog wel helpen trouwens. Beterschap!! P.S. gister de eerste aflevering van How to get away with murder gekeken op Netflix, best aardig. Ik weet niet of je de serie al kijkt, maar zo niet, dan is dat misschien een idee 🙂

    Liked by 1 persoon

    • hahaha ik heb er al woorden aan besteed in een blog, die heb ik in één ruk afgezien…. 😉 Dank je wel, en het zet door, alles jeukt, gezicht, neusvleugels, neus zit half dicht, toch loopt het eruit, lol… koud hebben, verarming aan, nu snak ik naar frisse lucht, ahum 😉 Ik ben Scorpion aan het kijken nu, maar ik denk dat ik zo op bed lig…

      Liked by 1 persoon

  8. Wat knap dat je zelfs uit je hoofd kan haken. Ik snap echt niks van die kunsten. Vind het prachtig! Mooi die kleuren ook! Ik hoop dat je je snel beter voelt! Het heerst ook echt hè die keel griep. Ik hoop dat ik de dans ontspring. Het is een wonder dat ik de keelgriep nog niet heb gehad! Beterschap en ben maar heel erg lief voor jezelf lieverd! Denk aan jou!

    Liked by 1 persoon

  9. Van harte beterschap gewenst Morgaine.
    Die cape is een prachtig staaltje handwerk! Ik zou zelf misschien ook wel weer eens wat willen breien, vind dat een rustgevende bezigheid.
    Geniet van de films en doe maar lekker rustig aan, gewoon even uitzieken.
    Sterkte!

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel, en ga ik doen, ben ik al aan het doen, wilde niet bloggen maar, nu ik toch down ben, lol, dacht ik, laat ik eens een stuk gaan tikken over wat ik doe als ik ‘ziek’ ben, hahaha

      Like

  10. Er heerst griep en er zijn veel mensen verkouden. Dan wordt het moeilijk om tussen alle kiemen dor te fietsen. Gelukkig heb ik beide nog niet gehad. Hoewel de allergische reactie die ik had behoorlijk op griep leek in het begin.
    Je bent een ware haakkampioen aan het worden. Leuk!
    grts

    Liked by 1 persoon

  11. Nou daar ben je dan maar weer mooi klaar mee. 😦 Hier thuis ook een grote bult zakdoekjes en lege paracetamolstrips (mannengriep/mannenverkoudheid is altijd nog veeeeeeul erger dan bij vrouwen hè hihi). Beterschap!

    Liked by 1 persoon

  12. oei, da’s minder, Suzan. Hopelijk is die verkoudheid snel achter de rug.
    Wachtkamers zijn zelden een leuke omgeving om te vertoeven…
    Hahaha, die foto….tja, ik sukkel ook wel eens met die foto’s in WordPress!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

