Kraakhelder wit voor baby’s

Zoals jullie ondertussen wel weten is mijn nicht zwanger en ik zit te haken, er zijn er meer zwanger. En ik vind haken zover ontzettend leuk, dus ik haak rustig door. Het is rustgevend, meditatief, en zelfs Picasso valt mee, af en toe pakt hij een bol wol en gaat even gek doen en mijn bol wol ligt elders in de kamer. Natuurlijk moet ik ook nog ergens meten en dan als hij de kans krijgt, jawel hoor, ik laat het gewoon toe πŸ˜‰ Dan is de centimeter de dupe. Die serie zien jullie hier tussendoor.

picasso-cm1

Kraakhelder wit heb ik gekozen omdat de twee kleuren die mijn nicht eigenlijk wilde, hier niet te vinden zijn. Gezien ik mij moest houden voor nu nog even aan een bepaald merk ook van de Zeeman, moet het er wel zijn. Not. En wanneer het binnen komt wist ze niet, noch of het wel zou binnen komen, dus kreeg ik een nummer mee.

Echter als je iets wilt, dan kun je niet wachten, en dus koos ik voor kraakhelder wit, baby-wit wordt dat ook wel genoemd en tijdens het haken zat ik mij al snel te bedenken, zoals al jaren eerder ook…

“Waarom kiezen we voor zo kraakhelder wit in bedjes en kleding als wij weten dat ze toch vooral in de eerste maanden of jaren zelfs niet anders doen dan: kwijlen, spugen, terug geven van zure melk, piesen en natuurlijk poepen.”

Waarom mensen! Hahaha Serieus. We weten toch allemaal dat sommige vlekken wat voor spul je ook in huis hebt of kunt krijgen tegenwoordig dat het zo moeilijk schoon te houden is, zelfs na week en was beurten.

picasso-cm2

Nou goed, zover mijn gedachten, één van de vele gedachten naast heel veel tot drie tellen in dit geval, wilde ik eens met jullie delen. Wie het antwoord weet? Mag het zeggen.

En deze verslaving gaat nog even door, ergens kom ik wel weer boven water, de andere kant is dat ik allerlei onderwerpen in mijn hoofd krijg om over te bloggen of zo, maar ik gun het mijzelf niet. Als ik er namelijk niet ben, dan ben ik er niet πŸ˜‰ Ook al zou ik in kunnen plannen, wel heb ik mijzelf voorgenomen om eens de tags op te duikelen die ik alweer bij elkaar heb verzameld overal en nergens.

picasso-cm3

Het ligt ook aan de tijd van het jaar, iedereen zegt altijd, in de winter zit iedereen meer achter de computer of op het internet, mijn idee is juist andersom, als het weer weer mooier wordt. Fotografie alleen als de zon schijnt kan mooi zijn, alles is kaal, en hier in Flevoland zijn er helaas meer grijze dagen aanwezig dan zon, nu weer half om half, net als gisteren denk ik, en ook daar geniet ik van, al hakend op de bank.

picasso-cm4

picasso-cm6

Picasso heeft het zwaar, want ik ben wel thuis, maar er is weinig actie, weinig spelen op dit moment, ook al kan hij van alles, daar moet ik wel nog even wat meer tijd aan besteden tussendoor. Hij komt dan ook liefst tegen mijn elleboog aanliggen op de armleuning van de bank, helemaal tegen mij aan en laat zich ook nog zakken als dat lukt, tussen leuning en mijn lichaam. Zo lief, spint sneller, verder rustig voor een kat met een bol wol voor zijn ogen wat beweegt.

En weten jullie waarom wij kraakhelder wit juist wordt gebruikt bij pasgeborenen? Enig idee iemand?Β 

 

74 thoughts on “Kraakhelder wit voor baby’s

  1. Geen idee waarom men kraakhelder wit gebruikt. Omdat het zo puur is mss en dat baby;s dat ook zijn. Zwaart staat ook raar als dekentje voor een baby πŸ˜›
    Nee ik weet het niet maar mijn eerste ingeving lijkt me de meest logische.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een leuke foto’s van Picasso hij heeft het wel naar zijn zin zo te zien πŸ™‚ Kraakhelder wit snap ik ook niet, ik wil geen kinderen maar als ik ze zou hebben zou ik mooi voor grijs, blauw of zwart gaan haha.

    Liked by 1 persoon

    • Heel eerlijk, ik vroeg aan iemand die nu ook zwanger is, ja jij kent haar ook.. welke twee kleuren, en ze zei rood… wie weet ga ik dat wel doen, hahaha πŸ˜‰ Al had ze nog geen idee waar ik op doelde, ik wilde haar eerste ingeving weten en toen zei ik pas.. rood? Voor een baby? hahaha maar dit wit, vind ze ook mooi.. hmmm πŸ˜‰

      Like

  3. Hihi moet alweer lachen om picasso πŸ˜‰ En heerlijk die haakverslaving πŸ˜€ En ja dat wit is echt een goede vraag. Lang wit zal het niet blijven denk Ik. Ik moest meteen denken aan de uitspraak ‘een wolk van een baby’. Dus baby’s worden geassocieerd met witte wolken en dat wil men denk Ik ook uitstralen ofzo. Zomaar een gedachte…

    Liked by 1 persoon

  4. Omdat wit staat voor reinheid en dat je dat bij een baby wilt hebben. En vroeger kregen ze wel alle vlekken eruit. Met de hand op het wasbordje.. beetje water koken.. bleeksel erbij. Moet jij eens opletten.. reinheid ten top.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Nou… wol maar beter van niet hoor… LOL, ik heb een sprei zitten haken namelijk en dat is meer deken ook, bla, kan ook als ondergrond in de box gebruikt worden, maar het is kraakhelder wit dus.. en dat mag toch echt niet op hoger dan 30 graden.

      Like

    • Mooi zo, ik hoop ook snel weer bij ou even te komen zien, want ik zag het al, nog meer Londen πŸ˜€ En ja… bijna nu, en dan verder met mijn moeder om dit 2de project voor elkaar te krijgen. πŸ˜€

      Like

  5. Om mij heen worden steeds meer kindjes geboren en ik vraag het me steeds weer af. Niemand die het antwoord weet en niemand die er verder bij stil staat… tot nu! Ik ben dus niet de enige die het Γ©cht onlogisch vindt om spulletjes voor baby’s wit te maken, gelukkig. Het antwoord blijf ik je verschuldigd πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  6. Nee, sorry, geen idee. Misschien iets van vroeger dat je kon zien dat het nieuw was? Voor een baby moet alles fris en schoon zijn. Maar ja, dat zou het vast niet zijn.

    Oh ja, wat een heerlijk beest is piscasso toch :-).

    Liked by 1 persoon

  7. Goede morgen lieve Morgaine. Sorry, ik ben een beetje achterop geraakt op je blog, Dus was ik eventjes zoet met al die nog niet geziene en gelezen logjes tot mij te nemen. Jij zat ondertussen niet stil hΓ©, zowel wat het handwerken betreft, de mooie herinneringen aan je tante op te halen, of het plegen van mooie teksten en dito foto’s… blij dat ik weer even langs kwam!
    En wat je vraag betreft: ik zou het niet weten… ik dacht dat er voor roze of blauw gekozen werd…

    Liked by 1 persoon

    • Ja, als je weet dat het een jongen of een meisje wordt, maar het heeft met het doopkleed te maken, en de kerk dus, vanuit de bruidsjurk van moeders, of de sluier eigenlijk, werd een doopkleed gemaakt… haha en geen sorry, was ook al even niet bij jou geweest, ik loop nog achter πŸ˜‰

      Like

  8. Ik associeer wit inderdaad met iets nieuws, iets schoons, iets dat nog puur is. Net als een baby. Maar praktisch is het inderdaad niet haha. Welke kleur wil je nu gaan kiezen? Iets als babyroze of babyblauw is ook licht. Misschien geel dan vallen de gelige vlekken niet op haha. Of groen! Zwart zou ideaal zijn, maar tevens een beetje vreemd bij een pasgeboren baby.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

