Haken, kraamcadeau en Picasso

Zevenenvijftig blogs heb ik nog staan in mijn mailbox die ik zeker nog even door wil nemen, lezen. En ja, daar staan zelfs nog artikelen tussen die nog over de kerst gaan, hahaha

Maar, ik ben echt haakverslaafd geworden en samen met mijn moeder en dochter zit ik zelfs op app nu in een haakkransje en staat mijn moeder mij bij als ik even hulp nodig heb. Elke dag laat ik de stand even weten waar ik eindig en de volgende dag weer begin, cm’s en een foto van het werk zodat ze het vanaf een afstand kan controleren of het nog goed gaat.

Te lezen krijgen dat ze trots is, doet mij ontzettend goed, dit klinkt misschien gek, maar ja als je al 34 jaar probeert te haken en het wil maar niet lukken, al die pogingen als mijn moeder weer zat te haken dat ik ook wilde haken, dan snappen jullie wel waarom zij zo trots is nu op mij, dat het nu gewoon lukt.

Het wil nog niet zeggen dat ik nu een expert ben, nee bij lange na niet, mijn werk zijn slechts de 3 basis steken en een vrij simpel patroon wat ik nu volg. Het schiet op, en na dit project ligt er al een tweede klaar zelfs, oefening baart kunst! Dit werk is voor mijn nicht straks, voor haar baby, een heuse babydeken is het al aan het worden, ondertussen op ruim 80 cm breedte en de lengte zal gaan richting de meter, en ik zit nu over de halve meter heen.

haakwerk1

Mijn huis is een puinhoop in mijn ogen nu zelfs, hahaha Straks maar even proberen om hier wat aan te doen.

Kraamcadeau

Wat ik nog helemaal niet gedeeld heb met jullie, is dat ik op tweede kerstdag dus een toetje kreeg van mijn moeder. IJs met slagroom en dan de keuze, chocoladesaus of baileys eroverheen… Ik hoef dan niet na te denken, de baileys! Ik hou niet van alcohol, niet vaak of veel, maar een fles Baileys of Sheridan’s ja dat kan ik nog wel hebben op zijn tijd.

Ik zat naast mijn zwangere nicht op de bank en denk hier dus niet bij na, totaal niet. Maar als blikken konden doden, dan was ik ter plekke door de grond gegaan, hahahaha Lees dit met humor hoor! Wij kunnen tegen een stootje, dus ja, mijn nicht mag nog even niet en zo kwam het kraamcadeau ter sprake, ik hou van origineel namelijk en eigenlijk alles wat ik voorheen deed, lijken anderen nu te doen, dus ik zag al mijn plannen voor in maart, als mijn achternichtje komt, zo in vlammen opgaan. Maar nu?

Ik kan alvast uitkijken naar, het is een DEAL geworden, mijn nicht, ook al mag ze het misschien nog niet direct drinken na de bevalling, krijgt van mij een fles Baileys! Ik snap haar namelijk wel. ik had hetzelfde met shoarma namelijk ooit lang geleden. De kleine krijgt toch genoeg en ik probeer altijd de moeder, maar ook de vader juist te verrassen, en de vader is niet zo moeilijk tegen die tijd. Dat komt wel goed, maar dit vind ik nu eens origineel weer, en ik ga alvast uitkijken naar mooie aanbiedingen of aanvulling hierop, want het kan altijd gekker natuurlijk πŸ˜‰

Picasso

1 januari, ik ben hakend het nieuwe jaar ingegaan, met wat appjes onderweg met vriendinnen en familie, instagram nog wel bij gehouden, dat lukt wel vanaf de bank tussendoor, is wat sneller. En daarna weer hakend verder gegaan tot Picasso weer bij mij kwam zitten, helaas, heb ik dus echt tot na 4 uur opgezeten met hem, toen werd het pas weer rustig met knallen dat hij de badkamer uit dorst te komen en bij mij te liggen. Ja, dat heb ik over voor mijn dier, daarom zit ik dan ook relaxed alleen, en dat is okΓ©.

Op 1 januari, gisteren dus, was het prachtig weer, en ik? Ik zat al snel weer te haken, wat films en nog wat programma’s terug kijkend, luisterend, zag ik Picasso ineens buiten op het balkon, in het zonnetje, ja hier scheen de zon de hele dag. En hij zat gewoon te gluren bij de buren, hahahaha kijk zelf maar.

glurenbijdeburen

Heb ik nog een vraagje aan de die hard instagrammers, hoe zoeken jullie op, welke foto’s de meeste likes hebben… zelf zou ik dus mijn hele feed afgaan en dan met de hand gaan zitten schrijven… hahaha

En hoe, laten jullie dat zien op blog met tekst en al… dat zijn nog de geheimen voor mij πŸ˜‰

76 thoughts on “Haken, kraamcadeau en Picasso

  1. Goeiemorgen!
    Tof dat je zo’n kado aan het maken bent! Oudste probeert haar grootvader, ja je leest goed, die aan het breien geslagen is, een deken te laten breien voor haar baby πŸ™‚ benieuwd of dat gaat lukken!
    Succes met het jouwe, maar met een fles baileys gaat dat zeker lukken!
    Liefs 😘

    Liked by 1 persoon

  2. Haha, jij bent echt goed in haken hoor! Ziet er echt super netjes uit! Die Picasso op het balkon echt een super leuke foto. Hij heeft groot gelijk om heerlijk in het zonnetje te zitten en lekker te gluren. Daar ben je toch kat voor? Met Instagram kan ik je niet helpen helaas. Misschien is het een plugin?

    Liked by 1 persoon

    • Hahahaha dank je wel Michiel, lief van je! En als jij er nog tussen staat kom ik vanzelf buurten maar voor nu, ook voor jou een heel geweldig Nieuwjaar wens ik jou toe, met alle creativiteit vandien πŸ˜‰

      Like

  3. Ach ja zielig hΓ© met de katten.. Die van mij was ook helemaal over zijn toeren. Die andere niet trouwens, die vond het wel best! Je hebt nog aardig wat Blogs te lezen, vervelen doe je niet haha! Het grote instagram geheim Is denk ik 2015 best nine, als je dit bij Google invoert dan kom je op verschillende sites waar je kan inloggen en dan krijg je een overzicht van je meest populaire foto’s.

    Liked by 1 persoon

    • Ja, die best nine, had ik al gevonden, maar er zijn er die tussendoor ook hun foto’s met tekst op instagram laten zien, en niet zo’n collage πŸ˜‰ Picasso is weer gewoon zennnnnnn hahaha en ja, ik ga er dan ook echt voor zitten op zijn tijd, de blogs, vind ik te leuk! πŸ˜€

      Like

  4. Haken is een kunst op zich. Als je op YouTube zoekt op haak videoΒ΄s sta je soms versteld van wat sommige mensen in elkaar haken.
    Over Instagram kan ik duidelijk zijn. Gebruik het zelden. Maakte ooit een leuke pagina om aan mijn blog te koppelen, maar ben daar nooit verder mee gegaan. Nu op mijn nieuwe foon staat het er niet meer op Β±’
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Oh vandaar dat ik jou niet meer zie op instagram, ik ga toch hopen dat je weer terug zult komen. En ja, dit heb ik dus ook vooral met youtube opgezet, vooral de eerste 3 toeren, daarna kun je gewoon gaan in dit werk. Mijn moeder is met de popcorn steek bezig, heb mij er nog niet aan gewaagd om te kijken hoe die dan gaat, hahahaha voor haar ook een eerste keer trouwens. Die steek dan πŸ˜›

      Like

  5. Haken krijgen ze me echt niet aan. Dan koop ik nog liever een dekentje. Mijn katten zijn een ervaring rijker. Die zaten per ongeluk nog op het terras toen het geknal begon… Daarna waren ze in huis onvindbaar.

    Liked by 1 persoon

    • Ik hoop dat je ze weer terug hebt gevonden? en hahaha ik zie het voor me… hier had ik de deur al dicht, balkon en zo, extra gevaarlijk als iemand fout richt, hebben we ook een keer gehad, glas eruit in portiek beneden… mijn dochter heeft nog steeds een trauma van die ene oud en nieuw… wow wat een herrie!

      Like

  6. Haha ik lach me rot πŸ˜€ Sowieso om die heerlijke foto van glurende Picasa (Echt serieus te grappig :p ), maar ook om je haakverslaving Hahaha. Echt ik vind het zo heerlijk voor je dat je deze hobby hebt gevonden! En zo te zien heb je er ook nog talent voor! X

    Liked by 1 persoon

  7. Via Widgets kun je instagram kiezen – dan moet je even inloggen via je pc op je instagramaccount (let op: dit moet je alle keren doen als je je lay-out wijzigt). Daar kies je dan ook hoeveel afbeeldingen (max 20) in hoeveel kolommen (max 3) worden getoond. Veel succes!

    Liked by 1 persoon

    • Breien kan ik wel, ik ben aan het haken, hahahaha dat is weer iets anders Billy πŸ˜› En ja 3 a 4 dagen, maar dan blijven ze binnen komen toch? Dat is mijn probleem, dat de rest net zo hard weer binnen komt, ik heb erbij zitten die soms wel 3 tot 4 blogs op 1 dag kunnen produceren, waarom is mij eigenlijk onduidelijk, dat gaat mij wel vervelen ook, dus ik denk dat ik maar af ga haken in dit geval, hahaha

      Like

  8. Wat ben jij een lief baasje zeg. Mijn hond is niet bang, maar als ze dat wel was had ik precies hetzelfde gedaan, stom vuurwerk. En leuk dat je aan het haken geslagen bent, voor mij ook een kunst die ik eigenlijk nooit helemaal onder de knie heb gekregen. De allerbeste wensen voor 2016, dat je haakkunsten legendarisch mogen worden πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel, ja, ik kan er niet tegen als ik weet dat mijn dier het niet fijn heeft, en dat ik dan naar bed ga, dan slaap ik toch niet, kan ik beter op blijven zitten of in de buurt. πŸ˜‰ En legendarisch, hahaha Ik zit nu al met een dilemma, maar dat komt goed! πŸ˜€ Het is toch iets uitgelopen mijn werk en al vrij snel, wat betekent of heel veel uithalen… of… zien te verdoezelen, het is een eerste werk, en zo valt het nog niet op… maar er komt nog een randje aan, dus ga ik door om te zien hoe dat wordt πŸ˜‰ Uithalen kan altijd nog!

      Like

      • Ik voel met je mee haha, Γ‘ls ik dan een keer iets haak en ik zie dat ik ergens een fout heb gemaakt kan ik wel janken. Al dat werk opnieuw πŸ˜‰ Ik heb me gister trouwens ingeschreven voor een naaicursus, ik dacht ‘ik doe het gewoon, misschien ben ik toch niet zo reddeloos’ πŸ˜‰ Dus in het nieuwe jaar worden wij twee handige Harries, dat mΓ³et haast wel!

        Liked by 1 persoon

        • hahaha Galina! geweldig! πŸ˜€ En die naaimachine, pffffffffff ja… gisteren even wat anders gedaan, nul gehaakt, het gaat recht komme, LOL… πŸ˜‰ janken niet, het is mijn eerste werk immers, ik leer er nu nog van, maar bij een volgende… is dat wel anders natuurlijk, mits hetzelfde patroon πŸ˜€ hahaha

          Like

  9. Leuk dat je het haken hebt ontdekt! Zelf doe ik het ook graag maar ik besteed meer tijd aan andere dingen die ik leuk vind zodat het er nooit van komt.
    Met de honden hier hetzelfde hoor. Vooral met Wolf dan, die lag te trillen onder de salontafel, echt heel zielig! Luna wist er niet veel van. Ze probeerde even zielig te doen maar toen ik dat doorhad, is ze in een bolletje gaan slapen tot wij ook naar bed gingen πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • hahaha die Luna, en Wolf, ik hoop dat ie nu weer rustig is, zal wel toch? En haken, ja het is leuk, zeker leuk, wil mij er wel nog meer in bekwamen ook, voor later, voor mijzelf, voor het nageslacht, handwerken zit toch wel in de familie, tenminste… hahaha

      Like

  10. Wow, daarom ben je een tijdje bij me weggebleven, wat een massa dingen had je te doen…en zo te zien leuke dingen!
    Ik hoop dat je ook in het nieuwe jaar veel leuks beleeft lieve Morgaine en jij volop van het leven genieten kan!

    Liked by 1 persoon

  11. Wat jij met haken hebt, heb ik met breien. Ik moet er niet aan beginnen want dan kan ik er niet meer mee ophouden. Zo leuk!
    Zo te lezen heb je best een gezellige jaarwisseling gehad. Voor mij hoeft het ook allemaal zo ‘groots’ en ‘spetterend’ niet, hoor. Gewoon lekker rustig thuis. Heerlijk!
    Ik wens je alle goeds voor 2016 Morgaine.

    Liked by 1 persoon

  12. Schattig haakwerkje! Gaat een mooi kraamcadeau worden! Hoewel de Baileys waarschijnlijk ook wel gewaardeerd gaat worden! πŸ™‚ *schater*
    En dat Instagram? Wat bedoel je daarmee? Likes tellen?? Huh? En met WordPress kan je dat toch gewoon op je site toevoegen? Of bedoel je dat niet?? #vragenvragen

    Liked by 1 persoon

    • hahaha, nee dat bedoel ik niet, dat je dus een foto groot op je blog hebt staan, en niet in de sidebar, maar met tekst en al, dat kan…… lol… heb ik vaker gezien, kijk maar eens bijj Nobody Else, doet het weleens en NOrthflix nog van de week.. beiden staan in mijn link lijst hier.

      Like

    • Ik heb door de tijd heen leren haken, hahaha lastig uit te leggen, ik kende steken wel, als mama of oma een stukje had gedaan, dan wist ik wel hoe de steken te maken, maar niet waar in te steken, dat zag ik niet, en dat zie ik nu wel, tenminste, bijna πŸ˜› hahaha

      X

      Like

  13. De foto van Picasso is geweldig.

    Wat leuk dat je een babydeken aan het haken bent, dit zijn toch de mooiste cadeaus, persoonlijk en met liefde gemaakt. Gaaf dat je aan het haken bent geslagen en het ziet er ook erg mooi uit. Als je aan het haken bent kun je dan ook ondertussen televisie kijken of ben je dan echt alleen gefocust op het haken?

    Liked by 1 persoon

    • Hangt ervan af waar ik zit, over het algeemeen zit ik ook tv te kijken, maar dit is miijn eerste en ik ben bang dat ik hem toch uit moet halen, ik heb ergens wat blokjes erbij weten te smokkkelen toch, wat niet opviel, ben vergeten te checken onderweg met blokjes tellen in de breedte dus vooral πŸ˜‰ Maar dat hoort erbij, zo kan het alleen maar mooier en beter worden, zie dit maar als een groot proeflapje, hahahaha

      Like

  14. Ondeugende Picasso πŸ˜‰ Haken is zo leuk, ik zou het zelf ook weer eens willen doen. Ik moet ook nog heel wat bezoekjes aan blogs brengen. Dat van dat kraamcadeau herken ik wel. Ikzelf kreeg eens een fles Liquor 43 toen ik bevallen was, stiekem was ik daar best een beetje blij mee, gewoon omdat ik het zo’n lekker likeurtje vind. Geen idee hoe je dat doet met Instagram. Hopelijk heeft iemand inmiddels de oplossing πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • De oplossing is er, en dat kan ik mij helemaal voorstellen het is ook origineel denk ik dan, zolang niets mogen en dan wil je ergens weer wat natuurlijk, hahaha Zelf hou ik niet zo van alcohol maar ik moest zoutloos op het laatst en ik snakte dus naar een broodje shoarma met alle sauzen vandien πŸ˜‰ Het haakwerk ga ik straks uithalen, ben toch ergens blokjes bij gaan haken, heb doorgehaakt, merkte het te laat, dom, dom, dom, en ook het randje even gedaan, oefening baart kunst om te zien wat het doet of niet doet πŸ˜‰ Het doet het dus niet, lol…

      Like

    • Ik wil nog steeds de kerstvlog kijken die je vader heeft over genomen, hahaha het blijft gewoon staan πŸ˜› En zo is het ook, heb nu wel het 1 en ander gewoon over geslagen, ik had gisteren nog blogs staan, die op 28 dec. waren geplaatst, hahahaha Ik ga nog even 1 blog maken, met resultaten en wat nu… en dan… ga ik weer aan de slag. Ik wacht ook nog even op groen licht van mijn moeder op de what’s app de haakgroep, lol. πŸ˜‰

      Like

Geef een reactie

