Blogpauze : update

Ik kan het niet hoor, gewoon maar weg blijven, daarom deze tussentijdse update in alleen tekst omdat ik even alle foto’s nog bij elkaar wil zoeken en sommigen zelfs nog op de camera staan, ik wil gewoon even jullie mee laten genieten hoe deze afgelopen week is verlopen. Ik werd namelijk ondanks dat het vaste dingen waren, toch weer ontzettend verwend en verrast! (is een woord in het verhaal schuin en vet gedrukt? Dan zit er geheid een linkje onder verborgen).

Maandag: Het is de eerste dag van de week en op deze dag ben ik nog even vrij, al ben ik bezig met de huishouding om te zorgen, althans een poging tot, alles schoon in de kast te hebben voor de rest van de week en mijn huisje aan kant te hebben voor dinsdag als de visite komt. Mijn dochter komt nog even langs, omdat ik nog erwtensoep voor een heel weeshuis heb staan, zelf een grote bak invries voor later. Maar mijn schoonzoon houdt ook van erwtensoep, mijn dochter dus niet. Na haar werk, komt zij dus een kilo bak gevuld halen voor haar lief.

Dinsdag: Het is een lange dag, dat gaat het worden weet ik al. Ik heb als eerste fysio therapie namelijk en later op de dag zal Roos langs komen. De kans is er ook dat mijn beste vriend langs komt, maar die sprak ik al eerder en die kon niet (vrijdag ook niet mijn hartje.) En dus, ik mis hem. Maar, Roos komt straks! Gezellig! Zij trakteert mij op het avondeten wat wij samen bij mij thuis in elkaar zullen zetten, zo lief!

De dag begint al vroeg en mijn dochter is veel te vroeg voor haar werk, ja als je om de hoek woont, is de kans groot dat ze even een bakkie komt halen. En ik vroeg aan dochter, kom je ook eten vanavond dan, kun je Roos leren kennen. (zij zijn beiden in de twintig namelijk, en volgens mij kunnen zij het goed vinden met elkaar.) (en ja dat blijkt zo te zijn, ze appen al samen, ik lig eruit geloof ik πŸ˜› )

fysiotherapie, ik ben zo vroeg dat er tijd genoeg is om zeker 20 minuten even mijn workout te doen op de loopband, en ik ga ervoor, ik vraag om de hartslagmeter achteraf, ik ben nieuwsgierig, deze ligt direct na trainen op 150 maar is binnen 3 minuten al terug op 90, de 80, wat beter zou zijn red ik niet, elke keer als ik mijn mond open doe om te praten schiet dat ding weer omhoog zelfs. uhm?

Wel vertelt hij mij, ik dacht serieus dat het mijn onderdruk was, dat de andere getallen eronder mijn zuurstofopname meet nu, die ligt op 98%???? Serieus? Ik moet lachen, ooit zat ik aan de zware ventolin, verdund met een stoomapparaat…

Ik kom thuis en DE POSTBODE staat voor mijn deur. Mijn kerstpakket wordt geleverd van mijn werk. Waarom hij niets meer heeft laten horen? Zijn jas waar mijn nummer in zat was gestolen, al zijn tanden zijn getrokken en nu al heeft hij een kunst gebit, sorry. Ik ken mensen die een gebit hebben moeten laten zetten ooit, verleden en ook recent nog wel, dat duurt wel even voor je een prothese hebt of wat dan ook, hahaha bullshit, maar okΓ©. Hij heeft opnieuw mijn nummer, zover nog steeds niks. Ik ben blij met mijn pastapan van 6 liter, kan dus ook soep in of stamppot lijkt mij. het is zwaar emaille dus helemaal TOP. En mijn broodrooster is er!!! yeah!

Ik heb nog even voor Roos komt. Als zij komt, haal ik haar van het station, met mijn fiets, we gaan samen boodschappen doen, omdat zij trakteert mag zij kiezen wat wij gaan maken. Ze kiest pasta! Met een lekkere salade zelfs gemaakt. Ze wil nog een dressing kopen in fles voor verpakt en ik vraag haar, waarom eigenlijk? Zo zelf gemaakt en ik heb voor een fijne honingdressing alles in huis. Ze heeft dat weleens geprobeerd, maar het was niet zo lekker zei ze. Nou goed, les in dressing maken is geslaagd.

Dochter toch nieuwsgierig naar Roos, besluit even langs te komen na het werk, de middag gaat heel snel voorbij! Die twee vinden elkaar al heel snel als ze samen in de woonkamer zitten, het eten is bijna klaar, ik duw nog een bord salade bij dochter in handen, heeft ze toch alvast wat op voor ze naar huis fietst. Ze blijft hangen maar wil echt niet mee eten, Roos en ik hebben honger dus we gaan aan tafel. Dan gaat dochter toch maar naar huis.

Er is post binnen gekomen (in de brievenbus dus), kerstkaart nummer 3 van Mrs. Brubeck en Mr. Brubeck en het gezin, zo lief, dank jullie wel! Ben er zo blij mee, ik glimlach telkens als ik de kaart zie. πŸ˜€

Roos gaat haar trein halen rond 21.00 uur en is rond half 11 thuis, ik heb even gewacht tot ze veilig thuis was, maar ik lag al half voor pampus op de bank. Ik ben door geschoven naar bed.

Woensdag: Nu komt mijn vriend J. de weduwnaar, ik ga hem even helpen in de huishouding, hij heeft ondertussen nog een familielid verloren zeer onverwacht en ook te jong en daarmee loopt alles even in de mist. En in je eentje een huis bij houden en anti stof of fris is best lastig dan, met 3 etages. Dus ik neem de beneden boel, de woonkamer en keuken voor mijn rekening. Hij is blij met mij, heel blij, omdat we het ook lekker gezellig houden tussendoor, gesprekken en rustig aan poetsen van beelden, beeldjes en allerlei, kasten en kastjes, keuken, hij doet zelf boven tussendoor. Waren we pas rond half 5 klaar, met vele pauzes hoor, een lach en een traan en hij vraagt of ik blijf eten. Ja is goed! Uitendelijk hebben we samen de video van de crematie terug zitten kijken, die had ik nog niet gezien. Ook dat hoort erbij en ja ook fijn om terug te zien. Wie er eigenlijk allemaal waren, verhalen kwamen los natuurlijk ergens rond half 11 was ik pas thuis, en ook hier moest ik nu even appen dat ik thuis was.

In de brievenbus lag wederom een kerstkaart, dit keer van Els, dank je wel Els! Ook hier moest ik van glimlachen maar te moe om nog de laptop of iets op te starten, bij deze! (foto komt later)

Donderdag: Mijn werk, ja mijn werk, ik heb er zin in, maar nu neem ik ook schone kleding mee, netjes, want ik ga weer naar mijn vriend J. Om daar zoals eerder al afgesproken te eten, er is een vriend van hem die mij graag wil ontmoeten voor de gezellig. En die komt pas later op de avond, ik heb dus eigenlijk een soort van blind date, al hebben we elkaar ooit een keertje gezien in het zwembad, en later pas, leerde ik dat hij bevriend is toen al ook met Sandra, die niet meer is en vriend J. haar weduwnaar. Het was heel gezellig, gelachen ook vooral, mooie gesprekken, muziekje en deze man heeft mij thuis gebracht. Ergens rond half 12 dit keer, ik was met de bus immers.

De middag, op mijn werk, kreeg ik ook nog van mijn collega’s een lief cadeautje, nog voor mijn verjaardag, een prachtige hyacint op een weckpot, ik hou ervan, en ook ontzettend lief natuurlijk! Β Het was zo’n lange dag, dat ik pas rond 4 uur mijn bed zag, nee niet samen met, er kwam nog een telefoon gesprek om even na te babbelen over deze bijzondere dag en avond. πŸ˜‰ Ik heb er een leuke gezellige vriend bij binnen Almere, altijd fijn om je sociale contacten uit te breiden.

Vrijdag: vandaag, ik kom natuurlijk pas laat mijn bed uit, en de dag is bijna half voorbij. Ik wil blogs lezen maar irriteer mij nu aan mijn eigen huis, ja daar heb ik soms last van, hahaha dus ik begin met opruimen, dat valt nog wel mee, maar dat zand op de ramen aan de buitenkant hier. Dat moet er nu echt af! en ik lap de buitenboel, alleen dat, dat is al voldoende ook om weer erdoorheen te kunnen kijken. Ik kijk nog even wat undercover boss, ik ontbijt wat rond lunchtijd is, mijn broodrooster doet het goed, moet nog even de juiste stand vinden ook natuurlijk. Heerlijk zo’n geroosterd broodje! Met alleen wat roomboter erop. Meer hoeft niet. Zo hoop ik mijn ontbijt weer op te kunnen pakken, gewoon 2 geroosterde boterhammen, die eet ik ook gewoon met niets eventueel… Dus dat moet lukken de komende tijd!

Als ik rond 3 uur stof wil gaan stofzuigen, rent dochter ineens de deur binnen, ik schrik niet, maar eigenlijk denk ik dat het mijn beste vriend is, nee dochter moet naar de wc, die ik net schoon heb gemaakt, hahaha ja hoor, en ik stofzuig. Vervolgens blijft ze lekker hangen tot een uur of 6. Het was gezellig even weer zo samen. Heerlijk dat ze om de hoek werkt nu, en zo even binnen kan komen wandelen, ja dat vind ik fijn!

Ook Picasso is blij dat ik een dagje thuis ben en morgen? Zien we weer verder, dan de andere klussen die ik altijd op zaterdag doe, al heb ik mijn wasgoed vandaag al gedaan. zelfs mijn bed een dagje eerder verschoond, kortom ik ga sluiten, en ga verder met mijn blogpauze πŸ˜‰

 

 

 

41 thoughts on “Blogpauze : update

  1. Fijn zo een overzicht!!! Hoeven we niet helemaal af te kicken πŸ˜› Leuk dat je een pastapan en broodrooster hebt gekregen!! Maar balen van die postbode. Ze dan gewoon dat t niks wordt in plaats van te liegen. Nou goed, hoop dat ik je niet al te lang hoef te missen hierzo πŸ˜€ Knuffel van mij en fijn weekend! Ik ga er ook op en top van genieten! x

    Liked by 1 persoon

  2. Nou Suuz, Dat is ook gelijk een behoorlijke update πŸ˜€ Je hebt precies weer genoeg meegemaakt deze week, en ja die postbode… Ik had toch wel even duidelijk gezegd wat ik van hem vond. Of toch van zijn handelen. Hij had toch ook even een kaartje kunnen sturen.. haha kaartje/postbode…
    Ik zag je bij mij ook al weer flink reageren. Je bent dus eigenlijk gewoon weer terug πŸ˜›
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Daarom wilde ik ook even rust van hier en blogs lezen, heel erg serieus… Sandra is nu bijna een half jaar geleden dus ja.. nu komt het pas, allemaal, en in een ware vriendschap ben je er voor elkaar, maar er is ook ruimte voor mij van hem uit. We lachen ook echt wel, en hij en ik puzzelen samen nog. Wat we niet gezien hebben toen ze er nog was. ❀

      Like

    • Het was gewoon even deze week met alle agenda punten dat ik dit besloten had, t/m kerst of oud en nieuw ziet het er weer rustiger uit, maar ik zie het wel even, de druk er nog steeds even af om op mijn gemak nog wat anders te doen eventueel πŸ˜‰ hahaha

      Like

  3. Zo te lezen heb je je niet vervelend! Wat een hoop dingen hebt je gedaan! Wat een artikel heb je ook geschreven :-). Ik ben blij weer wat van je te lezen :-).

    Graag gedaan van de kerstkaart :-). Geef Piscasso een extra knuffel van mij en geniet van het weekend!

    Liked by 1 persoon

  4. Goede morgen lieve Morgaine. Net je berichtje bij mij gelezen, zo wist ik dat je toch even een update op je blog plaatste. Als ik dit allemaal zo lees, dan heb je het inderdaad druk dus ik ben blij dat je toch nog even tussen de bedrijven door iets op je stekje plaatst en zelfs eens bij mij voorbij kwam!
    Geniet van je dagen meid en kom daarna weer boven water, vol moed om er weer jaartje tegen aan te gaan…

    Liked by 1 persoon

  5. Wat leuk dat je dochter en Roos het leuk hebben, ik moest lachen om jouw opmerking dat je er misschien uit zou liggen πŸ˜‰ Nee joh dit zie ik niet gebeuren.

    Dus de postbode kwam langs….Ben benieuwd of hij gaat bellen.

    Liked by 1 persoon

  6. Haha, ik weet ook niet hoelang ik het volhoud hoor, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik echt niks meer teruglees, dus dat scheelt een stuk. Het is niet makkelijk, maar ik houd me aan mijn eigen woord.
    En… ach, ik neem het maar even voor de postbode op… Er zijn best wel mensen die meteen een kunstgebit in hun mond krijgen hoor nadat alles getrokken is, dus het kan best.. Vroeger vooral, weet het van ex, zus, schoonzus.. Neem je rust hΓ¨! XXX

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

