Bloeiende kersenbloesem

Jullie geloven het niet, tenzij er bij jullie veel japanse of engelse kersenbloesems staan in de buurt. Hier wel, ik kijk er zelfs op uit elke dag. En je bent gewend dat ze bloeien in maart of april als het langer koud is om dan groen te zijn tot de bladeren afvallen.

Deze foto met mijn telefoon heb ik speciaal genomen vandaag, in de regen zelfs, van dichtbij, en ze staan echt in volle bloei, in december nota bene! It makes me smile…

kersenbloesem

Dit wilde ik even met jullie delen gewoonweg, omdat het bijzonder is.

Vandaag specifiek is het er niet van gekomen om echt creatief te zijn. Ik lag pas laat op bed, nieuwe maan he. En kwam pas rond 11 uur mijn bed uit, en dan gaat je dag snel, nog wat kleine dingen gedaan in de huishouding om vervolgens op de fiets te stappen. Boodschapjes en een verjaardagskaart op de bus doen. Ik wilde het gewoon hier doen allemaal waardoor ik zo weer thuis zou zijn. Maar ik zat op de fiets, amper wind, regen, mooie druppels, precies groot genoeg, verfrissend voelde het, zo fijn en lekker datik besloot om door te fietsen. Het zou mij niet uitmaken dat ik doorweekt weer thuis zou komen, lekker juist, dan is het thuis ook weer lekker warm en ik kan zo onder de douche stappen als het moet om weer warm te worden.

Met mijn gezicht opgeheven naar de lucht en dus de druppels vol vangend in mijn gezicht kwam ik zelfs midden in Literatuurwijk uit, dat is dus een 3 km verderop en kom ik bijna nooit eigenlijk. Ik besloot om daar mijn boodschappen te doen om dan rustig aan richting huis te fietsen. Op de terugweg had ik een keuze. Afslaan direct naar huis, of…. het fietspad nog even een stuk rechtdoor pakken, ik besloot het laatste. Wat dan maakt dat ik in Almere Pampus terecht kom, het bos, en zo een rondje naar de andere brug kan maken, welke uitkomt achter mijn huis. En mensen, wat was dat heerlijk. Het fietspad leeg, amper een hond te bekennen en ja ik moest wel de vaart erin houden. Gezien er ook rare figuren op dat pad kunnen komen, ook al rij je niet echt in het bos nog op dat stuk. Langs een paar weilandjes die nu leeg waren ook.

Uiteindelijk heb ik een kleine 10 km weg gefietst door de pure regen en kwam ik als ene verzopen kat weer thuis aan. Picasso zat meteen all over me, toen ik eenmaal mijn jas uit had getrokken, hahaha Knuffelen als een gek, een goed teken. Ik was clean, schoon, lekker fris.

heden avond werd ik gebeld door mijn vriend de weduwnaar, die zijn vrouw deze zomer is verloren en we hebben ruim 3 uur aan de telefoon gehangen. Woensdag ga ik even bij hem op visite en kletsen we verder, en maken we ook lol natuurlijk. ๐Ÿ˜‰ Dinsdag komt Roos, kortom mijn agenda begint alweer vol te lopen voor volgende week, alweer 3 dagen onderweg in elk geval. Heerlijk!

En dan nog even, wat ik nog wel heb gedaan, niet vandaag, maar gisteren alweer, vrijdagavond dus… een paar oude schetsen in mijn dummie boek, stammende uit 2008, toen ik nog niet wist dat er speciale fixeer bestond voor potlood, pastels en houtskool… opgehaald. Nu nog wat kleur weer terug brengen en dan fixeren die handel.

schets1

schets2

Let wel, deze schetsen stammen dus ook uit een tijd, dat ik net zo’n anderhalf jaar bezig was. En erg onzeker was nog.

39 thoughts on “Bloeiende kersenbloesem

  1. Ongelooflijk is dit: bloesems in december! En zeg nu zelf: zo iets is mooier dan de mooist opgetuigde kerstboom die je maar kan bedenken. Bedankt om dit nieuwe leven met ons te delen, hoer wordt je vrolijk van!
    Zo te zien zit je agenda behoorlijk vol volgende week en je knap schetsalbum ook!

    Liked by 1 persoon

  2. Heb er hier in Groningen ook al een paar in bloei zien staan. De boom van de onderbuurvrouw staat zelfs in bloei. De knoppen breken open dus het zal niet lang meer duren voor.. Tenzij de winter opeens ons land in komt stormen.

    Liked by 1 persoon

    • Ja…. het is nu al lichter dan gisteren en ik zie nu dat ze prachtig roze zijn zelfs… als de zon gaat schijnen straks, ga ik even met de grote camera erop af. Ik wilde ook de drama nu erbij hebben van het donkere weer wat wij al dagen ervaren hier ๐Ÿ˜‰

      Like

  3. Nu al kersenbloesems? Veels te vroeg joh! wie weet gaat het vriezen en hebben we komend jaar geen kersen! ๐Ÿ˜ฎ Probleem probleem…. I โค de tekening van de muur! Helemaal super! ๐Ÿ˜€

    Liked by 1 persoon

  4. Dat bloesem nu groeit is al de afgelopen jaren zo. Komt gewoon omdat we een paar warmere dagen hebben gehad en dat is de afgelopen jaren al gaande. Moeders heeft een tuindagboek waarin ze van alles schrijft dus terug bladerend zag ik laatst al de melding dat er overal knoppen in zaten de afgelopen jaren. Best handig zo’n boek.
    Het maakt trouwens niets uit voor de zomerbloei, een boom kan prima 2x bloeien per jaar en 1x per jaar vruchten geven. Ik vind het altijd wel mooi om te lezen hoe mensen hierop reageren, het is echt al jรกren zo dat er een tweede bloei plaatsvind in dergelijke bomen. Soms zet het door zoals nu, soms is het nรจt even wat kouder en vallen de knopjes er voor de bloei al af ๐Ÿ˜€

    Liked by 1 persoon

    • Ik weet dat het kan, maar hier is het echt voor het eerst dat ze in december nog de kans krijgen ๐Ÿ˜‰ Zodra de vries komt, ligt het er ook af, dit is wel bijzonder dat het zo door heeft kunnen zetten. ๐Ÿ˜€

      Like

  5. Echt zo bijzonder de bloemetjes! En Picasso is รกltijd bijzonder ๐Ÿ˜› Trouwens, zie ik nu opeens bij jou ook die sneeuw dwarrelen… Sytse had me al gezegd dat het een wordpress iets is. Ga het toch eens opzoeken…

    Liked by 1 persoon

  6. oei .. ik wil niet vervelend doen .. maar die kerselaar .. is รฉcht geen uitzondering, hoor!
    ’t is nl de winterprunus (prunus subhirtella ‘autumnalis’) en die hoort te bloeien in de winter. hier bloeit ‘m al van in november! ๐Ÿ˜‰

    maar dat neemt natuurlijk niet weg, dat je helemaal weg kunt zijn van deze mooie bloemekes, putteke winter! ๐Ÿ˜€

    Liked by 1 persoon

  7. Wauw, niet te geloven! Een bloeiende kerselaar in deze tijd van het jaar…
    Ik vind ze zo prachtig mooi die bloesems, kan er ook echt heel erg van genieten, maar juist daarom zo jammer dat ze zo snel uitgebloeid zijn.
    Die tweede schets, die je hier laat zien, vind ik trouwens heel erg mooi. Heeft toevallig iets van een Japanse pentekening, vind ik…

    Liked by 1 persoon

  8. de natuur is het noorden kwijt, da’s zeker. Hier zit er nog een (klein) beetje bloei in de stamroos die we aan het terras staan hebben.
    Het kans beslist deugd doen, zo’n fietstochtje door de regen! Had ik vrijdagmorgen ook toen ik van mijn werk naar huis fietste… ๐Ÿ˜‰
    3 uur aan de telefoon zeg! Je had misschien beter wat meer woorden bespaard voor die visite!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

