Plannen

Vandaag was de eerste dag van mijn persoonlijk nieuwjaar. Er zijn al heel veel veranderingen weer gebeurt en gaan er ook weer aankomen. Ik vertelde al eerder dat ik vooral ook wat ME time nodig heb, of wil invoegen is meer eerlijk, ik volg jullie te graag.

Vandaag begon ik met mijn nieuwe plannen, van simpel tot meer ingewikkeld? Je maak het zelf zo moeilijk als je wilt of zo gemakkelijk als je wilt natuurlijk. Sommige dingen duren langere tijd, omdat je met extern te maken hebt, andere zaken kunnen vrij snel gaan omdat ze thuis geschieden.

En ik, wilde al weken eigenlijk weer eens mijn huis op de schop gooien, nee niet meubels verplaatsen of zo, maar wel beeldjes, kandelaars, stenen eens even door elkaar mixen en nieuwe plekjes en plaatsen geven, zodat je uitzicht toch weer even wat veranderd voor jouw idee. Ik heb genoeg ‘onzinnige’ dingen en dingetjes om dit telkens ook te kunnen wisselen, wat een mens kan sparen in 44 jaar tijd, haha.

De slaapkamer was mijn idee en daar ben ik ook aan begonnen, ook afgemaakt, jaaaaaaaaaa. En toen belde mijn vriendin, zij komt morgen vanuit uit Uithoorn, blijft leuk om te zeggen en schrijven, dat gestruikel over uit Uit… hoorn, haha. Het was richting lunchtijd, en ik moest nog ontbijten, we kletsten wat voor morgen en ik ging lunchen eigenlijk ontbijten dus. Soto, indische soep, maar dan alleen met ei en aardappel en zelfs de kippenpootjes heb ik eruit gevist, die kun je ook later eten zo koud of iets warm, zo deel je een maaltijd ook weer op. Ik had gewoon zin in die bouillon met ei met name, mijn lichaam vroeg erom. Tijdens de lunch besloot ik om even te gaan genieten, dat deed ik door een film af te kijken die ik afgelopen avond was gestart, werd gebeld door nog een vriend, een paar uur later, keek ik verder, maar viel in slaap, bijna dan. Ik stopte en ging naar bed. Die film keek ik af, om een andere te starten, even een stukje kijken, even liggen, genieten, om dan weer verder te gaan, in de woonkamer bijv.

Ik viel in slaap. De film was dus zo niet boeiend, ook nog in het Fins, erg raar, de film was volgens mij al lang en breed afgelopen toen ik weer bij begon te komen, half 4 of zo ergens. Koffie! En oh, laat ik eens starten met die blogs lezen, die van jullie. Woops! Nou goed, zo is mijn dag verlopen tot nu toe ongeveer en wat zijn mijn andere plannen, waardoor ik dus misschien, ik zeg misschien, wat minder aanwezig zal zijn, vooral op jullie blogs. Misschien moet ik gewoon even een pauze nemen, maar als ik dat zeg, dan tik ik meer weg dan dat ik er gewoon ben. Ik ken mijzelf.

Plannen dus:

~morgen komt vriendin, al vroeg, ik heb ook nog eerst fysiotherapie. Zij kan eerder voor de deur staan dan ik terug ben, rond 10 uur.

~Tarot, ik heb een jaarlegging voor mijzelf gedaan en deze wil ik dit keer heel goed gaan uitwerken, mee aan de slag gaan, ik ben er al wat dieper op ingegaan maar echt schrijven en leren, dat wat ik al ken, eruit gooien en gewoon opnieuw starten met lezen, is nog geen tijd voor geweest, die tijd zal ik deze week ook amper vinden ben ik bang. Dat vergt toch een soort rust om mij heen.

~Woensdag, de winterfair/kerstmarkt op mijn werk, ik sta ingeschreven als echte hulp, men rekent dus echt op mij, voor half 2 aanwezig zijn en de markt duurt tot 4 uur, dan nog opruimen neem ik aan, word een eerste keer voor mij, ben dus ontzettend benieuwd! Spannend ook! Ik weet nog niet wat mijn taak zal worden, dat hoor ik als ik er ben.

~Donderdag, in de middag mijn gewone draaidag op mijn werk, eerste keer dat ik dus 2x in 1 week aanwezig ben, gezellig!

~Vrijdag, ben ik vrij, dan kan ik al het één ander doen met de kaarten misschien, maar de huishouding zal wat blijven liggen, dinsdagmiddag nog misschien maar dan het vaste rondje en de rest zal denk ik blijven liggen. De rust is ook belangrijk voor mij. Het kan ook nog zijn, dat mijn beste vriend nog aan komt waaien, geen idee, het kan, dan loopt ook altijd alles anders dan eventueel gepland, maar mijn glimlach is dan groter.

~Weekend! Ik heb dit komende weekend even niets, en dan kan ik echt even aanpakken, de vaste dingen in de huishouding die ik eens per week doe, en ben ik verder vrij, zover, om te schrijven, tekenen, verdere plannen maken en informatie opzoeken over iets wat Team Zorg heet.

En volgende week beginnen we weer van voren af aan, nieuwe ronden, nieuwe kansen, die er elke dag ook zijn, grijp ze! Hoe klein ze ook zijn.

11215144_846743212039504_630413009141989552_n

Als jullie mij dus even missen, ben ik even met andere dingen en zaken bezig. 

42 thoughts on “Plannen

    • lol, wat bloggen betreft dus juist geen plannen, en niet uit te spreken als plennen, maar gewoon zoals het is, plan-nen …. hahaha zo is dit blog bedoeld, gewoon van een plan, in meerrvoud…

      Like

    • Hahaha, ik heb zoveel beeldjes en dingetjes, dat ik het hier zo nu en dan, denk 2x per jaar of zo, nog weleens wisselen kan, dus echt opbergen in een kast. 😉 het hangt echt van het item af, sommige dingen hebben hun plek gevonden en staan er vanaf het eerste uur en blijven ook staan, hahaha

      Like

  1. Natuurlijk ben ik blij voor jou dat je met zoveel zaken bezig bent, en hopelijk zijn het fijne zaken. Maar ons verwaarlozen mag je niet lieve Mogaine, ik hou van je blog én van je al even lieve reacties bij mij. Dus als je er tussen in nog een gaatje vindt, op het internet blijven hé!

    Liked by 1 persoon

    • Zeer zeker Gerda, sowieso start ik elke dag, mits ik internet heb, lol, met lezen van blogs met een kopje koffie 😉 En in de avond ook nog even zeker, maar goed, ik ga zien of ik het überhaupt kan, om blogs links te laten liggen qua lezen 😀 of zelf niks neer te zetten, best een uitdaging! haha

      Like

  2. Ik ben het zo eens met die quote. Alleen… soms is het niet makkelijk om iets dat zich in je systeem geworteld heeft geen aandacht meer te geven.
    Geniet van je vrije weekendje en van het uitwerken van al je nieuwe plannen. Klinkt leuk, allemaal!

    Liked by 1 persoon

  3. Heerlijk hoor!!
    Ik ben wel heel nieuwsgierig naar tarot kaarten. Mooi dat je je eigen jaarlegging goed ga uitwerken.
    En geen excuus voor als je niet 4x per dag online bent maar 1x in de 36 uur. (Langer kan je ons niet missen😂)

    Liked by 1 persoon

  4. Haha dat houd je niet vol, je vindt blogs lezen (en schrijven) te leuk. 😛 Leuk om bij een winterfair te helpen, doet moeders ook elk jaar bij een vriendin die dat soort dingen hier organiseert. Al lijkt het dan meer een boekenbeurs met soeptafel, haha.

    Liked by 1 persoon

  5. Abi Voice heeft helemaal gelijk, hij heeft te gekke teksten.

    Heel veel plezier vandaag en natuurlijk de rest van week. Succes met werken ben benieuwd hoe de winterfair/kerstmarkt gaat.

    Liked by 1 persoon

  6. Wat leuk al die plannen meid! Ik heb echt weinig plannen, oké toch wel wat als ik er nu zo over nadenk 😛 Ga je wel missen hoor als je wegblijft! Die laatste slogan is trouwens zo goed! Daar denk je eigenlijk nooit aan, maar is natuurlijk hartstikke waar. Succes en vooral veel plezier met alles! x

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

