De babyshower en een wit leugentje

Wie had ooit gedacht dat ik zelfs op mijn blog ooit een wit leugentje zou moeten gaan vertellen. Ik niet, en toch is het ervan gekomen. Gezien mijn familie gewoon weet dat ik blog, weet je nooit wanneer ze wel of niet voorbij komen. Dus moest ik ook hier in de laatste weken met name even afwezig zijn, het gooien op mijn werk en mijn vermoeidheid. Dat laatste was ook waar maar het even geen zin hebben had een andere reden dus.

Babyshower

Al eerder vertelde ik dat mijn nicht zanger was, op de dag dat mijn ouders 12,5 jaar gehuwd waren kreeg ik dit nieuws samen met de familie te horen. Het mocht nog niet naar buiten gebracht worden en eigenlijk moest ik mij toen al inhouden, ik kon dus niet alles bloggen over het feest van mijn ouders destijds om dat later te mogen en kunnen doen.

Toen alles eenmaal save was en de 12 weken gepasseerd ging mijn dochter aan de slag en trommelde onze familie en de beste vriendinnen van mijn nicht bij elkaar. In een app, de babyshower app. En hier werd van alles in besproken, eerst nog wat stil, datum en tijd werden bepaald in overleg met de papa to be, die ook in het complot zat, anders had het nooit gekund. Het lag nog ver weg deze datum van 28 november. Maar ja, ergens komt het dichterbij en dan vereist het actie.

babyshower1

Zo waren we natuurlijk ook in de familie app aan het kletsen en kwam er zo nu en dan iets naar buiten. Opmerking van mijn nicht als; ‘Geen Nijntje!’ Dat vind zij niet leuk, werden meteen hop in de babyshower app gegooid, info die van belang is natuurlijk. Boeken, wil je iets opbouwen Nicht? Wat dan? Woezel en Pip, Eric Carle van Rupsje Nooitgenoeg, of Jip en Janneke en ga zo maar door. Haar antwoord? ‘Ik zoek nog een mooi sprookjesboek!’ Kleding, wat wil je, heb je al een kraamlijst? Hahaha en zo tikten de weken langzaam voorbij.

Ondertussen

Zagen wij als familie maar ook de vriendinnen van alles voorbij komen op FB, ze hadden weer een deal gevonden via marktplaats, er werd een grote zak met kleding gevonden voor een meisje, wel 80 kledingstukken in een deal voor slechts 25 euro. En allemaal kleine maatjes, ons toekomstige baby spruit heeft straks echt waar, een outfit a day voor die eerste 3 tot 4 maanden klaar liggen. Dan zagen we weer andere zaken voorbij komen. Uh oh, dat staat ook op de kraamlijst en dus moesten we inventief worden, wat staat er niet op die kraamlijst en is nog niet gevraagd en hebben we nog niet voorbij zien komen. Dat bleek nog genoeg en wij trokken als babyshower groep onze eigen plannen, die kraamlijst komt wel als ze echt straks bevallen is.

Er werd besproken wat voor soort spellen we konden verzinnen, er kwam van alles voorbij, luiers verschonen met een blinddoek voor bijv. en wie dan het snelste is, ik deed het sneller dan mijn moeder zelfs, wel 3 seconden, haha. Mijn dochter deed het verkeerd om, de pop kwam face down op tafel te liggen en de luier dus verkeerd om, van dat soort dingen.

babyshower3

De tijd begon te vliegen en ook hier werd het tijd om te gaan shoppen voor een leuk cadeautje, om later roze inpakpapier te vinden, washabi tape, wat is dat leuk spul! En allerlei andere zaken bij elkaar te zoeken. Poppen uit de box opduikelen, nog meer babykleding terug vinden van mijn dochter die geleend mag worden door nicht voor onze kleine spruit straks. Kortom een geregel en dit was echt zo’n momentje waarin ik zelfs een to do list had kunnen maken. Nee, alsnog niet gedaan, maar het had gekund. Boodschappen doen, in samenspraak met zijn alles afgesproken wat wij aan eten en drinken mee zouden nemen, veel te veel natuurlijk, maar wel lekker en ontzettend leuk!

Het is zover

De dag brak aan en zo hier en daar en zelfs op instagram was te lezen dat mijn moeder mijn kant op kwam, iets wat heel normaal kan zijn in deze tijd van het jaar, als je een kleine familie hebt moet je inventief zijn als je bijna alles weet van elkaar wat je uitspookt, haha. En dus maakte ik ervan dat ik een dagje ging shoppen met mijn moeder samen, want ik ben bijna jarig, ja nog 7 dagen nu, volgende week zondag. Dat kwam heel normaal over voor mijn nicht eventueel als ik wat dan ook neer zou zetten en verklaarde direct waarom mijn moeder eventueel niet op de app was of nergens te bekennen. Nu zijn wij heel goed in loslaten hoor, weten we echt niet alles van elkaar, maar ja, ik moest het kwijt, dat ik even weg was een dagje. Dat het haar kant op zou zijn?

babyshower7

Mijn dochter maakte contact met onze oom, aan hem werd gevraagd of hij een smoes kon verzinnen om samen met zijn dochter even op pad te gaan, ze moest het huis uit zodat wij met zijn allen ons konden verzamelen bij haar thuis. Papa to be was ook met een wit leugentje thuis gebleven, hij ging nog even sleutelen aan de babykamer. ‘Trek wat leuks aan!’ had hij haar nog nageroepen. En zo geschiedde. Mijn moeder onderweg naar mij om mij en dochter op te halen, Oom onderweg met zijn dochter die ineens begon te appen onderweg, wat nicht wel vreemd vond, dat doet ie anders nooit! Maar nog altijd had ze het niet helemaal door, wel een vermoeden dat er iets was, maar wat?

babyshower2

Eenmaal compleet bij haar thuis, moest alles nog versierd worden, dingetjes op tafel en ballonnen opgeblazen worden, ja in no time kun je zoiets doen. Mijn oom werd geappt dat het veilig was en dat wij er klaar voor waren om haar te ontvangen. Mijn oom appte terug naar dochter dat hij net Haarlem uit was gereden, dochter in paniek, gezien nicht in Ermelo woont, dat is best een eindje nog, hahaha Dat was een grapje.

babyshower5

 Binnenkomst en het feestje

Wij waren er klaar voor, maar het duurde nog even voordat mijn oom daadwerkelijk aan kwam, niet zo heel lang, maar toch, het wachten was begonnen. We hoorde hen binnenkomen en voila, ze deed de kamerkdeur open om een huiskamer vol met mensen te zien. Wij met zijn allen. ‘Hey!’ De verbazing was groot maar ook een glunderend en stralende nicht stond ineens op haar eigen Babyshower, mijn oom liet zich heel even zien maar bleef niet, ik zag hem snel weg glippen nog om zelf naar huis te gaan. Wel met een grote lach dat zijn dochter nu zo verwend werd en gaat worden. Jas uit, in de ere stoel en de middag vloog voorbij voor wij er erg in hadden. Gesprekken, bevallingsverhalen, zwangerschapsverhalen, ja die horen erbij. Eten, drinken, lachen, de hoofdmoot van deze middag en bovenal een stralende zwangere nicht. Om uiteindelijk mijn moeder nog aan het janken te krijgen, kreeg zij de vraag:  ‘Tante, ik zou heel graag willen dat je erbij bent samen met papa to be  als ik ga bevallen…’

babyshower9

Die moeder van mij? Ja, natuurlijk, emotioneel, tranen en een grote eer. Ik kon alleen maar glimlachen, echter dacht ik zelf, dat dit allang geregeld was. Mijn moeder had het niet aan zien komen zelf, ik wel. Ik ken mijn familie te goed denk ik 😉 Onze kleine maar zeer fijne familie. Het was een zeer geslaagde middag, op naar de volgende feestjes in deze maand alleen al, met een rustig vervolg in de maand januari.

babyshower12

Links boven, mijn moeder, ikzelf, mijn nicht en mijn dochter, 1 bloedlijn tezamen, volgend jaar, samen met baby spruit. 😀

Hoeveel witte leugentjes heb jij al achter de rug?  😉

62 thoughts on “De babyshower en een wit leugentje

  1. Wat leuk om hierover te lezen! Super trouwens, dat jullie dit zo hebben geregeld en voorbereid, het lijkt op een hele gezellig baby shower. 😀 Ik dacht eerst altijd: NEEE vet stom zo’n babyshower, dat wil ik niet, maar nu begint het toch wel al een beetje te kriebelen. Ik hoop stiekem dat iemand het ook voor mij organiseert (en anders doe ik het lekker zelf!).

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een super leuk verhaal om te lezen! Die foto van jullie is ook wel prachtig zeg! Echt hier houd ik zo van, dit soort verrassingen organiseren! 😀 Ik? Leugentjes? Welnee :p (Lees: Ja al heel veel de laatste tijd, maar waarom daar kan ik nog niets over vertellen dus. (Nog) niet op mijn blog trouwens. Wel tegen bepaalde mensen. De reden komt uiteraard op mijn blog, nog voor het eind van het jaar… 😀 )

    Liked by 1 persoon

  3. Wat een prachtige foto van jullie samen! Super leuk zo een babyshower. Die negerzoenen (mag ik ze zo noemen?!) zijn ook heel leuk versierd.

    Als het moet dan maak ik ook gebruik van een wit leugentje 😉

    Liked by 1 persoon

    • whahaha het lijkt mij zelfs op dit moment even dagelijks t/m 5 dec 😛 en volgend jaar weer op repeat, hahaha ja het waren negerzoenen versierd met topping, erg leuk gevonden toch? 😀 Dank je wel, best zeldzaam even zo’n familie portret, al doen we het wel vaker de laatste jaren… even…

      Like

  4. Oh, wat super joh dat het gelukt is om het geheim te houden en je nicht hiermee te verrassen! Lijkt me best moeilijk, vooral met een kleine familie, dan is het toch vaak alsof alles net wat vertrouwder aanvoelt en je je dus sneller voorbij praat. Leuk ook voor je moeder trouwens!

    Liked by 1 persoon

    • Nou ja, inderdaad, mijn oom is ook nog jarig geweest begin nov. en toen hoorde ik dat mijn moeder haar mobiel aan nicht had gegeven even om iets te laten zien en die had dus iets met babyshower zien staan, woops, hahaha zo vertrouwd zijn wij dus met elkaar inderdaad 😉

      Like

  5. Wat een mooie ‘witte’ leugen. Fijn dat het zo goed afgelopen is! Echt lief dat je dat voor jullie dat voor je nicht gedaan hebben. Kan me voorstellen dat het nu de dagen tellen is voordat de kleine er is. Heel veel geluk met de famiiieuitbreiding!

    Liked by 1 persoon

  6. Als het voorjaar is gaat het vast weer beter met je.
    Je wilt niet gelijk aan iedereen vertellen dat je zwanger bent, zo pril zeker niet.
    Bijna Viergeneraties, leuk om te zien dat er overeenkomsten zijn.Hans

    Liked by 1 persoon

  7. Het is weer Sinterklaastijd dus stikt het van de witte leugentjes in de media, op scholen en thuis. Niets mis mee. Mensen zeggen wel eens dat zij altijd de waarheid willen horen maar vertel je die dan worden ze boos! Voorbeeld: ‘Ja, je hebt inderdaad een dikke kont in die jurk.’ 😉 Veel plezier met de familie uitbreiding!

    Liked by 1 persoon

    • Het is hier ook nog niet zo heel lang in hoor, het komt van origine uit Noord Amerika en is gewoon over gewaaid 😉 Dit was voor onze familie ook de aller eerste keer dat wij dit hebben gedaan, toen ik zwanger was, als laatste in onze fam. werd dit hier ook niet gedaan nog toen. 😉

      Like

  8. Goh lieve Morgaine, wat een opluchting moet het geweest zijn er eindelijk over te mogen vertellen want leuke dingen deel je nu eenmaal graag met een ander hé. En of je het in dit mooi ogend log met ons gedeeld hebt! Met deze knappe serie foto’s en al even knap geschreven tekst heb je ons precies een beetje meegenomen, dat heerlijke feest in, bedankt!
    OT: ik hoop dat jij volgende zondag toch een heel speciaal log plaatst zodat we je evenveel kneepjes kunnen geven als je dan jaren zal tellen *wink, big smile*.

    Liked by 1 persoon

  9. Ik probeer altijd gewoon de waarheid te zeggen. En zou ik moeten liegen zeg ik niets. Dan kan men mij nooit achteraf zeggen dat ik gelogen heb.
    Leuk dat jullie dit zo allemaal geregeld hebben. Je nicht – die overigens ontzettend op je moeder lijkt- zal er zo blij mee geweest zijn. Je ziet het aan haar op de foto’s/
    Erg leuk hè als de familieband zo goed is 😀

    grts

    Liked by 1 persoon

    • Het is alleen bij een surprise party of zo dat dit gedaan wordt door ons, gewoon proberen niets te zeggen, maar is soms heel lastig als je maar een kleine familie hebt en amper geheimen hebt voor elkaar, hahaha

      Like

Geef een reactie

