De happiness tag

Els van Nobody Else heeft mij ook al enige tijd terug deze tag gegeven. Nu is het tijd om hem ook in te vullen en wie weet worden jullie wel weer iets wijzer van mij.

Vandaag was een iets mindere dag qua lichaam. Al twee weken zit één schouder vast, meer vast dan ik zelf besef namelijk. Vandaag bij fysio therapie bleek dat. Het gekke is, als ik dit jaren terug zou hebben gehad, dan had ik mij nog amper kunnen bewegen, nu kon ik gewoon doorgaan en voelt het eerder en meer als een last. Mijn rechterarm met name kan iets verlamd voelen, als ik aardappels schil of groenten schoonmaak krijg ik wat last in de vingers, mijn arm voelt zwaar, wat knooppunten bij de pols die dan gevoelig worden. Dat soort dingen. Heel gek en raar, maar nog gekker dat ik gewoon door kan gaan, dat de pijn nu een last is geworden.

Vandaar mijn keuze om juist op een dag als vandaag, niet lekker in je vel te zitten, beseffen dat dit al enige tijd zo is eigenlijk, en dan dankbaar zijn dat je fysiotherapie hebt, dat je toch rustig aan, door kunt gaan, goed slaapt en zelfs dat ik eventueel ene pijnstiller in kan nemen als ik dat wil. Dat laatste doe ik niet eens elke dag, maar hier voelde ik al op sommige momenten dat het wel meer rust geeft juist, en de pijn eigenlijk heel hoog is. Waar ik dus overduidelijk mijn eigen pijngrens heb opgehoogd door de tijd en jaren heen.

Goed, genoeg over de mindere kanten van alledag, tijd voor some happiness!

Van welk eten word je blij?

Als ik zo nu en dan iets kan halen of laten brengen, bij mijn mama eten doet het ook goed, haha

Echter, op dit moment heb ik dus een recept bij Julia Flynn gevonden, zuurvlees en die ingrediënten heb ik net voor de storm binnen gehaald, ik ga er vanavond aan beginnen, dat vind ik dan zo heerlijk om te gaan koken, en morgen te weten dat het gewoon staat 😀

Welke film maakt je vrolijk?

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff Kiezer Kuzco moet ik dan toch bekennen van Disney, alleen de gedachte al aan heel veel fragmenten, haha lig ik al in een deuk!

Welk kledingstuk maakt je happy?

Mijn jurken, ik hou van lange jurken of iets korter, zo min mogelijk om het lijf en toch er mooi uitzien, daar teken ik voor.

Op dit moment heb ik ook een trui in mijn bezit van Bon Prix en deze zit zo heerlijk zacht, is lang en zit echt zacht en Goddinnelijk! Een absolute aanrader, heb hem ook al meerdere keren gewassen, en hij blijft ook mooi! (wel droog ik deze aan een hanger, de droger is not done in mijn boek).

Van welke beautyproducten word jij blij?

Zeep? Gewone zeep onder de douche? Voor een fijnere geur, Ginger Morning van AH of de Etos.  (en shampoo)

Wat is jouw gelukkigste herinnering?

Laat ik eens iets anders kiezen dan de geboorte van mijn dochter. Bij mijn opa en oma op vakantie zijn, het zwembad zowel het Sloterparkbad als die in Zwanenburg… alle vakanties die ik ooit heb mogen en kunnen vieren. En nog zoveel meer!

Van welke muziek word je blij?

Zoveel, echt niet op te noemen. Kan ook niet zomaar 1 nummer geven of zo. Vandaag bleek dat een meditatie die ik per ongeluk vond mij ontzettend te helpen, na een half uur, terwijl ik van tevoren even naar het toilet was geweest, moest ik alweer plassen, en niet zomaar, nee.. zo eentje die niet leek te stoppen 😉 Geloof mij, normaal reageer ik niet zo snel op een meditatie. Of zulk soort muziek.

 

Wat doe jij op dagen als je down bent om je weer happy te voelen?

Mijzelf vertellen dat ik heel happy ben omdat… en dat meen ik echt, dan tel ik al mijn zegeningen of blessings, tellen wat ik heb. En lekker op de bank lekker tv kijken. Series die ik opgenomen heb of films, vandaag dus ook gedaan, alsnog even op bed gelegen ook.

Noem drie willekeurige dingen die je ontzettend gelukkig maken?

Mijn bed – Picasso – De zee in alle vormen

 

Ik tag:

Angelique – van Sweet silver lining

Jenn – van Gedachtenspinsels

Simone – van Upside of Down

Voel je natuurlijk niet verplicht om de tag over te nemen.

Welke film maakt jou vrolijk? Wie weet haal ik er nog tips uit 😉

 

83 thoughts on “De happiness tag

  1. Welke film mij vrolijk maakt? Dat zullen toch wel de Dsiney films zijn. Frozen kan ik dromen en hard meezingen. Arme buren. Maar ehm ja. Trouwens! Bedenk het me net even. Ik wordt ook héél vrolijk van Magic Mike. Ja, maar dat is natuurlijk wel een ander soort vrolijkheid ghehe.

    Liked by 1 persoon

  2. Goh ik lees 2 blogs en in allebei zie ik dat Merlins Magic voorbij komen 😛 Dus toch maar even luisteren dan haha. Jeetje joh echt megarustgevend! Ik neem aan dat dat ook de bedoeling is van deze muziek? Verder: leuk om te lezen! Ik ken je inmiddels aardig goed en de antwoorden komen dan ook perfect overeen met het plaatje van jou haha 😀

    Liked by 1 persoon

  3. Keizer Kuzco is ook hilarisch. Daar geef ik je helemaal gelijk in. Sowieso word ik enorm vrolijk van animatiefilms. Assepoester, De Kleine Zeemeermin, Up, Shrek, Despicable Me en zo kan ik nog wel even doorgaan. En anders zijn er nog katten compilatie filmpjes op YouTube haha. Is geen film, maar wel onwijs leuk om te kijken:-p

    Liked by 1 persoon

  4. Beterschap! Ouch…

    Ginger morning is inderdaad erg lekker.Ik heb veel Disney films gezien maar Keizer Kuzco nog niet, ik onthoud deze. Ik ben trouwens heel benieuwd hoe het zuurvlees gerecht smaakt.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik houd van sci fi, thrillers, horror, of een combinatie van die 3 en van action in bepaalde mate. Dat zijn niet echt happy films 😛
    Ik vind tekenfilms, moderne animatie, pratende beesten helemaal niets in een film. Het is zo onwerkelijk. Maar goed, zo hebben we allemaal onze voorkeuren, en ik kijk eigenlijk niet zo heel veel. Vaak heb ik andere dingen te doen en zo.

    Liked by 1 persoon

  6. Balen van je schouder… Maar gelukkig wel genoeg om blij van te worden! Een film die altijd goed is voor mijn humeur is Alles Is Liefde. Ik bedoel Sinterklaas, een pakjespak, affaires, een prins, goede bedoelingen én een bruiloft! Wat heb je nog meer nodig om even helemaal mee te gaan in het blije gevoel?

    Liked by 1 persoon

  7. Wat een leuke tag en leuke antwoorden. Zuur vlees? Echt nooit van gehoord, haha.. zal vast nog wel een blogje over verschijnen 😉 Het zout op de kaarsjes hielp trouwens wel. Normaal zijn ze al uit als ik naar bed ga en nu brandde ze nog!

    En een film die mij blij maakt? Dan kies ik toch voor de ‘Frozen’, geweldige! 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Eigenlijk kijk ik nog maar heel af en toe een film. En tekenfilms, ach… Tarzan vond ik altijd wel leuk! Oh ja en Bambi.. ik herinner me er een van heel vroeger, ooit gezien in de Cineac in Amsterdam, daarna nooit meer gezien, toen werd elke voetstap van Bambi goud, dat maakte indruk ;-).
    Zuurvlees ken ik niet hoor… is dat draadjesvlees met azijn erin of zo?
    En die muziek is wel heerlijk om naar te luisteren, dus even opgeslagen!
    Leuk ingevuld hoor! XXX

    Liked by 1 persoon

  9. Thanks voor het Taggen! 😀 Films, pfoee… dat zijn er erg veel. Welke ik dan het beste vind? Op het moment is dat denk ik ‘The best Exotic Marigold hotel’ en ‘The second best Exotic Marigold hotel’!

    Liked by 1 persoon

  10. Wat vervelend van je arm. Je foto van het zuurvlees zag er echt super goed uit! Ik heb keizer Kusco nog nooit gezien, dat is toch met een lama? Of heb ik dat helemaal mis? Lijkt me inderdaad wel een hilarische film. Ik kan geen enkele disneyfilm opnoemen die ik niet leuk vind.

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha, dank je wel, ja ik wil er nog over bloggen natuurlijk is er ook nog een ultieme zuurvlees met friet foto 😉 Keizer Kuzco is inderdaad met de lama, hahahaha echt, als er eentje is gemaakt met heel veel verborgen humor voor ons volwassenen? Dan is het die wel 😉

      Like

    • Ik voel mij wel happy, in geest, maar het fysieke is niet helemaal top, ook nu niet, het zit los en waaiert nu door beide schouderbladen heen, dat is dan weer goed, weet ik. It’s also the state of mind. Weten dat dit even moet om verder te helen/genezen. 😉 Daarom ook even geen blogje gemaakt gisteren, vanavond zie ik verder 😀 Maar ik ben er wel! haha Zo weer even werken, even uitwaaien, de wind staat goed vandaag weer 😉

      Like

  11. Pingback: De Happiness Tag | Gedachtenspinsels

  12. Mooie tag dit! Ik doe dat ook altijd als ik een beetje down ben (komt gelukkig bijna niet voor), zegeningen tellen en bedenken waarom ik eigenlijk wél helemaal happy de peppie zou moeten zijn. Op de een of andere manier werkt dat gewoon heel goed.

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha ja van de Disney’s weet ik nog, iets met een meidenweekend ouderwets Disney’s kijken 😀 En the Notebook, ik val erbij in slaap… al meerdere keren geprobeerd nu, spreekt mij dus niet aan.

      Like

  13. Pingback: The happiness tag » Sweet Silver Lining

Geef een reactie

