Vrijdag de 13de : Mijn geluksdag

Oh lieve allemaal, ik ben zo happy, dit klinkt natuurlijk als, ja natuurlijk. Elke dag ben ik ook wel happy en dankbaar voor vele dingen wat ik ook elke dag probeer op te schrijven in mijn kleine blessings-boekje voor ik mijn bed in ga. Ik ga jullie nu ook alvast vertellen dat het mij niet gaat lukken om jullie allemaal te bezoeken vandaag, maar de mail is geduldig en zo is tijd ook. πŸ˜‰ Het kan even duren, maar ik ben onderweg dit weekend ergens πŸ˜€

Vandaag, vrijdag de dertiende, het is altijd mijn lucky day! Ooit leerde ik natuurlijk dat vrijdag de dertiende een dag is om voor op te passen. En geheid dat er van alles mis gaat, want ja, de mensen beginnen de dag al met ongelukjes in hun hoofd en dan zal dat ook gebeuren. Logisch ook, wat je aandacht geeft, zal groeien.

Dus besloot ik ooit, na het lezen van de The Secret al jaren geleden, van vrijdag de dertiende mijn geluksdag te maken. De avond voor ik dan naar bed ga, en ik heb ook door dat het een vrijdag de dertiende is, dan glimlach ik al, lach ik, en dank alvast voor de hele mooie dag die eraan gaat komen. En dat werkt als een tierelier ook al staat er nul op mijn agenda.

Vandaag begon dus al dat ik zowaar wel op tijd wakker was eigenlijk, maar ik heb mij nog twee keer zeker even om mogen draaien. Zo heerlijk nog even kunnen blijven liggen en genieten van je warme bed, dat idee! Ontspannen op te staan en weten dat je niets hoeft. Natuurlijk startte ik als elke ochtend wat je ~hier~ kunt lezen als je het nog niet gelezen hebt, de I love sleep tag. Om mij alvast af te vragen wat de rest van de dag zou gaan brengen.

smile-its-frid-13

Binnen een uur nadat ik op was wist ik dat dus al, net mijn water en koffie level op gehalte geholpen stond mijn beste vriend ineens binnen. Echt hoor, gewoon stilte en even die knuffel, meteen kwam het hoge woord eruit, dat de postbode nu al verleden tijd was. Hij hoorde het aan en inderdaad, nummer twee die het met mij eens is, klaar ermee, moving on! Ik stapte even onder de douche, mijn kop begon te jeuken namelijk en hij vroeg ook al hoe het met mijn pony stond. Ja goed, alleen is er 1 lok die net niet mee gaat als ik een staart moet maken als ik ga werken, hetzij huishouding of mijn vrijwilligerswerk dus, maar dat zet ik vast met…. ‘Gelul!’ zei hij, dat is alleen maar lastig en hop die lok ging eraf. Hij pakte zijn schaar, ja hij heeft zijn knipspullen hier in de kast staan, omdat hij mij het meeste knipt en in het verleden dus ook mijn dochter en mijn moeder ook, en ja soms zelfs de Bestie, BFF van mijn dochter, haha

Ik kleedde mij aan, trok mijn nieuwste jurk aan, die had hij nog niet gezien om vervolgens zelf even mijn haar te borstelen, en we zochten die ene lok op als ik dus mijn haar deels vast wil zetten. Knip, knip en de lok is weg, ja toch wel een stuk fijner.

Ondertussen vertelde hij zijn verhalen en dingen en daarna ik weer en zo kwamen we op de weg waarin wij allebei, wisten, een nieuw proces is onderweg. Jullie kennen het vast wel, je gaat eigenlijk best goed maar komt ergens weer vast te zitten, maar het weten waarom weet je niet. Mijn oude garde weet wel dat ik het over Merlijn heb, die meer is dan alleen en vriend, en dat ook altijd zal blijven. πŸ˜‰ Ook al hebben wij de antwoorden nog niet. Er is een nieuw proces gestart. De eerste onzichtbare pijn heeft zich geopenbaard, diep vanuit de ziel, tranen hebben gevloeid en weten jullie wel hoe lekker dat is? Hoe fijn dat voelt?

Jezelf zo veilig te voelen, geborgen, thuis, dat alles kan en mag? Huilen, gillen, schreeuwen, stampen, slaan, schoppen en gewoon weet, dat wat het ook is, je kunt en mag verwerken?

Wat ik vooral merk is dat mijn lichaam, mijn fysieke zijn iets achteruit lijkt te zijn gegaan. Ongemerkt en ook onwetend waarom. Mijn simpele gedachte is, de koude, maar zo koud is het nog niet! Het is eerder en meer de volgende laag aan diepere zaken die omhoog komen nu, en echt hoor, als je mij vraagt wat dan? Ik heb geen idee!

Echter ben ik zo intens dankbaar, dat ik hem heb, dat hij er is, dat ik mij in de komende tijd, in mijn eigen proces weer kan en mag uiten bij hem. Om dan als, dat weet ik wel, herboren weer terug te komen.

Jullie snappen dus nu, waarom het zomaar kan zijn, dat ik eventueel wel even een blog neer zet, maar dan even de tijd nodig heb om jullie bij te benen, maar als altijd, een paar uur per dag meestal wel ergens even wat blogs lees.

Ik ben vandaag op deze vrijdag de dertiende oprecht happy! Gelukkig, het zeer diepe gelukzalige gevoel en ik wens iedereen een zeer fijn weekend toe! Morgen ben ik ook even onderweg, dan ga ik mijn andere beste vriend bezoeken die hier om de hoek woont πŸ˜‰ Zo je wilt, mijn andere beschermheer, want dat zijn zij allebei!

En jij? Ik heb zelf altijd beschermengelen als in levende personen om mij heen gehad (mannelijk), ook al spreek ik amper over hen, ze zijn er zeer zeker. Heb jij ze ook, levende beschermengelen?

40 thoughts on “Vrijdag de 13de : Mijn geluksdag

  1. Weet je dat ik er werkelijk geen moment bij stil had gestaan dat het vandaag vrijdag de 13e is totdat ik jouw post zag? Hier leeft dit niet zo volgens mij. Ik geloof er ook niet in, vind 13 juist een fijn getal. Mijn moeder heeft altijd op nummer 13 gewoond. Ging prima hoor. En voor mij is vandaag dus zeer zeker ook geen ongeluksdag. Sterker nog, gisteravond heeft Colombia tegen Chili gelijk gespeeld wat een klein wonder mag heten dus iedereen is euforisch hierzo πŸ˜› Ohja en je vraag dus: ik zou even geen levende berschermengelen kunnen noemen nu. Moet daar eens goed over nadenken wat die persoon dan precies voor mij zou betekenen enzo… interessante vraag πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • hahaha des te beter πŸ˜‰ En wat die beschermengel betreft, iemand die jou, meestal zie je dat achteraf, altijd behoed heeft voor stomme dingen of gevaarlijke dingen, komt vaak voor bij naΓ―efe tieners en vrouwen πŸ˜› hahahaha (ik ben even eten) ❀

      Liked by 1 persoon

  2. Ik geloof niet zo in ongeluk op vrijdag de 13de. Hm, mijn telefoon veranderde dit automatisch in 18de. Ik spreek het wel altijd heel onheilspellend uit haha. En feit is wel dat bijna al mijn afspraken op werk vandaag werden afgezegd. Maar misschien geloven die mensen er inderdaad wel in.

    Liked by 1 persoon

  3. Lekker positief zijn we vandaag! Heerlijk zo onverwacht bezoek! Geen levende beschermengelen hier, daarvoor ben ik te veel verhuisd en te gesloten denk ik πŸ˜‰ Wel 2 geweldige FBvriendinnetjes, altijd heerlijk om met hen te praten en bij te kletsen. Soms vol humor, soms verdrietig en soms net zeggen ze net datgene dat me de dag doorhelpt ❀ Jammer dat ze zover weg wonen…

    Liked by 1 persoon

  4. Ik voel me ook niet anders op vrijdag de 13de.
    Je bent dan dubbel gelukkig.
    De postbode heeft ook in kunnen pakken.
    Altijd fijn iemand te hebben waar je op terug kunt vallen. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het geprobeerd je naam zo goed mogelijk uit te spreken.
    Het programma is beluisteren op de pagina β€œBank’s Radio”

    Liked by 1 persoon

  5. Tot laat in de middag had ik niet eens door dat het vrijdag de 13e was. Vanaf toen ging het mis haha. Nee valt wel mee, maar als er dan wat mis gaat is het van: ‘Oh ja het is vrijdag de 13e hΓ¨? Zal daar dan wel aan liggen.’ Als je eraan gaat denken, gaat juist van alles mis. Maar ik zeg het meer voor de gein, want ik geloof er niet zo in. Mooi, positief artikel heb je geschreven!

    Liked by 1 persoon

  6. 20 Jaar geleden kwam ik er eentje tegen. Denk ik. Iemand kwam naast mij in de tram zitten en eiste dat ik meekwam naar zijn/haar (ik weet het geslacht nog steeds niet) huis. Ik kreeg een drankje en begon alles te vertellen wat mij dwars zat. Ik weet niet meer hoe ik thuiskwam maar werd wakker met voldoende kracht en energie om rechtszaken aan te gaan tegen diverse instanties. Twee jaar later kwam mijn toen 2-jarige zoon eindelijk bij mij wonen. Ik had gewonnen!

    Liked by 1 persoon

  7. Ik geloof niet in beschermengelen en ook niet in vrijdag de dertiende. Alles wat op vrijdag de dertiende kan gebeuren kan ook op andere dagen gebeuren en als je ontsnapt aan iets zoals ik gister, is dta geluk, en alles is op puur toeval gebaseerd. Dat is wat ik denk hè. Mijn persoonlijke gedachten en gevoel daarover.
    Gewoon nuchter. Ik weet wel dat veel mensen houvast hebben aan dat er meer is, maar dat is er gewoon niet πŸ™‚
    Grts

    Liked by 1 persoon

    • Dat komt omdat vanuit oud bijgeloof dit werd bijgebracht, als kind al, hahaha maar dan in de zin, onzin…. die vrijdag de dertiende, toch heb ik gemerkt, het weten en dan ook als zodanig kunnen voelen dat je het dan ook aantrekt, beter is als jij, dat mensen het zich niet eens bewust zijn πŸ˜‰

      Like

  8. Voor jou is vrijdag de 13 je geluksdag en dat gun ik je van harte
    Voor mij was vrijdag de 13 de een gewone dag zoals alle anderen ben niet bijgelovig … Tot gisteren na al die gruwel in Parijs zal vrijdag de 13 de nooit nog hetzelfde zijn

    Liked by 1 persoon

  9. Nee hoor, ben helemaal niet bijgelovig.. te nuchter? Geen idee.
    Tenzij er bewust rampen worden veroorzaakt, zoals in Parijs krijgt vrijdag de 13e een nare bijsmaak…
    Een beschermengel? Nou niet dat ik weet, onder de levenden dan..
    Misschien dat er dode geliefden zijn die mij beschermen?
    Ik weet het niet…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

