I love sleep Tag

Dennis van Dennis enzo, heeft deze slaap tag weer ergens anders gezien en mij getagged.

Omdat ik nu mijn drukste dagen achter de rug heb, dacht ik om deze nu te plaatsen omdat voor mij in feite nu het weekend begint, ik best wel lekker moe ben, fijn gewerkt heb en straks vast en zeker heerlijk zal slapen. Lezen jullie mee?

slaap

~Hoe laat ga je meestal naar bed?

Dit is best verschillend, volgens mij hangt dit ook van de maanstanden af en slaap ik beter bij volle maan tegenwoordig, ooit was dat andersom, en lig ik al vroeg op bed. Ik probeer meestal rond half 12 af te ronden, mijn laptop al uit te hebben in elk geval, nog even een serie kijken om dan voor 1 uur of rond 1 uur hooguit in bed te liggen. Dit lukt niet altijd.

~Wat is jouw vaste ritueel voor het slapen gaan?

Tv op radio zetten, tv uitzetten, lichten uit, Picasso komt dan al kijken en zit te wachten in de hal of in de woonkamer.  Zebra zoeken en meeslepen als ik alle andere lichten uit ga doen. Nog even naar het toilet, een  tik van vroeger, toen ik nog even uit bed werd gehaald vaak bij mijn opa en oma, voor zij gingen slapen, haha. Nu dus voor ik erin ga, of ik nu moet of niet. Geheid als ik niet ga omdat ik denk dat ik niet moet, dat als ik net lig, dat ik dan toch nog even moet. Kennen jullie dat?

Zebra richting slaapkamer gooien en dan vliegt Picasso erachteraan. Hij laat hem liggen dan gooi ik hem over bed heen naar zijn dekbed of naast mijn kant. Hij springt erop af maar als ik er ben, wacht hij alweer, dan gooi ik hem weer terug richting in of uitgang van de slaapkamer, jaaaaaaaaaa een heel ritueel.

~Wat doe je als je niet kan slapen?

Hangt ervan af, als ik echt bruis van de energie sta ik op en ga doen wat in mij opkomt, dat kan schrijven zijn, kleuren, of zelfs de laptop aanzetten en even browsen. Als ik half om half wakker ben en toch niet kan slapen, lezen of in bed of opschrijven wat mij bezig houdt, meestal helpt dat heel goed om dan in slaap te vallen als een blok.

SlaapQuotes1

~Wat is je favoriete slaaphouding?

Op mijn zij, linker en rechter, ik draai veel zegt men…

~Waarvoor mag men jou altijd wakker maken?

Liever dat ze mij laten slapen.  Omdat slaap belangrijk is voor mij, genezing, rust.

~Hoe laat gaat de wekker in de ochtend?

Wekker? Welke wekker, ik heb een wekker staan om de tijd te kunnen zien als ik even mijn ogen open doe. Alleen als ik een afspraak heb bij fysiotherapie, welke om 9.15 is altijd, dan zet ik mijn wekker en dat is om half 7. Ja, ik ben graag echt goed wakker als ik weg ga. Dus ook als ik een dagje weg ga en al vroeg op pad, zet ik mijn wekker minstens 2 uur van tevoren.

~Snoozen of direct opstaan?

Direct opstaan, als ik ga snoozen val ik in slaap en ben weg als een blok!

~Slaap je uit in het weekend?

Nee niet persé, wel kan ik later op de dag even terug stappen in bed om nog een dutje te doen. Gek genoeg doe ik dat tegenwoordig wel in het weekend als dat voorkomt, door de weeks minder, dat was ooit wel anders. Bijna elke dag wel nodig.

~Welke rare dingen doe je in je slaap?

Ik heb aan slaapwandelen gedaan toen ik tiener was. Niet leuk hoor, dan werd ik wakker gemaakt door mijn moeder, heel voorzichtig, omdat ik mij in haar bed bevond en die van mijn stiefvader ipv in mijn eigen.

Zo ook kan ik Russisch spreken volgens mijn moeder. Of andere vreemden talen en kan hele gesprekken houden. Nu, kan dat nog gebeuren en word ik wakker van mijzelf. Al spreek ik nu wel gewoon Nederlands dan, en dan ook best hard, dat ik zelf keihard heb liggen roepen of schreeuwen naar iets of iemand, en ja sommige dingen weet ik dan ook nog nu omdat ik mijzelf wakker heb gemaakt. (gelukkig gebeurd dit erg weinig tegenwoordig)

~Hoeveel kussens liggen er in je bed?

Acht, ja echt acht. Ik heb aan elke kant al vier kussens aan het hoofdeinde, omdat wij lezers zijn, dus dat is eigenlijk standaard bij ons, twee kussens onder ons hoofd. Dan eentje om aan beide zijden mijn armen overheen te leggen zodat ik mijn schouderpartij niet zo snel afknel. En dan nog aan elke kant 2 stuks om mijn benen met dezelfde reden op te kunnen leggen, zodat ik mijn benen niet afknel. (ik gebruik er dus 6, die andere 2 liggen voor sier)

slaapdalailama111631

~Wat heb je aan in bed?

Hangt van de tijd van de maand af, anders niets.

~Slaap je met sokken aan?

Uh, nee, haha Heb het weleens gedaan maar dat vind ik zwaar irritant eigenlijk. Ik wil graag de lakens voelen, zo naakt mogelijk dus!

~Hoe groot is jouw bed?

2 x 90 cm keer 2 meter… in totaal dus 1.80 cm x 2 meter

~Als ik ’s ochtends wakker word, dan is het eerste wat ik doe…

Plassen, hahaha daarna koffie zetten, laptop aan en de gordijnen open, nu dan, in de zomer blijven de gordijnen altijd open.  (woonkamer)

~Droom je elke nacht?

Ja, althans, dat zegt men, of ik ze mij kan herinneren? Nee, niet vaak maar zo wel dat ik droom? En iik weet het nog? Dan blijven ze heel vaak bij mij hangen, tenzij ik ze uitwerk met symboliek en het ook nog eens klopt, dan werk ik eraan en klaar is de droom!  Meer weten over je dromen? ~KLIK~

~Welke droom of nachtmerrie kan je je goed herinneren?

Dat zijn er toch wel veel, nachtmerrie: dat ik droomde dat mijn opa stierf, ik was nog erg jong. Mijn moeder zei mij, dan heeft hij een lang leven. Mijn opa werd onsterfelijk door die woorden, ja foutje bedankt…

1983: We wonen net in Almere, ik zie hoe ik boven mijzelf zweef, ik slaap al en zie mijzelf in mijn eigen bed liggen. Ik doe mijn raam open, een klik raam schuin, wat hier toen normaal leek te zijn. Ik ga op de vensterbank staan en ik vlieg weg uit het raam. Ik vlieg over Nederland, ik zie bossen onder mij gaan, ik voel mij vrij, ik voel mij gelukkig, waar ik heen ga weet ik niet. Ergens land ik, een stadje, een dorpje, alle huizen zijn wit. Ik heb geen idee waar ik ben. Het is donker, het is immers nacht. Ik loop wat rond, er is niemand op straat iedereen slaapt. Ik spring weer op en vlieg weer over Nederland heen, ik kom thuis aan en zie mijzelf nog slapend. Ik besluit om ook te gaan slapen en dan zit ik weer in mijn eigen lichaam. Ik draai mij om en slaap verder.

1986? Ja ik denk het wel. We gaan naar Zuid Limburg, mijn moeder heeft haar rijbewijs gehaald dus geen Ermelo, maar verder weg. We zitten in Mechelen, het is er mooi en we gaan dagjes uit. Mijn opa en oma zijn ook mee, met zijn vijfen dus. Dan maken we een trip naar een stadje, ik was nog tiener dus ik ging gewoon mee wat de volwassenen hadden beslist wat te doen die dag. Ik stap uit de auto en zie? Witte huizen, precies als die nacht dat ik over Nederland vloog. Dit kan niet. Ik vraag aan mijn moeder waar we zijn en of ik hier ooit eerder ben geweest. Nee, zegt ze, we zijn in Thorn, het witte stadje…

Ik loop een stukje mee, een beetje ongelovig, ik volg mijn opa en oma en dan kijk ik een straatje in na de parkeerplaats om dan te zeggen: ‘Als we hier en hier zo gaan dan zien we dat en dat….’ Alles klopte, zeg jij het maar.

~Wat is je grootste droom?

Mijn persoonlijke grote droom is de liefde hervinden. Toch wel, heel stiekem.

slaap1

Verder wens ik dat iedereen op deze aardbol genoeg geld heeft om van te leven, dingen te kunnen doen, en alles wat erbij hoort… Vrede op aarde. En die droom heb ik al heel lang, dat een ieder gelukkig is en gezond.

Ik tag niemand in dit geval, maar als je hem leuk vindt? Neem hem mee en vul hem in! Ook dat kan natuurlijk.  😉

47 thoughts on “I love sleep Tag

    • In feite zodra ik in slaap val, slaap ik maar 6 uurtjes, soms dus wel die 8 op een dag, maar dan in twee delen, 6 in de nacht en dan nog 2 eventueel overdag… maar dat is best lang geleden, ik zit nog met die powernaps nu, haha

      Liked by 1 persoon

  1. Leuke tag en leuk ingevuld! Ik vind die uitspraak dat als je niet kan slapen je dan wakker bent in de droom van iemand anders heel mooi. En ook een beetje eng stiekem ;). Ik slaap echt al om 9.30 of eerder, maarja mijn wekker gaat ook al om 4.40. Uitslapen gaat nooit, heel frustrerend. Mijn lichaam is gewoon zo aan dat ritme gewend… Ohja en dat stukje over dat je iets herkende dat heb ik ook eens gehad, maar ik weet niet meer waar en hoeveel keer. Ik weet wel dat ik ook ergens was waar ik nog nooit was geweest en het toch kende. Heel raar!

    Liked by 1 persoon

  2. … en door te antwoorden op al die tags leren we jou wat beter kennen, bedankt daarvoor lieve Morgaine. Je moet het maar doen, je zo bloot te geven op het web, daar is toch enige moed voor nodig!
    Hopelijk krijg je het de volgende dagen iets minder druk, kan je wat beter slapen en… vind je dan eindelijk toch de liefde op je pad!

    Liked by 1 persoon

  3. Als ik naar bed ga om te slapen, hoef ik maar te gaan liggen en ik slaap. Ik zal vast elke nacht dromen, maar herinner ze me niet altijd. Dat schijnt ook vrij normaal te zijn.
    Met sokken aan slapen lijkt me zo raar. Dat lijkt me dus absoluut niet lekker. Veel te warm, en ik slaap zelfs in de winter nog onder een zomerdekbed dus dan weet je het wel.
    Leuk ingevuld weer.
    grts

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

