De Prikkel je zintuigen – TAG

Het is weer even tag tijd, denk ik. Gezien ik aardig wat tags weer heb gekregen de laatste tijd, een aantal tags ook weer wat vergeten was, denk ik, dat jullie de komende dagen weer je lol op kunnen. Ik vind het leuk om te doen en ja, ik denk dat jullie zo ook weer meer over mij te weten kunnen komen en soms komen vragen terug, die ik al eerder heb beantwoord. Is het dan de kunst om het anders te formuleren? We gaan het merken. Voor nu:

Prikkel-je-zintuigen-TAG-Tag-van-Sytse-Thesfiles

Deze tag is verzonnen en gemaakt door Sytse van The S-Files.

  1. Wat is de lekkerste geur die je ooit hebt geroken?

Gemaaid gras, rozen in de zomer, zwembad (ja chloor in het water dus, haha), bij mijn Indische oma thuis, ik weet niet, een aparte geur waardoor ik wist dat ik heerlijk eten zou gaan eten, haha iets met heel veel kruiden en zo wat overal in getrokken was…

  1. Wat is het fijnste geluid dat je ooit hebt mogen horen?

Het eerste geluidje wat mijn dochter heeft gemaakt toen zij net geboren was, een zeer spannend moment zoals andere moeders dat kunnen bevestigen.

Maar ook het geluid van kabbelend water, de zee met hoge golven eigenlijk, geklots tegen iets aan, kan ik zo, zo, zo rustig van worden.

  1. Wat is het mooiste beeld dat je ooit op je netvlies had en wanneer was dat?

6 mei 1992, 19.24 uur.. … mijn dochter is er! Mijn eerste blik op haar, nieuwsgierig zijn hoe zij eruit zag, iets wat ik maanden lang heb gedragen, onzichtbaar en toch zichtbaar.

Mijn oma die zo trots als een pauw amper haar achterklein dochter af wilde geven, haha ja ik heb hier foto’s van, hoe zij straalt… ik mis haar…

  1. Wat is de prettigste smaak die je ooit in je mond hebt gehad?

Ginger Ale, als ik dat drink dan sluit ik nog altijd nog mijn ogen, is ook het enige drankje waar ik langzaam mee kan doen. Daarnaast, het Indische eten van mijn Indische oma, dat mis ik echt! Lumper en ba pao vooral zelf gemaakt…  En de foe yong haai van mijn moeder, haha.

  1. Wat is het plezierigste gevoel dat je ooit hebt mogen voelen?

Het orgasme, ja ik kan moeilijk doen, maar laten we eerlijk zijn. Als je weet wat dat in kan houden dan is dit toch hemels? 😉

Ik geef deze tag door aan:

Julia, Sunny, Nesrin, Marion en Trees

Het zou heel leuk zijn als jullie de tag overnemen maar niets moet, het mag. Heb jij de tag ingevuld? Laat het mij dan even weten of bovenal, meld je bij Sytse, dan kom je in zijn lijst te staan voor eeuwig? 😉

Zijn woorden:  Heb je de tag ingevuld en op je blog gepubliceerd?

Laat het me dan weten! Dan zet ik de link naar jouw versie van ——> KLIK——>De Prikkel je zintuigen – TAG erbij in de lijst!

PS, voor de newbies die mijn blog lezen, als er woorden of een zin, op de vragen na, verdikt zijn en vet gedrukt, dan zit daar een link onder. Deze template laat iets van een andere kleur zien maar valt amper op, dat weet ik, kan ik niet veranderen helaas. Daarom doe ik het zo vet gedrukt is 9 van de 10 keer een link en alles opent altijd in een nieuw tabblad of venster 😉

Geuren, wat is de meest smerige geur die jij ooit hebt geroken.

54 thoughts on “De Prikkel je zintuigen – TAG

  1. Ik geniet weer van je schrijven.
    Het fijnste geluid, is heel herkenbaar.
    Een mooie tag, zo weet ik weer wat meer van je. Hans

    ot, dank voor je lieve reactie, we zitten in het zelfde schuitje, wat niet wordt begrepen.
    Ik ben lichamelijk zo gezond als een vis, maar een grote vis. 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Mooi ingevuld, zo refereren aan je dochter ook 😀 Kan het me helemaal voorstellen (of nou ja, nog niet helemáál dan). De meest smerige geur… pff ff denken hoor! Ooit toen Jimmy nog niet vegetarisch was maakte hij een keer kip (koken in een grote pan ofzo). Dat stond de hele nacht op en die geur kwam in de slaapkamer, waarna ik zowat kotsend wakker werd. Gatver wat vies. En hier rijden van die oude vuilniswagens, midden in de nacht, om het vuilnis op te halen. Ik doe tegenwoordig mijn raam dicht anders stik ik zowat zo smerig. En er is een vieze stinkkaas waar ik de naam niet meer van weet. Verder werke ik jarenlang met voeten en wat ik toen allemaal geroken heb… dat wil je vast niet weten 😛

    Liked by 1 persoon

    • Whahahaha Sabine, ik vroeg om een geur, niet het hele doopceel, hahaha gosh, maar dat lijkt me erg ja, van die kip en de vuilnisauto’s kunnen ook stinken ja :O En die voeten, nee wil ik niet weten, merk ik nu soms al als ik train, mijn neus is ok te goed, er traint er eentje die katten heeft, zodra hij begint te zweten ruik ik dus een zweem van kattenpis, maar alleen ik ruik het, mijn fysiotherapeut dus niet… En anderen schijnbaar ook niet, of zeggen ze niets… wat zeg je dan eigenlijk… ja lastig… 😉

      Liked by 1 persoon

      • Hahaha ja ze zeggen niets 😛 Wist je dat Colombianen veel gevoeliger zijn voor geur? Ze letten ook veel meer op geur bij henzelf. Hier stinkt dus ook bijna niemand. Iedereen wast zichzelf zo goed, en parfum enzo. Colombianen maken ook vaak grapjes over ‘stinkende’ Europeanen haha

        Liked by 1 persoon

        • Ik weet, mijn Indische oma vond ‘ons’ Nederlanders ook goor, hahahaha ik heb dus echte hgyiëne ook mee gekregen van… lol… Er is ook echt verschil inderdaad, gelukkig? veranderd dat? Of nou ja… kan het niet vergelijken natuurlijk, het moet ook kunnen.

          Liked by 1 persoon

    • Ja in een zwembad, maar ook als ik mijn badkamer even lekker in de chloor heb gezet, niet te lang, anders kan het naar zweetvoeten ruiken, je moet het wel direct poetsen en dan… lol…. ik ben een zwemster he 😉 Dus chloor, doet mij denken aan zwembad en ja… 😀

      Like

  3. Ik kom ook even bij jou kijken! Gemaaid gras is inderdaad heerlijk en zwembad geur vind ik ook lekker. Helemaal als je in het zwembad bent en er komt iemand voorbij met een bakje friet. Doet me echt denken aan vroeger. En over dat gevoel…dat is precies wat ik dacht toen je reageerde op mijn blog haha. Jij bent heel eerlijk en open geweest. Ik heb er wel over zitten nadenken, maar ik durfde het niet aan:-p

    Liked by 1 persoon

    • Ik las het Darlinka, welkom hier ook, en ik denk dat ik een leuke blogster erbij heb gevonden 😀 Kan ik jou ook per mail volgen? hahaha En mijn antwoord waarom ik het wel durf, staat weer bij jou, maar ik snap het wel, ik denk dat de meesten dit hebben, iets wat zo bij het leven hoort.. eigenlijk.. nou ja, dat is een ander verhaal 😀

      Like

    • Nope, en er was 1 kast die ik nooit thuis kon brengen in het Tropenmuseum in Amsterdam rook ik die geur opnieuw, ben de naam alweer kwijt van dat kruid, hahaha maar dat was echt alsof ik mij ineens weer in haar huis en in die kast bevond. Een kast in de woonkamer overigens waar ze van alles bewaarde, albums en sieraden etc. 😉

      Like

  4. Altijd leuk om te lezen maar zelf doe ik er niet aan mee hou mijn blog gewoon bij een gedichtenblog
    De eerste blik van mijn kinderen zag ik pas toen ze aangekleed in hun bedje lagen heb namelijk 2 keer keizersnede gehad

    Liked by 1 persoon

    • Daarom zou ik ook nooit jouw naam erbij zetten om het over te nemen, jouw blog is inderdaad eentje van gedichten en hou dat vooral zo! En ja, ik weet dat het bij een keizersnede anders gaat, maar dat lijkt me net zo indrukwekkend ook al zijn ze dan al gekleed, toch dat eerste geluidje ergens voor jou. X

      Like

  5. Ik vind dit een hele originele tag! Het krijgen van een kind, die blik, hoe ziet ze eruit? Hoe klinkt ze? Het lijken me zo’n bijzondere momenten om mee te mogen maken! Ik hoop het ook binnen nu en een paar jaar te mogen meemaken. Kun je toch zien dat er veel zintuigen bij worden ingezet! En inderdaad, een orgasme, je hebt helemaal gelijk! Daarom is het ook een hoogtepunt. Wat fijn dat je nog een foto hebt van je oma met jouw dochter. Wat bijzonder om zo’n moment gevangen te hebben. En weet je? En dat Indische eten, yum… soms kun je zo verlangen naar geuren van vroeger hè!

    Liked by 1 persoon

    • Dat ga jij geheid nog wel meemaken dat kindje en al die eerste indrukken en blikken 😉 Het hoogtepunt echt wel, is ook genezend vaak, stressverlagend 😉 En die geuren van vroeger als ik een toko in stap een kleintje dan, dan waan ik mij al in vroeger of ik vind ineens iets terug in een winkel en ruik en denk, hey mijn andere oma! hahaha

      Like

  6. De meest smerige geur die ik ooit heb geroken is toen onze beerput ontplofte, dat was echt vreselijk!

    Leuk om te zien hoe jij deze tag hebt ingevuld! Al die verschillende antwoorden van verschillende mensen maken het altijd weer leuk om een tag te lezen. Maar ook het invullen vind ik leuk.

    Liked by 1 persoon

    • Lol.. mijn vader is Indisch dus is mijn opa ook Indisch, maar die is daar al overleden…. mijn oma kwam als weduwe deze kant op toen ze moest helaas… heb mijn opa dus nooit gekend. Leuk dat je mee doet 😀 En dezelfde antwoorden mag hoor, ben ik al tegen gekomen ook, hahaha

      Like

  7. Goede morgen lieve Morgaine! Wat een leuk log plaatste je weer naar over al de dingen waarvan je geniet en ik hoop dat je ook van de hele komende dag genieten zal!
    De smerigste geur die ik ooit rook is die van rottende ratten-lijken die zich tussen het plafond hadden verstopt om er te sterven waardoor je er niet bij kon en dus nog weken van de stank kon ‘genieten’ hihi.

    Liked by 1 persoon

    • Net zoals Gerda dus dode ratten had, wil ik niet eens weten, en kan mij voorstellen dat je dan helemaal gek wordt! Vooral omdat je niet weet wat het is, uch! Dat prinicipe ken ik namelijk wel, niet weten wat er eventueel stinkt in huis en het is er wel, haha Leuk als je hem ook gaat doen 😀

      Like

  8. Grappige tag 🙂 Sommige antwoorden zijn erg herkenbaar. De geboorte van mijn kinderen en de geluidjes die zij voor het eerst maakte. Hun te zien voor de eerste keer -dat was gelijk toen ze er uit kwamen- was ook zo super speciaal. En ja, het orgasme. Hoewel het de ene keer heviger is dan de andere keer.
    Goed dat je mij niet tagde. 🙂
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Whahahaha John, ik ken mijn pappenheimers en alleen om te plagen zou jij je naam terug kunen lezen net als wat andere bloggers, maar dat heb ik al eens gedaan, dus nee. Het hoogtepunt, ja dat kan verschillen, wil niet zeggen dat het minder fijn is, er zijn 1000000000 momenten en verschillende hoogtepunten zei iemand ooit tegen mij. 😉

      Like

  9. Dankjewel voor het ‘taggen’ Morgaine! Ik vind het heel lief dat je aan mij gedacht hebt en… ik vind tags altijd heel leuk om in te vullen.

    Die stem van je kind voor het eerst te horen, dat heeft echt iets magisch, hé? Ik herinner me nog dat ik daar tijdens mijn zwangerschap heel nieuwsgierig naar was: Hoe zou haar stem gaan klinken?

    En het geluid van kabbelend water… zo heerlijk rustgevend!

    Heel leuk om jouw antwoorden op deze tag gelezen te hebben en mijn invulling komt morgen online.

    xxx

    Liked by 1 persoon

  10. best herkenbare antwoorden, Suzan. Qua geur van eten hou ik het eerder op Italiaans. Toen ik klein was ging in vaak op vakantie bij mijn tante in Wallonië, en hun buren waren Italianen. Ik kan je verzekeren, als de “mamma” daar aan het koken was, dan rook dat zo hemels dat je gewoon direct aan tafel wou gaan!
    Bij geluiden denk ik eerder aan mooie muziek, dat mis ik nu in jouw antwoord…
    En van dat orgasme…count me in!!!

    Liked by 1 persoon

    • ja maar muziek kan iedereen wel zeggen, hahaha dat hoort er ook bij en ik hou het nu kort, maar ik had een hele lijst neer kunne zetten 😉 En ja, dat kan ik mij voorstellen ook, italiaans, bij ons was dus Indisch, hahaha zelf gemaakt door oma 😀

      Like

    • Deze tag is dan ook helemaal nieuw Angelique, wil je hem ook? Dan tag ik jou er alsnog bij, hahaha NO problem! Een narcose heb ik zelf tot heden nog nooit gehad, ik hoop dat zo te houden dus… 😉

      Like

Geef een reactie

