De kat in de (Ikea)kast

Meestal ligt Picasso waar ik ben, in de ruimte waar ik ben. Als ik overdag een uurtje ga liggen op bed, dan geheid word ik wakker en kijk in zijn groene kijkers omdat hij naast mij op de grond ligt. Nou ja, op een oud dekbed met een handdoek eroverheen, eentje waar ik mijn haren mee nagedroogd heb als ik gedoucht heb. Dat vind hij het meest fijn. Rare kat.

Nu heb ik de Billy Boekenkast van Ikea staan met een hoekkast die open is. Op de tweede plank had al eens eerder zijn poezenmand gestaan en dat vond hij geweldig. Ergens stopte hij ermee om daar te blijven slapen (zomertijd bedenk ik mij nu). En borg ik de mand weer op (ook hierin moet een handdoek liggen, anders vind ie het niks). Had ik al gezegd dat Picasso gek is en raar? Nee toch? πŸ˜‰

kat1

Meneer kwam weer veel op tafel liggen en ik haalde zijn mand weer uit de logeerkamer waar hij nooit in ging liggen, ook al lag er ook daar een handdoek in. Dus op tafel, maar eigenlijk is dat zo vol en zie ik hem niet achter de laptop. Dus keek ik weer naar de kast. Picasso ook trouwens. Raar beest. En dus haalde ik het kistje er weer uit en zette de mand weer in de kast. Verse dit keer oude schone handdoek erin en hop… Binnen een dag vond hij dit plekje weer terug.

Op dit moment ben ik zelf erg moe, toch is het nog iets te vroeg om mijn bed in te stappen, dan weet ik dat ik rond 2 uur of 3 uur weer klaarwakker ben. Dus hou ik het nog een uurtje of 2 vol als het even kan en lig ik in mijn bedje, eens even een goed nachtje slapen.

kat2

Nee, het is niet de postbode, het is mijn andere vriend, ook een goede vriend die pas weduwnaar is geworden, hij appt netjes of belt wel op tijd in de avond. Vervolgens hangen we tot 2 uur in de nacht aan de telefoon. Gisteravond ook weer en ergens eist dat ook zijn tol. Gezien ik vandaag ook nog naar de markt ben geweest en naar het nieuwe Food centre, ja ik heb foto’s, maar die staan nog op de camera. Met enige tegenzin heb ik best wel vermoeid mijn avondeten gemaakt, dat ga ik zo even in de koelkast zetten wat nog over is, want is nog genoeg ook voor morgen, dat had ik ook zo gepland, en morgen (zondag 8 nov.) is mijn oom jarig, weer een jaartje ouder (en volgend jaar opa πŸ˜€ )

kat3

Zover ben ik gewoon thuis, maar met onze familie weet je het nooit, als jullie mij dus even missen, dan lig ik samen met Picasso wel ergens, hij in de kast, ik op de bank, zo kunnen we elkaar zo nu en dan even aankijken. Of ik in bed en Picasso naast mij op zijn eigen dekbed met handdoek. Β πŸ˜‰

kat4

Fijne zondag alvast allemaal!

PS, jullie snappen toch ook wel nu al, mocht ik een relatie hebben mettertijd, of dit nu Guus is of iemand anders, dat ik dan minder op blog ben? Stoppen? Nah, dat denk ik niet, maar jullie bij houden of mijzelf zal dan minder worden.

Leven jullie nu nog steeds zo met mij mee? Β πŸ˜› πŸ˜‰

PPS, Ja ik geniet van jullie reacties en hoe jullie mee leven met mij. πŸ˜€ Dank jullie wel!

PPPS, Verliefd? het mag zo over komen maar nee (nog niet), het is eerder en meer, zeg nu zelf, de aandacht die je zo ineens krijgt, zeg nu zelf, dat is toch altijd fijn?

I’ll keep you all posted.

52 thoughts on “De kat in de (Ikea)kast

  1. Dat is exact het plekje waar onze rooie kater zat toen we hem net uit het asiel hadden gehaald. Hij vond dat een fijn plekje, op de plank, in een hoekje. En onze prinses M gaat misschien nog een stapje verder dan Picasso: ze eist schone handdoeken. Ligt de handdoek er een week, dan slaapt ze gewoon ergens anders tot je een schone handdoek neerlegt.
    Best logisch dat als je mettertijd een relatie krijgt, dat er één persoon is die dus meer aandacht verdient, en dat is dus niet je blog. Anders zou die relatie misschien ook niet de moeite waard zijn. Geniet ervan πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Weet ik eigenlijk niet, gezien ik zeker twee keer per week mijn handdoeken was doe en dan pak ik die handdoek ook op, dus uhm hij krijgt de kans niet om er langer dan een week op te liggen, hahaha Als ik hem maar net gebruikt heb, mijn geur dat is het, liever ligt hij nog op mijn kleding die ik eventueel gedragen heb. En die leg ik dan een nachtje op dat dekbed, gaat dan de was in. πŸ˜€ En precies, al werkt hij veel, zal een ander ritme worden misschien πŸ˜‰

      Like

  2. Katten zijn en blijven interessante eigenzinnige dieren! Ooit hadden we er vier rondlopen gewoon tussen de poedels. Die van ons waren stapelgek op dozen, als er ergens even een stond dan zat er minstens een kat in πŸ˜‰
    Picasso ligt daar prinsheerlijk!

    Liked by 1 persoon

  3. Picasso die geniet zichtbaar. En wie weet war er allemaal gaat gebeuren de komende tijdπŸ˜‰ Ik merk dat er heel veel verjaardagen zijn in november, ik dacht ook dat er dan de meeste kinderen geboren werden… Ik heb t net opgezocht ja om 4:15πŸ˜‰ maar dat blijkt september te zijn en november is helemaal niet de tweede maand of zo.. BizarπŸ™ƒ geniet van dit allemaal wat je overkomt en laat het lekker over je heen komen… Fijne dag😘

    Liked by 1 persoon

    • ahahaha ja dat klopt september en oktober, dat zagen wij toen mijn moeder nog bij Prenatal werkte, er waren twee pieken en de ene piek lag dus 9 maanden na dec. en carnaval πŸ˜› En dan zo’n 7 maanden erna was het storm met babykamers afleveren etc, LOL. Dec. is de donkere maand en dus, carnaval het feest natuurlijk πŸ˜‰ Bij ons is iedereen in nov. dec. en jan. jarig dan weer in maart en mei… πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  4. Het heeft toch echt met Ikea te maken want onze oude sloeber van 16 jaar springt ondanks haar leeftijd nog graag op de Ikea kast om daar haar welverdiende rust te vinden lekker net naast die houtkachel.

    Liked by 1 persoon

    • Oh dat klinkt helemaal ideaal! hahaha En ik denk dat je gelijk hebt πŸ˜‰ Hij ligt anders als ik op de logeerkamer aan het werk bent, op die andere Ikea kast, weet de naam niet, is ook een boeken rommel kast, maar lager, hahaha

      Liked by 1 persoon

  5. Hoezo minder bloggen?! Dat was echt wel niet de afspraak hoor! Anyway, uiteindelijk is het logisch dat je met nieuwe mogelijke vriend gewoon minder blogt… Denk ik toch πŸ˜‰ Ik ben meer beginnen bloggen met de nieuwe vriend! πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

    • Hahahaha, ja bij mij is het nu tocht wel andersom omdat ik tijd heb en niemand die thuis komt… πŸ˜‰ Je weet het niet, maar kan me zo voorstellen in het prille begin van iets dat je samen je weg gaat zoeken weer, daten? Samen dingen doen? πŸ˜‰

      Like

  6. Aandacht krijgen vinden veel mensen fijn. Nee, dat vinden de meeste mensen fijn. Ik hoef nooit zo heel veel aandacht. Een beetje is genoeg. Dan kan ik namelijk gewoon mijn dingen blijven doen die ik doe. πŸ™‚ Snap je wat ik bedoel? πŸ˜›
    Als jij minder gaat bloggen is dat zo πŸ™‚ Dat deed je vorige keer tenslotte ook. En logisch.
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Whahaha ja maar dat was om andere redenen, het werd te persoonlijk en ontmoetingen hetzelfde, dus ja, kun je erover blijven schrijven, maar teveel hetzelfde gaat ook vervelen en uitdiepen wilde ik niet πŸ˜‰ Nu zou het eerder en meer zijn in de kennismakingsfase denk ik … de dingen die je samen gaat doen, ik weet het niet hoor, hoort ook wel bij mij en ja ik snap je πŸ˜‰ Ik was eigenlijk al blij te horen dat hij 6 van de 7 dagen werkt, hahahaha snap je mij? πŸ˜›

      Liked by 1 persoon

  7. Een kostelijk verhaal, leuk om mee te lezen, mooier kan niet en het komt zomaar aan de de deur
    het lijkt wel een postpakketje!En een beetje aandacht is altijd leuk.
    Picasso gaat misschien wel een ander plekje zoeken.
    wens je nog veel post pakketjes

    Liked by 1 persoon

  8. Dat poezenbeest heeft daar een lekker plekje gevonden, zie ik! πŸ™‚
    Lang geleden heb ik ook een kat gehad. Heel gezellig, vond ik dat. Toen had ik nog een tuin, maar nu ik op een flat woon waar zo’n beestje niet naar buiten kan, vind ik dat ik er maar beter niet aan kan beginnen.
    Fijne nieuwe week gewenst Morgaine.

    Liked by 1 persoon

    • Dat kan best hoor, punt is alleen, je moet er wel aandacht aan geven, moet je met katten die wel naar buiten kunnen ook. πŸ˜‰ Gewoon even mee spelen, vele katten komen niet eens buiten, zoals raskatten, tuin of niet, of in een buitenverblijf, dat zie je ook vaker. πŸ˜€

      Like

  9. Oh oh oh, dan kom ik even niet lezen en dan zie ik dat er misschien wel hele mooie dingen op het pad liggen. Lieve liefste, lekker van genieten ❀ Als we je missen, dan stalken we je. Zo simpel. Ik hoop dat wat er ook gebeurd, jij je goed voelt ❀ XXX

    Liked by 1 persoon

  10. Ik hink hier precies een paar logjes ten achter… en dat is jouw schuld Morgaine, moet je maar niet zo veel posten! Grapje hoor, ik bedoel er het tegendeel mee: jouw stekje is er om van te genieten, ook al gebeurt dat een paar dagen later. Bedankt dat je er bent!
    En hopelijk wordt het inderdaad wat tussen jullie twee, dar duim ik voor hoor!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

