De postbode 2 | Het winpakket moest wel bezorgd worden

Lieve medelevende medebloggers en lezers die het al helemaal zien gebeuren, ik heb dus een Win eenΒ droom en verwenpakket gewonnen bij Simone van Upside of Down. Helemaal geweldig natuurlijk maar zij bleek ook even niet lekker. Voor wie Simone ook volgt weet ook dat zij geen ochtendmens is en eerder en meer een avondmens. Ik ben in het midden en de ene dag ben ik vroeg naar bed de andere wat later. Wat natuurlijk een kans geeft om zo af en toe gezellig even te babbelen als haar verloofde al slaapt. En zij kwam al, ik stuur het op hoor! Ik denk… Het enige wat ik kon zeggen, doe rustig aan! Denk om jezelf! Ten alle tijde! Ik snap het, al stuur je het pas over een week!

Maar ja, ik snap het wel, zij vind het net zo leuk natuurlijk om het dan zo snel mogelijk op te sturen, dat heb ik ook als ik dan al iets op kan sturen. Dit pakket te groot voor de brievenbus wist ik gewoon, dus was het Guus die het vast en zeker zou komen leveren. Wat Simone nog niet had gelezen, is de beginnende romance met de postbode. Kan ik het zo al noemen?

winpakket1

Ja, nou ja, de foto’s laten zien wat ik ontvangen heb vandaag (6 nov. 2015). En het was inderdaad Guus die het kwam brengen vanmorgen vroeg, hij doet het erom als je het mij vraagt! Telkens eerder komen. Want jullie zijn meer nieuwsgierig hoe dit vandaag verlopen is dan de rest πŸ˜‰ Ga ervoor, pak een bakkie thee of koffie of iets anders, iets te knabbelen erbij of zo’n vette Tony’s reep, whatever en ga er even lekker voor zitten.

Wakker worden

De bel gaat, huis is donker, shit! Oh nee, geen shit, want ik lag pas na 3 uur op bed. Omdat een goede vriend van mij die pas 4 maanden geleden weduwnaar is geworden mij even appte gisteravond rond half 12, of ik nog wakker was. Ja, ik neem daar OOK mijn tijd voor, dat is ook belangrijk en dus hingen we pas rond 2 uur op. Na onze gesprekken, serieus maar ook met een lach was ik nog wakker dus even tv aan en een serie opgezet, op de bank liggen en toen door geschoven naar bed zodra ik voelde dat ik weg viel. In mijn achterhoofd had ik Guus al zitten, zet ik een wekker of niet. Ik besloot om het niet te doen. Dus stond hij al rond 9 uur op mijn stoep, Guus dus. Ik stapte uit bed en was meteen vrolijk, een lach kwam hem tegemoet nou ja. Niet helemaal, voor hem een lach, Picasso kreeg een GRRRRRRRR

winpakket2

Picasso

Echt hoe kient die kat het uit! Precies in de hal voor de deur had meneer schijnbaar zitten kotsen ergens toen ik sliep, en het was veel, heel veel, en ook niet normaal, nee bruin gewoon. Nou goed, Guus kwam binnen en ik rende al naar de keuken voor keukenrol, niet ideaal, maar goed Guus heeft ook dieren gehad in het verleden. Ik stuurde hem alvast naar de woonkamer terwijl ik dus in een hele oude afgeknipte zomerjurk met een lelijk blauwe ochtendjas van badstof met korte mouwtjes de bende opnam die Picasso op de vloer had gedropt. Niet echt een fijn begin en hop op naar de koffie even zetten en ik moest nog even plassen, pfffffffffffff jezus, hoe erg wil je het hebben. Erg dus. Maar ergens moest ik er zo om lachen, wat zijn de kansen dat iemand al op je valt als jij op je slechst bent (lees, zelfs tanden niet even kunnen poetsen, want je komt echt zo je bed uit). Gelukkig, had ik nog een aardige frisse adem, ik verbaasde mijzelf erover zelfs. Nou ja, zal wel iets met energie zijn want zelfs mijn haar zat aardig in de plooi? Mijn pony die net geknnipt is zat zelfs netjes toen ik even snel in de spiegel keek. Geen pafferig gezicht? Nou ja… Energy.

winpakket3

Het pakket

Normaal gezien pak je een pakket natuurlijk aan bij de deur, nu was hij dankzij Picasso met pakket en al de woonkamer ingestapt en hij had hem netjes op de grond gezet aan de kant waar ik altijd zit. Maar Guus zat ook in het donker, de gordijnen zaten nog dicht en ik heb van die hele donkere blauwe dus het is echt licht werend, hahaha Ik kom de woonkamer in en zeg hem nog, ‘Jee wat zit jij in het donker!’ Zijn antwoord? ‘Ja, daar waag ik mij nog niet aan hoor.’ Ik liep alweer te glimlachen. Ik ging naast hem zitten op de bank en al snel kon ik de koffie inschenken. Nu was het moment dacht ik. Want ja, pakketten zaten er naar mijn idee niet elke dag in, zelfs niet bij de buren denk ik? Goed, ik was toch wel nieuwsgierig, leeftijd… ik ben van 1961, grappig, we schelen tien jaar, hij ouder dus, mooi! Ik vroeg nog naar zijn muzieksmaak, en hier, kan ik nog niet over uit. HOUSE… Slam FM zet hij op in de auto, hij is zelfs naar Senstation White geweest meerdere keren. Nu vind hij zichzelf wel te oud, zo zei hij zelf. Ja nou ja, hier moet ik even doorheen bijten dan, want ik word daar gek van! hahahaha Maar zo zei hij, hij vind van alles leuk behalve… Guus kom naar huus….

het pakket stond daar en ik vertelde hem, winpakket van blog, heb ik dus gewonnen en ik wist gisteravond na mijn werk pas dat ze hem al opgestuurd had… ‘Wil jij weten wat erin zit?’ En hij, heel droog, ‘Nou nee hoor, ik breng die krengen rond en dat vind ik al genoeg!’

winpakket5

Natuurlijk maakte ik hem wel open en liet het hem zien, want ja ik wist wat ik al kon verwachten, bij het zien van wat er in zat sprak hij;Β  ‘Loop ik met die ongein te sjouwen?’ hahaha Grapje natuurlijk, maar ik heb zo’n vermoeden dat hij echt niet zoveel op internet zit, had hem al eerderr gevraagd of hij op FB zat, ivm het Atelier wat hij ineens begreep toen hij hier voor het eerst was. Nee niet. Ik liep het pakket voor wat het was en hij vroeg niet door verder. Nog even hadden we het over zijn kinderen, de mijne ook, en onze rugzakjes, die hebben we nu eenmaal. Het lijkt wel of het allemaal in balans gaat al stelt hij weinig vragen verder, ik stel ze, laat hem praten, lach en het gaat vanzelf eigenlijk.

De koffie

De koffie dronk hij op, (hij houdt niet van koekies of chocolade of andere zoetigheden), ik liet hem natuurlijk weer lang staan maar dronk hem ook op om dan te vragen of hij er nog eentje wilde. Nee, hij moest zo weer gaan ook, want alsnog 160 bestellingen. Ik ging als vanzelf tegen hem aanliggen, hij sloeg een arm om mij heen en kreeg een kus op mijn hoofd, ‘zo daar had ik even zin in’, zei hij. Ja dat mag. Waarom ik zo tegen hem aan ging liggen, met mijn rug tegen hem aan, arm om mij heen, geen idee. Het voelde gewoon goed, en ik heb het ook gezegd. Dit ligt wel lekker, is wel een tijdje geleden voor mij, langer dan voor jou na je scheiding. En toen flapte ik eruit:

‘Of heb je nog meer liefjes in de straat?’

Ja echt… kan het maar beter meteen eruit gooien. Ja dat antwoord:

‘Nee, daar heb ik geen tijd voor als ik bij iedereen een bakje moet doen dan ben ik ’s avonds om 10 uur nog niet thuis.’

Ik weet gewoon dat dit waar is, want de vraag is dieper natuurlijk hoe luchtig het ook gesteld wordt. Vervolgens zegt hij nog; ‘Nog even tien minuten dan zo samen dan moet ik weer gaan.’ En in stilte en rust zaten wij daar gewoon, verder niets!

Hij ging ik liet hem gewoon los en vroeg hem of hij mijn nummer wilde hebben dan. Ik dorst het toch nog niet aan om te vragen of hij zin had om een keertje te komen eten. Ik weet niet, ik hou wel van tradities eigenlijk, dat hij het inderdaad zal vragen of aangeven. Plus dat ik het toch wel erg eng vond. Β Nu heb ik het in het midden gehouden, dat de bal bij hem ligt nu om mij te gaan appen of bellen. Maar ik denk het wel gezien hij nog vroeg:Β  ‘Krijg je morgen weer een pakket?’ hahahaha ‘En anders kom ik gewoon voor dat bakkie hoor!’

winpakket4

Een knuffel weer bij de deur, een kus, maar nee niet zo’n kus, ik had immers mijn tanden nog niet gepoetst en ja dat heb ik ook gezegd, lol… Hij leert mij nu toch al op mijn meest kwetsbare moment van de dag kennen, laat hij daar maar goed aan gewend raken eerst.

Nul internet he! Gewoon, hij dient zich aan door aan te bellen, hahaha het bestaat nog! Het kan nog! Dat heb ik altijd al gezegd, dat het kan met nul internet om dan iemand te vinden, hoe het ook af zal lopen πŸ˜‰

I’ll keep you all posted!

winpakket6

En Simone, dank je wel voor dit droom en verwenpakket, ik denk dat ik 1 familielid blij ga maken met die handwarmer, mijn dochter of mijn moeder, hahaha want ik heb van mijzelf altijd al warme handen, zij jatten de mijne meestal omdat ze altijd al warm zijn.Β  πŸ˜‰

winpakket7

PS, een aantal van jullie vroegen of ik nu meer ga bestellen, nee, als ik het geld ervoor had zou ik dat zeker doen, hahaha maar dat is er niet, nu heb ik wel een andere vraag. Mochten jullie nu spullen hebben die TE groot zijn voor de brievenbus, het moet echt een pakket zijn dus, dan stel ik voor, of ik nu mee doe of niet aan wat voor winactie ook en jullie willen mij helpen? Stuur het gewoon op πŸ˜› hahaha πŸ˜‰

Dan kan Guus vaker naar Suus met reden. πŸ˜›

80 thoughts on “De postbode 2 | Het winpakket moest wel bezorgd worden

  1. Ohhh helemaal geweldig, dat pakket sowieso en dat bezoekje van Guus! Heerlijk voor je!
    Ja, het is soms nogal een dingetje hΓ¨ als je je onopgemaakt en zeker op de vroege ochtend niet op je voordeligst aan een man toont. Die drempel ben jij al lang overheen gestapt, mooi meegenomen πŸ˜‰
    Hij weet niet wat hij meemaakt als je op zijn best bent, opgemaakt, gekleed haha… Een diva! ❀
    Ik gun het je zoooo van harte! Laat het maar gebeuren en inderdaad, zoals ik al schreef in mijn reactie op De postbode, het kan gewoon echt nog zonder internet, iemand tegenkomen waar het mee klikt.
    Doe rustig aan dan breekt het lijntje niet maar geniet!
    XXX

    Liked by 2 people

    • whahaha Billy πŸ˜‰ Nou ja ik blijf nog wel voorzichtig maar wat ik laat, is getwijfel de kop op laten steken, Terrebel en John hebben gelijk, het leven is al kort en op onze leeftijd… πŸ˜€

      Like

  2. Leuk dat je al zo snel een vervolg kon schrijven over Guus en Suus!
    Wat een grandioos leuk pakket heb je gewonnen. Het lijkt erop dat Sinterklaas erg vroeg bij je langskwam en Guus ook πŸ˜‰
    Ik heb geen idee hoe die muziek klinkt maar je moet er iets voor over hebben πŸ˜‰
    Guus is van hetzelfde jaar als ik trouwens.
    Het is dat de verzendkosten tegenwoordig zo hoog zijn anders zou ik je elke dag een pakket sturen! Maar het is leuker als hij spontaan langskomt toch?

    Liked by 1 persoon

    • Ja precies Godelieve, je snapt wel dat dit ook een grapje is, omdat meerderen het vroegen of aangaven bestel vaker, maar zelfde probleem zoals je weet. En hij komt zo ie zo, dat weet ik wel als hij tijd heeft. Die muziek kun je op youtube opzoeken, niet mijn ding, lol, vanwege zijn toch 10 jaar ouder zijn toch naar Sensation White te gaan nog of geweest te zijn nu? Vind ik heel erg bijzonder, en is ook iets wat ik eventueel zal blijven stimuleren dan, heb ik een avondje rust πŸ˜› hahaha

      Like

  3. *love is in the mail* Eigenlijk kan je best je eigen soap beginnen zo! Ik zit helemaal op het puntje van mijn bureaustoel van spanning! Misschien moet maar eens spullen bijeen zoeken om het je op te zenden, dan weet ik zeker dat er een vervolgaflevering komt!! πŸ˜€ Ik hoop het alvast voor je! ❀

    Liked by 2 people

  4. Aaaaaaaa wat een mooi verhaal weer!! THE postmen always rings twiceπŸ˜‰ Het zal zo leuk voor je zijn een man in je leven, je verdiend het zo!! Als ie maar wel lief voor je is!!! En wat een mooie spulletjes heb je gekregen… He je nieuwe jaar begint goed!!😘

    Liked by 1 persoon

  5. Whahaha nieuwe challenge in blogland: stuur Guus naar Suus! πŸ˜› Al denk ik niet dat dit nodig is aangezien hij gewoon weer op de koffie wil komen ondanks de kotsende kat en een niet gepoetste Suus πŸ˜‰ En die muzieksmaak… volgens mij maakt hij dat al tien keer goed door gewoon niet van koek, chocola en ander zoet te houden, ik bedoel: zo’n vent moet je houden! Dan is alles voor jou πŸ˜€ Love is in the air ❀

    Liked by 1 persoon

    • Stofjes en zo zeggen ze dan toch? Ja, puberaal, zeer zeker, doe ik er ook om natuurlijk. Ik bedoel, ik denk dat dit stukje hoe oud of jong je ook bent, weinig veranderd πŸ˜‰ Onzekerheden, zekerheden? Wie vraagt wie, het is ook puberaal, hahahaha Hoe ziet hij eruit, grijs? hahaha maar wel waar, verzorgd voor zover mogelijk want hij draagt zijn werk tenue natuurlijk met spijkerbroek oud, wat ik snap in dit werk met al die dozen en pakketten, stof en is heel smerig werk weet ik vanuit andere werkzaamheden zelf. πŸ˜‰ En eigenlijk durf ik nog niet zo heel goed naar hem te kijken misschien, ik ben daar ook niet zo goed in, als we verder zijn, wie weet, zien jullie hem vanzelf een keertje verschijnen πŸ˜‰

      Like

  6. Ik ga je binnenkort even mijn nieuwe Wreck This Journal per pakketpost opsturen! πŸ˜‰ We hadden een deal, weet je nog? Als ik weer eens aan een nieuw journal begin, stuur ik hem per post naar je op met een zooitje postzegels zodat je hem terug kan sturen. Wel met een mooi kunstwerkje erin natuurlijk!! Ik zal je zo even mailen. Geven we Guus weer een reden om terug te komen. Al denk ik dat die reden niet per se dat pakketje is πŸ˜‰ Leuk hoor!

    Liked by 1 persoon

  7. zo dat is een leuker verrassing en prijs die je hebt gewonnen, geen wonder dat je in je nopjes bent.
    Guus ook weer blij om even langs te komen, vraag hem buiten zijn werktijd om, heeft hij ook meer tijd.
    Die Picasso, hij durft wel.Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina β€œBank’s Radio”

    Liked by 1 persoon

  8. Kijk eens aan. Dit verhaal gaat dus nog wel even door als ik het een beetje kan inschatten.
    Ik kwam expres even je blog al lezen omdat je het min of meer aankondigde bij mij πŸ˜€ haha
    Leuk dat dit zo spontaan ontwikkeld, en house, tja, niet mijn smaak, maar wat is raar. Niets toch? πŸ™‚
    Ik houd het voor een keer wat korter, want zo weg.
    grts

    Liked by 1 persoon

  9. Goh lieve Morgaine, je kan je echt niet indenken hoe hard ik voor je zit te duimen in de hoop dat je eindelijk eens de lef zal hebben je postbode, die er zo te zien wel zin in heeft, op iets meer dan een koffie te inviteren! Wat een schitterend verhaal, en jij schrijft er zo lyrisch over dat het overkomt: jij bent een beetje verliefd hΓ©? Blij voor je en laat het AUB verder gaan, ik wil je zo graag gelukkig zien!
    Nog even dit: wat een mooi pakket heb je gewonnen, ook daar zal je plezier aan beleven…

    Liked by 1 persoon

  10. Wat een super leuk stukje weer! Ik heb dit gewoon met een dikke vette glimlach op mijn werk gelezen! Ben zo benieuwd hoe dit afloopt voor je! hihi een romance met de postbode! πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  11. β€˜Loop ik met die ongein te sjouwen?’ LOL. Hij weet dus ook niet dat je een blog hebt?

    Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat. Ik zou de boel kunnen manipuleren door bijvoorbeeld een heel groot maar leeg pakket naar je op te sturen πŸ˜‰ lees: we want more!!!

    Liked by 1 persoon

    • whahaha be my guest, you got my adress, LOL… ja heb ik wel gezegd, al twee keer, maar ik geloof dat hij te veel werkt om te weten wat dat is of zo, hij zit ook niet op Fb ben ik al achter πŸ˜‰ Hij werkt 6 van de 7 dagen en best lang ook, om half 7 de deur uit om dan pas tussen 5 en 6 uur thuis te zijn. X

      Like

  12. Dit vind ik zo ontzettend leuk om te lezen Morgaine! Wat leuk, Guus en Suus hihi! Ik zal eens kijken wat ik kan doen πŸ˜‰ Sorry voor de late reactie. Ik heb even een pas op de plaats genomen, omdat het allemaal een beetje te veel werd afgelopen weken. Dus vandaar dat ik mijn laptop gisteren zo goed als uit heb gehad! En vandaag ook, trouwens. Ik ben blij dat je blij bent met het pakket en dat je iemand blij kan maken met de handwarmertjes! Picasso toch, foei. En net op dat moment! Is toch wat! Koekoek! Hopen voor jou dat je weer snel een pakketje krijgt! en anders natuurlijk een bakkie koffie met Guus πŸ™‚ Geweldig voor je! Een romance met de postbode.

    Liked by 1 persoon

    • Oh en lieverd, ja dat snap ik helemaal, mijn Picasso over de kast blog is eigenlijk ook even een makkelijk blog voor mij omdat ik eigenlijk te moe was, hahaha πŸ˜‰ Ik ben er gisteren ook niet geweest, niet echt, en vandaag pas weer, geen idee hoe dit verder gaat ook hier.. we shall see, maar neem altijd je tijd! Jij eerst remember? πŸ˜‰ Ennuh, ja ben er verder echt heel blij mee, als het blikje Mickey leeg is, dan mag dochter het blik hebben, zij is echt super super fan van Mickey πŸ˜‰ Staat nu voorlopig nog als sier op tafel, pennen al uitgeprobeerd, het boekje al in gekliederd, hahaha heerlijk! Dobbelstenen hebben ook al een plek gevonden, op de bureau kast πŸ˜€

      Like

Geef een reactie

