De geest in de kamer

Volle maan en bijna Samhain, een combi die velen vieren, ik ben wat in het midden, pas bezig eigenlijk met het één en ander uitproberen en doen. Vandaag stond in het teken van fysiotherapie net als anders, vroeg in de ochtend. De wekker ging en eigenlijk weinig zin, maar toch stond ik op en wist wat voor een dag voor mij lag. Een leuke dag ook! Ik had er zin in.

Na fysiotherapie scheen de zon zo prachtig bij de berken in het Muzenpark dat ik van de fiets af kwam en mijn camera er goed voor was. Ik nam mijn tijd, ik genoot, ik zag en keek, het was lekker rustig ook nog. Ideaal en na een half uurtje was het wel tijd om verder te gaan, ik had nog meer te doen en visite zou in de middag komen.

Muzenpark

Muzenpark

Het centrum, boodschapjes, eindelijk nieuwe batterijen voor in mijn telefoon, en een kleed op tafel was ook al lange tijd een wens van mij. Zo geschiedde en ik deed rustig aan, met 3 tasjes fietste ik weer naar huis. Geen idee hoe laat het was ondertussen maar tijd genoeg om bij te komen, wat op te ruimen en alvast te gaan koken zelfs.

Muzenpark

Muzenpark

Ik kwam boven met alle tasjes en tassen, deed mijn deur open en stap naar binnen. Ik drop mijn tassen en tasjes en kijk de woonkamer in. De radio staat nog aan voor Picasso en ik schrik mij rot! Ja echt, ongelooflijk maar waar, er stond een geest in mijn kamer! Nee… dit is niet waar! Voorzichtig stapte ik de woonkamer in, keek nog een keertje, zijn stem, een lach. Nee, ik droom, het is een geest, de sluiers zijn dun nu, echt, dit kan niet. En toch staat hij daar, en voel ik hem zelfs dicht bij mij, armen om mij heen, een kus op mijn voorhoofd. Ik kijk op, deze geest voelt wel ietwat te echt…

Goudberk

Goudberk

De geest heeft nog een sleutel. Dat wist ik wel, natuurlijk wist ik dat. En nu stond hij voor mij, na een maand of 4 zowat. Hij heeft namelijk even plat gelegen met zijn enkel en been, scharnier, ingetaped en kon amper staan laat staan lopen of auto rijden. En vandaag vond hij, moest hij het weer eens proberen. Zijn eerste grotere rit, richting mij. Mijn beste vriend was vlak voor mij naar binnen geglipt, hij had mij zelfs gezien al op de fiets, alleen had ik de zon in mijn ogen en dus had ik hem echt niet gezien! Ja, we hadden heel veel bij te kletsen, foto’s te zien, zo onverwacht, zo lief, ja daar hou ik van. Om dan ook weer te verdwijnen, maar ik weet, de kapper is ook wakker, mijn haren zullen binnenkort ook even onder handen genomen worden.

Hij ging en ik had nog even tijd, snel de tafel afgehaald weer opgemaakt en de bel ging alweer. De visite die wel gepland was, kwam binnen en na een dikke knuffel even lekker op de bank, samen gelachen om wat domme ringtones en koffie met gebak, welke zij had mee genomen, haha Om dan lekker aan de grote tafel te gaan zitten. Kletsen, een kaartje en een Picasso, daar komt zij voor hoor 😉 Niet voor mij, nee voor Picasso en hun relatie? Ziet  er dan als volgt uit:

Roos & Picasso

Roos & Picasso

Ja lief he? hahaha

Er is weer een dag voorbij gegleden zomaar, een hele mooie dag, één ding weet ik zeker, slapen zal ik straks. En morgen, ben ik weer onderweg, ik ga wat achter lopen nu bij jullie 😉 Wie weet, dat ik zelf even ene paar dagen oversla om alles even bol te werken de komende dagen. Vanaf hier, heb ik elke dag alweer afspraken overal en nergens, zaterdag is pas weer mijn eerste rustdag, wie weet ben ik even weg dus.  😉 Zeg nooit nooit…

Picasso kan je in de gaten houden ;-)

Picasso kan je in de gaten houden 😉

Verwacht het onverwachte!

Welke geest zou jij graag in je woonkamer aantreffen?

43 thoughts on “De geest in de kamer

  1. Zo, dat was dus een dag met een gouden randje! Kan niet meer stuk dan hè, heerlijk!
    Allemaal lieve mensen die aan je denken!
    Ik heb ook aan je gedacht, heb een mooi hangertje gekocht, laat het morgen wel weten per mail!
    Slaap lekker als je dit nog leest! XXX

    Liked by 1 persoon

  2. Ik voel enige afstand tussen Roos en Picasso? ;D Geesten horen in het verleden en mogen daar ook gerust blijven van mij 😉 Verder klinkt het als een super dag! Hopelijk heb je goed geslapen!

    Liked by 1 persoon

  3. Ongelooflijk hoe jouw Picasso op mijn helaas gestorven Jantje lijkt, en wat een mooie foto’s maak je toch altijd van hem, naast die van de herfst natuurlijk…
    Hopelijk zit de geest die je blijkbaar weer bezoekt vol goede bedoelingen maar zo te lezen heeft hij je toch geholpen er een mooie dag van te maken!

    Dat kleine beetje zon waar je al weken lang op wacht
    Die uitgestoken hand die je van hen niet had verwacht
    Dat kleine bosje bloemen en precies op dat moment
    Die onverwachte brief als je alleen of eenzaam bent

    ’t Zijn de kleine dingen die het doen die het doen
    ’t Zijn de kleine dingen die het doen
    ’t Zijn de kleine dingen die het doen die het doen
    ’t Zijn de kleine dingen die het doen

    Die kinderstem die kleur geeft aan een saaie grijze dag
    Dat onverwacht gesprek toen je ’t allemaal niet meer zag
    ’t was even net als vroeger en je kreeg weer een ballon
    Het geeft je leven kleur, er is ineens een beetje zon (…)
    © Saskia & Serge

    Liked by 1 persoon

  4. Om met je vraag te beginnen: Ik geloof niet in geesten en al dat soort. Ik verwacht dan ook helemaal geen verschijningen, en mocht dit onverwacht toch gebeuren weet ik dat iemand een geintje met me uithaalt 😛

    Elke dag is mooi. En elke dag hier schiet voorbij alsof er amper uren in zitten. Het is niet anders. Life go’s fast when having fun.
    🙂 grts

    Liked by 1 persoon

  5. Bedankt voor die link over Samhain, ik heb weer iets interessants bijgeleerd! Ik stond wat afkerig tegenover Halloween, maar dit maakt het toch weer wat speciaal. Ik zou graag de geest van mijn papa eens zien verschijnen, dan kan ik hem mijn 2 kindjes eens laten zien.

    Liked by 1 persoon

  6. Hahaha mijn hart ging al sneller kloppen! Zeker met het verhaal in mijn achterhoofd dat jij echt wel eens geesten ziet. Maar gelukkig viel het mee 😉 Erg geestig stukje zo. Ik zou al mijn vrienden, vriendinnen en familie wel aan willen treffen 😛

    Liked by 1 persoon

  7. Oh my Goddess. Picasso (die wel wat weg heeft van Dali..) kan wel erg verliefd kijken. Dat is de katten-equivalent van Joey’s ‘Hey. How you doin’?’
    Eigenlijk kom ik altijd wel thuis in een leuk huis, met de katten en de hond. Maar het is ook wel eens leuk om mijn gozer aan te treffen, of mijn ouders.

    Liked by 1 persoon

  8. Nou ja en ik als een gek naar beneden scrollen…blijkt het een vriend met sleutel te zijn 😉 schrijven kun je in ieder geval goed hoor.

    Geweldig die Picasso, volgens mij is het een kat die hier niet voor het eerst op de wereld rond loopt, eentje die al veel levens heeft gehad.

    Like

Geef een reactie

