Amersfoort – Birkhoven

Zondag was ik dus bij mijn ouders, wat je ~hier~ kunt lezen en ZIEN, doen πŸ˜‰ , waarom ik werd opgehaald en met wie ik kennis heb gemaakt, ik was op kraamvisite namelijk. Het was zo zonnig toen ik wakker werd en als het hier zo mooi is, is dat in Amersfoort negen van de tien keer ook zo. En dus zag ik mijzelf al door het bos struinen!

Amersfoort Birkhoven

Amersfoort Birkhoven

Gelukkig ben ik daar vrij in, zeker als ik blijf eten, vroeger zou ik met de hond gegaan zijn, dan waren ze ons meteen even een paar uur kwijt. Maar helaas, Lycos de golden retriever is niet meer, nog steeds gek hoor… Echt heel gek, ik verwacht hem nog altijd bij mij als ik eenmaal in de kamer zit. Nou goed, nu is het dus puur vanuit mijzelf ongedwongen het bos ingaan. Mijn moeder wilde wel mee, dat had ze al gezegd, mijn pa wilde niet, die wilde liever even bij de kittens blijven, dat kan en natuurlijk ook goed. Ik had mijn camera bij mij, dus hij kent mij, lol. Dan is er van goed doorlopen vaak weinig sprake, en als je zelf niet fotografeert onderweg, kan dat best lastig zijn als er eentje wel overal blijft staan en overal kunstwerken in ziet, haha

Amersfoort Birkhoven

Amersfoort Birkhoven

Goed, we gingen en kwamen aan, jeetje mina! Wat was het druk op de parkeerplaats, gewoon vol! Duidelijk dat het dus mooi weer was, de zon scheen, al was deze nu wel weer weg, maar gewoon lekker weer en ook nog zondag. De verwachting werd waarheid, half Amersfoort en omstreken zat dus daar, overduidelijk. Toch lukte het ons om enige ploegen met en zonder honden af te schudden, de meesten gingen niet zover. En zelfs ik leerde een nieuwe weg kennen die ik voorheen nog niet eerder had gelopen. het begin wel, maar later niet meer. Rondje dierentuin namelijk, maar dan aan de buitenkant van de hekken, haha

Element Staven ;-)

Element Staven πŸ˜‰

Het was ook hier alweer enige jaren geleden dat ik er was geweest, heerlijk gewoon! En samen met mijn moeder ook nog best veel paddenstoelen gespot, bovisten zelfs of die andere dingen, boleten en die komen later. Nu alleen even een stukje bos.

Dit vind ik voor nu, mijn meest favorieten, de zon die toch nog even doorkwam.

Amersfoort Birkhoven

Amersfoort Birkhoven

Amersfoort Birkhoven

Amersfoort Birkhoven

Vandaag was ik best wel moe, we hebben zeker een kilometer of 6 a 7 gelopen met 1 korte pauze die wij nodig hadden. het was heerlijk, maar ik weet dat ik na zo’n wandeling dan ook een dagje rust nodig heb, en die heb ik dan ook genomen en morgen weer fysiotherapie en visite in de middag.

Ik wens iedereen een zeer fijne dinsdag toe, de paddenstoelen komen een keertje later πŸ˜‰

Amersfoort, ben jij er weleens geweest als je er niet woont?Β 

47 thoughts on “Amersfoort – Birkhoven

  1. Mooie foto’s weer zeg! Vooral inderdaad die met de doorkomende zon πŸ™‚ 7 kilometer lopen is nogal wat Haha πŸ˜€ Echt stoer! Ik ben wel eens in Amersfoort geweest. Tenminste dat denk Ik :p Kan het mee eigenlijk niet goed herinneren. Ohja wel een vriendin die in Amersfoort woont (dacht ik. ..) waar ik een paar keer ben geweest. Maar wel ergens aan de rand. Kan me niet herinneren dat ik in het centrum ben geweest. .. jeetje wat een geheugen hier πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha jij gaat lekker πŸ˜› En er zijn vele buitenkanten natuurlijk, er is ook een hoop nieuwbouw van nieuwe wijken, mijn ouders zitten aan de mooie kant, de oude kant, de Soestkant πŸ˜‰ Daar kun je op de fiets heen. Die 7 km lijkt lang, maar zit je eerder op dan je denkt en valt reuze mee. πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

  2. Ik moet er eens naartoe gaan, naar Amersfoort. Mijn dochter zegt me dat het er zo mooi en gezellig is.
    En wat je schrijft over Lycos…
    Ik denk er al zo lang over om een hondje te nemen. Lijkt me inderdaad heel leuk om ermee naar het park, het bos en het strand te gaan. Maar één van de dingen die me weerhoudt, is dat zo’n beestje niet het eeuwige leven heeft. Lijkt me inderdaad heel moeilijk om daaraan te wennen, wanneer ie er niet meer is…

    Liked by 1 persoon

    • Dat is met alle dieren zo of je moet een jonge papegaai nemen πŸ˜‰ Een hond is niet zozeer ons ding, Lycos was er al, maar mijn moeder leerde mij al heel jong, want ooit wilde ik ook ene hond natuurlijk… ‘Je moet er minimaal 3 tot 4x per dag mee naar buiten, in de zomer is dat misschien fijn, maar dan komt de herfst, stormen, kou, regen, sneeuw, ijzel, noem het maar op en dan moet je OOK!’

      Dat is mijn reden dat ik liever katten heb, die regelen zichzelf wel πŸ˜‰

      X

      Like

  3. Lekker toch zoveel kilometers lopen. Dat is hier heel gewoon en ik voel me gewoon gek als ik minder loop. We hebben ook wel geluk. Het weer is buitengewoon goed. Veel zon weer. Eigenlijk hebben we heel ander weer nodig. Regen voor het grondwater, en koude om de insecten kapot te krijgen.
    Ik zie opeens 2 logs bij je staan. Nu moet ik wat gaan doseren anders loop ik andere blogs mis.
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Je bent weer bij John, omdat ik zondagavond geen puf meer had om de foto’s te bewerken en nog een blog neer te zetten, dus kwamen er op de maandag 2, in de ochtend wat eigenlijk zondag was, en gewoon weer op het ritme wat je al gewend bent in de avond, hahaha I’ll promise tonight, just as mostly πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

    • Het is prachtig daar, het punt is alleen dat er meer zit en het er meestal ook erg druk is πŸ˜‰ Ik zou weleens weer net als vroeger door een bos willen dwalen waar bijna niemand komt. πŸ˜‰

      Like

  4. Wat was het heerlijk weer he zondag :)! Je hebt prachtige foto’s gemaakt. Het gevoel van je hond kan ik me ook nog zo goed herinneren. Het is zo wennen als je hond er niet meer is!
    Ik heb zondag ook heerlijk gewandeld, in Delden (Twente). Heerlijk met onze nieuwe baby genieten van het zonnige herfstweer. Genieten!

    Liefs!

    Liked by 1 persoon

  5. Wat jammer dat die lieve hond er niet meer is… heb je daar over geschreven? Zo ja, dan heb ik het geloof ik gemist, mijn geheugen is zo niet zo goed meer als weleer.
    Maar je lieve moeder trok toch met je mee, dit supermooi gebied in, wat zullen jullie er samen plezier aan beleefd hebben… en wij nu ook met deze mooie fotoreportage!
    Ik kan het best geloven dat je heel moe was en ik hoop dat de fysiotherapie je helpt om daar snel weer boven op te komen!

    Liked by 1 persoon

  6. Wij gingen tot vorig jaar elke zondag een km of 11 wandelen met onze trouwe labrador… Heerlijk de natuur in, en we genoten daar zo van… op de een of de andere manier is het anders met hond. Nu onze “tante” ouder is, kan ze het niet meer en we vinden dat verschrikkelijk 😦 . Moeten nog aanpassen om het zonder hond te doen! X

    Liked by 1 persoon

    • Ik heb dus geen idee eigenlijk wat ik eventueel liep met de hond van mijn ouders, dat kan ik nu half om half meten met de fietsteller, maar dan fiets ik erheen en vervolgens de wandeling zelf doe ik uit vrije hand… of deed dus.

      Like

  7. Ik ben zelf nog nooit in Amersfoort geweest, maar het ziet er erg mooi uit! Zoals je weet, was ik afgelopen zondag ook in de bossen te vinden. Heerlijk hè hoe je daar tot rust komt! Jullie hebben een flinke stap gemaakt! Ik herken dat wel. Mijn vriend die kijkt me ook altijd zo aan van, daar gaat ze weer met haar camera. Hij zal er echter niet snel wat van zeggen, de lieverd. Kan me voorstellen dat het wennen is dat Lycos er niet meer is 😦 Ik zie ook altijd in alles een kunstwerk als ik in het bos ben. Daarom ben ik bij thuiskomst ook altijd gesloopt, maar wel mega voldaan!

    Liked by 1 persoon

    • En naar ik hoop, net als ik ergens heerlijk geslapen πŸ˜€ Mijn fysiotherapeut heeft dan ook liever dat ik buiten loop te struinen en fiets omdat buitenlucht gewoon erg goed is voor ons πŸ˜‰ Ook voor het slapen dus, hoe kapot je ook bent daarna, er is toch een soort van ontspanning, bij mij wel dan.

      Like

  8. Ik ben nog nooit in Amersfoort geweest. Of wacht… Misschien wel. Of was dat Apeldoorn? Ik zou het niet weten. Ik kom overal waar ik niet moet zijn en waar ik heen wil kan ik het niet vinden. Het bos…. ik ben er verliefd op.

    Liked by 1 persoon

  9. het is ook omgekeerd wel lastig, als je zelf graag wat foto’s wil nemen maar de anderen willen doorgaan… πŸ˜‰
    Ik ken zo’n gevoel, daarom kan ik ook bijna nooit foto’s plaatsen hier als ik met vrouwlief en/of vrienden ga fietsen. Bij wandelen gaat dat dan ietsje makkelijker, maar dΓ t doen we dan niet zo vaak…
    Prachtige foto’s weer, Morgaine!

    Liked by 1 persoon

  10. De enige keer dat ik mij Amersfoort kan herinneren was ik goed de weg kwijt. Ik en mijn richtingsgevoel πŸ˜› De foto’s stralen je dag goed uit, het komt echt over als een fijne dag πŸ™‚ En wat een wandeling, netjes!

    Liked by 1 persoon

  11. Ach kijk eens aan Birkhoven, heerlijk om te wandelen met je hond, vooral de vijver is altijd druk.
    Sinds ik geen hondjes meer heb kom ik er ook niet meer, heel wat keer met plezier gelopen.
    Je hebt een leuke herinnering boven gebracht. Hans

    Liked by 1 persoon

    • Omdat we nu hondenloos zijn, zijn wij dus die andere weg gegaan, de brede ingang richting dierenpark, waar je op een gegeven moment minder en minder honden tegen komt juist en om het Dierenpark heen loopt πŸ˜‰ De vijver is echt hondenplek ja, daar zat ik vroeger ook en heb ik zelfs ooit vele schetsen gemaakt ook in de herfst rond die vijver en eentje zelfs geschilderd, hahaha

      Like

  12. Heel vroeger, meer dan 40 jaar geleden, kwam ik wel eens in Amersfoort. Wij stonden toen op een camping aan het Veluwemeer in Nijkerk. In de laatste 2 jaar een paar keer geweest, Media Markt, Theater en laatst nog op de heen- en terugweg op de fiets in mijn vakantie. Leuke stad hoor!
    Trouwens, schitterende foto’s!
    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

