Adele Hello : Backstage

Mocht je het gemist hebben, Adele is weer terug. Daar ben ik erg blij mee want ik vind haar echt ontzettend goed. Op haar muziek heb ik al vele schilderijen en werken gemaakt. De tijd dat ik nog echt bezig was, wat ik nu niet echt meer kan zeggen heb ik meerdere werken kort achter elkaar gemaakt, vooral in de zomerperiode. Muziek aan, ezel, doek, kwasten, verf, potten met water en een puinzooi hier in huis. Mee galmen, deur open en gaan met die banaan. Over inspiratie gesproken al moet ik wel bekennen, als je dan eenmaal in je werk verdwijnt, dan hoor je de muziek niet meer en wordt het stil om je heen.

Waarom ik niet meer zo heel veel schilder? Het is echt waar, dankzij Picasso en zijn mama Luna, dat vergde veel tijd en aandacht om kitten Picasso groot te brengen zo goed als met de hand, papjes maken, pipetje zo zijn we gestart en mama Luna bijvoeren en rust geven. Op één dag dacht ik, toen ze beiden sterk genoeg waren weer, ik ga schilderen. Zo gezegd zo gedaan.

Jezus wat schrok ik mij rot! Het doek stond gewoon op de ezel, maar ik was vergeten hoe hoog katten kunnen springen. Nee op dat moment niet Picasso, maar zijn mama Luna, pffffffffff wat schrok ik, zij zat aan de achterkant, dat had ik niet in de gaten en zij zag, schaduwen van de kwast die heen en weer ging. Ze is er niet doorheen gekomen, maar dat had zomaar gekund dat ze dwars door het doek was gesprongen, wow! hahaha Ja nou ja ach, zo gaat dat soms, maar nu, met Adele weer in het vizier begint er iets te kriebelen, ook na het schrijven van ~dit stuk~. Heb ik zoiets van, jullie hebben gelijk, gewoon doen… Picasso, is gelukkig anders als ik ga schilderen, dat weet ik al, ik geef hem een kwast en hij gaat zelf spelen. Β πŸ˜‰ Gelukkig maar!

Wat ik onder andere met Adele samen gemaakt heb πŸ˜‰ Zij zong, ik liet mijn streken gaan op het ritme van de muziek…

Backstage - 3D canvas - 90x70 cm - Acryl

Backstage – 3D canvas – 90 x 70 cm – Acryl

Nu zullen eventuele kenners of liefhebbers die ene vraag gaan stellen waar ik nu alvast antwoord op ga geven: NEE, dit is niet van Toulouse Lautrec, noch daarvan geΓ―nspireerd, dit is puur toeval, sterker nog, ik was die beste schilder even vergeten zelfs, ik was bezig met Monet,Degas, Pissaro, Van Gogh, Gauguin, Β juist de impressionisten qua studies in boeken. Het is ook nadat ik dit geschilderd had toen, dat iemand dat dus vroeg en ik hem aankeek alsof ik water zag branden, want ik moest even zelf weer nadenken wie Toulouse Lautrec nu ook alweer was. Vaag zat hij nog wel in mijn hersenpan, maar was niet mijn onderwerp van studies op dat moment πŸ˜‰

Dit werk hangt op dit moment in Amersfoort, bij mijn ouders, mijn moeder was of is hier weg van, maar mocht er iemand zijn die ook nu verliefd is, dan mag je altijd contact opnemen. (Mijn moeder komt wel weer rausen voor iets anders als er weer nieuw werk is, doet ze altijd al, haha)

Als je al iets hebt met kunst, wie is jouw favoriete kunstenaar of kunstenares.Β 

46 thoughts on “Adele Hello : Backstage

  1. Wat een gaaf werkje weer! Hier hou ik echt wel van. Een favoriete kunstenaar? Poeh, dat vind ik lastig. Herman Brood heb ik altijd geweldig gevonden (maar ook vanwege zijn persoonlijkheid) en Jackson Pollock en Andy Warhol ook. Maar ik heb zo’n brede smaak wat dat betreft. Ik vind Rembrandt en van Gogh ook heel bijzonder (al zou ik het niet zo snel in mijn huiskamertje hangen). Escher, Keith Haring en Dali behoren ook tot mijn favorieten. Jeetje en ik heb er nog zoveel meer. En dan hebben we het nog niets eens over fotografen zoals Erwin Olaf bijvoorbeeld. Begin alsjeblieft niet over kunst! haha… als ik eenmaal los ga over wat ik mooi en niet mooi vind en waarom dat blijf ik bezig.

    Liked by 1 persoon

  2. Die katten toch ook. Ik ben dol op abstract, stil leven en een mooi portret kan ik ook waarderen. Ik ken niet heel erg veel werken uit mijn hoofd. Vind de bomenreeks van Mondriaan wel mooi, vooral de bloeiende. Adele lijkt me een geweldige inspiratiebron om op te schilderen.

    Liked by 1 persoon

    • De bomenreeks van Mondriaan, die zeggen mij niets nog, dus ga ik zeker eens even googelen πŸ˜€ (en jou in mijn linklijst zetten, ook een goeie, haha) Adele is heerlijk om op te schilderen, nog wel meer muziek hoor, maar bij sommige doeken had ik haar opstaan. Caro Emerald heeft ook enige tijd erin gelegen, lekker swingend, hahaha

      Like

  3. Wauw wat heb je dat mooi gemaakt weer. Ik wou dat ik zo kon schilderen en met zoveel geduld! Dat heb ik dan weer voor hele andere dingen hihi. Maar goed ook. Want anders zou de wereld maar saai zijn. Ik hou niet zo van kunst in de vorm van schilderijen, maar wel in andere vormen, zoals fotografie of digitale ontwerpers.

    Liked by 1 persoon

  4. Dit heb je wel heel knap voor elkaar gekregen meid, geen wonder dat je moeder er verliefd op is!
    Jij bent dus een fan van AdΓ©le, die nieuwe plaat van haar zal je beslist veel plezier doen…
    Zelf ben ik dan weer meer weg van je werk, ik ben een visueel ingesteld iemand.
    Mijn favoriete kunstenaar? Ik heb dat eigenlijk niet, het werk op zich moet me boeien, het moet iets overbrengen en ook oproepen. En dat kan iets van heel lang geleden zijn, of juist iets heel recent.
    Fijne zondag Morgaine!

    Liked by 1 persoon

  5. Nog een Adelefan hier! Gelukkig komt haar nieuwe cd uit, dan kan jij weer schilderen en ik zing gewoon mee terwijl ik schrijf. Dat kan ik namelijk op Adele. Al kan ik het album 21 niet meer horen inmiddels, werd echt tijd voor een nieuwe om grijs te draaien πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  6. Ik had het gemist, maar dat vind ik niet erg. Hoewel mijn smaak naast metal erg breed is, heb ik niets met Adele. Smaken verschillen nu eenmaal πŸ™‚
    Muziek kan inderdaad goed helpen tijdens creatieve uitspattingen, maar als ik muziek maak ben ik de enige die een instrument geluid laat maken πŸ™‚
    Ik heb niets met kunstenaars. Geen voorbeelden of liefhebbers in ieder geval. Kunst is relatief, en veel werken van grote namen zijn dat alleen omdat het gros het mooi vindt. Ook hier geld weer dat smaken verschillen. Noem me een beetje vreemd. Dat mag. πŸ˜›
    grts

    Like

  7. Ahja het nieuwe nummer van Adele, prachtig maar ik kan er op dit moment niet naar luisteren. Het is zo zwaar dat ik bang ben dat ik er dan even in blijf hangen.. misschien als ik wat meer gewend ben aan het grauwe weer! Gaaf schilderij, ik vind kunst best wel gaaf alleen heb mij er nooit echt in verdiept.. weet dus niet veel van kunstenaars ofzo.

    Liked by 1 persoon

    • Like me, meer hoef je niet te kennen, hahahaha πŸ˜‰ Adele is altijd zwaar, haar tegenhangers waren dan ook Caro Emerald en Lady Antebellum πŸ˜‰ Je kunt er zo heerlijk in opgaan πŸ˜€

      Like

  8. De muziek van Adele, daar kan je maar lastig omheen. Zelfs als je het probeert πŸ˜› Het is mijn ding niet zo, gelukkig maar, ieder zo zijn eigen smaak. Muziek en inspiratie gaat goed samen, maar kunstenaars (van die gekkies) overdrijven het soms. Doe maar gewoon, dan doen we al gek genoeg haha. Je werk is erg knap, flik je goed.

    Liked by 1 persoon

  9. Super gaaf werk. Fijn dat Adele terug is en dit is mij inderdaad niet ontgaan πŸ˜‰ Maar ik moest sinds vrijdag ook héél vaak aan Lionel Richie denken.

    Mooi stuk heb je geschreven.

    Like

  10. Grappig dat je kat zo op de bewegende kwast reageerde. Daar heb ik geen last van! De laatste tijd heb ik thuis niet meer geschilderd. Dit kwam o.a. door de verhuizing. In ons nieuwe huis heb ik een kamer ingericht als atelier. Het plan is om binnenkort weer aan het schilderen te slaan. Heb er wel zin in!

    Ik doe het eigenlijk nooit echt met een specifiek artiest op de achtergrond. Het is bij mij vaak een emotie die eruit moet πŸ˜€

    Hopelijk ga je binnenkort weer schilderen. Ben wel benieuwd naar wat voor moois je straks weer gaat maken!

    Liked by 1 persoon

    • De kat van mijn dochter die hier was met haar kittens toen πŸ˜‰ En nee ik schilder niet om de emoties eruit te laten, maar omdat ik iets mooi vind, lekker bezig wil zijn πŸ˜‰ Emoties kleur ik er eventueel wel uit in de kleurboeken, hahaha of ik doe andere dingen.

      Like

Geef een reactie

