Ik heb het warm!

Ik ga nu al even klagen, nu heb ik vanmiddag nadat ik bij de schoenmaker en mijn revalidatie arts ben geweest op jacht gegaan naar pantoffels of sloffen. Ik wilde wat hoger, zodat ze beter blijven hangen en ook mijn enkels warm gaan houden als het kouder wordt en ik zo mijn verwarming weer wat langer uit kan laten als ik toch maar alleen thuis ben. En JA, ik ben geslaagd!

oude slof, staat van ontbinding, die viel dus echt van mijn voet af ondertussen, haha

oude slof, staat van ontbinding, die viel dus echt van mijn voet af ondertussen, haha

Nu, had ik vanmiddag eerst 1 paar gevonden, meerdere paren gepast maar dat was het net niet, tot ik deze hoge zwarte eigenlijk niet zo mooi verder vond en ik ze aantrok en meteen voelde, ja die kunnen, en blijf ik stabiel op staan. Schijnbaar is het mode om van die zachte zolen in sloffen te maken waarop ik dus ga wiebelen en de stabiliteit eigenlijk gevaarlijk wordt voor mij, die hingen dus snel weer in het rek.

Bij de kassa (overigens, ga nooit op de vrijdag naar de Primark als het nog herfstvakantie is… foutje bedankt), stond ik toch in die lange rij en later, veel later zag ik nog meer sloffen hangen, lage en maar 2 euro. Makkelijk en snel voor de vroege ochtend of om mee tte nemen als ik op visite ga.

De kleine slofjes

De kleine slofjes

Vertelde ik nog aan mijn revalidatie arts dat ik vooral nu afgelopen winter voor het eerst ervaren heb dat mijn voeten maar koud blijven, dat was vroeger wel anders namelijk. Heb ik nu die hoge sloffen aan en heb ik het WARM! ja, dat lezen jullie goed, het is altijd al zo geweest, als mijn voeten maar warm zijn en blijven, dan zou ik eigenlijk naakt rond kunnen lopen, hahaha En voor het eerst in tijden ervaar ik dit gevoel weer. heb ik gewoon mijn trui aan, en een dikke legging met nepleer wat al versleten is ondertussen aan. Voelen mijn benen nu koud aan. Je moet ergens over klagen toch? πŸ˜‰

Lieve lezers en lezeressen, wat ben ik blij met deze twee paar nieuwe sloffen! En miijn keuze is juist geweest, na 4 uur, als het hier echt intens koud wordt over de vloer, mijn buurvrouw vertelde exact hetzelfde, zij zit boven de boxen van onze flat dus nooit warmte van beneden uit voor haar, dat ook zij vanaf 4 uur de verwarming aanzet omdat… Nu, heb ik wel even de verwarming aan staan, maar pas na 6 uur aangezet en hij kan veel eerder uit! Dat scheelt weer! Heerlijk.

oude sloffen versus nieuwe sloffen aan mijn voet, lekker warm!

oude sloffen versus nieuwe sloffen aan mijn voet, lekker warm!

Dit zijn ze dan geworden, voor 9 euro in totaal, de laarsjes sloffen kosten 7 euro, de platte dus maar 2 euro en zitten ook al warm, maar houden dan alleen mijn voeten en mijn tenen warm. Ik voel verschil, dus ik kan wisselen naar hoe warm of koud het buiten is en in huis natuurlijk.

De Schoenmaker + revalidatiearts

Ik kom netjes op tijd aan en heb mijn zwarte paar aan, de arts wil het zien, de zool en ze zegt tegen de schoenmaker, mijn favoriet by far πŸ˜‰ Gelukkig mag ik weer samen met hem aan de slag binnenkort. Dat ik zwik, ik had ook al een hele tijd last van een bepaalde zenuw of druk onder mijn voet waar ik ook kramp mee kon krijgen, ene keer wel, andere keer niet. En dat er dan 1 drukpunt is die zeer doet als ik erop druk, of zwaar gevoelig is. Ja, duh, had ik nooit aan gedacht! Ik heb er nooit nieuwe hakken onder laten zetten wat wel had gemoeten tussendoor en dan kan ik ze gewoon brengen en een week later zijn ze klaar.. service … Dus mijn zwarte paar die ik meer heb gedragen dan deze rode tot nu toe, waren te ver gesleten en staan nu daar en volgende week kan ik ze weer ophalen. Dan moeten mijn rode schoenen, exact hetzelfde model trouwens en zelf ontworpen samen met…Β  πŸ˜‰ Klassiek en stijlvol en binnen mijn recept van wat ik moet. Ja, altijd enkelhoog dus ook, niet hoger, niet lager. Ook even terug voor nieuwe hakken, deze zijn minder afgesleten nog, maar nu moeten ze echt even terug voor herstel. De schoenmaker is ook zo blj met mij, dat mijn schoenen zo mooi blijven, ja poetsen en verzorgen helpt, schijnbaar doet niet iedereen dat.

Punt is, is dat ik weet wat 1 paar schoenen zoals jullie hier zien kost. Namelijk ruim 700 euro schoon aan de haak per paar, ik heb dus maar 2 paar schoenen nu nog, maar het is wel 1500 euro bijna wat ik heb staan. Veel mensen beseffen dat dus niet.

Mijn rode orthopedische schoenen zelf ontworpen.

Mijn rode orthopedische schoenen zelf ontworpen.

20 nov. is de volgende afspraak, dan is mijn leest er ook weer, mijn enkels zijn ietsje slanker geworden, de arts heeft aanwijzingen opnieuw gegeven, abracadabra voor mij, maar dan gaan we ook ontwerpen en dit keer heb ik gevraagd om iets met rubberen zolen. Ook weer een laars in elk geval, maar voor mijn werk ideaal of op straat of met harde vloeren dat ik niet zoveel lawaai maak als ik loop. Hij moet ook even nakijken of we nu ook doormogen voor direct een 2de paar erachteraan, zo ja, dan gaan we voor een gymp in basketbal model, voor fysiotherapie en sporten en ook struinen in de bossen natuurlijk, dat kan hij. Ik ben daar zo blij mee! En vanaf hier, kan ik echt gaan uitzoeken in de gewone folders een moodbord maken en daar samen een mooi ontwerp wat jong is en modern te gaan maken samen. Als dat gebeurt is en de leest is weer goed rond mijn voet dan duurt het even voor mijn schoenen klaar zijn. Dan natuurlijk lopen en dragen en dan komt er altijd nog een vervolg afspraak om te zien of echt alles goed is. Ja, dit is echt een heel proces waar je even druk mee bent, want je mag maar eens in de zoveel maanden een paar schoenen aanvragen en laten maken.

Dyona

Als laatste nog even, ik ben zo blij! Vandaag kreeg ik een postpakketje binnen van Dyona webshop, edelstenen en nog veel meer ~klik~. Een prachtige rookwarts cluster waar ik direct verliefd op werd toen ik de foto zag bij haar. Gelukkig mocht en kon ik hem reserveren en van de week werd het rond gemaakt. Daarnaast heeft zij er nog een zakje bij gedaan met wat extra kleine edelsteentjes, zo lief! Dank je wel Elise πŸ˜‰ Ja, hij werkt nu al, ik voel het! Hij gaat straks mee en op mijn nachtkastje, deze zal de komende dagen dicht in mijn buurt blijven in elk geval.

Rookkwarts cluster van Dyona's webshop

Rookkwarts cluster van Dyona’s webshop

Rookkwarts cluster, sfeerplaatje

Rookkwarts cluster, sfeerplaatje

Zaterdag en Zondag

Vandaag, vrijdag, kwam ik dus echt heel erg moe thuis, gezien ik ook nog even op het stadhuis was geweest tussendoor en na de Primark welke ik als laatste deed, had ik het gevoel dat het al een uur of 6 was. Nee, ik was rond 2 uur thuis, meteen boodschappen gedaan ook, zodat ik dit weekend even niets hoef. Morgen dus echt even niets, hooguit huishouden, misschien ben ik even niet aanwezig hier. Om zondag op kraamvisite te gaan bij mijn ouders, lol.. ja op kraamvisite. En dat… gaan jullie vast en zeker zondagavond laat anders maandag zien. Tot die tijd ben ik af en aan aanwezig, vanmiddag heb ik ook al meer suf getuft op de bank gehangen en geslapen, dan dat ik zin had om hier te zitten, fijn die warme voeten! πŸ˜€

Ik wens jullie een zeer fijn weekend toe!

43 thoughts on “Ik heb het warm!

  1. Wheehehehe ik ben eens een keer de eerste hier! Loop giga achter maar komt goed! Ik heb morgen ook niks, ga ik de hele dag logjes lezen! Lekkere sloffen zeg, nieuwe sloffen zitten altijd de eerste tijd heel warm. Ik heb ook nieuwe nodig, nog even voor op sjouw, misschien toch maar ff morgen. Oh je gaat op kraamvisite bij de katjes? Ben je wel in mijn buurt zondag, alleen ben ik er niet!
    Mooie steen hoor, wat doetie met je? X

    Liked by 1 persoon

    • Whahahaha heerlijk dat je een keer de eerste bent hier πŸ˜‰ En die hoge hopelijk blijven wat langer warm zitten omdat ze dus hoog zijn, waarom ik dat ook wilde, maar het moet ook passen, en dat kon lange tijd niet πŸ˜‰ En ja, op kraamvisite bij Thijs en Teun, maar dat weet nog niet iedereen denk ik, lol… De steen, doe heel veel, met name aarden, straling opnemen van apparatuur, maar ook dit: is een sterk beschermende, aardende en ontgiftende steen (lichaam, ziel en geest). Het is bij uitstek een goede steen om te dragen bij klachten gerelateerd aan stress en in belastende situaties. De steen helpt ontspannen, loslaten en accepteren, weerstand bieden tegen stressvolle invloeden en zorgt voor geestelijke (veer)kracht. ❀

      Liked by 2 people

      • Goed hΓ¨…
        Ik hoop het ook voor je! Knuffel ze zondag hè, leuk!
        Lijkt me super zo’n steen, gek hΓ¨, ik zou daar niet zo snel geld aan uitgeven. Mijn kleindochter Maria van bijna 14 weet ook heel veel van dit soort stenen en mineralen, spaart ze ook. Zal eens vragen aan haar of ze iets weet over een Rookkwarts cluster en of het ook goed voor mij zou kunnen zijn.. Ik heb hier in Zeist trouwens zo’n edelsteen winkel. Daar hebben we wel eens een steen voor haar gekocht.
        Nog steeds warme voetjes? X

        Liked by 1 persoon

        • lol in die edelsteenwinkel in Zeist heb ik ooit een workshop gedaan een halve dag, toen kende ik jou nog niet, en zat je daar ook nog niet πŸ˜‰ En doe maar, er zijn vele stenen Trees en ook anderen zouden kunnen helpen, wat jij zou kunnen doen, is eerder een rookkwarts als hangertje gaan dragen, zo’n cluster is om neer te zetten, eigenlijk zou ik nu de perfecte moeten zien te vinden om ook om mijn hals te gaan dragen periodiek, maar het komt zoals het komt! Ja nog steeds warme voetjes, net mijn huisjurk aangetrokken, ochtendjas of badjas niet nodig, hahaha

          Liked by 1 persoon

      • Zie nu je antwoord pas..
        Oh wat grappig zeg.. Ik zal morgen eens even binnenlopen en vragen of ze die steen als hangertje hebben. Zou inderdaad wel wat zijn voor mij denk ik… Misschien doet het me wel heel goed, heb even een beetje een rottijd gehad.. maar gaat nu weer beter hoor! Maar loslaten bijvoorbeeld (dat heeft niks met mijn ex te maken hoor, daar ben ik wel los van) is iets waar ik wel een beetje hulp bij gebruiken kan. ❀

        Liked by 1 persoon

  2. Vandaag nog langs de Primark gelopen.. even naar binnen gekeken… zo dat heb ik ook weer gehad. Niets voor mij zie ik alweer… Gelukkig voor mij wilde Dinnetje er ook niet naar binnen. Alleen maar naar kledingwinkels waar ze banken hebben en het liefst ook nog een bakje koffie voor mij.

    Love As alwyas
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  3. Je hebt een prachtige steen uitgezocht in de webshop! Hij riep je naam gewoon πŸ™‚ Dank je wel voor je lovende woorden!
    Hahaha mooi man dat jij gewoon je blogpost kan vullen met het feit dat je nieuwe sloffen hebt. Je bent een pro in het genieten van de kleine dingen in het leven! πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel Elise, en jij ook hoor, iets minder druk maken om wat je leest onderweg, hahaha πŸ˜‰ Echt hoor, gewoon uitzetten die hap of negeren. Nah, nee, ik heb dit echt moeten leren, en dat dacht ik al, ik wist gewoon toen ik jou een berichtje sturen dat je jij al wist dat ik het zou zijn, tell me if i am wrong πŸ˜€ Zo werkt dat nu eenmaal, het gebeurt namelijk niet snel dat ik erop reageer, want ook die labradorieten die jij had of nog hebt, zijn prachtig! Maar toch, ik heb er al eentje uit Naturalis zelfs, weer anders, maar nee die riep niet πŸ˜€ En ja die sloffen, Vrouw! Je wil het niet weten, hahahaha πŸ˜‰

      Like

  4. Die sloffen! Wat heeeerlijk! Nu ik nog πŸ˜€ hahaha. Hopelijk zondag, maar hier kan een dag zomaar ineens heel anders lopen dan gepland haha. Dus we gaan het zien πŸ˜‰ Krijg het al warm als ik jouw sloffen zie dus af en toe gewoon even naar dit blogje kijken πŸ˜‰ Vanavond komt er ook bij mij weer een blog. Tenminste das de bedoeling. Had zo een bijzondere dag vandaag. Maar dat dus straks πŸ™‚ Die rode schoenen zijn trouwens echt supermooi! Bizar dat dat zoveel kost. Vraag me af hoe dat precies gemaakt wordt dan. Precies naar de vorm van je voet ofzo? Jij ook een heel fijn weekend! x

    Liked by 1 persoon

    • hahahaha dat word veel spieken en als jij jouw blog neerzet, denk ik dat ik het morgenochtend dan zie πŸ˜€ Maar dat geeft niet, fijn vooruitzicht en ben heel benieuwd nu! Ja, ik heb een eigen leest, schoenmaker blijf bij je leest, was vroeger overigens heel normaal, nog nooit gezien als sier bij een schoenmaker of zo? Dit is dan plastic met hout, een mal en dan met tape wordt alles afgemeten straks, moet ik er ook even op lopen of het goed voelt en ga zo maar door…. Ik zal als ik er dit keer aan denk, vragen of ik eens wat foto’s mag maken, ja vast wel het is namelijk MIJN leest, mijn voet, hahaha En om die leest heen maken ze dan je schoen. πŸ˜€

      Liked by 1 persoon

    • Als mijn volgende paar dan klaar zou zijn πŸ˜› maar nee, dat gaat jan of feb worden met alle feestdagen ertussen ook nog denk ik, 20 nov. pas ontwerpen dan zijn we er ook alweer met de Sint πŸ˜‰

      Like

  5. Wow, die nieuwe sloffen zien er niet alleen warm uit, maar bovendien nog mooi ook! En jij kon ze dus al uittesten met een puik resultaat!
    Jammer dat je nooit meer op hakken kan lopen, iets wat je graag deed. Bovendien zijn in de winkel gekochte schoenen heel wat minder duur… Maar meid, voor het vele geld dat je hier voor neertelt heb je niet alleen Γ©cht mooie schoenen, maar bovendien kan je nu gemakkelijker stappen en dat is heel wat waard!
    Fijn weekend meid waarin je hopelijk de hemel in je mooie stenen zal zien…

    Liked by 1 persoon

    • Oh maar dat krijg ik van de verzekering Gerda, dat valt onder ziektekosten of zorgverzekering tegenwoordig, wel een eigen bijdrage, is ook hoger dan gewoon schoenen te kopen, maar.. inderdaad πŸ˜‰

      Like

  6. De primarkt kom ik nu echt nooit. Als ik één winkel waardeloos vind dan is het die winkel wel.
    Eigenlijk grappig. Ik loop zo’n beetje altijd in een T-shirt in huis, maar heb wel graag sloffen aan. Zomer en winter. Tja, je kan maar een tik hebben hΓ¨ πŸ™‚

    Ja, dat je schoenen zo duur zijn wist ik wel. Ik zit in de WMO raad, en hoor deze bedragen wel eens voorbij komen omdat ze wel eens willen rommelen aan de vergoedingen. Als WMO raad proberen we dat natuurlijk tegen te houden.

    Jij een goed w-end. Morgen een uurtje extra

    Liked by 1 persoon

    • Oh ja, uurtje extra πŸ˜€ kijk mijn slaapritme komt wel goed, hahaha In dit geval vallen de schoenen onder de verzering het is echt een medische aanvraag, ik ga het merken maar ik heb zelfs begrepen dat ik 0 terug zal zien aan eigen bijdrage ook… nu is dat wel gezegd, maar ik hou rekening met eigen bijdragen van ongeveer 140 euro in the end per paar. En dat voel ik nu ook weer John, mijn voeten zijn weer warm, ik zit echt nu ook gewoon weer in t shirt, hahaha daarom denk ik ook bij jou, je draagt pantoffels, warme voeten is de basis voor de rest van je lichaam πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

    • hahaha ja dat had ik gelezen bij jou, dankzij jou ben ik dus naar de Primark gegaan ook eerst, had ik niet eens aan gedacht πŸ˜‰ Dank je wel voor die tip in elk geval! Ik heb nu dus 2 paar, maar meestal had ik maar 1 paar, is wel genoeg voor mij πŸ˜›

      Like

  7. Warme voetjes zijn zo fijn :-). Leuk dat je twee paar hebt kunnen scoren. Mijn vriend en ik waren ook toevallig vrijdag in Almere aan het shoppen. Zelfs nog bij de Primark geweest, maar snel naar buieten gerend ;-).

    Liked by 1 persoon

  8. Die sloffen lijken mij heerlijk zitten. Ik nu nog altijd slippers van Action aan, het ziet er niet uit maar ik glij tenminste niet meer uit hier πŸ˜‰ binnenkort maar overstappen naar mijn sloffen voor de winter.

    Op een vrijdagmiddag tijdens de herfstvakantie naar Primark…ik doe het je niet na.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

